Pegasus kazasıyla ilgili inceleme başlatıldı

    Çok beğenilenler

  • EsbTgs 14 Ocak 2018, Pazar 17:35:05 Kimse pegasusu karalamaya calismasin.Herkes pegasusa sahip ciksin.Memlekette havaciligin gelismesini istiyorsak pegasus her daim olmali.Tum pegasus ailesine gecmis olsun. 12
    • TORPİLLİ COCUK 14 Ocak 2018, Pazar 17:48:30 Sende haklısın hemcınslerını koruyorsun kım bılır kımlerın torpılıyle gırdın tgs ye .. havacıyım dıye gecınme burada .en son yorum yapacak kısı sızsınız.. 31
    • ! 15 Ocak 2018, Pazartesi 02:35:41 Herkes ego savaşı derdinde, benim şirketim cici yok pgs yok tk. Kimse demiyor ki havacılık camiasına geçmiş olsun diye. Mürettebat ve yolculara geçmiş olsun dileklerimi iletmek isterim. Unutmayın ki şirketler farklı yaptığımız iş, yolumuz aynı. 1
  • Fo 14 Ocak 2018, Pazar 21:03:10 Çok açık söylüyorum bu işin tek sorumlusu kaptandır,ama gel görki kaptanları ana üst dışında 10 saat istirahatla çeviren sht ftl talimatıdır. Hem vallahi hem billahi insan gibi çalışmadığımız gibi insan gibide dinlenemiyoruz. Kim bilir shgm bakacak bu adamlar kaç saat uçmuş kaç saat dinlenmiş. Pilotaj yazılacak kapatılacak daha öncede yazmıştım neden fatigue(yorgunluk) raporları dikkate alınmıyor Ayakta uyuyoruz... Shgm sen bunun hesabini ödeyemezsin,adam gibi geçsene easa talimatına ne bekliyorsun 2 yıldır. Şirketleri kollamaya devam edersen,bunun bedelini ödersin.... Allah beterinden saklasın... 3
    • Pgs 14 Ocak 2018, Pazar 21:26:52 FTL butun ucucu persineli mahfetmistir. Aynen katiliyorum size 0
    • teknisyen 14 Ocak 2018, Pazar 21:31:19 memleketin şu haline bakınca çok üzülüyorum. bir kaptan bile şu denli açıklama yapmak zorunda kalıyor. o çok bilmiş adamlara sesleniyorum. siz çapsız insanların yaptığı hataları ölçecek bir gereç olmadığı için boş boş konuşuyorsunuz onun bunun kazandığı paraya statüsüne çamur atıyorsunuz, malesef ki bir pilotun yaptığı hata böylesine ortaya çıkıyor ve vahim sonuçları oluyor(kaldı ki henüz bir şey belli değil belki de teknik bir yanlışlık var ve kaptan felaketi önledi ). olayla ilgili söylenecek tek şey var: kimse ölmedi yaralanmadı, büyük geçmiş olsun. 1
    • delikanlı fo 14 Ocak 2018, Pazar 22:00:33 madem bu kadar delikanlısın açık açık kim olduğunla çık yaz sosyal medyada bütün sorunları o zaman klavye delikanlısı 5
    • no subject 15 Ocak 2018, Pazartesi 00:35:12 Ucusumun teker koyma saati 22:25. Bir sonraki ucusun kalkis zamani ise 10:35. Yani teker koyma ile kalkis arasindaki zaman dilimi 12 saat 10 dakika. Bu 12 saate motor kapattiktan sonra yolcu inmesi, havaalanindan eve gidis, eve varinca yemek dus, uyku, bir sonraki ucus icin hazirlik, evden havaalanina gidis dahil. Ve adamlar aylik programa koyduguna gore gayet yasal, saka gibi. 1
    • .. 15 Ocak 2018, Pazartesi 01:46:18 Dimi kaptan da zaten düz inmiş atraksyon olsun deyıp on tekerleği döndürdü denize doğru daldı ya parayla fo bu kadar oluyor işte. Maalesef 0
    • Yok ya 15 Ocak 2018, Pazartesi 10:47:03 Nerden bildin? Sen de mi rüyacı takımındansın? Hele bir anlat rüyanda başka neler gördün. Pilotlar genç miydi? Yakışıklı mıydı? Hostesler nasıldı hostesler? Pilotlar nasıl hata yapmış? Onu da sana söylediler mi? 2
  • Tüm yorumlar

  • TC 16 Ocak 2018, Salı 03:42:54 Problemen yok,sasa fabrikalrinda 2
  • Sully 15 Ocak 2018, Pazartesi 14:09:41 Bir tane kaptan Sully yetiştiremedik ya kaptan kalitesi zayıf çok zayıf. Emergency olduğunda kanı donan çoluk çocuğu doldurduk kokpitlere , tsk dan da bir beş yıl pilot gelmeyecek anlaşılan. Ağzımı hayra açmak isterim ama şirketler önümüzdeki on yılda birer külli hasar kaza beklesin. Bağıra bağıra geliyor kaza ne yazık ki. Çok üzgünüm ya. 1
    • akıllı ol 15 Ocak 2018, Pazartesi 17:40:32 THY. de o kadar kırımı yapanlar sivil kaptanlar değilidi bırakın onlar kendi işlerini yapsınlar. 2
  • havacı 15 Ocak 2018, Pazartesi 13:08:00 öncelikle pegasus ailesine yolculara büyük geçmiş olsun.bu tip kazalar olacak elbette ancak sevinilecek yönü can kaybı olmaması ve bundan çıkarılacak derslerin olacağı.herkes yazıyor teknik arıza vs diye.herkes bilirkişi olmuş uçağı sadece havada görmüş veya yolculuk yapan herkes mutlaka konuyla alakalı bilgili maşallah ne kadar aydın bir milletiz böyle.bir bekleyin bakalım ön yargılı olmayın durun bakalım.uçaklarda bu gibi durumlarda cihazlar vardır olayları kaydeden açıkca dinlendiğinde ortaya çıkaran.bunun pilotajmı yoksa teknik bir arızadanmı kaynakladığı burdn ortaya çıkar ve buna görede üretici firmalar var olan arızaları gidermenin yollarını bulup daha güvenli uçuşlar olmasını sağlarlar. 2
  • Pegasus Çalışanı 15 Ocak 2018, Pazartesi 11:39:26 Yıkarsa Bu dünyayı, Mazlumun Ahı Yıkar. İşçilerib Ahı çıkıyor işte. İnş batar. 8
    • Suleyman 15 Ocak 2018, Pazartesi 12:32:45 merak etme isini yapmayin 50 kere rapor alanlarin ahi ile yikilmaz sen icini ferah tut diger hakki ile ucanlarin rapor almadan anasi aglayanlarin hayir duasi yeter sen ferah tut icini soguk su vur bir yerlerine!! 5
    • ? 15 Ocak 2018, Pazartesi 13:41:53 Büyük bir günaha girmişsin... Orada insanlar hayatlarını da kaybedebilirdi... Neyin peşindesin? 3
  • Osman Baran 15 Ocak 2018, Pazartesi 11:27:03 Orda bulunan vatandaslarımıza gecmiş olsun dileklerimi iletiyorum.Teknik bir arızadan dolayı böyle bir şeyin yaşanmış olduğu belli birşey. Önemli olan o kadar insanı, ailelerine sağ salim teslim edebilmiş olmaları. Çalışan ekibi kutluyorum... 5
