Pegasus kazası böyle simüle edildi

    Çok beğenilenler

  • Suç 18 Ocak 2018, Perşembe 14:53:54 Bu arkadaş olay sırasında kokpitte miydi? Aynı şekilde sonuçlanacak onlarca senaryo olabilir. Eğer pilotların suçsuz olduğu sonuçlanırsa bu tip videolardaki insanlara yüklü davalar açabilirler. Hatta bu videoyu haber yaptığınız için siteniz de sorumlu tutulabilir. 0
    • Suç’a 18 Ocak 2018, Perşembe 16:23:09 Bence buradaki amaç suçlamak değil, boeingi bilenler anlamıştır burada hiç tahmin edilemeyen iki durumun üst üste gelmesiyle uçağın emniyetsiz bir tepki vermesi görülüyor. 1-Asimetrik gazkolu hareketinde a/t devreden çıkar, TO/GA hariç , uçak buna uygun tepki veriyor 2-İniş+2sn A/T devreden çıkar, uçak işte buna uymuyor. S/B ve Rev açılmasına rağmen. Ben kullanıcı olarak büyük ders aldım. Bu uçaklar hala, hergün uçuyor, rapor gelene kadar bu teknik incelemenin çok faydalı olduğunu düşünüyorum. Kazanın sebebi farklı da olsa burada önemli bir problem tespit edilmiş. 0
    • Suçmuş :) 18 Ocak 2018, Perşembe 18:02:20 Zirvalama! 0
  • FTL 18 Ocak 2018, Perşembe 10:35:36 FTL. Daha ne olsun ki ? 1
  • Tüm yorumlar

  • can 20 Ocak 2018, Cumartesi 10:43:13 Uçaktaki can otobüsteki patlıcan mı? dün otobüs kazasında 10 bugün başka bir kazada 14 kişi öldü, onlarya yaralı kimse neden diye sormuyor. Burada olan ise 2. nolu motor thrust reverser inop, yaklaşmada toga ya basıldığı için uçak go arround modda kalıyor, kaptan inişte 1 nolu reverse ü açıyor, speed brake i down pozisyona getirince reverse ü kapalı olan 2 nolu motor gaz açıyor (1. no lu reverse açık olduğu için gaz açmıyor) olay bu 0
  • Uğur 19 Ocak 2018, Cuma 14:11:48 Arkadaşlar kazalar olabilir adida kaza zaten hiç bir pilot insanların hayatını tehlikeye veya öldürmeye sebeb olmak istemez bizim ülkemizde on yılda bir olan kazalar bazı ülkelerde senede 3 kreden fazla oluyo dünyada ülkemizde uçak kazası en az olan ulkeyiz bunuda siz değerli pilotlarimiza borçluyuz ben sadece bir yolcuyum ve ülkemdeki pilotlara da sonsuz guvemin var Allah yardımcınız olsun 0
  • Merak ediyorum bilgi için 19 Ocak 2018, Cuma 12:15:42 Tam olarak bilgim yok sadece değerli kaptanlarımıza sormak istiyorum teker koyduktan sonra reverse açıyor daha sağ motor hızlanıyor madem böyle birşey var tekrardan hızlanma ihtimali olabilir miydi? Touch and go gibi 1
  • Airbus 19 Ocak 2018, Cuma 05:35:54 Benim Boeing de tecrubem yok TO/GA go around mode degilmi? To ga ya neden basiyorki insiste o zaman Go Around yapsin . Cockpit incapacitated. FDR , CDR ne yapacaksin Dosya kapandi 0
  • Ekipler 19 Ocak 2018, Cuma 05:26:54 Ekiplerde tamamen flight fatigue mevcut. Konunun arastirilmasi lazim. 0
  • Riyat 19 Ocak 2018, Cuma 03:59:26 Heyecandan fren yerine gaza bastı elfreni de unutmuş 0
