İŞTE GÖBEKLİTEPE'NİN PİSTTEN ÇIKTIĞI ANLAR

    Çok beğenilenler

  • KM'lere 05 Nisan 2015, Pazar 03:06:17 Sözüm bu floryada manken gibi boy gösteren eğitmenlere, aylarca eğitim verip mezun ettiğiniz insanlar bunlar mı? Bagajlarla tin tin koridorda normal iniş yapmış inen yolcular ordata bir tane kabin görevlisi yok. Madem slide patlattın bari tahliyeyi ona göre yap. Madem böyle tahliye yapacaksın boşuna slide patlatma kaptan zaten uçağı parçalamış merdiven getirin oldu olacak. Sonra iniyolar sigara içiyolar ellerinde bagajla. Sanki uçakta yolcularda başka bir havayolu şirketine ait izliyorlar. Her gün biz güvenlik için uçaktayız diyen KM'ler bumu sizin güvenlik anlayışınız. Yolcu inan sizden daha profesyonelce tahliyeyi kendi kendine yapacak durumdaymış görmüş olduk. Kaptana zaten söylenecek söz yok pistle alakasız bir iniş, yönetim zaten öyle bir havada saatte oraya koca yepyeni uçağı gönderiyor. Deveye sormuşlar diyicem bunlara sormaya gerek yok düzgün bir şey yok ki neresinden bakarsan bak elle tutulacak bi yan bulamazsınız. Torpili artık azaltın yazık can taşıyosunuz. 0
  • Florya 05 Nisan 2015, Pazar 16:28:24 Florya eğitim kızların saçına başına makyajına eteğine karışacağımıza düzgün eğitim vermeye kafa yor, burda olan bu amatör tahliyenin sebebi tamamen sizsiniz. Kantinte sigara içip kahveler hüpletmeye ayırdığınız vakti az havacılık hakkında kendinizi geliştirmeye verseniz çok daha iyi işler çıkaracaksınız. Eğitmenler daha dünyada ilk kabin memuru kim bu meslek nerden çıkmış bunu bile bilmezken çıkıp eğitim vermeleri ayrı bi ilginç durum. İnsan kendi mesleğinin tarihini başlangıcını gelişmesini bilmeden nasıl eğitmen oluyor anlamak mümkün değil. Hadi onu bilmiyosun bari eğitimi yanlış anlatma. Suya iniş yapıp parçalanan BOEING 767 uçağını çok bilmiş eğitmen DC-10'lar suya inemez yapısı uygun değil o yuzden böyle oldu diye anlatması ayrı bir komediydi ne diyim böyle torpile böyle tahliye.... 0
  • Tüm yorumlar

  • iPhone Uygulaması 05 Nisan 2015, Pazar 01:09:51 Kaptan komutu verirken tahliye ikaz sisteminide acarak tahliye komutunu istemeyerek vermis. Malesef ekip gerekli komutlari kullanamis ve tahliyeyi basarili yonetememistir. Vahim kısmı ise cantaları ile orada olaylarin dısında kalmaları olmus. Gecmis olsun Allah bir daha yasatmasın. 1
  • Gayette DÖVDÜLERE 04 Nisan 2015, Cumartesi 18:56:06 Bende eski Bir havacı olarak söylemek isterim,ki ne kadar acınası., çevrenizde hiç iyi biri olarak bilinmemeniz ne acı bundan ötürü bu insanlara nefret ve kin kusmanız.. ***Eminim sizede kesinlikle iyi bir şey söylenemiyordur... İnşallah öbür hayatınızda böyle şerefli değerli bir mesleğe sahip olursunuz ?? İnşallah hayat size en değer verdiklerinizin zor anlarını düştükleri zor durumları gözünüzün içine sokarak yaşatmaz!!! .... 0