    • ???? 15 Ocak 2018, Pazartesi 13:21:15 teknik bir arıza haaaa...salla tekniğin üzerine ama artık kimse yemiyor bu hikayeleri..bu astronotların yaptıkları marifetleri kapata kapata bu günlere gelindi..önlem alınmazsa daha ne kaza kırımlar görür bu ülke havacılığı...kepi önüne koyup biz nerde hata yapıyoruz demedikten sonra ahhla valla geçer günler... 0
    • Technich 15 Ocak 2018, Pazartesi 13:43:37 Sen cok biliyorsun havaciligi anlasilan. şu TEKNIK BIR ARIZA lafini cikaran totoşu bulamadim birturlu. Bekle kardesim bekle sivil havacilik aciklayacak sebebini. Nerden biliyorsun teknik ariza oldugunu sallama. Koca bir camiayi lekeleme. 1
  • Evacuation 15 Ocak 2018, Pazartesi 11:25:23 Boşaltma prosedürü doğru mudur? 20 dakikada başlatılmış olması çok rahatsız edici. Yolcuların hayatta kalması tamamen tesadüf (Allah'a emanet) olmuş görünüyor. 1
    • Neye göre 15 Ocak 2018, Pazartesi 13:43:29 Hocam uçağın aşağı doğru bir rampada ve dengesiz durduğunun farkında mısınız? 1
  • Instructor 15 Ocak 2018, Pazartesi 09:05:57 İnsanın olduğu yerdr hata her zaman vardır. Allah korumuş , klavye başında atıp tutanların başına da gelebilirdi bu olay. Pegasus ailesine ve yolculara büyük geçmiş olsun. Duyduğum kadarıyla A/T ve reverser karışımı bir kaza. Kazayı oluşturan halkalar saniyeler içinde uç uca gelmiş ve sonuç resimlerde. Askerde olsa sivil kaynaklı da olsa saygı duymak gerek yapılan işe emeğe bilgiye tecrübeye... 1
  • Havacı 15 Ocak 2018, Pazartesi 08:48:01 Pegasus Ailesine ve ülkemize büyük geçmiş olsun.Biraz sabır ve sonucu bekleyelim.Umarım bir daha böyle kazalar olmaz ülkemizde. 1
  • Aslı Öztoprak 15 Ocak 2018, Pazartesi 08:40:02 2015 yılı Ağustos ayında İstanbul ‘Dan Moskova ‘ya gerçekleşirdiğim uçuşta uçak havalimanına çarpma pozisyonunda indi. Bu bir karamala değildir ama övgü bekliyor ise bir firma , öncelikle herşeye parasal olarak yaklaşmamalı içme suyunu bile parayla veriyorsunuz . Koltuk aralarının boşlukları çok dar . Ben bir vatandaş olarak THY ile Pegasus’u asla aynı kefeye koymam. Öyle bir inişten sonra kimse bizimle özel olarak ilgilenmedi . Hostes olarak aldıkları insanlar bizi sakinleştirecek yere daha çok panik yapmamıza sebep oldular . THY kalitesinde hizmet verebilmek için daha çok Yolu var Pegasus’un. Pegasus’un daha çok yolu var . 8
    • Binme 15 Ocak 2018, Pazartesi 11:22:00 Pegasustaiçmesuyubeleşolsun diyengillerdensiniz yani. Hizmet belli, ücret belli. Koltuk arası belli. Almayabilirsiniz. Yakınma olur da biriktirip biriktirip bir incident olunca hemen kusmak nedir? İnternet elinizin altında, kaza-kırım, incident olaylarını biraz araştırıverin, sonra türkiş iyi pgs kötü deyin. 0
    • ss 15 Ocak 2018, Pazartesi 11:48:33 bugün de başkası adına utandık çok şükür. çok matah bir yorum yapmış gibi isim soyisim yazmışsınız bir de. low cost diye bir şey duydun mu bacım? kaldı ki hizmet kalitesiyle yaşanan kaza kırımın ne ilgisi var? ağzı olan konuşmasın artık ya. pegasus günahıyla sevabıyla türk havacılığının gelişmesine ve halka ulaşmasına büyük katkılarda bulunmuş bir şirkettir. önceden mezbahalık olacak sabiha gökçen bugün rekorlar kıran bir meydansa bu pegasus sayesindedir unutmayalım. yanlışları yok mudur, elbet vardır ama bu olayla ilgili söylenecek ilk şey olmayı hak edecek kadar da değil. 2
    • Av 16 Ocak 2018, Salı 00:39:34 50 liraya uçarken hiç öyle demiyorsunuz 0
  • Emekli Kaptan 15 Ocak 2018, Pazartesi 08:17:59 Yorum yapan arkadaşların bazılarının pilot olduğundan şüphe duyuyorum. Her pilotun başına her an herşey gelebilir. Neden Reverse arızası aklınıza gelmiyor acaba ? Sol revers açık kalmış olamaz mı ? Tüm bulgular sol revers in açık kaldığını gösteriyor. Revers ler kapatılınca kapanan taraftaki motor gücü nedeniyle sola kaçmıştır. Pegasus a geçmiş olsun. 2
    • Kaptancık 15 Ocak 2018, Pazartesi 11:17:42 Resimde sol motorun thrust reverse kapalı görünüyor 2
    • Emekliye cevap 15 Ocak 2018, Pazartesi 13:47:59 Sevgili emekli kaptan sol revers kapali sanirim gozlerinizdeki bozukluktan malulen emekli ettiler siz :) 0
  • K/A 15 Ocak 2018, Pazartesi 04:56:12 Bu kaza da herhangi bir can kaybı olmadan atlatılmış, herkese geçmiş olsun. Ancak özel havayollarından birinde bay kaptan pilotla bayan F/O uçuş esnasında sevgilicilik oynuyor, birbirlerini video çekmek..kayıtlar vs vs.. Bence bu tür durumları şirket bir göz önüne alsın da bu tür ilişkisi olanların uçuşlarını zaptı rapt altına alsınlar... Havacılık ciddi bir iştir zira şakası yok bu işlerin 2
    • K/M 16 Ocak 2018, Salı 15:31:07 Amirim anlatttıklarınıza şahit oldum O şirkette çalışıyoruz isim vermeye gerek yok, ne yazıkki kokpitte olanları yönetimde bilmiyormu? Arkasında adamı var diye kaptanın her yaptığı her defasında örtbas ediliyor bunu herkes biliyor. Onun olduğu uçuşlarda elimiz yüreğimizde ne yazıkki.Nasıl bir kaptana uçak emanet ediyorsunuz düşünün bir kez daha böyle kazalar olmadan önlem alın artık.( pegasus değil başka havayolu yanlış anlaşılmasın) 0
  • Pegasuscu 15 Ocak 2018, Pazartesi 04:07:58 O kabin hizmetlerinin basina gecirilen vasifsiz “Ersel” kabin ekibin 20 dk da tahliye yapmis dilerim senide en kisa sürede tahliye ederler...:)) 1
  • zeus 15 Ocak 2018, Pazartesi 02:47:17 HAVA IS KANUNU ISTIYORUZ, ADAM GIBI SARTLARDA UCMAK ISTIYORUZ! bu ulkede sadece tk YOK!! 2
  • Loadcontrol 15 Ocak 2018, Pazartesi 02:17:23 Loadsheet’i arastirsinlar. Ucuk full, landing weight limitleri asmis olabilir. 0
  • Buyuk konusma 15 Ocak 2018, Pazartesi 01:27:45 Hangi pilot lastiginin patlamayip (veyabaska bir sebep) pistten cikmayacaginin garantisini verebilir? Gecmis olsun pgs ailesine 1
