ÖZEL ŞİRKET YOLU KAPANIYOR!

    Çok beğenilenler

  • Sivil Kaptan 21 Ocak 2014, Salı 23:28:20 Buzlanma şartlarında uçamadığımı veya fix to fix hakkında bilgim olmadığını yarın bana uçuşta yüzüme söyleyebilirmisiniz? Yada 200 saatle a310 ile uçuş kariyerime başlayıp ne cinayetler işlediğimi 8200 saat olana kadar.. Klavye delikanlılığını bırakın,zorunlu hizmeti dolan tabiki ayrılabilir,gayet normaldir ama şu snob fikirlerinizi bırakın öyle gelin.. Bizde av taktik bilmemne filosunda öğretmen olup 200 saatlik adamların yaptıklarını yapamayan meslektaşta gördük,hiç saygıda kusur etmedik hakkında kötü kelam etmedik.. Karşılıklı sevgi&saygı! 8
    • Pilatus 21 Ocak 2014, Salı 23:58:33 Hocam Ağzınıza sağlık. 4
  • Ayakkabı kutusu 21 Ocak 2014, Salı 17:44:15 Paraları Allah deyip çalıp oraya buraya saklayacaginiza pilotlara adam gibi maaş verin ayrilmasinlar ordudan. 9
    • hmm 22 Ocak 2014, Çarşamba 01:37:40 bu demogoji olmus.. bir pilotun doguda gorev yapan kendince zor sartlar altinda gorev yapan insanlardan farki nedir? orduyu pilotlarin uzerine yapalim o zaman olur mu? verin o zaman butun maaslari pilotlara..her is zordur sen orduya askeri liseye adim attiginda havayollari pilotu olmak icin mi girdin?? harp okulunda alt devreyken floryada yurumek yasak denip kosarken aslinda aklinda hayalinde suradan bir an once kurtuyalimda bir istanbul-dusseldorf yapayim demek mi vardi?? eger oyleyse disaridaki yoldaki sade vatandas boyle bilmiyor sizi..delikanli gibi cikin gercegi aciklayin o zaman.. diyin ki o youtube da izlediginiz gurulandiginiz adamlar biz degiliz cocuklarin okul taksitleri var o yuzden geciyoruz diyin.. 3
  • Tüm yorumlar

  • iPhone Uygulaması 23 Ocak 2014, Perşembe 12:11:54 Bence kimse pilot olmasın hava yolları da kapansın. Eskisi gibi otobüsleri kullanalım yurt dışına da yabancı hava yolları ile gidilsin. Yorgan gitsin kavga bitsin. Asker de askerde kalsın. 0
  • keşke 23 Ocak 2014, Perşembe 03:14:25 Keşke herkesin en azından bir kere F-16 da uçma şansı olsaydı da şu tartışmaların çoğu bitseydi :) Eminim çoğu yorum farklı olurdu. İyi pilot olmanın şartı sivil ve ya asker olmak değil, bilgili ve efendi olmaktır. Sevgi saygı dolu, kazasız günler dilerim. 2
    • Pilatus 25 Ocak 2014, Cumartesi 18:01:45 Kesinlikle sevgi ve saygı dolu kokpitler dileyelim. Aksi halde farklılıkları aynı kokpitte sinerjiye dönüştüremeyiz. 0
  • Ohh iyi olmuş :) 23 Ocak 2014, Perşembe 01:44:18 Bu sayede 200 - 250 bin TL ödeyerek işsiz kalan yeni pilotlara istihdam yolu daha açık olur ;) 0
  • Derdi olan neylesin? 22 Ocak 2014, Çarşamba 21:07:35 Askeri pilotların "bir kısmı" önce "asker" olduğunu ve vatan diye bağra basılan her karış toprağı koruma görevinin baş sorumlusu olduğunu unutursa; kendini bir yatırım metası olarak (hadi biz ona pilot diyelim ) algılarsa; bir an önce line konforuna geçmek ister. Mecburi hizmet kapsamında eklenen süre zulüm olur. Halbuki 15 yıldan 10 yıla inince birden bire elde edilen 5 koca yıl varken şimdi eklenen 2 yıl abartılır. Buna da "Kardan zarar etmek" denilir. Öte yandan sivil pilotların asker pilotları "rakip" olarak algılaması da eğer 200 saatle yeni mezun olmuş pilotlardan bahsediyorsak fazla çocuksu ve gerçekdışı kalıyor. Kendini dev aynasında aslan misali gören kedilere de çok şahit olmuştur bu camia. Rekabet olsun ama herkes kendini , kendi klasmanında değerlendirsin. Son olarak da düşüncem uçuş okullarında çalışan FI larla ilgili. Sivilse en az 500 saat uçuş tecrübesi veya askeri pilot olsun, karacı mantığıyla 25 yalnız a observer olmakla vb uçuş öğretmeni yapılmasın. 0
    • Pilatus 22 Ocak 2014, Çarşamba 21:56:25 Sevgili derdi olan dertli insan. Öncelikle insanları yanlış bilgilerinle, yanlış yönlendirmemen gerektiğini sana öğretmemiş olabilirler. Ben sana anlatayım da öncelikle sen anla sonra da yanlış bilgilendirdiğin insanlar. 2012 yılında çıkan yasa ile ilgili kanun maddesi değiştirilerek mecburi hizmet süresi 10 yıl a indirilmiştir (çok meraklıysan gerekçesini TBMM sayfasında bulabilirsin). Ancak burada önemli bir husus vardır. Eğitim gördüğü uçuş eğitimi iki kat kadar arttırılıp mecburi hizmet süresine eklenmektedir. (Ortalama asker bir pilotun uçuş okulu 1,5 yıl sürmektedir, buda eklenecek 3 yıl anlamına gelir). Yani en basit olarak 13 yıl mecburi hizmet süresi olmaktadır. Yeni çıkarılacak yasa ile bu arttırım 3 katına çıkacak ve asgari 4,5 yıl mecburi hizmet süresine eklenecektir. Dolayısı ile eğer konuya en baştan hakim biri olsaydın; esas rahatsızlık veren konunun böylesine önemli kanunların zamanında karşı çıkılmasına rağmen, değiştirilmesi olduğunu bilirdin. 2
  • En İyisi; 22 Ocak 2014, Çarşamba 20:25:52 Kendi insanına katlanamayan, bir diğerini ikinci sınıf insan gibi gören, sahip olduğu kültürü ve alışkanlıkları referans kabul edip gittiği yerde başkalarına empoze etmeye çalışan, ezik kişilikleri tatmin etmek için pilot olan, pilot olunca kendini bir b..k sanan, havayollarını sidik yarıştırma merkezi gibi gören, pilotluğun altı üstü bir meslek olduğunu idrak edemeyen kim varsa kapının önüne koyacaksın. Ha derseniz ki o zaman adam kalmaz, gelir elin yunanı!! uçurur memleketin uçağını!!! 0
  • Almican 22 Ocak 2014, Çarşamba 18:07:13 Sivil Havacilga Havacilik yuksek okulundan baska kimseyi almican, dogrusu bu 6
  • En iyi 22 Ocak 2014, Çarşamba 18:01:20 En iyi pilot ulastirmacilar, yok F-16 yok sivil, geec, ulastirmacilar haricinde kimseyi almican 15
  • yorum değil sorum 22 Ocak 2014, Çarşamba 15:42:49 Pastacılık okudum meslek lisesinde bende olabilir miyim? Babam zengin.'' Oğlum pilotluğun parası iyi istersen seni de pilot yapalım dedi'' ne dersiniz bende olayım mı? ''Baba dedim olabilirsem olayım ama bu sektör kalitesiz insanlarla doluymuş ne dersin bir araştıralım dedim''. ''Oğlum boş ver sen keyfine bak '' dedi. Elin ne olduğu belirsiz yabancılarına ülkemiz yeme cenneti olmuş sen ne için yemeyesin'' dedi ve ekledi ''Herkes hakim, herkes savcı ,herkes doktor, herkes pilot senin neyin eksikmiş be Toraman oğlum''. Haklı buldum. Ne dersiniz ? ''Aldığım pastacılık eğitim alt yapısı ile bende pilot olabilir miyim? 3
    • tabiki 22 Ocak 2014, Çarşamba 16:44:30 tabiki olabilirsin moda tasarımdan mezun arkadasım pilot parayı bastır ol...zekaya bile gerek yok. 5
    • Sende ol madem 22 Ocak 2014, Çarşamba 17:45:52 Sen pilotlugumu yoksa tasarımcılığımı küçümsedin? Bir grafik tasarımcısının, moda tasarımcısının bir mimarın ne kadar yüksek iq su olduğunu bilsen aklın durur heralde. Yabancı ülkelerde lise mezunu insanların pilot olması size batmıyorda lisans mezunu adam mı size batıyor? Zekan varsa yeteneğin en önemlisi sağlığın yerindeyse pilot olabilirsin. Yoksa hiçbir şirket o işi yapamıyorsan seni uçağın koltuğuna oturtmaz. 0