  • İsim / Rumuz 04 Nisan 2015, Cumartesi 18:04:24 iphone Uygulaması 16:11neyi anlamadın:1 yılda pilot oldum deyip AVMlerde ,nişantaşlarında pilot kıyafetleriyle dolaşıp hava atan sivilleri mi anlamadın?bizim ne kadar katı eğitimlerden geçip o koltuğa oturmaya hak kazandığımızı mı anlamadın?kokpitte defalarca yapılan hataları yüzüne vurulduğunda Mızmızlanan sivillerimi anlamadın?neyi anlamadın?asker sivil yoktur iyi Eğitimli ve kendini yetiştirmiş olanlar yada diğerleri vardır....ayrıca bu olay kesinlikle crash landing değil,exist runway dir.air canada crash landing dir.göbeklitepe göklere dönecektir.ayrıca kaptanın Hatalı olduğunu da yazdım.kesinlkle goaround....OK. 1
    • Exist Runway 05 Nisan 2015, Pazar 02:19:31 Yeni bir terim daha havacılığımıza kazandırıldı.Var ol pist!.Runway Excursion'a ne oldu?Yazım kuralları da hak getire.Türkçemiz ne hallere düşmüş,İngilizce neyimize... 1
    • Anladın mı 05 Nisan 2015, Pazar 13:49:49 Benim açıklamama gerek bırakmamış arkadaş.Pilotluğu öğrenirken başka şeyler eksik kalmış galiba.(Asker sivil felan demiyorum bak) 1
  • Meka 04 Nisan 2015, Cumartesi 17:28:09 Vahim ve korkutucu, pilot'un ciddi bir ceza alması gerekir. Aksi durumda yine yaşanabilecek ve ölümün yaşamaktan daha kolay olduğu bir durum. 14
  • iPhone Uygulaması 04 Nisan 2015, Cumartesi 16:11:07 Captain yazdığını bir daha okusana.Sen anlıyormusun ne yazdığını 1
  • Msc 04 Nisan 2015, Cumartesi 16:09:48 Tekrar hatirlatmak isterim ki kaptanlar bilincli ve tahliye komutundan onceki komutu veriyorlar bundan sonra gelecek komut tahliye komutu olabilirde olmayabilirde kabin ekipleri kafalarina gore hicbir emare yokken tahliye baslatamazlar. Baslatmak icin cesitli kosullar gerekir. Ucagin ve yolcunun tum sorumlulugu mesul kaptandadir. 1
    • msc 04 Nisan 2015, Cumartesi 23:22:11 topu kaptana attınız yine... madem uçakta hiçbir sorumlulugunuz yok bu havanız ne... kusura bakmayın ama ikram dışında çokda işe yaramadıgnızı göstermiş oldu bu kaza...neyseki allah varmış ucuz atlatıldı... 1
    • Msc 05 Nisan 2015, Pazar 16:17:38 Topu kaptana atıyorum çünkü elinde kabin ekibinden farklı bilgiler var (somut olayla ilgili) ayrıca kaptanlar uçağın sevk ve idaresinden sorumludurlar verecekleri kararın sorumluğunu da taşırlar. uluslararası düzenlemelerle kendisine verilmiş yetkiler ve sorumluluklar var ve engin bilgilerinize eklemeniz umuduyla kabin ekipleri uçakta kaptana karşı sorumludurlar. Kaptanlar da Genel müdüre karşı sorumludurlar. Yani basitçe as-üst ilişkisi vardır.Kavramanız için tekrar etmek yerine basitleştirmek gerektiğini düşünerek yeniden deniyorum elinizde olayın ayrıntılı açıklama ve raporu yoksa yada ekipten değilseniz hariçten gazel okuyorsunuz. Sizi tatmin edecekse kabin ekiplerinin yaptığı işin diğer işlerden farkı yoktur onları havalı buluyorsanız bu onların havalı olduğunu değil ama sizin onlara karşı kompleksli olduğunuzu gösterir. 1