  • g 15 Ocak 2018, Pazartesi 01:16:57 memleketim cok gecmis olsun. herkes iyi olmasina cok sevindim. yeterki can kaybi olmasin. allah korusun hepimizi. 1
  • Boeing 15 Ocak 2018, Pazartesi 00:50:04 Boeing bir kez daha sağlamlığını kanıtlamıştır. Türkiye gibi zorlu şartları olan bir ülkedeki tek uçak tipi Boeing olmalıdır. Allahtan yolcular tank gibi sağlam gerçek bir uçağın içindeydi de ölümlü bir sonuç çıkmadı. 2
    • çıkan boeing 15 Ocak 2018, Pazartesi 15:00:30 pistten çıkan boeing farkındamısın. 0
  • Reverted Rubber? 15 Ocak 2018, Pazartesi 00:21:03 Reverted Rubber Hydroplaning? Lastik Kalıntıları? Artı uzun oyurma geç frenleme 0
  • Kpt 15 Ocak 2018, Pazartesi 00:11:42 Sayın Oktay Erdağı bir kaptan pilot olarak size şu soruları sormak istiyorum.Pegasusta TURN AROUND 25 dk.inişten sonra taxi yolcu indir yolcu bindir motor çalıştır tekrar taxi sorti arası bakım , çeklist yapılabilir mi iki eğer uçuş emniyeti ticarete kurban ediliyorsa yerin dibine batsın o para.Sayın erdağı pilotların iş güvencesi varmı işten atılmalarını güçleştitecek bir yasa varmı.Bu ülkede hayvan hakları yasası var.Hava iş yasası yok.Genel müdür yardımcısı olduğunuz dönemde uçucu personelin iş güvencesi için ne yaptınız.Acaba kaptan Tek rewersü hold da olduğu söylenen uçak ile uçtuğunu bildiği halde neden pas geçmedi.Pas geçseydi.15 Dk gecikecek ve 500 kilo yakıt harcayacaktı.pasgeçme raporu yazmak istememiş olabilir mi .acaba şirket pas geçme konusunda pilotlara baskı yapıyormu .Ülkemizde öncelik uçuş emniyetinde mi yoksa her şeye rağmen para kazanmakmı.SHGM nin yeterince denetim elemanı varmı.Pegasus ta asgari ücrete yakın maaşla çalıştırılan pilotlar varmı lütfen cevap ver 0
    • Kpt sevgiler 15 Ocak 2018, Pazartesi 13:54:04 Sevgili kaptan. Guzel sorular sormussun. Sanirim pgs de calisiyorsun. Lakin her hava kosulunda her piste inerim yil sonundada bonuslari alir cebime koyarim diyen senin mesai arkadaslarin. Evet bencede ihlaller var ama buna razi olan senin arkadaslarin. Oncelikle kendi icinizde halledin bence bu olaylari. Paragozleri temizleyin gerisi kendiliginden hallolur. Ne dersin. 1
  • sonuç 15 Ocak 2018, Pazartesi 00:06:51 Sonucu elbette kaza kırım raporu belirler.ben pilot değilim ancak pilot hatası demek için erken değil mi? diyelim ki pilot hatası.. önemli olan o kadar yolcuyu burnu bile kanamadan tahliye etmiş olmaları.Sanki başka birşey var,teknik arıza gibi..Çünkü Trabzon gibi bir meydana inen her pilot o pisti gayet iyi tanır.Ve kanımca eminim o meydana defalarca uçmuş bir pilot kolay hata yapmaz.Bu işte başka birşey var gibi.. Geçmiş olsun herkese selamlar 1
  • Mehmet Öztürk 14 Ocak 2018, Pazar 23:56:16 95 yorum hepsini toplasan bir etmez. Havacılık meraklıları ve pilotlar saygı ve mantık özürlü olmamalı. Ben bir pilot falan değilim ama olayın pist üzerindeki lastik kalıntılarının yağışla birleşmesi ile oluşan film tabakası sonucu frenleme kaybından kaynaklandığını görebiliyorum. Yani pilot uzun oturmuş veya normalden hızlı olabilir ama demek ki pist de temiz değilmiş. 3
    • mm 15 Ocak 2018, Pazartesi 11:52:31 merhaba bay mantık, yorumunuz için tebrikler kinder sürpriz yumurta kazandınız. peki bay mantık, uçağın pisti neden pist sonundan değil de soldan terk ettiğine dair bir yorumunuz var mı? film tabakası oraya doğru gidiyordu herhalde. 1
  • Havacı 14 Ocak 2018, Pazar 23:49:04 Arkadaşlar SHGM nin doğrudan veya dolaylı ülkedeki her havacılık faaliyeti ile ilgisi bulunmaktadır,sektör icinden birisi olarak bi bağlantısını ben size aktarayım.Avrupa sivil havaciligi ucus limitleri duzenlemesi FTL Avrupa sartlarina gore duzenlenmis , Avrupa'da gece meydanlar kapalidir,saatler de ona gore duzenlenmis ancak bizde 7/24 operasyon yapilip ekipler FTL in 2018'de yari protokol sacmaligi ile 2 senedir vicdansizca ucurulmustur.(yarı protokol isine geleni alip,gelmeyen maddeyi almamak) 15 Temmuz oncesinde yaratilan pilot enflasyonunda parayla tip satip havuzda adam bekletiyoruz sacmaligi ile komik rakamlara pilot istihdam eden ,meslegi ayaklar altina alan,TV haberleriyle pompalanan pilot olmanin artik cok kolay oldugu algisi ile sisen sektorun,KHK'lar ile Hava kuvvetlerine dondurulen pilotlar sonrasi Pilot sikintisi cekince yine ekiplere yuklenen deli gibi ucuran ,kafasina gore at kosturan sirketlerin basini ceken pegasusa herhangi bir mudahelesi olmamasi guzel bir ornektir mesela. 0
  • Geçmiş Olsun 14 Ocak 2018, Pazar 23:40:29 Bir videoda ve radar görüntülerinde uçağın inişi takiben düz bir hatta devam ettiği gözüküyor. Rudder yüksek hızda uçağı kontrol eder ancak hız azaldıkça etkisiz hale gelir. Asimetrik thrust(reverse) ve/veya frenleme, sol iniş takımının kilitlenmesi ihtimalleri en az pilot hatası kadar mümkün iken, direk pilotları infaz eden vizdansızlar! Dilerim size de böyle infaz edilmek nasip olur. Pegasus ailesine geçmiş olsun. 0
  • Teknisyen 14 Ocak 2018, Pazar 22:52:26 Kaza raporu aciklanmadan yorum yapmak su durumda yanlis.Cok fazla degil Bir kac ihtimal var sadece bu ucagin pistten cikip oraya suruklenmesine ama kaza raporu beklenmeli insanlarin gunahini almayin hepimiz meslektasiz. Tum havacilik camiasina gecmis olsun. 1
  • Motor 14 Ocak 2018, Pazar 22:41:28 Sağ motorun bir sekilde durması veya kopması dolayısı ile uçak sola cekmiş gibi duruyor. Acaba motor hangi aşamada durdu veya koptu? İşte bir sürü senaryo var, bekleyip göreceğiz. 0