  • Tr 22 Ocak 2014, Çarşamba 14:32:41 Yabancı pilot gelir, isyan başlar herkes milliyetçi. Bir kısım her yerde olduğu gibi yabancı hayranı. Türk pilot gelir asker olduğu için kimene göre vatan haini, kimine göre kahraman. Asker sivili beğenmez, en kral tayyareyle uçmuştur, "En pilot o'dur". Sivil, geçmişte askerlerin kendilerine it muamelesi yapmalarından dolayı intikam duyguları güder, askeri aşağılar. Nasıl ki, Türkiye'de gücü eline geçirenlerin, menfaat, iktidar ve kişisel kazanımları için diğerini ezmek,yok saymak gibi misyonları varsa hayayollarındaki durum da Türkiye'de yaşananların kendi çapında göstergesidir. Herkesin dilinde vatan sevgisi, herkesin dilinde uçma aşkı olsa da, kavganın asıl sebebi pastaya ortak istenmemesidir. Ve nasıl ki, Türkiye'nin dışarıdan düşmana ihtiyacı yoksa, sizin de yoktur. Siz birbirinize yetersiniz yurdum insanları... 0
  • iPhone Uygulaması 22 Ocak 2014, Çarşamba 12:52:45 Ya arkadas ne aptal bir milletiz.İs var çalışmak isteyene birsuru yabancı ||. Pilot bile k 0
  • Pilatus a cvp 22 Ocak 2014, Çarşamba 12:33:50 tabi tabi işinize gelince adalet..işinize gelmezse yıkırsınız oratalığı....adaletmişşşşş 0
    • Pilatus 22 Ocak 2014, Çarşamba 13:28:27 Adalet canını acıttı galiba. İlkokul repliklerine döndün. 2
    • Pilatus a cvp 22 Ocak 2014, Çarşamba 17:33:23 hikayen çok acıklı...Allahtan şu yabancı pilotlar geldide şirketlerin yüzü güldü...kaza kırım şampiyonları şimdi karalama peşindesiniz...allah yolcuları sizlerden korusun... 1
    • Pilatus 22 Ocak 2014, Çarşamba 21:06:59 Allah ülkemizi ve sektörümüzü senin gibi hazımsız, nifakçı ve iftiracı insanlardan korusun... Bağırmaya devam et, bağırdıkça batacaksın. 2
  • hsn 22 Ocak 2014, Çarşamba 11:25:23 bunlar paraya herşeyi değişirler..sonra ortalıkta hava atar evde kediye dönerler..keşke mecburi hizmet 20 yıl olsa...vatandaşın verğileriyle eğitim al yan gel yat sonrada line a kaç..adaletmi bu? 5
    • Pilatus 22 Ocak 2014, Çarşamba 12:22:22 Evet adalet. Bilmiyorsan ilgili kanuna bak. Orada seni tatmin edecek hususlar var. 6
  • Yasaklanmalı 22 Ocak 2014, Çarşamba 11:23:14 Özel şirkette çalışmak tüm askerlere yasaklanmalı, kurmaylar hariç, onların temsil yeteneği var 4
    • yanlış 22 Ocak 2014, Çarşamba 20:10:32 Eh be kardeşim güzel başladın sonunu hiç olmayacak şekilde bitirdin,o dediğin hiç olmaz. 0
    • Pilatus 22 Ocak 2014, Çarşamba 22:01:50 Yorumlarda şimdi de TSK nın içindekileri birbirine düşürmek de mi var? Pilot pilottur düz-kurmay fark etmez. 1
  • YAZIK... 22 Ocak 2014, Çarşamba 10:53:56 Sivil bir pilotum.. (sivil yazmamın sebebi sınıflandırma için değil) Ama senelerce ,bir asker pilot oğlu olarak yaşadıklarımızı ben ve benim gibiler bilir. Herkese saygı duyuyorum. Nasıl ki babama duyuyor isem. Saçma sapan şartlarda babam görev yaparken , biz ailece destek olduk. 2 senede bir yer ve arkadaş değiştirdik. Burada yazılanlar çok komik. Oranın şartları farklı , havayollarının çok farklı. Aynı kokpit içerisinde kader birliği yapan kişiler olarak inanın saçma sapan yorum yapan insanları kınamıyor, acıyorum. Biraz empati lütfen. Ortak paydamız insan olmak!Şovalye mesleği diye öğrendiğimiz, duruşuyla, konuşmasıyla örnek olması gereken bizler en ufak bu tarz olayda birbirimizin problemlerine yardımcı olmak yerinekarşı tarafın acısından zevk alıyoruz. Neden? Lütfen aynı kokpiti paylaştığımız , yüzyüze iken söyleyemeyeceklerinizi burada yazmayın, küçülmeyin... Sağlıcakla kalın... 0
  • iPhone Uygulaması 22 Ocak 2014, Çarşamba 10:31:07 Yazık Yazık Ya gerçekten üzülüyorum bu yorumlara bir asker olarak Nedir bu kininiz bir yazın ya Acıyorum inanın sivillere Daha doğrusu bu düşüncede olanlara 4
    • asıl 22 Ocak 2014, Çarşamba 12:23:24 Bir asker olarak siz, vatandaşım memleketin parasıyla pilot olup ondan sonra ilk fırsatta oradan kaçıp cebini doldurmaya çalışan meslekdaşlarınız için hissedin o üzüntüyü. 2
    • Pilatus 22 Ocak 2014, Çarşamba 12:43:27 İhtiyacın varsa senin de cebini doldururuz, sivile geçmeden. Tek ihtiyacın veya derdin bu gibi konuşuyorsun. 6
  • iPhone Uygulaması 22 Ocak 2014, Çarşamba 09:23:22 Son iki yıldır yapılan zamlarla zaten askeri pilotlar istifa etmeyecek düzeye getirildi bu mecburi hizmet uzatma hikayesi o zamlara kılıf Gen kur subaylarının cebini pilotların sırtından doldurdu.sınıf subaylarıda arada ihya oldu. Ölene kadar lojman sınırsız imkanlar bunların toplamı zaten istifayı unutturur Siz burda boşuna konuşuyorsunuz..!!!! 3
    • katılıyorum 22 Ocak 2014, Çarşamba 12:02:16 ben bir askeriyede çalışan f-16 aviyonik teknisyeni biri olarak yorum yapmak istiyorum. Askeriye de pilotlardan çok mütevazi olan pilotlarda var bide egosu yüksek olan insanlar var. Bir gün bir konuşma duydum 2 pilot arasında görev süresinin uzamasını istemediği için kurs görmek istemiyormuş birtanesi. konuşulcak okadar çok şey var ki... ama herşey askeriyede herşey pilotlar için , sivil havayollarında teknisyen pilot farketmez işini iyi bilen her zaman kazanaır 1
  • biraz hosgoru 22 Ocak 2014, Çarşamba 09:07:44 Yaaa insanlar neden hic tanimadklari kisiler hakkinda bukadr onyargili ve asagilayici terimler kullanir. Bu hirs bu kin neden? Lutfen biraz hosgoru. Hepimiz ileride insallah measi arkadasi olacagiz. Lutfen hosgoru 1
    • Pilatus 22 Ocak 2014, Çarşamba 12:49:00 Türkiye nin getirilmek istenen durum aslında. En ufak ayrılıklardan kin, nefret ve nifak çıkarmak. Oysa çalıştığımız ortamda sinerjiyi yakalayıp, tecrübe ve yaşanmışlıklarımızı paylaşsak. Türk Havacılığı çok daha ileriye gidecektir. İnsanlar kendisi hariç diğerlerinin hata ve eksiklikleriyle prim yapar hale gelmişler. Çok yazık. 1
  • Khn -1. e 22 Ocak 2014, Çarşamba 08:18:02 Kardaş baban orta siniftan veya brokrat olsaydi askeri okula gidermiydin.Beni babam unversitede okutamadigi icin askeri okula gittim. 2
  • değişen yok 22 Ocak 2014, Çarşamba 07:55:52 Bu zaten böyleydi.Haber bulamayınca ısıtıp tekrar sunmuşlar. 0
  • af16 22 Ocak 2014, Çarşamba 07:29:13 30 yaşından sonra para verip özel kursla pilot sertifikası alan tanıdıklarım var..Daha ciddi olmalı bu iş diye düşünüyorum 2
  • Pasta Büyük 22 Ocak 2014, Çarşamba 05:54:30 Bu kadar Pilot açığı olan bir ülkede hala neyi paylaşamıyorda bu kadar aşağıya düşüyorsunuz bir flıght eng. olarak anlamıyorum 1
  • Android Uygulaması 22 Ocak 2014, Çarşamba 03:21:11 Herkez isini yapsin ozaman yanar doner vstan dostari. Yillardir pkk kamplarina bomba attiniz bizim macamiz yemedi. Sonuc? Turkiyenin 34 yillik kazanimini yanlis stratejilerinizle, sahsi menfaatlerinizle heba ettiniz simdi cikip vatanperverlikten bahsediyorsunuz. Sorarim size kac ay maas almadan vatan sevdiniz. Bu millet evladini, kocasini, babasini verdi herseyini verdi sen gelmisin burda vatandan bahsediyorsun, sen bu isi vatan icin degil para icin yaptin simdi eratin arkadisina gecip vatan sevgisinden bahsetme. Seviyordun bu vatani gorevine devam etseydin yoksa kisla pegasusami tasindi. Yep yalan,hep riya, az gurur be az gurur. 1
    • Pilatus 22 Ocak 2014, Çarşamba 10:51:16 Kamplara bomba atılması canını acıttı galiba. Tanıdıkların vardı da çok mu üzüldün.? Bizler canımız için bu mesleğe girdik. Evet devletimiz sağ olsun paramız da hep zamanında yattı. Az ama gururlu/onurlu para kazandık. Para için vatanı satmadık, terörle mücadele edenlerden de rahatsız olmadık senin gibi. 1
