KULE UNUTTU THY PİLOTU PAS GEÇTİ

    Çok beğenilenler

  • haydaa... 01 Nisan 2013, Pazartesi 22:43:26 Pas geçeceğine kuleye hatırlatsa olmuyor mu? 5
    • ihtimal 02 Nisan 2013, Salı 14:33:30 Siz pilotmusunuz? Eğer pilotların öyle bir şansı olsaydı eminim ki yaparlardı, fakat bazen frekansta hiç boşluk olmuyor ve bu şansı yakalayamamış olmaları muhtemel. 4
  • İsim / Rumuz 02 Nisan 2013, Salı 09:11:18 Bu gibi hadiseler yoğunlukta her ülkede olabilir ve iş yükü altında insanlar bazı talimatları vermeyi unutabilir. Ben kıdemli bir kaptan olarak bu olayda Thy kaptanının davranışını esefle kınıyor ve olayı büyütmesini kendisinin yetersizliğine, teknik ve CRM becerilerinin eksikliğine yorumluyorum. Eğer uygun değilse pas geçme uygulanır ve frekansta stres yaratmadan ikinci bir alçalma başlatılır. Kendisine sorarım bu aslan parçası 737 kaptanı aynı tarz bağırıp çağırmayı FRANKFURT, DE GAULLE veya JFK'de de aynı efelikle yapabiliyor mu ? THY yönetimi kendisine psikoojik ve CRM becerileri bağlamında derhal eğitim planlamalı ve gerekli yaptırımları uygulamalıdır. Saygılarımla, A340 Kaptan Pilot 5
    • 02 Nisan 2013, Salı 12:50:46 OO bu da bir sey mi? Kendi meslektasini nezaketsizce elestirmek icin kuleye azarlarcasina soru sorani bile var. Dediklerinize aynen katiliyorum kaptanim. Tk dan baska da hicbir firmanin ucus ekibinde boyle basit davranis gormuyorum. Ancak yurtdisinda odunu yeyip sessizce oturani cok goruyorum. 1
    • aynen 02 Nisan 2013, Salı 13:45:02 Sadece pilotlar için geçerli değil bizim insanımızın hareketleri bunlar. Burada polise, yer hizmetleri görevlerine vs. bağıran kişiler gidip Amerika'da İngltere'de sıkıyorsa bağırsın. Anından yamulturlar adamı. Heleki bir pilotun biraz daha rahat olması bence. Zaten zorlu bir iş, e üstüne böyle yeni yetme ergen gibi bağırırsan hiç olmaz 0
    • hayret 02 Nisan 2013, Salı 14:37:48 Frankfurt, De Gaulle veya JFK´de bu tip bir olay yaşamamız mümkün değil. Avrupalı ve Amerikalı kontrolörler size dakikası dakikasına ne talimat vereceklerini bile söylüyorlar, değil son yaklaşmadaki uçağı unutmak. Siz meslektaşınızlarınızı eleştirmeye devam edin, tabii gerçekten meslektaşsanız. Aktif uçucu arkadaşların hepsi biliyor Türk kontrolörlerin yetersizliklerini 2
    • Helal size A340 02 Nisan 2013, Salı 15:57:00 Hep sizin gibi kaptanlarla uçmak isterim, olaya olması gerektiği gibi baktığınız için. Okuduğum en uygun yorumdu. Ellerinize sağlık. 1
  • Tüm yorumlar

  • B-737 800 05 Ocak 2015, Pazartesi 16:42:50 Olayı iki açıdan incelemek gerekiyor, 1)prosedür ve 2) pilot'un hassasiyeti. 1) Prosedür açısından baktığımızda pilot'un daha uygun bir şekilde ikaz etmesi gerekirdi. 2) Fakat ikinci bakış açısı şunu gerektirir (pilot'un hassasiyeti); pilot'un ciddi bir sorumluluğu var ve bu sorumluluk gereği kulenin büyük bir soruna/kazaya sebep olabilecek bir hatayı yapmasına tepki göstermiş. Air crash investigation'ları (uçak kazası raporları) incelersiniz, önemsiz gibi görünen birçok hatadan nasıl büyük facialar olmakta görebilirsiniz (buna pistte çarpışan uçaklar da dahil). Selamlar. 0