  • CRM 19 Ocak 2018, Cuma 02:28:33 Elimizdeki verilerle şunu söyleyebiliriz; kazanın ana nedeni 2 pilot arasındaki iletişimsizlik. Bu konunun üzerine gidilerek gerçek anlamda bir şeylerin değişmesine katkı sağlanabileceği kanaatindeyim. Yoksa kaptan olaya nasıl müdahele etti, F/O hangi hatayı yaptı vs. gibi gündem ve sorular Türk sivil havacılığının (pilotaj açısından) kendi ekseni etrafında dönüp durmasına neden olacaktır. 0
  • YORUMSUZ 19 Ocak 2018, Cuma 01:03:54 Geçen günlerde de 2 numaralı gaz kolu Reverse'te diğeri idle'da deyip yorum yapmıştınız :) Şimdi de 2 numara TOGA'da 1 numara idle'da. Ya CVR ve FDR KAYITLARI okunmamış ortada fol yok yumarta yok neyin Simülasyonu. Ekibi suçlamayı bırakın Allah aşkına. Belli olsun haber yapın.. Adam neden Go-around yapmaya kalkıyor yapamıyor ? Sebep nedir? Bu sim. Hazırlayan mı uçuyordu. 0
  • Okan A. 19 Ocak 2018, Cuma 00:27:18 Sağ fren, sağ direksiyon yapmalıydı. 0
  • Jersey 18 Ocak 2018, Perşembe 22:15:08 Merakimdan soruyorum boeingci arkadadlara. Boeing kullanmadim hic. Standart procedure mudur togaya basmak approach esnasinda? Go around yapmak icin toga arm mi olmasi gerekiyo? Cok ilginc geldi 0
  • Yorgunluk 18 Ocak 2018, Perşembe 18:37:35 Ils min u 490 ft, o gün sct 500 ft , videoda gündüz açık havada çekilmiş, fo min da göremeyip pas geçişi başlattıysa doğru yapmış, zaten toga ya atınca hemen tırmanmıyor uçak bir momentumu var, orada kaptan görmüş pisti ama yorgunluk ve inelim de bitsin meyiline sebep oluyor kaptan da inmeye çalışmış. Yorgunluk kararlarda etkili oluyor, kimse 4 bacağın sonunda ne olursa olsunben pas geçerim diyemez, çok anlık bir karar ve kumandayı alıp inmeye çalışmak hata da olsa yapmam diyen biraz fazla emin konuşur. Pilotlar saliselik değerlendirme ile karar veriyor, burda olayın üzerine 10 dk düşünüp söyle yapmak lazımdı ben oyleyaprdım demek gerçekçi değil, pas geçiş başlatıldıysa biz de biliyoruz inmeye çalışmak risk almak demektir. Olum yok sonuçta Burada pilotlara yüklenmek yerine yanlış karar vermede etkili koşullar incelenip cozum bulunmalı. Kesin değil ama bu 1. bacak uçuş olması halinde kaptanın müdahale etmeyip pas geçmeye izin vermesi daha muhtemel bir karar gibi geliyor, allah bilir kaçıncı bacak gecenin bir yarısı min larda görüşle yapılan üstelik uçakta arızalı bir durum var, üstelik boeingin ga ve athr tasarımı da pek user friendly değil. İneceksen aynı elle başka pb, ga yapacaksan başka pb. İncidentlar accidentların önlenmesi için fırsattır, öyle bakılmalı, pilotlar hata yapamadıkları için pilot olmaz, daha az hata yaptıklarıiçin pilot olurlar. Havacılık hata düzeyini düşürme vizyonudur o yüzden tüm dünyada en güvenilir taşıma aracıdır. İnop itemlar go diye uçak sefere verilirse her seferinde risk artar, pilotların yorgunluk seviyeleri de hata yapma oranlarını dramatik şekilde arttırır, hava da min larda olunca olum yok diye sevinmek gerek, geçmiş olsun 0