  • CAPTAIN 04 Nisan 2015, Cumartesi 15:26:04 15 Yıldır sivil uçan asker kökenli bir pilotum....görüyorumki asker kökenlilere çok ciddi eleştiriler var.bir iki söz söylemek gerek...sizler okuldan başlayarak bizlerin nasıl ciddi ve katı bir eğitim aldığımızdan haberiniz yok yada var işinizegelmiyor...vur abalıya...1 yılda kaptan olma hayalleri kurup AVM lerde Nişantaşı'nda dahi pilot kiyafteleriyle (nedense)dolaşıp kızlara ve sağa sola hava atan,kokpitte yaptığı hatalar yüzüne vurulduğunda komik bahaneler sunan siviller,şunu anlayın asker sivil yoktur iyi ve kendini yetiştirmiş yada gayret eden pilotyada hiçbir şey öğrenmeden herşeyi bildiğini sanan siviller vardır. Olaya gelince evet kaptan hatalıdır. 8
    • saygı 04 Nisan 2015, Cumartesi 18:53:50 kaptanım muthiş bir tespit.....malesef bahsettiğiniz davranışı sergileyen fo lar var....bende rica ediyorum,lütfen o üniformaları avm lerde giymeyin,o üniformalar sünnet kiyafeti değil,taşımasını bilin. 1
    • 141 04 Nisan 2015, Cumartesi 19:27:21 Agziniza saglik komutanim, kendilerini cok iyi yetistirmis cok akilli devamli sorgulayan ogrenmeye istekli bu isin emniyetine, bilimine kendini adamis ahlakli saygili sivil kokenli genc meslektasimiz kaptanlarimiz cok var, ozellikle THY akademinin ilk yillarindan mezun...Fakat bazi tipler var ki burada atip tutan (ozellikle biz askerleri buyuk ihtimal kiskanmalarindan cekemeyenler) 1,5 sene ucus okuluna gitmis bi sekilde bitirmis herseyi mantiksiz desteksiz ezberlemis sinavlari vermis kendini havacilik profesoru sanan, line a sirketler mecbur oldugu icin girmis, eller kollar havalarda sanirsin 20 senedir ucuyor, ucagin yazilimini dahi kendi yazmis...al kardesim F-16 da senin olsun gule gule kullan, altina bez baglamayi unutma... 0
    • msc 04 Nisan 2015, Cumartesi 23:28:24 hocam kusura bakmayın ama biraz fazla alınganlık göstermişsiniz ve abartmışsınız... kabul edinki agaç yaşken egilir, akeri plotlar gerçekten çok güzel egitim alıyor kimse buna birşey söylemiyor zaten, ancak aldıgınız egitim bu işe çokta uygun degil, neden derseniz bilinç altınıza yerleştirilen risk limitleri sivil plotlara göre çok daha yüksek daha cesursunuz ve bu sizin en büyük dezavantajınız... bazen altınızdakininin yolcu uçagı oldugunu unutuyorsunuz.... 2
  • Msc 04 Nisan 2015, Cumartesi 14:29:57 Tum dunyada standart olan prosedur kaptan tahliyeye karar verir! Kaptanin goremedigi bir seyi ekip goruyorsa yangin govdede parcalanma vs. ekip insiyatifi alir ! Kaptan cabin crew at station demis yani bilinci yerinde ekip ne goruyor ki tahliyeye basliyorda 90 saniyede tahliye ediyor. 2005 onur air md pistten cikti ucaktaydim ne tahliye oldu ne kaptan anons yapti gorunur bir hasar yoktu tahliye olmadi 2004-5 pegasus dus ta tahliye yapti ekip kabinde dumani gorunce basladi tahliyeye. Bu goruntulerde tahliyeyi baslatmak icin ekibin elinde ne var. Ekibin tahliye komutlarinin goruntusu yok eger ekip yapmasi gerektigi gibi belt of shoes off leave everthing (thy) diye bagirdi ama yolcu valizle geldiyse valizi alip galleyemi istiflesin! yolcu valizini almis hata! Ama olayi olus aninda ki sartlari bilerek degerlendirmek gerekir! 0