  • No commen'te comment 03 Nisan 2013, Çarşamba 17:24:33 Sende ol sende al. 0
  • kült olmuş 737 03 Nisan 2013, Çarşamba 14:32:17 TK nın tipik 737 kaptanı malesef ne çektiyse TK bu 737 den çekmiştir nasıl bir kültür olurda değişmemek adına hale bu gayreti gösterir anlaşılır gibi değil malesef bu konu ne CRM ne de eğitimle çözülmesi mümkün değil 737 de makam koltukları değişse bile malesef kültür değişmiyor bu da kaçınılmaz olarak bu filonun kaderi oluyor işte sonuçta orta da daha neler neler varda hepsi hasır altı ediliyor... 0
  • İsim / Rumuz 02 Nisan 2013, Salı 22:13:09 Jfk de uçağı indirmeyi unutan kontrolörü hemen class C meydanına gönderirler. Maaşı üçte bir oranında düşer.Orada böyle hata olmaz. 0
  • pilot mu bu 02 Nisan 2013, Salı 16:53:54 her seyin bir adabı var iniş cleransını alamadık demesi yeterli ama daha telsiz konuşmasını bilmiyor ve frekansı meşgul ediyor gereksiz konuşmayla 2
    • threegreen 03 Nisan 2013, Çarşamba 09:02:24 gereksiz mi? finaldaki tayyareye komut vermeyi unutuyorlar? ya in diyceksin ya git diyeceksin. basit olmakla birlikte aslında çok ciddi bir hata. 0
  • Kaptan 02 Nisan 2013, Salı 15:53:43 A340 Kaptanının yorumuna aynen katılıyorum. İniş iznini alamadıysan sorarsın, yine alamazsan pas geçersin. Ancak, burada pilot sorumluluğunda iniş yetkin de var. Bantın başı yok. Yani Kontrolör talimatı verdi, block oldu duyulmadı mı; talimat verildi uçak mesela telsiz arızası ya da yanlış frekans nedeniyle mi duymadı; kaptan iniş müsaadesini hatırlattı mı bilemiyoruz. Ancak, yaklaşma kanalında yapıldığı anlaşılan bu konuşmayı, bırakın Frankfurtta, herhangi bir Muz Cumhuriyetinde bile yapamayanların bu şekildeki davranışlarını kınıyor; kendilerini havacılık nezaketine davet ediyorum. 2
  • Başkontrolör 02 Nisan 2013, Salı 15:44:17 Yine anlamadan dinlemeden sadece airporthaberın kışkırtma ve sansasyon kokan , yıne çoğunlukla çokbilmiş cahillerin muhabbet ortamına dönen (sadece bır A340 pılotunun oturaklı yorumu harıç) bu sık rastlanan ve uçuşun bir parçası olan pas geçmede kahraman pılotumuz!!!!kı o kahraman yurtdışında nedense ses çıkaramaz ,pas geçmeye karar vermeden önce ne mesafede olduğunu rapor etmemiş ,pas geçtikten sonra kendı eksıklığını de örtmek için gerçek yüzünü göstermiştir.Oysa beklenen ve etık olan haklı bıle olsa bu şekılde çirkefleşmeden olayı rapor etmesı, olayın incelenmesinin sağlanması ,sadece ceza amaçlı değil aynı zamanda bu durumu yaratan nedenlerın ortaya çıkarılmasını sağlayarak tekrarının önlenmesiydi.Ama geçmiş olsun.Bu düzeylere erişilebilmesi için çok daha zaman geçmeli herhalde. 2