  • ŞİFRESİZ OFLU HOCA 14 Ocak 2018, Pazar 22:37:14 En başta açıklama yapacak Ulaştırma Bakanı en son açıklama yapıyor.O uçak THY nin olaydı böylemi olurdu .Arff arkadaşlar uçak ı soğutma yapıyorsunuz sıkılan su köpük zemini kayganlaştırıp uçağı denize kaydırabilirdi bu da ikinci bir facia olabilirdi.Havalimanı personellerini tebrik ederim ayrımsız canla başla yolcuları kurtarmak için verdikleri mücadele için haberlerde gördük üstleri çamur içindeydi. 0
  • 737 14 Ocak 2018, Pazar 22:29:34 Resimlerde ground spoilers kapali gozukuyor. Acaba ekip arm etmeyi unutmus olabilir mi? Ya da duramayacagini dusunup TOGA moduna gectigi icin mi kapandi? 0
  • 5 Bacak 14 Ocak 2018, Pazar 22:24:15 Pilotları günde 5 bacak uçur, hışırını çıkar, sonra niye kaza oldu diye sor. 0
  • Serit saha 14 Ocak 2018, Pazar 21:53:31 En buyuk kusur I AO serit saha standartlarinin saglanmamasi. SHGM ve DHMI yillarca goz yumdu bu olumsuzluga. 0
  • Biraz Nezaket 14 Ocak 2018, Pazar 21:19:23 Öncelikle hem Pegasus ailesine hem de tüm havacılık sektörüne çok geçmiş olsun. Şu yorumların bazılarına bakıyorum da, tam 40 yılını bu sektöre vermiş ve birkaç ay önce emekli olmuş bir pilot ve bir yönetici olarak bu camianın geldiği yer cidden utanç verici. Sevinçte de, kederde de hep bir arada olan bu millet, bu toplum ne hale gelmiş böyle? Bu mesleğe ilk başladığımızda öncelikle, büyük konuşma diye öğrettiler bize. Uçuş okulunda bir gün önce İ/T'larını koymadan yaklaşan bir arkadaşımızla dalga geçen bir başka arkadaşımızın ertesi gün İ/T'larını koymadan inişe teşebbüs ettiğini ve son anda zorla pas geçirildiğini gördüm ben! Burada atıp tutanların çok büyük kısmının genç meslektaşlarım olduğuna eminim ve bu kardeşlerime tavsiyemdir; Havacılıkta büyük lokma yut, ancak sakın büyük laf etme! Tekrar sektörümüze geçmiş olsun diyorum ve hepinize, hepimize emniyetli uçuşlar diliyorum. 0
  • Ali Baz 14 Ocak 2018, Pazar 21:15:01 Gecmis olsun 0
  • camaeot 14 Ocak 2018, Pazar 21:02:14 hyrkese geçmis oosun havayolunu karalamatin kotulemeyin her havayolunun başina gelebilir hiç kimse istemez.şimdi hemen en kisa surede suda duran notoru vinç yardimiyla çikartin neyi bekkiyorsunuz 3-4tonnagirlandadir motor sonra hemen 80-90 ton agirligi kaldirabilecek bir vinçler bulurum 2-3 tane ve uçagi tek parça halinde uçurumdan çikartir hangara çekerim..yalniz suya uçaktan parçalar duşmustur kopmuşturda kaza kirim ekibi nerde bulacak..boeing şirketinden kaza konusunda uzman destek talep ederim..bu iş böyledir..uçak boeing marka..gelsinler inceleme yapsinlar adamlar 27
    • koçum benim 14 Ocak 2018, Pazar 21:58:34 aferin sana be. şıp diye çözdün olayı. devlet başkanı olacak adamsın harcanıyorsun bu zekayla 0
    • Talebe 15 Ocak 2018, Pazartesi 00:29:22 Sevgili abim uçak firmasına ait bir ekip kaza alanına giremez belli sebepleri bardır bir tanesi bu işi pilotun suçu gibi göstermeye çalışıp olası tazminat ve ürünlerinin satışlarındaki düşüşe karşı önlem almaya çalışacaklardır. 0
  • katmandu 14 Ocak 2018, Pazar 20:26:44 sebebi neydi ki açıkladımı thy ? 8
    • Sorry 15 Ocak 2018, Pazartesi 02:27:50 Thy derken? 1
    • Sayın Sorry 15 Ocak 2018, Pazartesi 12:17:23 Lütfen yorumun başlığına bakın 0
  • Vicdan Ahlak 14 Ocak 2018, Pazar 20:19:59 Bu kadar vicdandan ahlaktan bilgiden bilimsellikten nasibini almamış bir yorum yığını daha önce görmedim. Insanların canları yanmadı diye şükür edebilme erdemi bile yok maalesef ayıptır gunahtir. Pegasus havayolu bu ülkeye havacılığı getirmemiş ancak havacılığı insanlara mal etmiş ve ülke havaciligina çok büyük emek vermiş sırtını sağa sola dayamamış tek sirkettir. Malum şirketler gibi personelini birilerinin iki dudağı arasından çıkan lafa göre almaz. Pegasusta beşik ulemaligi olmaz. Dolayısıyla kaybedecek çok seyi olan bi şirket hiç bir riski göze almaz! Hele ki havacılık güvenliğini asla!!! Insaf biraz! Bir Pgs personeli değilim !!! Ama dogruyu konusmak icin olmak gerekmiyor zaten ama ayıptır kardesim bilirkişi raporu çıkmadan yasal süreçte hangi kaptan çıkıp bişey desin. Kaçırılan Pgs uçağında hangi kaptandan bir gövde gösterisi duydunuz da bunda da bir açıklama yapılsın. Amerikan filmi mi izliyorsunuz. Cehalet kötü bir şey de kardeşim bunca okumuş cahil nasıl toplandı nasıl havacılık adına konuşuyor pes ettim. Ülkenin risk istatsigi en düşük havayolu Pegasustur. Hangi şirket olduğunun önemi yok kanla yazılmamış bir yeni kural olmayacak Allah'a bin şükür ki 5
  • Caner FO 14 Ocak 2018, Pazar 19:55:48 Pilotlar geçim sıkıntısı çekiyor, böyle zor ve riskli işte kafanız rahat değilse insan hatası çok vahim sonuçlar verebilir. 26
    • Geçim sıkıntısı? 14 Ocak 2018, Pazar 21:45:33 Onun aldığı maaşla 20 askeri ücretli kaç çocuk büyütüp kira veriyor. Neyin geçim sıkıntısından bahsediyorsun 0
    • Ohaaaa 14 Ocak 2018, Pazar 21:52:45 Ayıp yaaa 0
    • Cihan 15 Ocak 2018, Pazartesi 07:54:21 1604 lira maaş ve yemek :)) 0
    • ... 15 Ocak 2018, Pazartesi 09:03:55 Köksal sen misin? 0
  • granada 14 Ocak 2018, Pazar 19:48:07 pegasus havayolları kaptanlara teşvik/performans uyguladığı sürece, uçuş güvenliğini tehlikeye atan böyle olaylar görmeye devam edeceğiz malesef... 5
  • Sanayi 14 Ocak 2018, Pazar 19:34:23 Pegasus bunu sanayide tamir ettirir daha en az 10 yıl uçar bunla , faturayı da sigortaya gönderir . 18
  • Fall pgs 14 Ocak 2018, Pazar 19:21:55 Fly oldu fall , başka şirket olsa tüm yolculara bir sene bedava uçuş verirdi , pegasus yolculara tazminat davası açarsa şaşmam. 24
  • birisi 14 Ocak 2018, Pazar 19:08:01 kaptana yıkarlar,boeing güçlü,money sağlam,avukatlar sağlam,kaptan garip,atpl ini iptal ederler çocuğun sanki isteyerek uçağı kırıma uğrattı,sahi VNKT de pist dışına çıkan 6 aylık THY 330-300 ne oldu??hala orada mı?Fatura pilotlara kesildi istifa ettirildiler 8