    • Yetti be!!! 22 Ocak 2014, Çarşamba 11:30:43 Pilatus kimsen ne ayaksan burda klavye başınca terbiyesizlik yapma, klavye delikanlılığı yapma. Bu saygısızca lafları insanların yüzünede edebiliyormusun? PKK kampında adamın yakınlarımı varmış? Şuna, hakarete ve cürete bak. Gerçekte edersen bu lafları, eksenini değiştirirler senin. Model uçak uçurursun anca.. Bu ordu sen gibiye kaldıysa.. 0
    • Pilatus 22 Ocak 2014, Çarşamba 12:31:48 Klavye başında kendi yazdıklarına bak, başkalarına okut ne anlama geldiğini gör. İki cümle kuramayan, sözü siyasete getiren, milli stratejiyi suçlayan, tartışmayı başka noktalara getiren sensin. Allaha şükür bizim eksenimiz sabittir. Cürete gelirsek; benim cüretimi sorgulayabileceğini mi sandın? 0
  • 200 saat 22 Ocak 2014, Çarşamba 02:42:21 200 saatle sizden binkat daha iyi pilotum kim mi soyluyor beraber uctugumuz kaptanlar saygilar 3
    • Helal 22 Ocak 2014, Çarşamba 11:31:07 Aynen kardeş... 1
    • yapma 22 Ocak 2014, Çarşamba 20:13:00 yapma canım kardeşim tam tersini söyleyende var.Tavşana kaç tazıya tut durumu var galiba. 2
    • İki yüze astar 22 Ocak 2014, Çarşamba 21:21:47 Sen neyin kafasını yaşıyorsun. Çok konuşan az iş yaparmış derler. Ana dilin türkçeyi kullandığın gibi uçuyorsan zaten vay haline! Binkat değil bin kat diye yazılır. Beraber uçtuğun kaptanlara da selam ederim. Pehhh... 2
  • iPhone Uygulaması 22 Ocak 2014, Çarşamba 02:14:36 Abi sen ne ayaksın? 0
  • sivil 22 Ocak 2014, Çarşamba 02:03:20 DAGILIN LEYNNNN PICAAAAA YERSINIZ BAGGHHHHH...Benim askerim sanlidir. 1
  • Mustafa 22 Ocak 2014, Çarşamba 01:42:52 Bazı arkadaşlar özelliklede bazı asker kökenliler sivilleri parayla pilot oluyorlar diye küçümsüyorlar.Habire bu konu gündeme getiriliyor.Bu durumu Eğitim ve gelir adaletsizliğinin bir örneği olarak görüyorum.Ama bu insanlarda varını yoğunu bu işe ayırıyorlar.Bunlara da saygı duymak gerekir.Keşke benimde durumum iyi olsa bende pilot olsam diye düşünürüm.Nasıl bunlar parayla pilot oluyorlar diye küçümseniyorsa,zamanında akademiye torpille girip(Çoğunu tenzih ederim) ucuza pilot olanlardanda bahsedilsin.Allah aşkına bazı jet pilotları bu sitede, sivilde olup pilot olmayı düşünenleri küçümsemeyi bıraksın.Yok bilek gücü,yok manuel uçuş.Jet pilotluğu için sağlık ve cesaret çok önemlidir.Ben sınavlarına girmedim.Babam istemiyordu.Tehlikeli meslek.zaten gözlüklüydüm. jet pilotları zaten bizim insanımız.Ahmet beyin, ayşe hanımın çocukları.Sizleri küçümsemiyoruz.Gurur duyuyoruz sadece empati kurmanızı bekliyoruz.Yinede üstünlük kurmaya çalışmanız sizin trişka,kofti olduğunuzu gösterir. 0
  • yazik yeminle yazik 22 Ocak 2014, Çarşamba 01:15:28 boyle bır mıllet yok arkadas kaptanindan teknisyenine askerinden siviline herkes birbininden nefret ediyor.. bende bir pilotum yemin ediyorum saat ve firsatinini buldugumda bu ulkeden defolup gidicem bir dahada donersem namerdim... ne bir sirkette yoneticilik hayalim var ne de bu ulkede uzun yillar hayalim cunku bu ulke coktan degerlerini kaybetti artik sadece bir toprak parcasindan ibaret.. ne bir hosgoru var ne bir saygi.. al iste girmisler gene birbirine ne icin??? kici kirik bir ucak, iki apolet ve hayatinin hicbir asamasinda elde edemedigi ego icin... Devam beyler devam.. yiyin birbirinizi ete para vermeyin 0
  • Ay phone lulara 22 Ocak 2014, Çarşamba 01:13:37 Ne vatan hizmeti arkadasim ? Vatan hizmeti yapan sadece erlerdir..... Siz maas aliyormuydunuz ? Aliyordunuz ! O zaman hizmetinizin karsiligini almissiniz... Kendinize oncelik kazandirmak icin edebiyat yapmayin. Yok hava kuvvetlerindeki pilot lari almak en ucuz en guvenli yolmus ! Butun kazalari askeri kokenliler yapmadi mi? Ne kitap okursunuz ne duzene uyarsiniz ucusta da soru sorulunca hocam hangi filoda gorev yaptiniz, 1
    • Pilatus 22 Ocak 2014, Çarşamba 11:03:18 Arkadaşım sivil kökenli pilotlar Türkiye'de son yıllarda artmadı mı? Bundan 10 yıl önce sivil kökenli pilot kaç taneydi? Biraz bilimsel konuş. Yaptığımız görevin içeriğini özelliğini nereden biliyorsun da yaptığımız işi sadece maaşa bağlamak gibi bir gaflette bulunuyorsun? Evet bir statümüz vardı ve o statüye uygun maaş alıyorduk. Ama emin ol senden çok daha fazla hayat riski ile karşı karşıyaydık. Bu riskin karşılığının verilip verilmediğini nereden biliyorsun? 0
  • iPhone Uygulaması 22 Ocak 2014, Çarşamba 00:55:33 12 yıldır hava kuvvetlerinde ulaştırma uçağında uçan öğretmen pilotum ve kanunlarla bana tanınmış olan istifa hakkımı kullanmama ramak kala böyle bir kanun teklifini görmem beni şok etti. Eğer bu kanun yasalaşırsa konjonktüre uygun olarak şeriatın kestiği parmak acımaz diyerek iki yıl daha hizmet ederiz ama bu, istifayı düşünerek her işini gideceği şirkete göre ayarlayan bizler için tam bir yıkım olur. Ayrıca şövalye ruhlu meslektaşlarımada şunu söylemek isterim; sivil kaynaklı havayolu pilotlarını hor, tatlısu pilotu olarak görüp saçma sapan yorumlar yapmayın. Tüm dünya o işin gereklerini o eğitim ile sağlıyor. A320 yi uçurmak için astronot olmaya gerek yok, uçak ekip uçağı, crm denen bişey var. Sivil olduğunu düşündüğüm ve burda askeri pilotlara neredeyse vatan haini diyen empati yoksunu kendini bilmezlerede gerçekten diyecek laf bulamıyorum, saygılar sunarım... 0
    • sebep 22 Ocak 2014, Çarşamba 20:16:13 Kardeş onu hava kuvvetlerine açıp sorucan sağı solu ayrı oynayan bir sürü adam var orada, dua et yarın 20 yıl olması gerekiyor falan demesinler,şoke olacak bir durum yok yani. 0
  • iPhone Uygulaması 22 Ocak 2014, Çarşamba 00:20:31 El insaf ya hu! Nedir bu kin nefret askeri pilotlara! Çalışan hakkeden kendine güvenen adam sivil de olsa asker de olsa ekmeğini kazanır. Ayrılanlara vatan haini muamelesi yapanlar, maaşını haram edenler, neredeyse kına yakacaklar. Bu iş ekip işidir. Ekip de asker sivil havacı karacı diye ayrılmaz. Ayıranlar varsa da hata yaparlar, kendi bindikleri dalı keserler. Burada mesele devletin kendi pilotlarına vermekten imtina ettiği değerdir vesselam. 0
  • TALPA 22 Ocak 2014, Çarşamba 00:19:01 Bunun üzerine gürcan hoca çıkıpta "ASKERLER ZATEN ÜYEMİZ DEĞİL" açıklaması yapmasın :) 0
  • iPhone Uygulaması 22 Ocak 2014, Çarşamba 00:17:29 Ben de bu sene TSK'dan ayrılacak olan pilotlardanım. Bir süredir bu portaldan haberleri ve yorumları takip ediyorum. Okudukça şaşırıyor, utanıyor ve artık üzülüyorum da. Zaten bir avuç insanız, nedir bu birbirini çekememezlik? Evet, Hava Kuvvetleri'nde pilot olmak hem çok zor hem de sıkıntılı bir süreç. QRA'ydi, Kuzey Irak'ta İHK'ydı, intikaldi; evimizi, eşimizi zor gördüğümüz de oldu. İyi de sivil Üniversite okuyup sonra da 150-200 bin lira para harcayıp CPL'i alan ve havayollarında uçanlara bu nefreti nereden üretiyoruz? Bir kaç genç arkadaşımla tanıştım. Bir tanesi babasının evini satıp almış ATPL'ini. Diğer yandan sivil kökenli pilot arkadaşlarım ben size ne yaptım? Bir kaç ay sonra aynı kokpitte birbirimize güvenip nasıl uçacağız? Yok arkadaş tüylerim diken diken oldu. Böyle huzursuz ortamda uçuş emniyeti mi olur? 0
