PEGASUS PİLOTU, KULENİN TALİMATINI YANLIŞ MI ANLADI?

    Çok beğenilenler

  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 13:34:56 klasik bir astronot faciası olacaktı...allahtan şu yabancı pilotlar geldi...yoksa daha namsterdamlar görürdük 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 13:36:52 Bir pilot ki daha "Seven thousand feet" ilâ "Flight Level One Seven Zero" yu ayırt edemiyorsa, ben ne deyeyim o havayolu şirketinin aldığı pilota. 0
  • Tüm yorumlar

  • Misafir 12 Aralık 2011, Pazartesi 12:30:30 Siz yatın kalkın halinize dua edin Diyarbakır, Konya, Malatya, Kayseri vb. havalanlarında görev yapan askeri kuleciler nöbetçi oldukları gün 24 saat tek başına nöbet tutuyorlar. Hemde sizin aldığınız maaşın yarısına yapıyorlar bu işi. Siz kalkışsınız hala çok çalışıyoruz diyorsunuz, zaten günlük mesainizin yarısını dinlenmekle geçiriyorsunuz birde şikayet etmeyin avrupa standartı diye. Askeri Kuleci ne yapsın kendini kuledenmi atsın ??? 0
  • Misafir 12 Aralık 2011, Pazartesi 00:00:54 ehhh yerdeki kontrolorude avrupa standartlarının bu kadar altında calıstırırsanız olacagı bu... daha kotuleri olmasın umalım 0
  • Misafir 11 Aralık 2011, Pazar 23:50:14 Başlık yanlış, cogu yorumlar yanlış ve gereksiz, ama ağızı olan konuşan hesabı herkez birşey yazıyor, laf olsun, torba dolsun.... Arkadaslarımıza büyük gecmis olsun.... 0
  • Misafir 11 Aralık 2011, Pazar 23:43:34 Kendini bu kadar belli etmeseydin be anlaşıldı senin sıkıntın:)))) hadi bakiim hadi :)))))))) 0
  • Misafir 11 Aralık 2011, Pazar 22:23:48 Engin Aksüt'e katılıyorum.Burada suçlu kimden çok bu olay neden oldu ve bir daha olmaması için ne yapmamız gerekir sorularının sorulması gerekiyor.Parmakla suçluyu gösterme kürltüründen vaz gecip sorunları nasıl çözeriz yaklaşımını kültür haline getirmeliyiz.İstznbul trafiği çok yoğun,bazen telsizle konuşma fırsatı bulamıyorsunuz.Bazen telsiz kalitesi de kötü oluyor.Buna SP'ye uyulmaması da eklenince bu tip yanlış anlamalar olabiliyor.Ama bu sorunu nasıl çözeriz sorusunu kimse sormuyor galiba? 0
  • Misafir 11 Aralık 2011, Pazar 21:08:20 sizinde inğilizce sorunu var demiii...haa birde havada kaybolma sorunları var demii...eee yanlış meydana inme sorunu,kapris sorunu,adam olamama sorunu daha yaz allah yazz...siz neymişsiniz be astronotçuklar... 0
  • Misafir 11 Aralık 2011, Pazar 20:39:35 sizler sanal ortamdan başka yerde var olamazsınız!!! onun için saklanın bu ortama hatta en dibine, yani layık olduğunuz yere. bu arada sen kendi yazdıklarını okuyor musun??!!! anlama sorunun da var galiba??!! öfff ne bulaşık bişiisin be!!1 0
  • Misafir 11 Aralık 2011, Pazar 16:03:29 Eşimle o uçaktaydık , hayatımızın en kötü en korkunç yolculuğunu yaptık! uçakta baylanlar fenalık geçirenler oldu, fakat kaptanın anlışlamaz açıklaması iyice kafaları karıştırdı!! Insan hayatı bu kadar ucuzmu! Beter olun acemi amatör insanların eline bu kadar insanın hayatını boırakan yetkililer sizleri tebrik ediyoruz. 0
  • Misafir 11 Aralık 2011, Pazar 13:17:27 Bir kere istanbul TMA için 17000 irtifa değil FL dir. ATC 7000' talimatı vermiş, pilot 17000' anlamıştır. Readback açısından ATC hatalıdır. Fakat pilotun da bu durumda uyanık olması gerekir, çünkü TL:110 olduğuna göre ATC nin 17000' demesi pilot tarafından en azından bir kere confirm ettirilmeliydi. 0