  • Vefa kaptan 14 Ocak 2018, Pazar 18:44:45 Biraz teknik birazda pilot hatası geçmiş olsun 9
  • Cabin crew 14 Ocak 2018, Pazar 18:31:38 THY’ye Pegasus Onur Atlas vs hava yolu önemli değil yada thy düşmez o daha ıyı Atlas düşer yada Onur düşer mantığıylada olmamak lazım çünkü bu bi uçak havada yerde ne olacağını bilmeden marka gözetmeksizin olaya bakmak gerekir sonuçta her uçağın basına gelebilecek olasılıktır kokpıt ve kabin ekibi olarak bizler o uçakta bugünler için varız yani demek ıstedıgım pilotların pilotajlığı emergency bi durumda devreye girmekte olup o uçağı ekibi ve yolcuları sağ salım indirmektir cabin ekibi ise verilen süre 90 saniye içinde tüm yolcuları tahliye etmektir burda suna şükretmelidir ki can kaybı yaşanmamıştır tüm Pegasus ailesine geçmiş olsun Emniyetli uçuşlar dilerim 2
  • Ayhan 14 Ocak 2018, Pazar 18:16:37 Asker pilotlar hemen kokpite geçip uçağı kullanmıyorlar. Sivil pilotlar hangi aşamadan geçiyorsa aynı aşamalardan gecip pilot unvanına sahip oluyorlar. Asker düşmanlığı nedir pek anlamıyorum. Bu kazaya yorum yaparken konuya dahil etmelerini asker pilot düşmanlıği yapmalarıni kınıyorum. Ayrıca uçakla uzaktan yakından ilgisi olmayan kişilerin olsa olsa metoduyla yorum yapmaları ne kadar doğrudur tartışilabilir. Olayda en önemli konu kazada ölüm olmaması. Allah kimseye böyle bir kaza daha yaşatmasın temennisi ile pegasus ailesine ve yolcularına geçmiş olsun diyorum. 8
    • no subject 15 Ocak 2018, Pazartesi 01:43:08 Olay, askeriyede yapilan ucus saatlerinin, alakasiz bir yer olan sivil havacilikta sayilmasi, millet 5-6 yilda kaptan olurken, sag koltukta hic pismeden, sivil havacilik nedir tam anlamiyla ogrenemeden 2 yilda sol koltuga gecilmesi. 0
  • flyby 14 Ocak 2018, Pazar 17:59:49 tüm ekibe ve yolculara geçmiş olsun öncelikle. Şimdi boş boş konuşmayı bırakın da en azından ön raporun yayımlanmasını bekleyin. Aşağıdaki gereksiz insanların gereksiz yorumlarına cevap: kim ne derse desin Pegasus uçuş emniyetinin en yüksek olduğu (istatistiklere göre) hava yoludur. Özel şirket olduğu için öyle bazı şeyleri şansa bırakmazlar. Sonuçta arkalarında bi devlet desteği yok. Öyle şunun bunun çocuğusunuz diye hiç bir havayolu almaz kimseyi. (bu arada pegasus'ta çalışmıyorum) 9
    • Off 14 Ocak 2018, Pazar 20:25:09 Off budur iste . İçim acıdı benimde bu uçağı boyle gorunce tabiki ekip çok basarılı çok daha vahim olabilirdi. Pegasusda torpil yoktur . Siyaset yoktur . Herkes işinin erbabı kimsenin desteği olmadığı gibi karşılarına hep hep prosedurler çıkar kimseye uygulanmayan . Daha 1 hafta once aynı alanda hem pegasus hem başka bir havayolumuz! 2 saatlik ctot almışken pegasus a ctot de iyileştirme verilmedi bir baktık diper havayılu gitti torpil bulup . 3
    • Hadi ya 14 Ocak 2018, Pazar 20:43:30 Herkes birbirinin birşeyi 4
    • Tabi 14 Ocak 2018, Pazar 20:58:33 Otuz tane uçağın var ya alt tarafı,sanki thy gibi dörtyüz uçağın varda Güvenliği en yüksekmiş günde 20 sefer yapıyorsun ya ayıptır biraz saygı 12
    • Tabanca 14 Ocak 2018, Pazar 21:01:12 Haha, bu dedigine sen kendin inandin mi :) , tum sirketler de ice/anti ice alirken, az gormedik fosur fosur kalktiginizi 6
    • Cahillere selam 14 Ocak 2018, Pazar 22:41:59 Pegasusun 30 ucagı oldugunu ve 20 yere uctugunu söyleyen arkadas lütfen biraz arastırma yap öyle gel bakalım dogru sayılar nelermis. Son 3 yılda iyi yönde mükemmel bir ivme yakalayan sirketten bahsediyoruz. Bu kaza ilk ve son olur umarım 0
    • yuzde 15 Ocak 2018, Pazartesi 05:35:39 istatistikler sayi bazinda degil yuzde bazinda yapilir bi ogren once 0
  • Mustafa nisanci 14 Ocak 2018, Pazar 17:50:49 Uçağin cani cehenneme..pilotaj milotaji birakin.kimsenin cani yanmadi ona şükredin.keske bende o ucakta olsaydim.biraz adrenalin iyi gelirdi. 24
  • uçara yanıt 14 Ocak 2018, Pazar 17:47:13 arkadaş, sen pert araba kullanmayı seviyormusun?..nesi uçacak artık, bildiğin aleminyum alaşım hurda olmuş, motor denizde.. 9
  • 737 14 Ocak 2018, Pazar 17:44:17 Çok bariz pilotaj hatası eger ucakta bir sorun olsa ilk basta pilotlar cıkıp kendilerini kahraman olarak göstermek için konuşma yaparlardı 34
    • mal 14 Ocak 2018, Pazar 20:24:07 pegasus kültürü buna izin vermiyor. bizde açıklamayı bir kişi yapar 5
  • Sierra 14 Ocak 2018, Pazar 17:30:06 Ya arkadaş, burada yorum yazan herkes havacı mı yoksa öylesine troll falan mı anlamıyorum?! Ne kadar garip bir camianın içinde olduğum buradaki yorumları okudukça yüzüme tokat gibi çarpıyor. Beyler bir şeyi körü körüne savunmak sizi hiçbir şeyin sahibi yapmaz. Adam hakaret ve etik dışı şeyler yazmadığı sürece istediğini belirtmekte özgürdür. Buradan ben de kocaman puntolarla yazıyorum. TÜRKİYE'DE PİLOTAJ ÇOK KÖTÜ. Bunun aksini iddia eden ya kördür ya da gerçekten egoisttir. Allah aşkına görmüyor musunuz? Check'lere, eğitimlere ota b... katılmıyor musunuz? Yok Pegasus yapmaz, yok TK şöyle. Aynen beyler siz ve sizin şirketinizdeki herkes mükemmel uçar, uçuşu mükemmel yönetir. Siz harikasınız, en iyisiniz. 23
    • Ne dio la bu 14 Ocak 2018, Pazar 17:42:06 Turkıyede kı havacılık tk nın fılosuna kattıgı b777 lerle gelıstgı sanılan bır yapıda 8
  • Gecmis olsun 14 Ocak 2018, Pazar 17:27:06 Guzelim ucak..pilot olarak bu halde gorunce icim parcalaniyor. Tum ekibe yolculara pegasus ailesine gecmis olsun.. 5
  • Uçar 14 Ocak 2018, Pazar 17:10:04 Bu uçak uçar arkadaşlar merak etmeyin hemde aslanlar gibi uçar 29
    • kaynak 14 Ocak 2018, Pazar 19:07:35 Bi kaynaklık işi var :)))) 3