  • iPhone Uygulaması 22 Ocak 2014, Çarşamba 00:03:11 Bıktım şu vatana hizmet lafından. Siz onurla gururla hizmet ediyorsunuz ya biz ? Napsak acaba ? Atın kafanızdan ....uzda boncuk var olgularını hepimiz biriz. Askeri uçakla uçmanın çokta matah bir halt olmadıgını anlayın. Kusura bakmayın ama kimse sizi sevmiyor siz sadece birbirinizi. 1
    • Pilatus 22 Ocak 2014, Çarşamba 11:22:42 Vatana hizmet lafından hiç sıkılma. İşini iyi yapıyorsan sen de vatanına hizmet ediyorsundur. 0
    • Vatana hizmet 22 Ocak 2014, Çarşamba 13:24:20 Senin askerliğe resimci girdi galiba. Burada askeri pilot olduğunu ifade edenlerin işinin yarısı uçmak, kalan yarısı da idari faaliyettir. En basitinden, 9-10 gün olan bayramlar var ya özel sektör dışında herkesin bayram ettiği, biz evimizin olduğu şehirden ayrılamadık acil durum olursa diye. Biz görevdeyken eşimiz doğum yaptı, çocuğumuz karne aldı. Tüm bunları vatana hizmet saydık, uçmayı değil. 0
  • Asker ağabeylerim 21 Ocak 2014, Salı 23:58:38 SHGM'nin zamanında koyduğu kaptan olma kriterleride en yakın zamanda değişir inşallah! Dünya sivil havacılığında Kaptan olma kriteri 1500 saat ama Türkiye de asker abilerimiz sağolsun zamanında shgm onların elindeydi siviller önümüze geçmesin diye 4000,4500 saat kriteri koydular.Birde eskiden bırak asker olmayı kurmay olamayan hava yollarına giremiyordu:) en yakın zamanda hakkın hakka teslimini istiyoruz.Asker Abi'lerimizin hepsi bir değil pırlanta olanları var amaaaaa dedikten sonra gerisini yazmak istemiyorum. Birde yorumlarda ben kaç bin saatle geldim vb seyler yazılıyor adama sormazlarmı ??? Madem o kadar iyi uçmasını biliyorsun neden type eğitimi alıyorsun?? Neden line check'e giriyorsun? Ben askerim de girme!!! Burası adı üstünde SIVIL HAVA YOLLARI !!!! Askerlik emekli olduğunda bitti bunu artık kabullenin!!!! Siz biz bir birimizi yerken elin hindistanlısı,Alman'ı,Yunanı,franszı,ermenisi Kokpitini işgal ediyor haberin yok!!! Açıkça şunuda söyleyimm Yabancılarla uçmak zvklı:) 0
  • koşa koşa geldim 21 Ocak 2014, Salı 23:45:53 Haberi duyunca ilk düşündüğüm sey yine airporthaber.com da ortalık karışmıştır oldu. Hemen geldim ve sağolun yine şaşırtmadınız :) dalmışınız ağız burun birbirinize. Kocaman yıldızlı aferin hepinize. Koca koca adamlar (umuyorum). 0
  • Fırlatma Koltuğu 21 Ocak 2014, Salı 23:27:45 Bildiğiniz gibi sivil uçaklarda fırlatma koltuğu bulunmuyor. Bu yüzden son birkaç senesini kargo uçaklarında geçirmemiş askeri pilotların sivile geçişleri daha zor olmalı diye düşünüyorum. 3
  • Fırlatma Koltuğu 21 Ocak 2014, Salı 23:27:45 Bildiğiniz gibi sivil uçaklarda fırlatma koltuğu bulunmuyor. Bu yüzden son birkaç senesini kargo uçaklarında geçirmemiş askeri pilotların sivile geçişleri daha zor olmalı diye düşünüyorum. 0
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 23:20:41 Bizi çekemeyen sivil arkadaşlara. Siz yokken biz vardık. 1911 :) hatırlatıyım dedim :) 12
    • Ahahaha :) 22 Ocak 2014, Çarşamba 00:03:33 CINIM YAA... 0
    • ?? 22 Ocak 2014, Çarşamba 00:23:46 hala uçuyomusun emekli ol artık 0
    • 1911 22 Ocak 2014, Çarşamba 01:05:29 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
    • Ahahaha :) 22 Ocak 2014, Çarşamba 09:36:26 Eleştiri sınırlarını aşmışsın cınım. Biz yokken kendi aranızda hayt huyt yaptığınız için insanlıktan bi haberdiniz!!! Artık kibar olmaya çalışın. O zaman bizde sizin dertlerinizi dinleriz. 0
    • ..-- 22 Ocak 2014, Çarşamba 09:47:38 kafaya bak neyini çekemicez sizin ya.yanımıza geldiğinizde görüyoruz tırmalarken...ha bide kaptan olana kadar nasılda saygılı masumsunuz... 0
    • ... 22 Ocak 2014, Çarşamba 12:12:31 1911 den beri vardınız ancak 2007 itibari ile kendi devrelerinizi, silah arkadaşlarınızı g.ü b.klu bir cemaate para, makam, şan ve şöhret uğruna sattığınız gün bittiniz.Önce subay veya pilot olmayın, sadece ADAM olun. 0
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 23:05:53 Hahahaha cinayetle esdeger diyen arkadas beni cok eglendirdi aksam aksam dunyadan bir haber oldugu nasil belli :))))))) 1
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 22:56:53 Karar doğru bir karar ama amaca hizmet etmeyecek ki gene. Tecrübeli kıdemli pilotlar maalesef filolara sığamayacak. Karargahlarda körelecek. 0
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 22:53:46 Hükümet'ten önlemmiş.Önleme falan gerek yok bu kanunun taslağını hazırlayan arkadaslar çıkıp uçarlar.Öyle ya üzerinde düşünüp çalışarak bu kanunu çıkardılar , çok bilimseller ,çok araştırmışlar konuyu. 0
  • misafir 21 Ocak 2014, Salı 22:44:41 Sen, 14 yasinda harp okulana girerken diyecektin ki ben asker olup vatanima hizmet etmek istemiyorum AMA yavsak oldugum icin halkimin belini buken vergilerle bedava pilot olup sonrada parasi icin, havasi icin findik kirmak icin havayolu pilotu olmak istiyorum diyecektin de dilin donmedi galiba.. cia icin calissan daha fazla para alirdin dostum sana da bu yakisirdi.. 5
    • Pilatus 21 Ocak 2014, Salı 23:34:06 Arkadaşım sen heralde ne vatanına hizmet edebildin, ne pilot olabildin, nede fındık kırabildin. Aklın bunlara çalışıyor galiba.. Ayrıca Solo Türk ve Türk Yıldızlarını izlerken hiç belin bükülmüyor. Galiba başın öne eğiliyor gibi konuşuyorsun.. 6
    • İphone Uygulması 22 Ocak 2014, Çarşamba 00:32:47 PİLATUS cevap olarak; askeri okullara alınırken komutanlarınıza bin takla attınız. Vatanımızı çok seviyoruz diye diye durdunuz da geldiğiniz nokta içler acısı. Herkesin derdi para olmuş gidiyor. Siviller evlerini ipotek ederek girerken sizler vatandaşın vergileriyle pilot oldunuz.. Ben hepsi oldum da ne değişti ki! Misafir arkadaşıma katılıyorum dönek olmayacaksınız ki sizi adam saysınlar.. Solotürk yada Türkyıldızları ie hepsine gurur duyuyorum, başım öne eğilmiyor da istifa edip gelen askerleri gördüğümde emin ol başımı çeviriyorum.. 2
    • Pilatus 22 Ocak 2014, Çarşamba 11:09:34 Bu nefret ve vicdansızlıkla daha çok kafa çevirirsin. Biraz insan ol. Geldiğimiz nokta neymiş biraz açık konuş da cevabını al. Milletimizin parasıyla pilot olduk, hizmetimizi bitirdik, seni de rahatsız ettik. 0
    • Pilatus 22 Ocak 2014, Çarşamba 11:26:47 Harp Okuluna 14 yaşında girmiyorum arkadaşım Harp Okulu üniversite ayarında bir okuldur. 14 yaşında askeri liseye girdim. İkisinin arasında çok fark var. Bilinçli ol biraz. 0
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 22:41:51 Kolaysa siz de askeri pilot olun bakalım..O iş o kadar kolay mı sandınız? Hem askeri pilot TSK dan ayrıldıktan sonra nereye gidiyor ki? Gene ülkesine hizmet etmek için ,bir şirkete giriyor.Bu ülkenin insan kaynağı değil mi?Bir havayolu için,asker pilot her zaman daha ucuz ve daha kaliteli bir kaynaktır.200 saatlik adamı airline pilotu yapmak,yeni ehliyet almış birini muavinlik bile yapmadan şehirlerarası otobüs şoförü yapmak gibidir.CİNAYETE TEŞEBBÜSLE AYNIDIR... 14
    • ... 21 Ocak 2014, Salı 23:16:22 4500 saat copilot olarak muavinlik yapıyorya kaptan olmadan önce.bomba yüklü f16 ya ilk defa kaç saatle oturuyorsunuz?yazdıklarına inanamıyorum.bütün dünya sivil havacılık şirketleri cinayet işliyor.bunu kurmaylık tezinde ele alırsın artık bol zamanın olacak nasılsa.. 2