  • Pass 02 Nisan 2013, Salı 15:35:36 Miss/go around yapacak yakitin yok ise orada isin ne? Kule unutmadi ama belki mike takili kaldi ! Aranizda kakisi kule yedek frekansini stby de tutuyor ? Kuleci arkadas unuttu yada firsati olmadi ama sen pilot olarak yap yapacagini ve tlsizi mesgul edip arkandakilerinde pas gecmesine sebep olma!!! Kulenin hatasi var ama pilot olarak senin saygisizligin ve is bilmesligin daha buyuk sorun !!! O pilot pas gecti diye ( kule ile yapilan konusmalari haric) ceza kesmeyi dusunen serefsizlerde ayri konu... 1
    • Çizmeyi aşmak 02 Nisan 2013, Salı 18:18:15 bu olsa gerek. Önce bir kendi şerefinizi sorgulasanız. 0
  • anonim 02 Nisan 2013, Salı 15:27:40 Kimse mukemmel degil ancak; pilot luzumsuz yere olay cikarmis. inise bir kac mil kaldi mi ve inis izni gelmedi mi pilot posizyonunu bildirerek ("short final" gibi) bir hatirlatmada bulunabilirdi. Yok ama pilot kahraman olmak istemis ve olayi nazikce cozmek yerine birine ustunluk taslamak istemis. buna benzer mentaliteye baska bir ornek ise, yolda karsidan karsiya gecmeye 1 metre kalmis bir yayaya dogru dolmus soforunun tam suraatle yanasmasi... 1
  • 340 kaptanina 02 Nisan 2013, Salı 14:28:15 Fransada new york da bahsettigin yerlerde trafikleri 3 mille yaklastirip yaklasmadaki ucak 800 ft de iken kule yerdeki ucakla kuyruk adin neydi muhabbetine girmez!!havadaki ucaga inis kleransi verir,13 saat mesai 4 bacak ucus sonunda boylesi bi sacmalik "insan" olanin sinirlerini geriyor..ORD ye alcalista limit yakitla gelip pas gecince senin de kalp atislarin artar illeki mesai ile mi ugrasayim hava durumuyla mi yoksa ecamla mi dersin??bu is cgk sin arasinda 2 ton extra almaya benzemez sen isini duzgunce yap,egitim kime crm dersi verecegini bilir merak etme.. 0
  • inememiş işte :)) 02 Nisan 2013, Salı 13:50:30 İnemez kiiii inemez kii TK pilotuu inemez kiii :))) 5
    • !!! 02 Nisan 2013, Salı 15:22:14 Ayıp be!!!! Bu ne terbiyesizlik!!!Ne seviyesiz insanlarsınız siz, anlaşılır gibi değil. Utan be kardeşim. 1
  • :)) 02 Nisan 2013, Salı 12:07:05 biz hata yapınca uyarı ve kınama alıyoruz ama...çocuk gibi anaokulu gibi sanki...uçağın yakıt ne oluyor? boşa gitmedimi yani? olur böyle şeyler? iyi ozaman bende bize söylenen birşeyin tarihini unutmuşum...kusura bakmasınlar olur böyle şeyler diyeceğim.bakalım nediyecekler... 0
  • Atarlı ergen 02 Nisan 2013, Salı 11:36:01 Bu kadar büyütmeye gerek yok. Pilot amcalar neleri unutuyorlarda biz bağırıp çağırıyır muyuz? Hepimiz insanız. Olur öyle, hadi öpüşün barışın bakiim. 10
    • soru 02 Nisan 2013, Salı 14:34:26 Neleri unutuyor pilot amcalarınız, birkaç tane örnek verir misiniz? 1
    • ergen olan belli 02 Nisan 2013, Salı 14:57:52 Uçağın yeterli yakıtı olmasaydı o zaman ne olacaktı Sorarım sana ? O zaman pilot amcan ne yapacaktı acaba ??? Havacılıkta hiçbir hata ÖNEMSİZ Değildir ! Bunu unutmayın 0