  • Yere indirin artık 14 Ocak 2018, Pazar 17:08:33 O hepsi kendini Nasada mekik kullanıyor zannedip millete kök söktüren egocu kaptanlar yere inin.Bu iş görüldüğü üzere bi toprağa çıkmaya bakar.......... 11
    • Nasada mekik kullandım 14 Ocak 2018, Pazar 20:40:29 Kötü havada 37 indirmekten kolay 1
  • KOKPİT ?? 14 Ocak 2018, Pazar 16:53:38 Neden çıkıpta sayın uçagın kaptanı fo su yada km si bi açıklama yapmıyor neler oldu neler neler yaşandı ? Kaptan cıkıpta bı acıklama yapsın artık şoktan kurtulduysa bi zahmet ? 22
    • İsmimiz 14 Ocak 2018, Pazar 17:14:04 Dalga mı geçiyorsun yoksa ciddi misin? Böyle bir olaydan sonra medya ile KONUŞMAMAK ve AÇIKLAMA YAPMAMAK unutulmaması gereken ilk şeylerden bir tanesi. Sıcak sıcağına sağlıklı açıklamalar yapılmayabiliniyor. Unutmaki artık yasal bir sürece girdiler ve herkes (devlet/şirket/sigorta şirketi/SHGM) taraf alacaktır. 4
    • Ustekıne cevap 14 Ocak 2018, Pazar 17:25:25 Gayet cıddıyım aylar oncekı ıstanbulda ınıs takımı acılmayıpta suruklenen ucagın pılotu yanan ucaktan kurtulduktan sonra acıklama yaptı hastaneden...bu ucagın kabını kokpıtı neden susuyor..bellıkı cok barız pılotaj hatası..yoksa bas bas bagırırlardı bızlık bırsey yok bız masumuz dıye..kokpitte kimler vardı cok merak edıoyorum ınsallah m.atalay hocamız degıldır.. 17
    • Km 14 Ocak 2018, Pazar 18:32:34 Bu gibi durumlarda hic bir kabin ve kokpit ekibi aciklama yapmaz! Sirketin basin sozcusu yada yetkilendirdigi insanlar yapar!Gecmis olsun havacilikta boyle seyler olur! 4
    • birisi 14 Ocak 2018, Pazar 19:17:36 kaptan pilot ender bayraktar, f.o irfan yavuz verecekler cvb ını merak etme 3
    • Yanit 14 Ocak 2018, Pazar 19:58:01 Kurumsal bir şirkette böyle istenmeyen olaylardan sonra kafanıza göre çıkıp açıklama yapamazsınız açıklamayı şirket sözcüsü yapar yada burada herşeyin en iyisinin bilen çok bilmişler... 0
    • Yok artık 14 Ocak 2018, Pazar 20:28:06 Açıklama yaptıkları an iş hakları fesih olur şirketlerin politikasıdır bu eski bir pegasuslu olarak biliyorum pegasusdada durum böyle . Yani adamlar susuyor diye pilotaj hatası demek çok ayıp 4
    • Pgs li 14 Ocak 2018, Pazar 20:58:41 Bu konuda nasıl açıklama yapılacağı şirket acil durum dökümanlarında belirtilmiştir , yani işini kaybetmek istemeyen hiç bir pegasuslu CEO dışında çıkıp öyle kafasına göre açıklama yapamaz , yapmazda... unutulmamalıdır ki söz ağızdan çıkana kadar bizlerin , çıktıktan sonra ise biz onun kölesi oluruz .... işte bu yüzden öyle a şirketi , b şirketi gibi değil gerçek profesyonel bir şirket gibi açıklamalar prosedürlere uygun olarak CEO tarafından yapılmıştır ve yapılacaktır. Hepimize geçmiş olsun Ayrıca şunu da belirtmeliyim ki herşey normal olsa bu olay olmazdı demek ki birşeyler ters yada arıza yapmış olmalı ki bu olay olmuş Bekleyelim ... göreceğiz 1
  • Av. 14 Ocak 2018, Pazar 16:52:51 Hepimiz insani duygularımızı kaybetmişiz. Ne olursa olsun faciadan kıl payı dönüldüğü icin sevinmeliyiz . Olay hakkında zaten başlatılmış bir soruşturma var, ve rapor eninde sonunda açıklanacak . Kokpitten oturan o kişilerin sizleri sağ salim yerinize yurdunuza ulaştırmak icin neler yaşadığını bilmiyorsunuz. Öyle olmustur ,böyle olmustur demenin kime ne faydası var . Herkes pilot düsmanı olmuş. Çünkü pilotlar ellerindeki yetki yüzünden kıskanılıyor (bkz.pilot değilim) . İnstagram pilotlarını ayrı tutuyorum. AirPort haber sizden ricam havacılıkla ilgisi olmayanların yorum yapamadığı bir platform oluşturmayı deneyiniz. Saygılar. 8
  • Tahmin 14 Ocak 2018, Pazar 16:40:52 Resimdende anlaşılacağı üzere kaptan pist sonuna kadar sorunsuz gelmiş,uçak içinde kimsenin yaralanmamış olmasıda uçağın düşük hızda olduğunu gösteriyor Geriye tek ihtimal var kaptan sağdan u dönüşü yapacağı cebi kaçırdı ,gece ve yağış olması sebebiyle uçağı denize indirdi Kamera kayıtları ve karakutu dinlemek lazım 8
    • Ha ha :) 14 Ocak 2018, Pazar 18:14:40 Konu ile alakası olmadığın nasıl belli :) ya bi git 2
    • oksijen israfı 14 Ocak 2018, Pazar 22:04:32 bu kadar yorma güzel beynini bak yakmışsın devreleri 2
    • Bu yoruma, 15 Ocak 2018, Pazartesi 00:08:36 Bu yoruma yorum yapanlara sözüm, sözüm. Adam tutturursa yorumunda, kimin cahil kimin oksijen eksiği olduğu ortaya çıkar, pist sonunda manevra hatası gibi duruyor bence de. Lastik izleri silindi; çünkü liman seferlere açıldı, keşke açılmasaydı biraz :( 0
    • Yoruma yorum yapmışsın 15 Ocak 2018, Pazartesi 00:10:09 Adam tahmin diyor bir tutarsa yorumu kime yol görünür :) 0
    • Pilotun ilk ifadesi 15 Ocak 2018, Pazartesi 12:07:31 Pilotun ilk ifadesi çıktı, ikiniz de oksijeni boşa harcıyor sunuz, kaybolun artık. Efeler. Yorum sahibine yanıt vereceğinize saldırmışsınız ama boşunuz boş, Pilot: indikten sonra manevra yaparken oldu oldu, oksijenci ve yol göründü diyenler bir özür gelir mi? 0
  • Adnan CİNGİL 14 Ocak 2018, Pazar 16:30:21 Bilgi sahibi olmadan hemen fikir üretmeye Kalkan’ları hayretle izliyorum. Lütfen hiç olmazsa kaza Kırım soruşturmasını yapanların ön raporunu bekleyiniz bari , havacılıkta bu tür kazaların onlarca nedeni olabilir. Geçmiş olsun demeniz yeterli.. 2
  • Thrust reverse açık değil 14 Ocak 2018, Pazar 16:26:27 Resimlerde her iki motorunda reverseları kapalı görünüyor 3
    • yani 14 Ocak 2018, Pazar 17:21:47 şairin demek istediği ne? 5
    • İnince açmış sonra da kapatmış olmasın sakın, zaten yavaşlamış adam yoksa o hızla denizin ortasına kadar giderdi. 14 Ocak 2018, Pazar 21:58:16 .. 0
  • Fnskrm 14 Ocak 2018, Pazar 16:24:26 Demek ki neymiş kokpite; devrem benim oglan ,kart sahibi yakınimdır yok dedeside teyyareciydi yok bastır parayı otur sag koltuga mantıgı yanlışmış demiiiii 21