  • Misafir 11 Aralık 2011, Pazar 10:34:10 Gayet normal Pegasus pilotu cunku. Yerde takside ralli yapanlar havada da benzerini yapmis bu kadar basit. Hata tek tarafli olmaz kardesim. Pilotu da Pegasusu da savunmayi birakin thy de olsa kiyamet kopardi. Pilot bal gibi hatali kardesim 0
  • Misafir 11 Aralık 2011, Pazar 09:50:08 Bence pilot kule nin talimatını yanlış anlamamıştır.Kurallar gereği pilot un kule nin verdiği talimatı readback(geri okuma) yapmak zorundadır...Yanlışlık varsa da kule düzeltir zaten.... 0
  • Misafir 11 Aralık 2011, Pazar 07:19:35 Bu olay bana pilot hatası olabilir gibi geliyor. ATC yanlış irtifa söyleseydi diğer ikinci uçağın pilotu "ben de aynı irtifadayım" diye uyaramaz mıydı? Bence o pilot atc'nin talimatını doğru anladığı, diğer uçağın pilotunun yanlış anladığından haberi olmadığı ve dolayısı ile diğer uçağın atc'nin söylediği irtifada olacağını zannettiği için ikaz etmemiş olabilir. Ayrıca bildiğim kadarıyla, bir pilot atc konuşmalarını yaparken diğer pilot uçağı uçuruyor. Bu durumda kaptan pilot ile co-pilot arasında da anlaşmazlık olabilir. 0
  • Misafir 11 Aralık 2011, Pazar 07:00:47 Engin Aksüt ; tarafsız yorumun için teşekkür ederim... 0
  • Misafir 11 Aralık 2011, Pazar 06:32:29 Genelde TR de pilotlar iyi ingilisce bilmiyor bu konular amerikada veya baska yerlerde TR pilotlarinla yasaniyor. 0
  • Misafir 11 Aralık 2011, Pazar 02:25:59 suçu yok.ne pilot un nede kontrolörün.türkiyede hala s-mode anten yok.eurocontrol yanlış anlaşılmar nedeniye voice communication ı minimum seviyeye getirmeye çalışıyor.bunuda s-mode antenle data alışverişi sağlayarak yapıyor.avrupada overflight uçuşlarda uygulanıyor.yani piloy ve kontrolör bir nev-i chat yapıyor.neden bu işlerde hep sondayız!!! 0
  • Misafir 11 Aralık 2011, Pazar 01:03:33 katılıyorum sayın Aksüt'e..... art niyetli bir başlık bu.... 0
  • Misafir 11 Aralık 2011, Pazar 00:27:54 Belli ki bir facia ucuz atlatildi.herkese gecmiş olsun.iki pilotun da yanliş anlayip yanliş irtifa almasi mumkun degil,pegasusun kaptanlarinin hepsi deneyimlidir,buyuk gecmis olsun. 0
  • Misafir 11 Aralık 2011, Pazar 00:15:50 enğin başladı yine okyanus ötesinden yazmaya... 0
  • Misafir 11 Aralık 2011, Pazar 00:09:43 ... Kasitsiz hatalar her zaman olacaktir. Onemli olan bu olabilecek hatalari onceden tanimlayabilmek ve gerekli onlemleri almaktir. Bunu yapmaya basladigimiz zaman gercek ADIL KULTUR kavramini anlamaya baslamisiz demektir. Bu haberi ve basligini hazirlayan arkadaslarimiz da "KIM SUCLU" yerine , daha az sensasyonel ve olayin olus sebebini sorusturan bir baslik atsalardi sivil havaciligimiza daha fazla katkida bulunurlardi diye dusunuyorum. 0
  • Misafir 11 Aralık 2011, Pazar 00:08:32 Bence terslik var ATC FL170 vermistir ,7000 feet'e o trafikte kimse ucak oturtmaz kardesim, 0
  • Misafir 11 Aralık 2011, Pazar 00:03:27 Bu gercek haberin basligi yanlis olmus. Bu "Kim Suclu" basligi ne yazik ki bizim sivil havacilik kulturumuzdeki "sucluyu bulma ve cezalandirma" anlayisina dayaniyor. Burada onemli olan "kimin suclu oldugu" degildir. Onemli olan bu olayin meydana gelmesindeki asil sebeplerdir. Ortada kasitli bir ihmal var ise o zaman sucludan degil olayin sorumlusundan bahsetmek gerekir. Bu nedenle de suclunun aranmasi veya parmakla gosterilmesi yerine asil sebeplerin arstirilip ortaya cikartilmasi ve boyle bir olayin bir daha tekrarlanmamasi icin iyilestirici tedbirlerin alinmasi gerekir. .. 0