    • msc 04 Nisan 2015, Cumartesi 15:39:45 hatırlatmak isterim : air asiana kazasında ekip tahliyeyi mükemmel bir hızla başarmış ve bundan daha büyük bir kırımda yüzlerce insanın hayatını kurtarmıştı... 90 sn de tahliye boşuna kural olarak uygulanmıyor. uçak motorlarının böyle bir hasar aldıgı her durumda yangın tehlikesi var... tahliye için yangın olmasını mı bekliecksiniz? eger beklediginiz, yangın başladıktan sonra tahliyeyse vay halinize. bir kaç saniye için de yangın tüm gövdeyi saracaktır uçak full yakıtla istanbuldan çıktı haberiniz olsun.. ayrıca yolcuya laf ederken unutmayın ki kabin ekibide uçaktan el bagajlarıyla iniyor.. ne uçakta ne yerde yolcuyu organize etme var... nerde kaldı bunların aldıgı egitim... 2
  • iPhone Uygulaması 04 Nisan 2015, Cumartesi 12:03:12 Bu konuyla ilgili yorum yapmak ve meslektaşlarımı eleştirmek istemiyordum .Fakat çantalarla orada olmamış hiç olmamış 1
  • taBanCa 04 Nisan 2015, Cumartesi 11:32:58 Kaptan kendini Batman zannedip gece görüşüyle inmeye çalışmış, Maşşallah patates tarlasına inmiş amca. Düşen gearmanwings a320'sindeki F/O gibi kaptanın da ciddi bir psikolojik incelemeden geçirilmesi gerektiğini düşünüyoru. Görüş olmayan yere inmeye çalışmak bana göre şizofreni belirtisi. Acaba orada sis yerine pist mi gördü kafasında?? Kaç kere başımıza geldi bu sene gaziantep 0 görüş sisten divert ediyoruz çogu maşallah takır takır iniyor aynı saatte. Ee ne demişler çekirge bir sıçrar iki sıçrar... Video çeken adama kızmışsınızda iyi çekmiş bak yoksa 0 görüşte adamın indiğini ispat edemiyecektik değilmi yada direkt tarlaya indigini. Kabine yorum bile yok zaten.. Tek mutlu edici olay bu kazada can kaybı yaşanmamış olması hakikaten allah korumuş. 13
    • taBanCa ya! 05 Nisan 2015, Pazar 00:23:53 Konudan ve sektörden habersiz , bilgisiz yorum yapmasanız olmuyor demi! Suç o uçağı o saatte oraya gönderende ve inmek zorunda bırakanlarda anlayan anlar... 0
  • İsim / Rumuz 04 Nisan 2015, Cumartesi 10:57:36 Çok büyük geçmiş olsun kabin ekibini taktir ettim çok muntazam ve güzel izliyorlar olayları valizler kurtarılmis gerisini salla gitsin tebrikler başarılı is cikmis 9
  • irlandalılar 04 Nisan 2015, Cumartesi 09:15:35 sen real olan bir kırımı bırak....gel tekrar bizim GÖBEKLİTEPE'nin pisten çıkışı ile beslen....ya gerçekten akıl sır ermiyor bu sefillere....sizi yorum manyağı yapmış bu thy kininiz.........yazık....ezikler. 2
  • iPhone Uygulaması 04 Nisan 2015, Cumartesi 08:48:02 Evet doğru demişsiniz arkadaşlar bu crash landing değil bildiğimiz crash 15
  • iPhone Uygulaması 04 Nisan 2015, Cumartesi 07:34:45 O köşede bekleyenler sadece kabün ekibi değil kaptanlar da orada 12
  • iPhone Uygulaması 04 Nisan 2015, Cumartesi 07:31:41 İNANILMAZ elinde çantalarla o kargaşanın içinde bir köşede bekleyen kabin ekibi mi? 9
  • iPhone Uygulaması 04 Nisan 2015, Cumartesi 03:00:41 Ulan ortalıkta bir tane uçuş ekibinden kimse yok.rezalete bakar mısınız ? Sorsan havalarından geçilmez acil durumda o slide ı bile patlatmaları şaşırtıcı böyle ekipler olmaz olsun 8