    • kolaysa ya 21 Ocak 2014, Salı 23:16:27 adam aliyor 200 saat ucmus adami similatore sokuyor, performansa bakiyor, bilgisi, mnelekesi yeterliyse direk genis givdeye yaziyor...ve hepsi basarili oluyor...ayni sekilde ordudan gelene de bakiyor...yeterli ise direk yaziyor 777 ye,,,handikapi gecenler anlatsin biz susalim....hakki olan aliyor tipinide, bileginin gucu ile sag koltugu....200 saatlik adamlari kucumseyeceginize dersinize calisin... 3
    • Askercikler 22 Ocak 2014, Çarşamba 01:12:34 200 saat ucus yerine 2000 saat mi ucmasi lazim? B737 ile bombardiman mi yapacaksin arkadasim? Sizin zekalar hep birbirine benziyor zaten. Yorumlar fikirler hep ayni. Airline pilotlugunda manual ucus diye birsey yoktur, sadece indirirken ve kaldirirken alirsin. Onu da ogrenebilmek icin 200 saat oldukca yeterlidir. Geriye kalan tecrube isteyen emergency durumlar icin de belli temel egitimler verilir, zamanla onlar da oturur. Ilk baslarda tecrubesiz olabilirsin ama yanina C1 verirler ve en tecrubeli kaptanla ucururlar. 5000 saat f16 ucusundan sonra gelip airline da kos kos oturmaniza cok sasiriyorum. Hem parasi icin geliyorsunuz hem de 200 saat ucup yaniniza gelene laf atiyorsunuz, inan onlar senden ve senin gibilerden cok cok daha tecrubeli bir cok konuda, hatta olmasi gereken konularda diyim. Mesela hayat kalitesi, mesela ingilizce, mesela adam olmak. Bazi seyleri yaristirmaya hayatiniz boyunca devam edeceksiniz ve bazi seyleri yedirememeye hep devam edeceksiniz cunku eziksiniz .. 2
    • iPhone Uygulaması 22 Ocak 2014, Çarşamba 01:23:53 Sana söylenecek laf bile yok be! Allah senin gibi kafaya sahiplerden korusun Türk sivil havacılığını. Kanunda çıkıyor, kal şimdi kalacağın yerde 12 yıl!! 0
    • saka gibi 22 Ocak 2014, Çarşamba 02:42:48 allah askina su yorumun tahrik etmekten baska ne yarari var? toplum zaten birbirine dusmanken, sen o taraftansin ben bu taarftanim pozisyonuna sokulmusken sana bir faydasi oldu mu simdi bu yorumun? su yorumu bilerek yazdin cunku elinde bununla ilgili bir veri yok ve sirf tahrik etmek ohh rahatladim demek icin yazdin.. nldu eline ne gecti? ne gecicek? bir kac bu yorumu okuyan kisileri ortalarda duran kisileride ayristirdin..saf olusturdun 0
    • Pilatus 22 Ocak 2014, Çarşamba 11:39:36 Askercikler e cevap. Aklın sadece indirme ve kaldırmaya çalışıyorsa bu işte bir yanlış var. Sivil havacılıkta askeri havacılığa göre daha fazla CRM, Otomasyon, uluslar arası kurallar var. 5000 saat F-16 uçuşundan sonra 737 veya Airbus ı tabiki hemen indiremezsin. O uçağın karakterini öğrenmen biraz zaman alır. Ama genel havacılık bilgisi, karar verme ve tecrübe de herhalde 200 saatlikten çok fazladır. 0
    • TRI 22 Ocak 2014, Çarşamba 12:27:11 200 saatlik bir sivil pilot olarak senin gibileri çok döktüm.Beklerim... 1
    • PİLATUS BRUTUS'E :) 23 Ocak 2014, Perşembe 02:10:13 Pİlatus mu desem brutusmu desemm :)) Bak TRI güzel demiş... Çoğunuzu döktüm diyor simde... Madem bu kadar çene yapıyorsun; iş başvurusunda ve assesment'ta düş onun elime görelim ne kadar ediyorsun! Yada simülatör checklerde nasıl haşat ediyorlar :) 0
  • 21:14 21 Ocak 2014, Salı 22:32:18 Evet, devletin vergisiyle uçup devletin vergisiyle tecrübe kazandık. Devlete de pilotlar yetiştirdikten sonra ayrıldık, sorun ne? 3
  • Herkese selam olsun 21 Ocak 2014, Salı 22:27:31 Şurdaki tartışmaların çoğunun empati eksikliğinden Gerisinin kendisinden önceki asker /sivil Abilerinin önyargılarından kaynaklandığını Goruyorum. Neyi paylasamiyoruz gercekten Kendini iyi yetiştirmiş efendi İngilizce Problemi olmayan biraz da yetenekli kim İşsiz bana gösterin lütfen . Hava kuvvetlerinden Ayrİlan pilotlar da çoğunluğu rütbesi itibariyle Artık filolarda gorev alamayanlar. Yanılıyorsam Duzeltin. Onlara ayrılma hakkı veren de Devlet onlar kaçmıyor ki hepsi vatanın Onlardan beklediği sürede çalışıp ayrılıyor Buradaki kimse onlara hakkını helal etmeme Hakkına sahip değil bence biz kımız ki Özellikle aramızda 6 aylık askerliği bile Yapmaktan imtina eden arkadaslar yok mü Eğri oturup dogru konuşalım 0
  • yeter 21 Ocak 2014, Salı 22:21:29 yıne kavga başladı bırakalım artık bu kavgaları arkadaslar. 0
  • khn-2 21 Ocak 2014, Salı 22:19:23 Şu anda eleştirmekle meşgulsünüz, bir yere kadar haklısınız da aslında. O kadar emek, para harca sonra ayrılalım. Peki eğitimine bir milyon dolar hacayıp, milyon dolarlık uçağı verdiğin pilota ne uygundur? Tabi daha kıymetli makine kullananlar da vardır, ama bu havada? Dışarıdan çok havalı, güzel görünen bu işi yakından görüp "bu iş yapılır mı, deli insan işi bu" diyenlerin haddi hesabı yok. Bizlerin ayrılması kimsenin umrunda değil, biz görevdeyken maddi sıkıntılarımızı anlattığımızda "giderseniz kapı orada asteğmeni getirir ona uçururum" diyen komutanlarımız oldu. Duymamazlıktan geldik, işimizi iyi yaptığımızda bir şey olmadı, aksaklık olunca tepemize binildi, her işte olduğu gibi. Sonunda yaşlandık. Yaşlandık derken 40 lara dayandık. Yaşlanınca ne olur biliyor musunuz, uçuş biter. Bizi alırlar, bir masaya bağlarlar, hayatımızın kalanı öyle geçer. Ama biz uçmak istiyorduk. Sonrasını biliyorsunuz. 0
  • ha ha ha 21 Ocak 2014, Salı 22:10:44 Ne askerlikmis hâlâ muhabbeti bitmedi :) askere gittim geldim çoluk çocuk sahibi oldum hala gomutan muhabbeti. Ne askeriyeymis bizimki :))) 2
  • haksizlik etmeyin 21 Ocak 2014, Salı 22:04:45 benim arkadasim turkiyenin en iyi universitelernden birinden bolum 2.olarak mezun oldu..yuksek lisansini abd de tamamladi ama kucuklugunde hava harp okulu sinavlarinda gozunde kucuk bir problemden elendi..unlu bir sirkette yoneticiyken kariyerini cocukluk aski olan pilotluk icin geri tepti ve disaridan atpl aldi.. 10 aydir bekliyor tip egitimi icin bir sirket degerlendirsin torpili olmadan.. yemin ediyorum borc harc girdi bu ise sirf hayali icin.. Vicdan herkese lazim vicdani kaybettiginizde inanin bir yerden cikar hepimizin cocugu var 2
    • Pilatus 21 Ocak 2014, Salı 23:14:13 Ne kadar güzel arkadaşınız elindeki güzel imkanı bırakıp çocukluk hayalinin peşinden koşmuş. Ama küçük bir gerçek var ki o da uçuş tecrübesi. Bu sıralarda birçok şirket pilota aç, güzel bir CV si varsa tecrübe az da olsa inşallah işleri yolunda gider. Burada vicdanın bir önemi veya yeri olduğuna inanmıyorum. Profesyonel iş hayatının acı tarafları. 0
    • inanmam 22 Ocak 2014, Çarşamba 02:50:40 arkadasiniz okadar basariliysa her yerde ucar. Havayolu en son adrestir. Otobus soforusun iste hangi ucma aski? Yoneticiyken kariyer tepecegine ucagini alir ucarsin. Bende sivilim ve bende kendi ucagimla ucuyorum CPL veya ATPL ile ugrasmak bos is geliyor bana. Emir altinda niye ucacagim? parasi batsin. Emekli olanin hayati mi kaliyor? Yarim milyon dolar 1 milyon dolar eger kafan calisiyorsa pilotluk yapacagina gece gunduz calisarak cook rahat kendi isinde de kazanirsin bir omur ugrasip. 0