    • gel bize bazı bazı 19 Ocak 2018, Cuma 08:40:16 sct ölçeği ceiling oluşturmaz minima ila ne alakası var 0
    • 490' 500' 20 Ocak 2018, Cumartesi 01:38:32 Biri MSL biri AGL 0
    • Sct 20 Ocak 2018, Cumartesi 04:22:41 Sct alan üzerindeki bulutluluk oranı demek sadece, pisti göreceğin manasına gelmez, pilot pisti gormemişse sct diye inişe devam mı edecek, min: rwy in sight or goaround. Few de bile göremeyeceğin durumlar olur gerçek hayatta, bilgisayar oyunlarından pilotluk öğrenen de gelip yorum yapmasın. 0
  • Ajan Kazım 18 Ocak 2018, Perşembe 17:42:58 Boeing alayınıza dava açarsa ne güzel olur. Ama açmaz, sonra yeni uçakları kime satacak. 0
  • Kırım sonuç raporu çıkmadan bu videonun yayımlanması 18 Ocak 2018, Perşembe 17:39:35 Büyük risk. 0
  • 777 fo 18 Ocak 2018, Perşembe 17:37:14 toga ya disengage yaptirilip motor freni denenebilirdi veya reverse thrustla auto flap acilip ground yapilirdi.otomatik pilotun lock uyarisi da gormezden gelinip kontak kapatilabilirdi. 0
  • II. pilot 18 Ocak 2018, Perşembe 17:24:31 Yazıklar olsun bir meslektaşınızın arkasında duramadınız. Olay sapına kadar yorgunluk. Kaptan’ın olaydan üç gün evvel ekip odasında insan kaynaklarına yorgunluk beyanatı olduğu ve bunun kayıt altına alındığı söyleniyor. 0
  • ek 18 Ocak 2018, Perşembe 16:35:33 hava şartları uyuşmuyor. LTCG 132050Z 25001KT 2800 -RA BR BKN004 BKN025 08/07 Q1021 BECMG TL2100 3200= LTCG 132020Z 24001KT 4000 -RA BR BKN003 BKN025 08/07 Q1021 NOSIG= 0
  • x 18 Ocak 2018, Perşembe 13:38:21 frene basmayi unutdu 0
  • Yani 18 Ocak 2018, Perşembe 13:17:06 2 numaralı gaz kolu ilerde mi kalmış Pilot hatası yani 0
  • Kadir O. 18 Ocak 2018, Perşembe 12:10:48 Anlamsız! Avaz avaz bağıran alarm duyulmuyor mu ki 1 numarayı idle da tutan el iki numarayı ileri pozisyonda bırakıyor?! Hayır başka bir hata olmalı. Deseniz ki clean config. için flapları toplayan el iki numaranın gaz kolunu yanlışlıkla açtı, daha inandırıcı gelir bana. 0
    • 2 numara 18 Ocak 2018, Perşembe 19:58:06 alarm çalıyor mevsimler geçiyor müdehale yok 0
  • Ne oldugu daha belli degil 18 Ocak 2018, Perşembe 11:52:06 Ne oldugu daha belli degilken , sirf tahmin uzerine boyle bir videonun cekilip yayinlanmasi buyuk bir hata. 1
  • Suleyman 18 Ocak 2018, Perşembe 11:48:10 Bayiliyorum FDR okunmadan CVR okunmadan yapilan bu show lara bayiliyorum sorsan similatorde ki pilot bile degildir FX'imin pilotudur :)) Vallahi sizlere diyecek bir sozum yok bu kadar ucuz degil bunlar gencler!! Flight Similator FX'imin pilotlari sizi!! 0
  • tgs 18 Ocak 2018, Perşembe 11:46:12 pilot gerek yokki tgs şefleri müdürleri rahatlikla ucak sürebilirler. 0
  • 737NG 18 Ocak 2018, Perşembe 11:39:34 Yorgunluk mu sizce? Eğitim eksikliği olduğunu düşünmüyorum son bacak uçuşu olduğu için mi? 0