  • fo_cand 04 Nisan 2015, Cumartesi 00:42:57 bilmedigim icin soruyorum. diversion konusunda thy'nin tutumu nasil, olumsuz karsilaniyor mu. boyle bir durumda suphesiz ki herkes divert derdi ancak herhangi bir baski var ucus ekibi uzerinde. 0
  • Ka 04 Nisan 2015, Cumartesi 00:42:51 Yorumlara bayagi guldum ufku genis bir charterci km kendi komutlarinin tk da ayni oldugunu sanmis bir de komut ogretmeye kalkmis. Tahliye prosedurunden haberdar olmayan klavye havacilari ekip niye tahliye yapmamis demis! Thy proseduru: cabin crew at station komutundan sonra tahliye komutu gelebilir gelmezse ekibin yapacagi tek sey yolcuyu sakinlestirmektir. -Brace komutu vermeye zaman yok. 5 saniyede duruyor ucak. Ekip kendi basina tahliye karari veremez kaptan bilincli ve yangin yada govdede parcalanma yok. Kaptanin pa dan tahliye komutu mu verdigi yoksa purserla konusup tehlike gecti yolcuyu slide den bosaltin merdiven gelmeyecek mi dedigi belli degil.. Oncelikle icinde olmadiginiz ve yasamadiginiz olaylarla ilgili ahkam keserken acimasiz olmayiniz. Ekibin hatasi ayakkabilar ve el bagajlaridir. Yolcuyu ucaktan uzaklastirma isi ucagi oncelikli terkeden fo ve yardimci yolcularindir. Yorum icin uyelik sarti gelmesin yoksa bu kadar cahil nerede rahatlayacak 1
    • msc 04 Nisan 2015, Cumartesi 14:02:54 charter ci arkadaşa laf atacagına cvp ver.. tüm dünyada standart olan prosedürü uygulayamışsın... uçak pist dışında kanatlarda çatlak ve yakıt kaçagı olabilir topu topu 90 sn var tahliye için... 62 saniyede hala şoku atlatamamışsın, kapılar açılmamış, kendi el bagajının peşine düşmüşsün, yolcu umrunda degil... yangın başlamış olsa bu ekiple tam bir facia olacakmış allah korumuş... 1
  • Hey allahım yaw... 04 Nisan 2015, Cumartesi 00:19:51 İkiinci videonun 05:36 dakikasına bakın arkadaşlar. Ya arkadaş sizin part-b de yazmıyor mu? Evacuation'dan sonra loadsheet alıp yolcu sayısını kontrol etmek gerekmiyor mu? Hele bi bakın hele. Haftada bi SOP değiştirmekle olmuyor demekki... Eyyy uçuş işletme... Kimleri alıp, kimleri almadığınız herkes biliyor. Hadi geçmiş ola size... 7
    • HE ALLAHIM... 04 Nisan 2015, Cumartesi 08:02:34 SİZ AYNI ŞİRKET MENSUBU DEĞİL MİSİNİZ? HATALIYI BELİRLEME SİZİN İŞİNİZ Mİ? EMİNİM Kİ BUNU ŞİRKETTE AÇIK OLARAK SÖYLEYEMİYORSUNUZDUR. SİZE DE GEÇMİŞ OLSUN. 1
  • Yolcu Ahmet 03 Nisan 2015, Cuma 23:49:40 Uçak, pistin solunda kaldığına göre, çekim de sağdan yapıldığına göre, böyle bir sis bile olsa pist yaklaşma ışıklarını görmemiz gerekmiyor muydu ? Hem, her zaman sis olan bu pistte sırayla yanarak pist yönünde giden güçlü flaşör ışıklardan olması gerekmiyor muydu ? Ben mi göremedim ? Vardı da kaptan görmedi mi ? Yoksa vardı da çalışmıyor muydu ? Kaptan onları görmeyi bekledi, pistin solundaki ışıkları orta, taksi yolunun sağındaki ışıkları ise pistin sol ışıkları sanıp, teker koyduysa ki, sağ tekerleri piste, sol tekerleri toprağa koymuş olması bunu gösteriyor. Yani pistin hiç mi suçu yok ? Kaptan olsa, olsa A320'den 330'a geçtikten sonra yeteri kadar tecrübe kazanmamış olabilir. Bence, suçlu ilan etmek için çok erken. Umarım THY bu konuda şeffaf olur. Herkese saygılar. 0