  • khn-1 21 Ocak 2014, Salı 21:58:16 Eski bir askeri pilotum. Hiç birimiz nasıl olsa 15 sene sonra istifa edip ayrılırız diye gelmedik, hepimiz emekli olur ondan sonra havayollarına geçeriz diye umuyorduk. Yıllarca hizmet ettik, onlarca öğrenci yetiştirdik. Sadece uçmak değil, nöbetiydi, mesaisiydi, denetlemesiydi, ek göreviydi hepsini yerine getirdik. Bunlar için bir devlet memuru olarak iyi paralar da aldık, karışılığını da verdiğimizi sanıyorum. Vermesek sınıf değiştirirler ya da atarlardı, değil mi? Özellikle şu dönemlerde ayrılan bizleri, emeklilik yaşı geçişleri en çok etkiledi, zaten 40lı yaşlardayız, 50den önce emekli olma şansımız kalmadı. 50 den sonra ise dışarıda uçma şansımız çok az, kaptan olmak mümkün değil. Bunları girerken bilmiyor muydun diyenler için yazdım, bilmiyorduk. Burada yazan çoğu kişi sivil. Biz, işte sizlerle görevdeyken konuşuyorduk, konu paraya geldiğinde rakamlar telaffuz edildiğinde "o paraya yapılır mı hadi canım" diyen de sizdiniz. Şimdi ne oldu? Neden bize destek olmuyorsunuz? 1
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 21:50:04 Ben bir askeri ulaştırma pilotu olarak diyorumki davulun sesi uzaktan hoş gelir,şu an 1800 saat civarı uçuşum var ve zorunlu hizmetimin bitmesine uzun yıllar daha var.şu ana gelene kadar hayatımdan kaybettiklerimi benden başka kimse bilemez havacılık fms'e yolu girip,tropopoz seviyesinden uçmak değildir.etraftan çok duyuyorum sivil arkadaslardan daha fix to fix nedir,buzlanma şartlarında nasıl uçulur vs.haberleri yok Yada daha neler.her neyse sizler daha rahat konforlu uçmaya devam edin biz vatan görevimizi 2 yıl daha yaparız dert değil..... 2
    • 153 21 Ocak 2014, Salı 22:26:35 ağzına sağlık hocam...güzel demişsin de azcık da zam yapsalar özellikle %83 lere fena olmaz demi... 1
    • .... 21 Ocak 2014, Salı 22:49:08 20 senedir sivilden bir pilotum nakliyecilerlede cok uçtum.nakliyecilere olan saygımı kaybetmeme sebeb olma lütfen.cok ayıp yazdıkların..bu 20 senenin yarısını aranızda askerlik yaşattınız desek 10 sene zorunlu hizmetim var benimde sivilde.emekli olduğunda 2000 saatte benden sana hediye..dünyanın neresinden istersen o bölgeden.burada birhaber açıp okumak utanç verici bir hal aldı.sizi kınıyorum yazınızdan dolayı.saygılı ve mesleğini seven meslektaşlarıma emniyetli uçuşlar.. 1
    • iphone 21 Ocak 2014, Salı 23:38:41 Sevgili arkadaşım aynı şeyleri yaşamışız ulaştırma pilotu olarak, tropopoz fix to fix muhabbetini aramızda yapardık, mümkünse burada yapma. Mesela burada da en basitinden high speed-low speed buffet varmış, tropopozda giderken en hafif türbülansta sürat limit altı-limit üstü olabiliyor, diken üstündesin. Tabi ki görevini de yapacaksın, resmi süren dolunca şartları değerlendireceksini, sen ağzı gevşeklere bakma. 1
    • ..... 22 Ocak 2014, Çarşamba 00:06:33 Senin sürekli ve sürekli buralarda yorum yazmandan belli zaten ne kadar uçup neyi ne kadar yaptığın 0
    • VATANSEVER 22 Ocak 2014, Çarşamba 08:27:27 O şerefli kurumun adınıda mahvettiniz.Paragöz çıkarcı insanlar topluluğu oldu 2
    • vatan görevi 22 Ocak 2014, Çarşamba 09:59:33 vatan görevini mehmetçik yapıyor.sen profosyonel para karşılığında çalışıyorsun orduda.ey yere düştüğünde kalkerken avuçlarında toprakla kalkan nakliyeci vatan görevini yapan meslektaşım benim... 0
  • İsim / Rumuz 21 Ocak 2014, Salı 21:40:26 Asker arkadaslar ve sivil gencler tartismaya gerek yok.. Hepimiz 10 yil sonra bu gunlere gulerek gecicez.. Sikintili bir surec enseyi kimse karartmasin.. İnsan hayatinda 1 ay erken 2 yil gecin lafi olmaz.. 0
  • isim-siz 21 Ocak 2014, Salı 21:36:01 Aşağıdaki bir kısım yorumlar da o kadar utanç verici yorumlar var ki hayret etmemek elde değil. Mesela bir arkadaş devletin verdiği maaşı askeri pilotlara haram etmiş, diğeri kişiliklerini sorgulamış falan filan. merak etmeyin arkadaşlar o yorumlar sizin karakter yapınızı gösteriyor. yazık. 0
  • pilatus 21 Ocak 2014, Salı 21:32:19 Arkadaşlar lütfen sivil asker karşılaştırmasına girmeyelim. Çok iyi asker ve sivil kendini geliştiren pilotlar olduğu gibi çok kötülerde mevcut. Sistem bunu zaten biliyor. Ayrıca TSK içinde açılan ATPL teorik kursları da havacılığın bir gereği. Kredilendirmelerle ilgili de bazı arkadaşlarımızın endişeleri var galiba, içleri rahat olsun. Asker pilotlara uygulanan kriterler zaten diğer ülkelerle karşılaştırıldığında çok fazla. SHGM talimatlarını okuyup havacılık mantığı ile yorum yazılması ve tartışmak sağ duyulu bir yaklaşım olacaktır. 0
  • ilginc 21 Ocak 2014, Salı 21:31:51 Bu kadar oynak bir sektor iste bu.. Sunex pgs gibi sirketlerde ocak subatta egitime baslayacak asker arkadaslar diken ustunde simdi. 0
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 21:26:14 Kimse askeri pilotlara vatan sevgisini, yemini öğretmeye kalkmasın. Bu milletin bizi ne kadar sevdiğini de çok iyi biliyoruz. Bahsedilen siviller sivil sektörde iş bulamayıp bunun nedenini askeri pilotlara bağlayan, her fırsatta kin kusan kimselerdir. Vatan milletten yeminden bahseden arkadaşlar kendi işlerini bedavaya yapıyorlar herhalde. Bu arkadaşlar mecburi hizmette askeri pilotların yaşadığı zorlukların binde birini yaşasaydı bu kadar dayanırlarmıydı acaba? Ahkam kesmek kolay. Kanunlar mecburi hizmeti belirler. Bunu tamamlayan ister ayrılır ister kalır. Buna da kimsenin karışmaya hakkı yoktur. 0
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 21:17:20 Bütün hlkp pilotlarına görevdeyken veriliyor demişsin, yorumunda aynen böyle yazıyor. O kurs emeklilere veriliyor benim param bol olduğu için dışardan alıyorum dimi sence 0
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 21:14:43 Tsk daki uçuşları bu devletin vergisiyle yapıyorsunuz. Tecrübenizi vs. nizi devletin vergisiyle kazanıyorsunuz. Sonrada yetenekliyim tecrübeliyim diye böbürleniyorsunuz. Malesef askeri pilotlar milli sermayede koca bir deliktir. Para ve emek harca. Sonrada dışardaki abileri iş ayarlayınca gitsinler.(İstismalar hariç) 6
    • ..... 21 Ocak 2014, Salı 23:11:43 arkadaşım sen gerçekten bu dünya için lüzumsuz bir varlıksın. devletin parasıyla uçuyorsak zamanı geldiğinde de devletin bekası için senin bi tarafının yemeyeceüi görevlere gidiyoruz. sen yatağında rahat yatasın diye ben bir yıl boyunca kuzey ırakta uçaksavar mermileri arasında pkk kamplarına bomba attım. madem o kadar iyi biliyorsun gel sen yap bu işi 2
    • Pilatus 21 Ocak 2014, Salı 23:20:48 Evet devletin vergisi ile vatan topraklarını koruyoruz. Doğal afetlerde milletimize görev süresi, hava durumu dinlemeden hizmet ediyoruz. Güneydoğuda hainlerin attıkları mermiler altında hasta insanları kurtarıyoruz. Bahsettiğiniz delikler sizler gibi düşünen vatan millet sevgisinden nasibini almayan kişilerin vicdanındaki deliklerdir. 1
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 21:03:09 19.46 ya. O halde ankarada helikopter pilotlarına verilen kursun ne olduğunu burdan açıklarmısınız. Tüm kamuoyu öğrensin 0
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 20:27:40 Askeri doktorların hakimlerin mecburi hizmetini de arttırın o zaman. Onlar daha fazla maaş alıyorlar. Polis pilotların mecburi hizmeti hiç yok. Devlet devlet olsa piloları ayrılmayı istemez. 0