  • Misafir 11 Aralık 2011, Pazar 00:01:25 vah vah acınacak haldesiniz yaaa...hep zeytinyağlık olmuyor değil mi? 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 23:29:02 Bizim kuleciler nedense kemdilerini bir ustunluk gormelerinden hep haklilar niye cunko orhan birdal da ordan geldigi icin bakan a da takin oldugu icin hrp onlar hakli sn basbakanimiz birakmis ulastirmada hersey yolunda dİye aslinda oyle degil herkes tutturmus biryol yikon sucu havayoluna cunki onlar sermaye vah vah Alu Kidik bu yorumu koymayacagina gore bizde yazdik affola 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 22:43:10 Kule artist konusucam diye net konusmuyodur ondandir.Bazen talimatlari yuvarlayip veriyor ogun confirm diyenler ikiden fazlaysa kuledendir. 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 22:21:20 Tüm hava trafik kontrolörü düşmanları;tüm kuyruk acısı olanlar...Tüm klavye ağaları Bu fırsatı kaçırmayın haydi iş başınaaa 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 21:16:32 Airporthaber ekibi bu gibiler sayesinde siz de prim yapıyorsunuz ondan böyle kusmalarina izin veriyorsunuz galiba. O lafi şikayet etsem iletişim kurumu acaba ne yapar??!!! Viko'cum harbiden bi marka olmuşsun kendini ve seviyeni bu kadar belli etmeseydin keşke. Gerçi senin gibilerden çok var ya!! Biraz insanlik ve daha az ifrazat lutfen 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 20:56:58 bu viko burayadamı geldi, birader kafan iyimi senin , yoksa aklına gelenleri ilk karşına çıkan yeremi yazıyorsun. 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 20:48:32 atc ye değil de kafasından geçene devam etti 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 20:14:58 bizim turkish astronotlardan biriyse normaldir 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 19:49:54 Bence 8000 feet lik düşey tahditi es geçerek tırmanmaya devam ettikleri için böyle olmuştur. Yine de dinlemek tek çare. 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 18:45:23 haydi diyelim atc SEVEN THOUSAND dedi, pilot amca da kafadan ekleyip ONE SEVEN THOUSAND dedi. atc efendi pilotun geri okumasını neden düzeltmedi? neden? 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 18:23:18 VIKO BIR MARKADIR. TOPRAKLI DISI FISIDE COK KALITELI VEDE MESHURDUR......SOBEEEE............ 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 18:15:34 birbirimizle carpismamiza nasil yer veriyor Airporthaber,....... ancak gercek bilgi paylasimlarini veya hic yayimlamiyor yahut terbiyesiz yazinizdan dolayi diyerek yayimlamiyor........Fasizme dogru surukleniyoruz ve bilerek yapiliyor bunlarin hepsi cunki onumuzdeki 3uncu dunya savasina hazirlandiriliyoruz.....keskin sirke kupune zarar verir.......kimse hukmetmemeli... 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 17:52:57 Bir yıldırım çarpar, bir uçak teget geçer... Allah korusun. Gökyüzündeki tüm kuşları. Geçmiş olsun. 