    • Sonunda biri açıkladı 14 Ocak 2018, Pazar 16:31:55 Helal olsun böyle yoruma her yer onun bunu tanıdığıyla doldu. 8
    • yaşa be 14 Ocak 2018, Pazar 16:50:23 Aynen oyle . Devreleri kurtarsın şımdı.. 5
    • ... 14 Ocak 2018, Pazar 16:54:40 Kimse parayı basıp pilot olamıyor,senin gibi cahillerle bu ülke ilerleyemiyor 10
    • km 14 Ocak 2018, Pazar 17:51:29 kimin nasıl pilot olduğunu çok net biliyoruz. tüm kaptan çocukları pilot oluyor ve çoğuda parasıyla... 4
    • TC 14 Ocak 2018, Pazar 19:27:50 Aynen,katiliyorum.Bilek gucunu degil, soyismine gore pilot istihdam ediliyor.Yolcularara ,ve Kendi parasila sag koltukda oturan FO ya gecmis olsun. 3
  • Yönetim!!! 14 Ocak 2018, Pazar 16:17:29 Bütün eski ekip arkadaşlarım için ve kaptanlarım için ayrı ayrı üzüldüm. Şükür ki yolcularda da hiçbir sorun yok. Herkes sağlıklı. Neticede herşey haktan. Lakin gel gelelim artık başınızı ellerinizin arasına alıp da düşünme vaktiniz gelmedi mi? Bunca insanın hakkını yerken toplu çıkarım yaparken hastanız çocuğunuz borcunuz varmı diye sordunuz mu? Çıkardığınız insanları mağdur etmemek adına bir tazminat ödemesi yaptınız mı? Maaşlarımızdan kesip kesip onun açığı bunun gideri demediniz mi? Zam dediniz vermediniz yıllık bonus dediniz vermediniz. Bütün karı olduğu gibi cebinizde bıraktınız. Çalışan kısım genç kuşak olduğu için Göz boyamak için etkinlikler yaptınız susturdunuz.5 yıldır severek yaptığım mesleğimden soğuttunuz. Bir uçakla batmazsınız yada zengin olmazsınız fakat bunlar size derstir keşke algılayabilseniz. 4
    • Personel 14 Ocak 2018, Pazar 19:57:13 Katılıyorum 2
    • Bir personel daha 14 Ocak 2018, Pazar 22:09:03 Bende katiliyorum vallahi. YORGUNUZ YORGUN. SHGM bunu artık görsün !! Aldığımız para hiçbirşeye yetmiyor el mecbur çalışıyoruz. 0
  • Egeli Hezarfen 14 Ocak 2018, Pazar 16:13:04 Geçmis olsun. Ucuz atlatılmış. Son olması temennilerimle. 3
  • Ukraynalı Pilot 14 Ocak 2018, Pazar 16:11:42 Yahu bundan aylar önce istanbul da yaşanan dolu fırtına kaos a ragmen atlasjet pılotu ukraynalı adam her olumsuzluga ragmen ucagı basarılı sekılde kazasız belasız ındırmişken nasıl olurda pegasus düz yolda pistten çıkar..F16 pılotları B.Y.skorsky emekleisi A.B.O gıbı kaptanları alırsan kendını begenmiş ukala egoıst kaptanlarla ancak bukadar olur.Pegasustan ne yer hızmetlerı anlamında ne de ucus guvenlıgını anlamında memnunum..Pılotlarıda ekibide kole gıbı calısan yorgun ve seferden sefere kosturulan kar yapmak adına ucakları ıchatlarda 25 dk yerde tutan sırketın genel muduru SAYIN MEHMET NANE acaba neden konuşmuyor ? neyse gecmıs olsun allah beterınden saklasın. 12
    • Kuyruk acısı 14 Ocak 2018, Pazar 16:22:22 Sen ilk söyleneceği son söylemişsin, ilk 10 cümle ile de (belliki) açıkça bir asker düşmanı olduğunu ifade etmişsin..! Ne o bir kuyruk acısı mı var sende? 11
    • Operasyon 14 Ocak 2018, Pazar 16:27:00 Öncelikle belirtmek isterim ki aynı dolu yağışın da aynı gün Pegasus havayollarına ait bir 737 de yara almış ve Türk pilotumuzun doğru yönlendirme ve uçuş kabiliyeti sayesinde kimse yara almadan emniyetli şekilde inişini gerçekleştirilmiştir. Trabzon olayı ile ilgili daha kesin bilgiler yayınlanmamışken böyle saçma yorumlar yapılması doğru değildir. Can kaybının olmayışı zaten olayın en önemli kısmınıdır geriye kalan teknik kısımlarda da gerekli açıklama yapılacaktır. Bana kalırsa böyle yorumlar yapmak kimsenin yararına değildir. Bilginize. 6
    • Havacı değil 14 Ocak 2018, Pazar 16:33:05 Sn Nane havacı değil anlamadığı işe karışmaz. 5
    • Nuriziya 14 Ocak 2018, Pazar 21:09:52 Bunlar hep küresel ısınmadan oluyor 2
  • Geçmiş olsun 14 Ocak 2018, Pazar 16:09:45 Herkese geçmiş olsun, haberi tüylerim diken diken okudum.. Daha büyük faciadan korumus Allah, işin ne kadar riskli olduğu ortada.. şimdi de konussanıza napıyosunuz çay kahve dağıtmaktan baska diye.. amir nasıl soğukkanlı , büyük geçmiş olsun... 8
    • Bravo 14 Ocak 2018, Pazar 20:57:13 Okuduğum yorumlar arasında en iyisi,tebrikler valla 0
  • Serdar CAN 14 Ocak 2018, Pazar 16:08:52 Pegasus'a ve havacılık camiasına büyük geçmiş olsun.Burada en önemli konu uçuş ekibinin ve yolcuların hiçbir yara almadan kurtulmuş olmalarıdır. Kayıt cihazları da incelenerek , kazaya sebep olan faktörler uzman personel tarafından ortaya çıkarılarak bundan ders alınması sağlanacaktır. Kimsenin rencide edilmesine gerek yoktur. ''Oh osun'' türünden yorumlar kabul edilemez. Kimin başına ne zaman ne geleceği belli olmaz. 13
    • ??? 14 Ocak 2018, Pazar 16:17:46 Klasik bir cevap...hikaye hikaye hikaye... 16
    • Mlbrn 14 Ocak 2018, Pazar 16:19:57 Kahraman pilotlar böyük bir faciayı önlediler...piste durması gereken ucagı denize sürerek...tabiki yersen 23
    • aslan serdar can. 14 Ocak 2018, Pazar 17:05:50 kefin iyi galiba,yorumcu olmuşsun.güzel gunler. 11
    • birisi 14 Ocak 2018, Pazar 19:15:00 takma serdar kardeşim doğru yazmışsın,herkes otör olmuş ahkam kesiyor,bütün amaç faturayı pilota kesmek,çocuk t/d yapmış,trabzon pisti öyle kısa pist te değil,(8661 feet)uçağı sola çeken sebep neydi??pist terkediş te hangi sebeple olursa olsun makul sürat terk! şanssızlık 5 mt ilerisi uçurum,yoksa sadece toprağa saplanacaktı.basit haber olacaktı.yine de aslan gibi korumuş yolcusunu 1