    • ace 21 Ocak 2014, Salı 21:35:21 alışmışsınız siz cayın taşıyla çayın kuşunu vurmaya 1000 lira fazla paraya kacarsınız...... 4
  • biraz saygı 21 Ocak 2014, Salı 20:25:32 Şu yorumları okuyup guluyorum.. ne cok kuyruk acısı arkadaş varmış burdan yorumları okuyunca goruyorum :) arkadaslar baskalarının haklarıyla bişeyler kaznmaya calışmayın. bi dusunun bakalım sıvıl sırketler neden sizi almıyorda asker emeklisi pilotları alıyor.. cevap cok basit, biri secilmiş gercek eleme sisteminden gecmiş. zor şartlarda ucmuş her turlu hava şartında manuel ucmuş bir suru emergency durumda cozumleme yapmış tecrube tecrube tecrube ve tabiki bunun getirdigi kalite.. bir tarafta da parayı verip pilot omuş 200 saat vmc şartlarda uçup lisans almış (bu arda saygı duyuyorum herkesin kişisel hakkıdır) bir kişi var.. siz hangisini tercih edersiniz elinizi vicdanınıza koyup duşunun.. simdi birileri atlayıp yok ingilizce vesair bişiler diycek. arkadaşlar ucagı ingilizce ucurmuyor.. ingilizceyi herkes ogrenebilir ama yetenek ve tecrubeyi cok zor.. o yuzden askeri pilotlar eleme sisteminden gecerek o broveyi hak ediyolar.. biraz saygı duyun onlar zaten bu işi para için yapmıyorlar 1
    • BİR SORUM VAR 21 Ocak 2014, Salı 21:37:26 Söylediklerinizi okuyunca ben de tabii ki tecrübeli olan asker pilotu seçerim diyorum. Sizin şirketiniz olsa tabi ki siz de aynısını yaparsınız. Peki ülkeyi yönetseniz ne yaparsınız? Kullanması fazla maharet istemeyen teknolojinin hakim olduğu gelişmiş hava otobüslerini yıllarca eğittiğiniz savaş pilotlarına mı teslim edersiniz, yoksa o iş için yeterli olduğu tüm dünyada kabul edilmiş ticari pilotlara teslim edip savaş uçaklarınız savaşçılarınıza mı teslim edersiniz? Madem askerliği seçtiniz o zaman asker pilotlar da diğer askerlerle yani piyadeyle, bakımcıyla, jandarmayla, çarkçıyla, istihkamla aynı maaşı alsın. Aynı standartlarda muamele görsün. Böylelikle fazla ücret ödemeden aldığı ATPL lisansının hakkını vermiş olur. 4
    • deger 21 Ocak 2014, Salı 22:34:04 zorlama yerine hakettigi degeri vererek tutma yoluna gitmek daha mantıklı olur diye dusunuyorum. kesinlikle piyadenin bakımcının jandarmanın çarkcınında ailesini iyi şartlarda gecindirebilicek ucret vs alması gerektigini dusunuyorum bu herkesin hakkı dogal olarak. fakat sizin mantıgınıza gorede otobus soforuyle yolcu ucagı pilotu aynı parayı alsın gibi bi durum oluşuyor yani yapılan işin degeri olarak bakmak daha dogru olur bu olaya. ama tabiki sonucta bir jandarmanın bir bakımcının ve diger kişilerinde gunumuz sartlarında aldıkları para emeklerinin degerinin altında bunu kabul etmek gerekir. 0
    • ".... 22 Ocak 2014, Çarşamba 00:08:32 Askerdeykenki devreleri ya da abileri başta olduğu için tabiki. Yönetimler sivil olsa asker giremez kapıdan içeri 0
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 20:12:10 Iyi de ye cevap Iyide hava kuvvetlerine girerken ne zaman emekli olacağım belliydi 2000 yılında gelen kademeli emeklilik Kanunuyla tam 9 yıl yaş bindirdiler bu sonradan alınan hak ne olacak,bu hakkı kimden alacağız bilader!,,,,oturduğun yerden ahkam kesme. 0
  • daha iyi 21 Ocak 2014, Salı 20:04:05 problem değil canım 500 saat daha uçarım :) ben gelene kadar kaptan olun gençler :)) 4
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 19:59:03 Napalım ne zaman biterse o zaman ayrılırız. Askeri pilotlar bu devletin üvey çocuğu. Ne siviller ne de büyüklerimiz bizi sevmiyor. Bunu biliyoruz. 2
    • samsung uygulamasi 21 Ocak 2014, Salı 20:17:42 siz kimi sevdiniz ki millet de sizi sevsin 7
    • Maint. 21 Ocak 2014, Salı 20:38:46 Harp okulundan cikista bunun icin mi yemin ediyorsunuz,hatirlayin bakalim,yemininizi.Gorevdeyken hepiniz sovalyesiniz,vatan kurtaran aslan gibisiniz,ama hepinizin bir degeri var,haram olsun Tsk da aldiginiz maaslara...pilotluk meslegini ayrilin, sivilde ucun diye vermiyorlar aslanim size,yaziklar olsun sizeeee. 9
    • samsung ve maint.e 21 Ocak 2014, Salı 23:18:07 sanırım ikiniz de insan olamazsınız. asıl sizin ikinize de yazıklar olsun. herhalde bir askeri pilot annelerinizi çok fazla üzdü... 5
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 19:57:06 Söz konusu vatana hizmet ise bu kadar dönek olunmamalı. 6
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 19:56:58 Tamamen yasaklanmalı.en az 20 yıl olmalı zorunlu hizmet.O kadar masraf ediliyor yetiştirene kadar.Madem parayı seviyorlarsa O kutsal mesleğin adını kirletmesinler 10
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 19:56:32 Oh olmuş iyi olmuş biz askerler sadece sivil havacılığa değil,bu ülkeye zul geliyoruz,tüm haklarımızı alın,sadece vatandaşlık hakkı yeter,kalan onurumuzla da yaşarız artık,buradan yabancı pilotlar dururken hakları asker pilotlar tarafından yenen tüm sivil pilot arkadaşlara sesleniyorum;gözünüz Aydın yolunuz açık olsun,şimdi tüm şirketler sizi bekler! 3
    • vatan hizmeti 21 Ocak 2014, Salı 20:24:18 askeri pilot oldugunuzu varsayarak bir soru sormak istiyorum. sizin hava kuvvetlerinde pilot olma amacınız 100bin euro vermeden tsk nin vatan hizmeti icin actıgı okullarda bedavaya getirip ozelde pilot olmak mıdır? çok yazık. bu okumus insanların burda devletten egitim alıp kacmayı savunması gerçekten uzucu. sivil hayatlarınızda bol bol paralar dilerim. 4
    • Pilatus 21 Ocak 2014, Salı 23:28:48 "Vatan hizmeti" arkadaşım 14 yaşımdan beri yaşadıklarım kaç tane yüz bin dolar ederdi biliyor musun? Ayrıca senin 100 bin dolara satın aldığın pilotluğu biz tırnaklarımızla, kanımızla hak ettik. Pilotların hizmet sürelerini oyuncak edenler de biz değiliz. 1
    • ........ 22 Ocak 2014, Çarşamba 00:11:04 Ben senin pilot oiduğunu düşünmüyorum. Kocaman bir trollsün. Başka da bişi değil 0
    • Pilatus'a 22 Ocak 2014, Çarşamba 01:34:30 Ya yeter artık bi sus.. 14 yaşından beriymiş... Yesinler.. Gülüm sen 15-16-17 yaşında ne gördünde böyle ahkam kesiyorsun? Yaşadıklarıymış. Hadi ordan.. 0
    • Pilatus 22 Ocak 2014, Çarşamba 11:17:10 Neden susmalıymışım arkadaşım? Verecek cevabın yok herhalde. Emin ol senden çok daha fazla zorluk yaşamışımdır. Ama emin ol senin gibi tek açıdan bakmıyorum bu işe. Benim haricindeki insanların da ne zorluklar yaşadıklarını dinliyor ve onlara hak veriyorum. 0
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 19:46:53 19:12 ye. Yanlış bilgilendiriyorsun insanları. Şuan ben paramı veriyorum ve atpl kursunu dışardan alıyorum. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olma lütfen 1
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 19:35:20 Sivilde hem maaş dolgun ,hem egoları tavan,yediği önünde yemediği yok gibi birsey,alkollü uçuşa gitmek en son ornegi,bunu hava kuvvetlerindeyken yapta gorelim,alkol iç içme bisiy diyemeyiz lakin goreve de oyle gelmemek gerek,insan taşıyorsun can taşıyorsun bu bilinçte olmayanları da şartsız şurtsuz gorevden almak gerek..baska turlu ceza caydırıcı degil. Hava kuvvetlerindeki maaşlarında yuksek tutulması fireleri engelleyecektir.Hatta sivilde kazanılacak olandan fazla olmalı,en iyisimi sivildeki maaşlara düzenleme yapın, dusurun özelden alinan pilot maaşını..yoksa hava kuvvetlerinde pilot kalmayacak bu gidişle.. 1