  • MM 03 Nisan 2015, Cuma 23:40:20 Bu arda uçak yeniden göklere dönecekmiş. THY ve Airbus uçağı onarıp tekrardan gökyüzüyle buluşturacakmış. 0
  • kadir 03 Nisan 2015, Cuma 22:54:25 part 2 olan kokpit içi görüntüler youtubeden de silinmiş. o parçada ne vardı acaba merak ettim. 1
  • merda ya 03 Nisan 2015, Cuma 22:39:42 Astronot efendiler kokpitte cayır cayır fotoğraf çekip facede paylasinca sesin cikmiyorda şimdi niye hesap sorar havalarindasin??ne oldu yarenemi dokundu??? 24
    • yarecik.. 03 Nisan 2015, Cuma 22:49:51 Sakin ol Şampiyon :) 3
    • kekocan 04 Nisan 2015, Cumartesi 12:32:52 şu keko kokpitte bir fotograf cekip face'e koysun. 2
  • Merda 03 Nisan 2015, Cuma 22:32:10 Kimdir ya bu Aydın Özkaya ...inişte elektronik alet nasıl çalıştırabilir üstelik çekinmeden video yayınlıyor...!!!! 5
    • sakin 03 Nisan 2015, Cuma 22:42:05 sakin ol şampiyon. sıkıntı yok merak etme. 20
    • Sıkıntı var 04 Nisan 2015, Cumartesi 00:14:17 Sıkıntı var adamım. Kurallara pilot nasıl uymak zorundaysa yolcuda uyacak. Sığır yolcu sürüsü standart uçak durmuş çanta alıyor. Çantayla tahliye yapıyor. Kabin ekibinin sesi çıkmıyor. Olacak iş değil. Sürü psikolojisi oluşturamamışlar tahliyede. Herkes standart türk yolcu profiline uygun hareket etmiş. Hani inersiniz ayağa kalkarlar, bagaj alırlar, anons yapılır ama kendine yapılmıyormuş gibi utanmadan mal mal bakar ya, ha işte o yolculardan biri. SHGM eğer bu adamı bulup ceza kesmezse yazıklar olsun bizim shgm'ye... 2
  • fpm 03 Nisan 2015, Cuma 22:32:04 Asker kokenli astronotlar bunu jet Tayyaresimi zannettiniz....yok 9 g çekeriz yok hoplar ziplariz...eee görüyoruz halinizi...su line a sadece sivil alacaksın. ..otursun bunlar tel örgünun içinde 24
  • utanç ve fiyasko 2 03 Nisan 2015, Cuma 22:05:42 iphone uygulamasına cevap: alın işte thyde çalışan bir hostesin itirafı, daha sorumlulukların bilincinde bile değil. yahu adamlar doktor kit ve ilk yardım kiti almış ama hepsinin çantası yanında, görmüyor musun? birde cahil cahil uzaklaştırmak askerin sorumluluğunda demez mi, cahile bak! uçak çöle inse, dağa çarpsa da askerin gelmesini mi bekleyeceksiniz? kitleri aldınız, eve mi götüreceksiniz? yaralı yolcu var mı diye kontrol edip ilk yardım yaptınız mı, ne yaptınız toplanıp trene bakar gibi uçağa baktınız. yahu bir kişi bile mi yolcuları sakinleştirip yol göstermeye çalışmaz. bu kadar utanç verici bir an olabilir mi? uçakta yolcu olsam tepki gösterirdim. böyle rezalet görmedim. adamlar resmen uçağı izliyor ya. bu kişilerin derhal sözleşmeleri feshedilmeli, bu insanlara mı canımızı emanet ediyoruz. yazık, çok yazık. eğitimlerde yapılmaması gereken şeyler diye izletilsin bu görüntüler 1
  • şaşırdım 03 Nisan 2015, Cuma 21:05:12 görevimiz yemek-içecek dağıtmak değil , biz seyfitiy sağlıyoruz diyen hostes arkadaşların acil durumda ne yaptıklarını gördük... Şaka gibi... Arkadaşın biri evde yaptığı turşu bidonunu bile düşmüş uçaktan alıp slayttan iniyor :) 6