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 17:47:22 atc kule , pilot 8 000 feet'e ulaştığında . arakadaşım nereye gidiyorsun diye neden sormadı ? avare kuleeeeee ... ;) 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 17:47:13 bi kere freyzolojide seven tousand feet ile flight level one seven zero arasinda deli gibi bir fark var bu yanlis anlasilamaz.Hicbir pilot bunu yanlis anlamaz hadi biri yanlis anladi digeri de mi yanlis anladi? ayrica surat tahdidi nedeni ile open climb'mi diye confirm isterdi.Hadi oldu da yanlis anladilar diyelim kontrolor oldukca hatiri sayilir bir varyo ile tirmanan ucagi nasil gormez? Bu olayda diger ucuncu kurumun niye adi gecmiyor? belkide orda bir hata var.Tamamen kayitlarin dinlenmesi lazim.Kimse bosuna burdan martaval okumasin 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 17:42:19 Herkezi başina gelebilecek bir olay neden bukadar buyutluyo 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 17:33:38 ne olmuş caaaanım mesaiyi erken başlatmış emmi.. overtime yapınca birşey yok mesaiyi erken başlatınca devlete zarar.bize zarar yokmu... 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 17:30:50 bravo kardeş çok iyi cevap 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 17:20:40 Valla ben yorumları okudum bişey anlamadım. Bu işlerden anlamayan ama sık sık uçan bir vatandaş olarak, ne zaman Sabiha Gökçen' e insek huzursuz olurum. Bir türlü ısınamadım şu havalimanına. 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 17:16:45 Böyle olaylar istanbulun yoğun hava trafiğinde hep oluyor ve daha da olacak. Pilot ve Kontrol arkadaşların çok daha dikkatli olması gerekiyor. Bu konunun şirketler le, yabancı yada türk pilotlarla çok alkası yok. İstanbul terminal sahasının, arrival ve departure trafiğinin ve aynı zamanda gökçenle yeşilköy operatörlerinin de ayrılması gerekiyor. Büyük geçmiş olsun. Ahlaksız yorum yapanları ve bu terbiysiz yorumların burada yayınlanmasını kınıyorum. 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 17:09:35 olayı dinlerdik şimdi kim ne demiş bu kadar soru olmazdı 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 17:07:10 Eğer seni işten atarım seni keserim diyerek , eğitim vermeksizin insanları korkutma yoluna gidilirse ki insanları teşvik değil soğutmaya neden olur, gelişemeyen ilkel zihniyetli bir sistem içinde boğuluruz. 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 17:05:22 İnsanın olduğu her yerde insan hatası olacaktır, bunu şirket meslek görev ayırt ekmeksizin diyebiliriz. Teknolojiyi geliştirerek ve kişileri eğiterek insan hatası azaltılmaya çalışılmaktadır. Geçmiş olsun diyorum, şartların ve nedenlerinin incelenip benzeri olayları engellemeye çalışmanın yeridir diyorum. Ayrıca özel şirketler içinde şunu söylemeliyim hata yapanı işten atmak , başka bir insan hatasıdır. İnsanları kazanmalı sahiplenmeliyiz. koltuğun 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 16:56:57 bu aralar esb de halleri hiç hal değil yer kontrol de kule de hadi hayırlısı 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 16:35:40 7000 dediyse geri kalan 10000 feet farkı tırmanmaya devam ederken ATC ikaz etmeli mi etmemeli mi? 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 15:36:14 Bu kadar biliyosun ve bu kadar attığına göre ya bir kuyruk acın var ya da harbi astronotsun. Ya da bu siteye yazı yazıp tatmin olan güruhtansın. Ya da neysen nesin öyle kal kendi kendinle yaşa daha beteri de yok ki! 