  • HACI:)) 02 Nisan 2013, Salı 09:46:38 Hacı yazmış yine... Havacılıktan bihaber gardaş. :) gel sıkıyorsa sen in... Saçma sapan yorumlar. kaban gibi pistmiş, oymuş buymuş... Tatlı yapmaya inmiyoruz kabak gibi pistte. İşte bu sorumuluğun sıfır olduğu zihniyet. İşinizi de gücünüzüde böyle yapıyorsunuzdur siz. 1
  • no comment 02 Nisan 2013, Salı 02:46:49 Bu kuleciler bu kadar para aliyolar daha islerini dogru duzgun yapamiyolar peh. 20
    • Ayıptır... 02 Nisan 2013, Salı 04:35:36 Yazıktır, günahtır! Bu nasıl bir zihniyettir! 1
  • Haci 02 Nisan 2013, Salı 01:30:59 Tk pilotu degil mi zaten inemez 24
  • Salih Kü 02 Nisan 2013, Salı 00:49:24 Kabak gibi pist falan diyenlere sesleniyorum: Pilot eğer Cleared to land lafını duymadan inerse lisansı gider. İkaz mantıklı olabilirdi ancak eğer çok az mesafe kaldıysa ikaz için gerekli süre olmayabilir. Kulenin görevi altı üstü inebilirsin, kalkabilirsin. Bence adamın dalgınlığına geldi. Ama yakıt israfı. 2
    • abartmayın 02 Nisan 2013, Salı 14:39:06 Lisansı gider biraz abartı olmuş, sadece savunma yazmak zorunda kalır, o da yalnızca kuleci arkadaş rapor yazarsa olur. 0
  • Salih Kü 02 Nisan 2013, Salı 00:49:15 Kabak gibi pist falan diyenlere sesleniyorum: Pilot eğer Cleared to land lafını duymadan inerse lisansı gider. İkaz mantıklı olabilirdi ancak eğer çok az mesafe kaldıysa ikaz için gerekli süre olmayabilir. Kulenin görevi altı üstü inebilirsin, kalkabilirsin. Bence adamın dalgınlığına geldi. Ama yakıt israfı. 0
  • Nisan 1 02 Nisan 2013, Salı 00:40:25 Yaa bunda büyütecek birşey yok! Altı üstü ATC, Nisan 1 şakası yapmış Pilota hepsi bu :))) 5
  • Report 2 nm !!! 02 Nisan 2013, Salı 00:19:31 Rapor etmiş mi bari? Buna rağmen cevap vermediyse, ona göre yorum yapın. Kimse kimsenin hakkını yemesin. Zaten merak etmeyin eksiklik kimdeyse ortaya çıkar. Ama ATCO arkadaşlarımızın da kapasitenin üzerinde çalıştığını unutmayalım. Suç aranacaksa kaynağına gitmek lazım :) Herkese kazasız belasız emniyetli uçuşlar, saygılar. 1
  • B737 02 Nisan 2013, Salı 00:12:49 B777 rumuzlu arkadasım. 1530 Basel den ayrilis malumat 0
  • Pilotneiçtin 01 Nisan 2013, Pazartesi 23:32:33 Canlık bi durum yok pilotun kendilerinde olmayan yalandan heyecan adrenalin salgılatası gelmiş kuleye rajon kesmişler Pilot başkan sakin ol şampiyon.. 4
    • valla bravo 02 Nisan 2013, Salı 03:04:19 Burada bile pilota kabahat çıkarmışsın ya. Helal olsun. Belli ki bir yaran var. Rajon değil o. Racon olacaktı. Onu bile yazamamışsın.Şu son yazdığın cümleye bakınca (pilot başkan sakin ol şampiyon), sap yiyip, saman s.çma lafı geliyor insanın aklına. Sen biraz eğitim al önce. Ondan sonra senden kat be kat üst düzey olan insanlarla ilgili yorum yap. Oldu mu? 2
    • batur 03 Nisan 2013, Çarşamba 00:23:41 sap ve samanla ilgili sözü değendim. 0
  • Lol 01 Nisan 2013, Pazartesi 23:23:33 İsvicre saatine gore 15:30da kalkmis turkiye saatine gore 17:30 eder. İsvicre ucusu yaklasik 2-2bucuk saat surer tsi 19:10 mantikli. 2