  • Android Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 20:57:12 Sivil kökenli pilotlarının niye gözü kara diye yorum yapıldığını anlayamadım kokpit ekibinin ikiside asker. Kumanda Sol tarafta. Önceden söylemiştim tekrar ediyorum sirketin sivil kaptanla kazası yok. Nokta. 7
  • eeee 03 Nisan 2015, Cuma 20:46:11 ama pist kupkuruuu ? sol ana iniş takımı direkt olarak toprağa temas etmiş.yaw ne kanat ucu? flaplar bile görülmüyor.görüş sıfır.ah be kaptanım keşke inişten vazgeçseydin.o sis de varya , tam pist başında toplanmış resmen.öncesinde görüş vardı az çok.GO AROUND dedikleri olay, o kadar çokmu zarar ettiriyor kardeşim bu şirketlere.ILS olmayan piste resmen kör iniş yapılmış.pardon yapılamamış.yazık oldu uçağa.ekibe ve yolculara çok çok geçmiş olsun.ucuz atlatılmış. 6
  • Ne alaka 03 Nisan 2015, Cuma 20:37:48 Biraz daha doküman okumak ve bilgiçlik yapmak lazım.Autoland de de uçak tam pist ortasına oturmayabilir.Touchdown zone lightların dış sınırına taşmayacak şekilde outer main gear indiyse Autoland başarılı sayılır.Burda atıp tutan cahil arkadaşlar google maps ten hiç pist başına bakmayı akıl etmemişler konuşuyorlar.İki pist başında da bu adamların kafasına göre yaptıkları bir turnpad var.Muhtemelen pilot arkadaşlar sol runway edge lightları düşük görüşte center line light zannederek iniş yapmış sol iniş takımı toprağa inmiş.Burda suçlanması gereken ana otoriteden biri de bu illusion yaratacak turn padi oraya koyandır çünkü flare sırasında turn padin kaybolduğunu anlamak imkansız.Turn pad pist başında runway edge light center line light hissettirecek şekilde yapılmış.Ha diyorsanız arkadaş Yaklaşma chartında center line light yok bu da human error işte ! 3
  • fl 03 Nisan 2015, Cuma 20:34:54 2:46'dan sonra motorlar olmuş çim biçme makinası. 5
  • Lokum yokmu? 03 Nisan 2015, Cuma 20:33:19 Thy personeli yanlış yapmış. İniş pistinde bir geçmiş olsun lokumu dağıtmamışlar. Yürekleri acıyan yolcuların en azından ağızları tatlanırdı !!!!! 11
  • Merda 03 Nisan 2015, Cuma 20:14:48 Eski bir havacı olarak ., şöyle bir düşündüm ... meslekdaşları hakkında atıp tutup., kendilerince biz süperiz çizgisi yaratanlar..bu pilotlarla koridorlarda karşılaşınca merhaba deyince içlerinden***Ya amma sütü bozuk insanım **diyecekmi.... Bilinçatında bu gerçek hep fısıldanacak tabii şahsiyetleri bozuk olanlara 1
  • Bilg düzeltme 03 Nisan 2015, Cuma 20:03:29 THY da hiçbir pilota neden pas geçtin ya da neden inmedin ya da neden divert ettin şeklinde herhangi bir şekilde ne soru sorulması ne de ceza verilmesi söz konusu değildir. Sadece divert edildiğinde sebepleri ile beraber kısa bir rapor yazılır. HESAP sormak maksadı ile değil sadece bazı bürokratik sebeplerden dolayıdır. THY pilotları yaklaşmanın herhangi bir safhasında yaklaşmayı ya da inişi iptal etme ve pas geçme prosedürlerini kafalarında hiçbir soru işareti olmadan uygularlar. Buradaki münferit ve ucuz atlatılmış olayı yorumlarken genelleme yapmayınız. 1