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 19:32:36 Allah a şükür kurtuluyoruz 3
  • Para,Para 21 Ocak 2014, Salı 19:21:40 Parasal olarak yeterli imkan verilirse ,kimse ayrilmayacaktir.. 5.000 euro gibi bir maas verilirse herkes yerinde kalir ve cokta cazip bir yer haline gelir........... 2
    • ferrari 22 Ocak 2014, Çarşamba 02:57:00 ferrari de verelim 0
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 19:19:33 Buarada geçen hafta askeri pilot maaşlarına 900 tl zam geldi sessiz sedasız. Askeri ücret kadar. Halada az bulanlar var. 4
  • pilatus 21 Ocak 2014, Salı 19:16:36 Maalesef Türkiye'nin oturmamış düzeni, her aklına gelenin bilimsellikten uzak personel politikaları bu dengesizliğe neden olmaktadır. Yorum yapan takipçiler; TSK'nde maalesef aynı kokpitte uçan personel aynı maaşı alamamaktadır (Statü veya kıdem farkını kastetmiyorum). Kıdemli bir personel olarak; benden daha kıdemsiz olan pilot arkadaşlarımla veya diğer kuvvet mensubu pilot (jet,nakliye,helikopter) arkadaşlaşlarımla, uçucu teknisyen ve yer personeli ile aramda bu kadar fazla maaş farkı olmasını da kabul edemiyorum. Ayrıca pilot personelin hizmet süresi 3 katı arttırılıyorsa, yurtdışı, akademi, sivil yüksek lisans/doktora eğitimlerinin de 2 veya 3 katı arttırılması gerektiğine inanıyorum. 0
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 19:16:24 10 yıl zorunlu hizmet. Uçuş okulu 1 sene. X2=12 sene zorunlu hizmet.:) aman ne caydırıcı 0
  • Android Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 19:15:29 Askerken bu personel yerine getirdikleri görev gereği en kıymetli personel olarak el üstünde tutuluyor ve askeri standartlarda emsallerinin iki katı maaş alıyorlar. Devlet imkânlarıyla sahip oldukları pilot nitelikleri sayesinde kolayca lisans sahibi olup (bir sürü dersten muaf tutularak ) havayollarında girmeye çalışanlar için ayrıca haksız bir rekabet oluşturuyorlar. Üstüne bir de sivilde işin kaymağını yiyorlar. Bu sebeple de kolayca TSK yı terk ediyorlar. Diyeceğim odur ki bu uygulama normal olur. Asker pilot arkadaşlar Silahlı Kuvvetleri kendilerine verdiği bu kolaylığın diyetinin ödemeye razı olmalılar, milletin onlara sağladığı imkanların karşılığını ödemeli ve Ahde vefa gösterip biraz daha fazla çalışmalılar. Ya da baştan pilot olmayıp 10 yıl hizmet sonunda istifa ederler 2 yıl eğitim alıp istedikleri mesleğe kavuşurlar. Cevap verecekler de bu yazılanlardan kin duymadan evvel de şöyle bir düşünüp yorum yapsınlar zira mesele memleket savunmasıdır. Biz millet olarak size güveniyoruz siz bizi ortada koymayın. 3
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 19:12:35 Askeri pilotlar askeri uçaklarda geçirdikleri zamanı sivil hayata hazırlık olarak değerlendiriyor. Mevcut yasada buna imkan tanıyor ve onları teşvik ediyor. Örneğin: bütün askeri helikopter pilotlarına görevliyken atpl kursu veriliyor. Hemde kurs adı altında. Ondan sonrada vay efendim niye gidiyorlar. Subaylar kendi kanunlarını kendi yazarsa başka ne bekleyebilirsinizki. Genelkurmay değil sivil irade yapmalı yasaları kendi özgür iradesiyle.Saygılar 5
    • yanlış 21 Ocak 2014, Salı 19:58:38 ATPL kursuna katılabilmeniz için ya Emekli olacaksınız ya da sağlık sebebiyle TSK dan çıkmış olmanız gerekiyor. Çalışırken ATPL kursunu sadece o kursu veren 2-3 kişi alabilir güzelim. 0
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 19:12:18 Ne oldu kanun çıkarken herhangi bir problem yok olması gereken buydu diyordunuz.Galiba durum kötü kurtarma manevrasına başlamışsınız.Devletin insan kaynağının böyle hoyratça harcanmasını sağlayan aklıevvel proje subaylarına şükranlarımı sunuyorum.Belliki çok çalışmışsınız 1,5 sene sonra yeniden kanun değişikliği gerçekten çok başarılı.Milletin zamanını çaldınız öbür dünyada iki elim yakanızda.. 0
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 19:11:03 Hey yavrum hey. Vatan,millet,demokrasi,Ülkü ve bayrak ha ! Bütün bunlar sizin cebinize giren para kadar. Birde utanmadan bu iktidara bu anlayıştaki orduda çalışılmaz deyip ayrıldınız. Bence hiçte öyle değildi cukka dışarıda daha iyi ondan. Ha bi de orduda da fena para almıyorsunuz. Güle güle harcayın ! 3
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 19:00:35 Ülkedemizde hangi konuda ileri görüşlü kararlar alınıyorki. Burnunun ucunu göremeyenlere emanet herşey. Aç /kapa ,uzat kısalt. Ülkenin kaynağı bol nasılsa. 0
  • yazık be 21 Ocak 2014, Salı 18:22:53 o pilotları yetiştirmek için tsk okadar para harcıyor . Bir pilotun yetişme maliyeti kaç para bilen var mı aranızda beyfendiler ? Yazık değil mi ? Asker olup vatana hizmet etmek istiyodunuz siz seçtiniz bu yolu. 3
  • Nitelik 21 Ocak 2014, Salı 17:55:30 Önemli olan sayı değil, nitelik, o da kalmadı zaten.. 2
  • iPhone Uygulaması 21 Ocak 2014, Salı 17:50:50 hava kuvvetlerinde aynı kokpitte uçup farklı maaş alıyoruz...öncelikle bu adaletsizliği gidersinler ve maas zammı yapsınlarki pilotlar ayrılmasın...çaresi basit.... 2
    • iyi de 21 Ocak 2014, Salı 18:58:58 zorlami soktular sizi o kokpite? ne kadar maas alacaginizi arasdtirmadinizmi hava kuvvetlerine girmeden once bilader? 7
    • "iyi de" ye 21 Ocak 2014, Salı 20:01:50 girerken 14 yaşımdaydım o yaşlarda sen ne yapıyordun? su savaşı? 5
    • pilatus 21 Ocak 2014, Salı 21:36:23 Evet araştırdık "iyi de" arkadaşım biz bu sisteme girerken tüm pilotlar maaş olarak eşitti. Sen giremediğin için biraz acı duyuyorsun heralde. 3
    • iyiide iyi ama 21 Ocak 2014, Salı 21:39:37 brader askeri cemse zorla mı evinden geldi aldıı seni de götürdü, 20 sene beleşten okudun adam oldun işte daha ne istiyorsun bak bnm ailem 1 mılyondan fazla para harcadı biz bugunlere kolay gelmedik... 6
    • pilatus 21 Ocak 2014, Salı 21:56:12 1 milyon mu Nasa'dan mı aldın lisansı? Test pilotluğu na mı gönderdiler? Yada kaç kursa birden gittin? 4
    • 153 21 Ocak 2014, Salı 22:18:37 hiçte bile beleşten falan deil....kural basit,hava kuvvetleri seni yetiştireyim 10 yıl benim için çalış dio bizde kabul ediyoruz....thy nın kendi pilotunu yetiştirip çalışmaya başlayınca pilotun maaşından kesmesi gibi....benim derdim yaptığımız işin karşılığını alamamak... 4
    • yanlis karar 22 Ocak 2014, Çarşamba 01:52:31 1 milyona pilot olduysan hata yapmissin..acsaydin bir ilde burger king 120 bin ciro yapar her ay 30 bin tl kar yapardin eger bu ise ticari bakiyorsan.. ha havacilik my love diyorsan genede fazla vermissin 0
    • vatansever 22 Ocak 2014, Çarşamba 08:25:03 Arkadaş madem öyle girmeseydin o Şerefli Kuruma..Devlet seni yetiştirmek için milyon tl para harcasın sonra para için istifa et.Yok öyle bir dünya.Ümit ederim ki THY de ki askeri vesayet sona erecektir.Tamamen yasaklanmalı sizlerin Sivil de çalışması 0
  • Sn. EAGLE 21 Ocak 2014, Salı 17:33:22 En son pilot mevcudu 1260 civarlrindaydi. Gecen sene ayrilablari hesaba katarsak, 1100 kusurlerde olmali 0
  • EAGLE 21 Ocak 2014, Salı 17:23:51 TÜRK HAVA KUVVETLERİNDE MEVCUT UÇUCU PİLOT SAYISINI BİLENİNİZ VAR MI? 0