    • Eğitim 18 Ocak 2018, Perşembe 19:13:29 hiçBir eğitimde pas geçmeye başlamış uçağı indirmeye çalışmak diye bir kısım yok, land minded bir yorgunluk seviyesi ile anlık bir yanlış karar, medeni bir ülkede pilotun tüm kaza Kırım araştırmaları pilotların o gunkaçıncı saatte kaçıncı sektörde oldukları, son 3 gün, son 5 gün ne uctuklarına bakılır, bizim ülkede 7 gün Arda arda uçuş yapılabiliyor ona bakılması lazım. Sonra uçağın arıza kayıtlarına sonra uçuş tecrübelerine (sanılanın aksine en çok tecrübelilerin hata sicilleri pek iyi değil) bakılır. Havacılıkta ciddi yorgunluk araştırmaları yapılıyor, yorgunken verilen kararların uçuş emniyetine yönelik değil mesaiyi kısaltma şeklinde kararlar verdiği gözleniyor. Bu bireysel bir hata değil yorgunluk düzeyiyle artan bir eğilim. Sghm bunları inceleyecek olsa su an izin verdiği ftl in kaza kırıma sebebiyet vereceğini de bilir fakat su an Havayolları daha az pilotla daha çok uçuş yapma peşinde. Ftl de max mesai süresine göre uçuş planlayan şirket zaten kural ihlali yapmış oluyor. Bunu yapmayan tek havayolu var mı turkiyede? Yok. İstatistiklere göre su an dua etmekten başka çıkış yok. Fatigue managment programları var, bunlar tr de iyi denilen şirkette ölçülüyor, sghm önlem almak istiyorsa sonuçlarına bir baksın, gerçi sghm nin uçuş emniyetiyle alakalı olduğunun farkında mı pek emin değilim 0
  • Ilginc 18 Ocak 2018, Perşembe 11:35:10 Ilginc olan toga dan sonra autothrottle disengage edilmemesi. Pegasus bu sekilde yaklastiriyor ekipleri ve bu da tembellige neden oluyor. Ben de toga ya yanlislikla bastim, yanimdaki de basti, bunlar olabiliyor. Dogru olan bu andan sonra autothrottle dan cikmak artik. Basa geldi mi geliyor tabi, burdan atip tutmak kolay. Gecmis olsun 0
    • Pgs A/T 19 Ocak 2018, Cuma 09:16:38 Pegasus A/P disengage olduğunda boeing procedure'da oldğu SOP'de A/T disengage tavsiye eder. Hatta uçuşlarda hocalar bunun üzerinde durur. 0
  • Kafamda sorular 18 Ocak 2018, Perşembe 11:32:31 Togaya yanlışlıkla basılmasına rağmen neden devam edilmiş ? Devam edildiyse neden at disengage edilmemiş? Takeoff conf. warning e neden tepki verilmemiş? Kaptan gaz kolunun ileri gittiğini nasıl farketmemiş inişte ? 0
    • Fatigue i bilir misin? 19 Ocak 2018, Cuma 06:59:25 Yorgunluk giderek arttigina gore, bundan sonraki kaza daha ciddi seylere yol acabilir.. 0
  • Yalan 18 Ocak 2018, Perşembe 11:24:01 Sağ gaz kolunu neden pistten çıktıktan sonra geriye çekmeyi deniyor simulasyonda ? Daha erken geri çekmeyi deneyebilirdi . Uçak bağırıyor , gerçektede bağırmıştır TOGA yı iptal etmek hiçmi akıllarına gelmedi 0
  • Rumuz 18 Ocak 2018, Perşembe 11:15:28 Pas gecicen biticek iste daha niye zorlarsin ki 0
  • 77Cpt 18 Ocak 2018, Perşembe 11:04:58 Madem TO/GA ya bastı kaptan neden müdahale edip indiriyor ya da kaptan madem müdahale edip indirrcek neden TO/GA'ya basıyor. Basılmış artık git dön gel adam gibi in. Bırakın şu 3-5 kuruş az para harcayayım ayaklarını. 0