  • B777'e 01 Nisan 2013, Pazartesi 23:18:51 Ucak 19:30da basel'den istanbula hareket etmis,pas gecis zamani 19:30 degil. 2
  • Hüner14 01 Nisan 2013, Pazartesi 23:16:04 Ankara'da bizim ATC, KULE mükemmel yapar işini. Bence thy hub olarak esenboğayı kullansın. 3
  • Pilot 01 Nisan 2013, Pazartesi 22:47:39 Bu kadar problem haline getirmenin gereği yok. İniş izni vermediyse ikaz edin geçtiğiniz mesafeyi alın izninizi ,burnunuzdan kıl aldırmıyorsunuz. Yurtdışında da son ana kadar izin verilmediği oluyor abartmayın bu kadar 7
    • durum 02 Nisan 2013, Salı 14:41:48 Yurtdışında adamlar takip ederek son ana kadar bekliyorlar, o da önünüzde kalkan yada pisti terk eden uçak var ise beklerler, unuttuklarından dolayı değil. Ayrıca bazen frekans çok yoğun oluyor ve son yaklaşmada uçak varken kuleci diğer trafiklerle gereksiz konuşmalar yapıyor. Durum müsait etmemiş olabilir. 0
  • b777 01 Nisan 2013, Pazartesi 22:43:44 1530 da pas geçen uçak nasıl 1910 da indi onu anlamadım. Yakıt ? 5
    • Bülent 01 Nisan 2013, Pazartesi 23:39:06 15.30'da Basel'den hareket etmis, iyi okuyun lütfen ! 0
    • DİKKAT 01 Nisan 2013, Pazartesi 23:40:58 15:30 Basel kalkışı................ 0
    • Okuduğunu anlamak 01 Nisan 2013, Pazartesi 23:43:17 1530 da pas geçtiği nerede yazıyor?Doğru okuyun lütfen.. 0
    • mozart 02 Nisan 2013, Salı 00:06:07 15:30 da hareket etmis...plus 1 saat saat farki!! 0
    • b777 r-write 02 Nisan 2013, Salı 01:37:25 15.30'da Basel'den İstanbul'a hareket etti yazıyor haberde,yanlış okudunuz sanırım. 0
    • cpt 02 Nisan 2013, Salı 11:17:49 19:10'da pas geçmiş daha sonra 15:30'da Basel'den hareket etmiş. sonra şey yapmış neydi ya unuttum, bu aralar dalgınım biraz..ha buldum inek dağa kaçmış.. 0
  • UMUT SÖNMEZ 01 Nisan 2013, Pazartesi 22:43:05 görevliler klavye basına pess doğrusu canımızı kımlere emanet ediyoruz 2
  • Aynısı LTBJ'de 01 Nisan 2013, Pazartesi 22:39:10 Aynı hadise bugün 11:00L'de Adnan Menderes'de de oldu. TK'ya ait B738'nin, yine TK'ya ait A330'nun üstüne inmesine ramak kalmıştı... 1
  • Noldu? 01 Nisan 2013, Pazartesi 22:34:51 in gitsin birader :) kabak gibim pist var 5
  • İce 01 Nisan 2013, Pazartesi 22:27:35 Pilot ta short final diyemeniş mi yani ? 2
  • insanlık 01 Nisan 2013, Pazartesi 22:26:44 ne var yani unutuşsa pisti görüyon insene herşeyi dövletten beklemeyin =) böyle biri de çıkarsa şaşırmam. Derhal soruşturulmalı. 7
  • dhmi 01 Nisan 2013, Pazartesi 22:25:35 Akın bey ilgilen bakanın taksi şöförlüğüne başladı bu iş taksi şöförlüğü değil pistin geri kalanı birilerine kaçar sonra 0
  • gerçek bu! 01 Nisan 2013, Pazartesi 22:22:12 İşte Türkiye´de bir ATC rezaleti, adamlar takip etmiyorlar ki, uçuşun her safhasında bizim dürtmemiz gerekiyor. Aralarında görevlerini çok iyi yapan bir grup var ki, benim görüşüm bu oran yüzde onu belki yirmiyi geçmez. 9