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 15:07:03 devletin malına zarar diyorsun da , pushback isteyip mesaiyi erken açtırmanın nesi var. devlet personelin üst limiti 110 saat olmasına rağmen overtime yaptırmaya çalışıyor akıllı pilot da pushback'i erken istemiş çok mu? böyle firmaya böyle pilot. 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 15:01:59 Bu kalkışta irtifa tahditleri var arkadaşlar...atc fl 170 verse bile ,aksi belirtilmedikçe belirli bir waypoint'e kadar 8000 feet altında kalınmalı bu waypointten sonra tekrar tırmanışa devam edilmeli...belki karışıklık bundan kaynaklanmış olabilir. 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 14:53:28 arkadasim yazdigini tekrar oku demekki 7000 ft ila FL170 ayni olmuyormus.Ila hiii 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 14:51:55 surekli yabanci pilotlarla ucan bir pilot olarak sunu soyleyebilirim ki iclerinde iyilerinin oldugu gibi cok kotuleride var.ingilizce konusamayan,sizin benim yapmayacagim sekilde davranip devletimizin malina zarar verenler gibi.ornek zamanindan once pushback istemak gibi. neden oldugunu anlayan anlamistir. 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 14:34:51 Ya olurmu öyle sey flight level 170 demekle 7000 feet demek arasında dağlar kadar fark var ve bir pilotun böyle bir hata yapacağını hiç zannetmiyorum 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 14:29:46 evet pilot yabancıymış... 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 14:19:49 kusura bakmasınlar arkadaşlar yine saçmalamış.afedersiniz kim nereye b.k atacağını şaşırmış.bunun yabancı pilotla ne ilgisi var bilgiyle ne ilgisi var, tenerife kazasını hatırlatmak isterim klm ve pan am şirketleri pist içinde çarpıştı bunlar TÜRK değillerdi ve bilgisizde değillerdi.biliyorsunuz havacılıkta herşey anlıktır.en önemli nokta yanlış anlamaları ortadan kaldıracak önlemlerdir.read back neden yapılır karşı taraf yanlış varsa düzeltsin diye eğer yanlış read back düzeltilmezse böyle olaylar kaçınılmazdır.lütfen kendimize gelelim. 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 14:18:01 Kaptanın yabanci oldugunu biliyormuydunuz :D 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 14:07:46 ne kadar yabancı hayranlığınız var tebrikler sanki dünyada düşen uçakların pilotları türk yada hepsi türk şirketleri 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 14:06:50 pilotlar ve kontrolörler yoğun ve yorucu bir yaz sezonu geçirdi.bu kış aylarında biraz olsun dinlenmeyi beklerken, kış trafiği yazı aratmaz oldu.beden yorgunluğu bir kaç gün istirahatla geçer, ama zihin yorgunluğu öyle 5-10 günlük izinlerle geçmiyor.yorulan zihinler hata yapmaya açık oluyor. kontrolörlere ve pilotlara bu yorgunluklarını atabilecek ilave imkanlar sunulmalı.bu olay iki mesleğinde ne kadar önemli ve riskli olduğunu tekrar gösteriyor.onları hala masa başı memurla bir tutan zihniyetin değişmesi, değişmiyorsada tasfiyesi ŞART! 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 13:58:27 Acı mı geldi canım...??? 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 13:50:51 ne oldu şapka düştü kel göründü değil mi? yabancı kaptanlardan birşeyler öğrenin artık yaaaa...almıyor mu kafa haaa :)) 0
  • Misafir 10 Aralık 2011, Cumartesi 13:47:52 Senin baba da yabanci??? 0