  • Simülasyon 18 Ocak 2018, Perşembe 10:39:31 Pilot abi sürekli direksiyonu sağa sola oynatıyor. Sağ el de sürekli motor kumandada, vites kolu gibi tutuyor. Çoook güzel olmuş simülasyon. 0
  • Pegasus 18 Ocak 2018, Perşembe 10:39:10 Pegasus elindeki yetişmiş saati olan FOları ve tecrübeli kaliteli kaptanlarını THY’ye kaptırdığı sürece bu tür olumsuz olaylar yaşayabilir. Şirketten atılan/ayrılan/emekliliği gelen, askerlikten emekli olup pilotları 2 senede kaptan yapmakla bu iş olmaz. Keşke mesai şartları, maaşı, verilen değeri arttırsa da THY,Onur,Atlas,Qatar,Emirates vs şirketlerden Pegasusa pilotlar geçse 0
  • Hatalar 18 Ocak 2018, Perşembe 10:33:00 Pilotaj: 1-Togaya basıldığı an pas geçilmeliydi.2-A/T disconnect edilmeliydi.3-Eller gaz kolunda olmalıydı.4- Thrust Idle iken unstable iniş yapılmamalıydı.Boeing:1-Bir reverse thrust açılsa bile Toga modedan çıkmalı uçak gaz açmamalı.2-Havada basılan Toga yerde air/ground sensörle resetlenmeli 1
    • toga 18 Ocak 2018, Perşembe 22:26:27 50 feet Radio Altimetreden pas geçen bir uçak irtifa kaybedip iniş takımlarını piste temas edebilir. Boyle bir durumda auto throttle devreden çıkıp kazaya sebep olsa bu seferde yine boeing e ders vereceksiniz. Kaç yılın tecrubesi ile uçak tasarlıyor. Görende kaza raporu yayınlandıda pilotların suçu kesinleşti sanır. 0
    • Short Story Long Guys 19 Ocak 2018, Cuma 01:07:06 Toga ya basıldığı bu videodakiler tarafından iddaa ediliyor. CVR Veya FDR ı çözümleyen birileri değiller. 0
  • Önce Amsterdam kazası 18 Ocak 2018, Perşembe 10:25:44 Şimdi de bu kaza. Kaptanın elleri gaz kolunda olsaydı bu kazayı önleyebilirdi 2
  • acaba 18 Ocak 2018, Perşembe 10:23:56 böyle bir inişte toga ya niye bastılar ki 0
  • Uçak 18 Ocak 2018, Perşembe 10:19:05 Uçak saçma en başta. Sonra ekipler yorgun demekki. Limit 100 diye 100 uçurursanız adam isminide unutur 0
  • Speedbrake? 18 Ocak 2018, Perşembe 10:12:44 Speed brake kullanılsaydı o zaman simüle edilmiş olabilirdi.Bu olmamış 0
  • Havacilik meraklisi 18 Ocak 2018, Perşembe 10:10:44 İyide simulasyonda da gordugumuz gibi A/T disengage yapmak icin hala zaman var veayrica ucak sesli olarak uyararak takeoff thrust verildigine dair ikaz ediyor ayrica reverse thrust uygalarken sag motor gaz kolunun thrust uyguladigini gormemis mi ? bi havacilik meraklisi olarak kafama takilan sorular bunlar 1
  • A. ÇELİK 18 Ocak 2018, Perşembe 10:08:29 Bu nasıl bir basiret bağlanmasıdır... Akıl alır gibi değil. 0
    • Aynen 18 Ocak 2018, Perşembe 10:17:07 Katiliyorum. 0
    • Duty Time 18 Ocak 2018, Perşembe 12:50:05 Önünüze öyle bir program koyarlar sadece yemek yemeye ve uyumaya (o da uyuyabilirsen) zamanın kalırsa o zaman basiret nasıl bağlanır anlarsınız. TSK pilotların çoğunu çeksin, SHGM FTL yi şirketler lehine çıkarsın. 24 satin 13:30 unda görev yap bak ne oluyor görelim. Kimse kaptana laf söylemesin. Kraldan çok Kralcı kesilmenin anlamı yok. 0