  • Kafamda deli sorular ??? 14 Ocak 2018, Pazar 16:05:05 O değilde o motoru pylon dan kopartıp denize yuvarlayacak kadar hızla nasıl pistin sonuna geliyorsun arkadaş ne yani pistlerin yanına da mı kaçış rampası yapsınlar kamyonlar gibi oraya çıkın duramayacaksanız DH diye bişey var dimi arkadaşım baktın pistin ortasına gelmişsin hala teker koyamamışsın nihayetinde de duramayacaksın pistin sonuna kadar TO&GA a basarsın bi tur atıp geri inersin 500-600 kilo yakıt maliyetinden kaçarsan uçağı pertede ayırırsın façanda yerlerde olur 12
    • bu nee yaaaa ? 14 Ocak 2018, Pazar 17:20:59 kaçış rampası, DH(ne alaka) , TO&GA Bir tur daha atmak... Masa başından bu kadar havacı olunuyor. 1
    • bu arkadaşı alın 14 Ocak 2018, Pazar 17:24:30 birader sen ne içiyosan bize de tavsiye eder misin? 5
    • klasik 14 Ocak 2018, Pazar 17:32:05 tamamen temel aerodinamik ve genel ucak yapiları dersini hayatta almamış, easadan lisans almış yada almaya çalışan, dh yi lvo dersinde görmüş teknisyenim diyen ama kendini geliştirme adına bişey yapmayan insan yorumu 6
    • Pert mi ? 14 Ocak 2018, Pazar 18:39:41 Havacılığa kattığınız PERT sözcüğü için teşekkür ediyorum, İştr bu kadar havacılıktan anlıyorsunuz. 0
    • Teknisyen 14 Ocak 2018, Pazar 20:30:03 Klasik sen easaya ona buna laf atıcagına sen nasıl aldın neye bok atıyosun sende meşhur bokçulardanmısın 1
    • Deli sorulara cevap 14 Ocak 2018, Pazar 21:16:51 Koçum: masa başında FSX'te uçmak ile gerçekte uçmak malesef biraz farklı. Çok ama çok üzgünüm ancak sağdan soldan öğrendiğin şeylerin gerçekle alakası yok. Senin adına çok üzgünüm ki gerçek uçuş çok ama çok farklı. Lütfen bilgisayar oyunlarındaki bilgilerimizi burada paylaşırken biraz daha dikkatli olalım. Malum gerçek pilotlarda okuyor buraları. 0
  • İnstructor, Examiner 14 Ocak 2018, Pazar 16:04:34 Geçmiş olsun, Allah öncelikle can sağlığı versin. İniş sırasında değişik nedenlerden dolayı istikamet kaybı olabilir. Bunları şu şekilde sıralamak mümkündür; Hatalı kumanda, frenlerle birlikte steering´ in kullanılmış olması, yan rüzgar tekniğini uygulamak yada aşırı şekilde kumanda vermek, eğitimde olan ikinci pilota öğretmenin zamanında müdahale edemeyişi yada müdahalede hata yapılması şeklinde insan faktör etken olmuş olabilir. İnsan faktörü dışında uçağın burun dikmesinde bir arıza meydana gelmiş olabilir. Ve bu yüzden istikamet kontrol edilemediği için pistin dışına çıkılmıştır. Uzmanlar böyle bir durum varsa zaten ortaya çıkaracaklardır ama insan faktörü söz konusu ise bunun ifadesi daha değişik olacaktır. 4
  • Hold item 14 Ocak 2018, Pazar 16:00:25 Reverse thrust inop 8
    • Yeap 14 Ocak 2018, Pazar 20:31:58 N doğru yorum bu :) 2
    • İnanmayanlar 14 Ocak 2018, Pazar 22:12:08 Adamın yorumunu beğenmeyenler olmuş da; uçağın logbookunu açın bakalım reverse lerin birisi hold da mı değil mi? Çok bilmişlik yapmayın, araştırmayı öğrenin.. 0
    • Kokpit 15 Ocak 2018, Pazartesi 09:15:23 O zaman kokpit iniş sonrası reverse leri kullanmaması gerekiyordu. 0
  • Marketçilik vs havacılık 14 Ocak 2018, Pazar 15:57:15 Havacılık sektörü ile perakende sektöründe işlerin çok farklı olduğunu birileri öğrenir mi bilmem, ama bu cahillik ne yazık ki pahalıya patladı. Umarım hatalardan ve yapılan cahilliklerden birileri dersini güzelce almıştır. Geçmiş olsun. 3
  • TK K/M 14 Ocak 2018, Pazar 15:55:11 Ekibimize büyük geçmiş olsun. Can kaybı yaşanmaması en güzel haber bence. Pozisyon itibariyle zor bir tahliye olmuşa benziyor. Kabin ekibinin ihtarlarina rağmen hala bagajlarını almaya çalışanlar olduğu görülüyor. EĞİTİM ŞART! 4
  • pert 14 Ocak 2018, Pazar 15:52:44 kasko perte çıkarıp, sanayideki çıkmacılara satar bu uçağı 18
  • Pegasusfan 14 Ocak 2018, Pazar 15:44:58 Geçmiş olsun diliyorum o pilotları lütfen görevden alin temiz bir meydan sağlam bir uçak kaza yapmak burada normal değil pilot hatası Pilotları lütfen görevden alın 43
    • Ocean 14 Ocak 2018, Pazar 15:54:27 Hangi ara inceledin çözdün zekiye 5
    • Orhan 14 Ocak 2018, Pazar 16:10:46 Incelemeyi bekleyin suc kimde o zaman anlarsiniz pisti bilip bilmeden yorum yapiyorsjnuz 10
    • Uzman mısın sen? 14 Ocak 2018, Pazar 16:26:55 Kaç defa indin sen o piste? Kaç uçuşun var da konuşuyorsun sen? Temiz uçak, temiz meydan orada kaza yapmak mümkün değil ne demek? Bak sana diyeyim; Biliyorsan söyle feyz alsınlar, bilmiyorsan sus da adam sansınlar cümlesini sen sık sık oku.. 6
    • flyby 14 Ocak 2018, Pazar 18:04:27 günde 5 vakit okursa daha makbul olur 1
  • Rıf 14 Ocak 2018, Pazar 15:44:23 Bu kadar bedduaya normal 31
  • Bir yorumcu 14 Ocak 2018, Pazar 15:43:27 Yüksek süratte steering kullanmış olabilir, 13
  • baki kolak 14 Ocak 2018, Pazar 15:41:16 can kaybı olmaması nedeni ile çok ucuz atlatılmış çok ciddi bir kaza...tüm havacılık camiasına büyük geçmiş olsun... 6
  • Yazık 14 Ocak 2018, Pazar 15:39:22 Başta PGS ,yolculara ve tüm Uçuş Ekibi olmak üzere herkese çok geçmiş olsun ...Allah tekrarını yaşatmasın.ilk ve son olsun... 4
  • ........ 14 Ocak 2018, Pazar 15:37:58 Uçağın kara kutuları sağlam kaza ile ilgili verileri kaydetmiştir . Soruşturmayi aydınlatmasına yardımcı olur . Uçak zaten perte ayrılır ağır hasarlı olduğu için bu son uçuşu olur . Thy Nepal de bir 330 300 perte ayırdı hemde kayalıklarada düşmemişti büyük gećmiş olsun yinede ucuz atlatılmış bir kaza 8
    • ......ya 14 Ocak 2018, Pazar 15:47:01 neden thy yi karıstırıyosun yorum yaparken,THY ye mi almadılar senş yoksa??? 27
    • Cenkay Fahri Karaduman 14 Ocak 2018, Pazar 15:51:11 Adam örnek vermiş THY uçağını, saçma sapan cevap verip burada çok kıt olan seviyenizi belli etmenin gereği yok. Hadi uzayın. 5
    • Usta 14 Ocak 2018, Pazar 16:47:02 Beyler tzx de çalışan biri olarak yazdıklarınızın hepsi saçma 3
    • ne oldu 14 Ocak 2018, Pazar 20:26:07 katmandu sebebi neymiş 2