  • diyarbakirli 03 Nisan 2015, Cuma 19:51:46 Bizim star diyarbakir otobus firmasi bile kazada daha profosyonel olurrr.. 10
    • otobuscu 04 Nisan 2015, Cumartesi 12:36:57 o zaman dogru otobuse 0
  • Bulut V. 03 Nisan 2015, Cuma 19:46:43 Bence burdakı yorumlara bır kısıtlama getırılmelı ismini vermeden herkes birilerine birseyler sallıyor belki her gun karsılastıgı adama yuzune soyleyemiyeceği ne varsa sövüyor burda ,itiraf sitesi gibi!!! buna derhal bi kısıtlama getirilmeli iş işlikten cıkmıs ,burda bilen bilmeyen herkes birilerini yerme peşinde maksat bilgi paylasmak değil. 2
  • 777 03 Nisan 2015, Cuma 19:35:06 bildiğin pilot toprağa indirmiş işte uçağı. Kendiside bilmiyordur nereye indirdiğini. 7
  • merda 03 Nisan 2015, Cuma 18:44:36 Bu video neden bugün yayınlandı? Kime yaranıldı...hadii hopp dıye negatif kendınızce beylik sözlerle başlayın yazmaya... 0
  • Android Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 18:37:51 Kim ulen bu kaptan ciksin ortaya bu kadarda olmaz arkadas 13
    • o kaptan boy boy 04 Nisan 2015, Cumartesi 00:32:16 benim o kaptan, ne yapacaksin. isin fitratinda var demeyecem, kaptani da korumayacam, elbette hata var. ama bir kere adam gibi yaklasmasi bulunmayan piste inmis birisinin lafina benzemiyor. oturup flight simulator oynamaya da. 0
  • Android Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 18:35:38 Arkadas bu ne ya nasil inmis bunlar hic birsey görünmüyor 3
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 18:28:22 Bir uçakta bu şekilde tahliye olmamalı uçak pistten çıkmış motor ve kanat bağlantılarını vurmuş ki bu durumda yangın çıkması veya patlama vs olması uzak değil. Bu esnada yolcular ne yapıyor el bagajlarını topluyor aheste aheste hareket ediyorlar kabin ekiplerinde ise hareket yok. Tabi rutin iniş ve kalkışlara alışmışlar böyle bir durum hesapta yok yani halbuki tamamen bu tarz şartlar için alışık olmalılar veya bu şekilde eğitim almalılar. Dolayısı ile uçakta sesli ikaz sistemi veya kabin ekipleri için kabinde cihaz falan bulundurulmalı(megafonu kastetmiyorum) 2
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 18:27:50 Hiç kimse masum değil bu kazada. Pilotlar (biat Thy'de gayet yaygın belli ki) ticari kaygılarla o alana o saatte uçuş koyanlar, kabin ekibi (tahliye böyle mi oluyor). Her zamanki gibi şans yardım etmiş bir de yolcunun o bölgenin zorlu koşullarına hazır olması da avantaj. Herkes gayet soğukkanlı. Yazık oldu milyon euroluk uçağa ha bir de biz yolculara bilmem sizin için önem arz ediyor mu? 2
  • Merda 03 Nisan 2015, Cuma 18:08:32 Pilotların meslektaşları sizinde yorum yapanlarınızı kınamamak ne mümkün yazık kendinizce Herkesin bilmem kaç kez yayınlandığı için ezberlediği isimleri Yazıyorsunuz kpt bilmem ne diye bir yolcu olarak iş ahlakından yoksun bu değerli meslekte insanlar olduğunu görmek berbat .. Dileriz yakın tarihte o kişilerin isimleride burada diğer arkadaşları tarafından yazılmasın hayat... 0
  • merda 03 Nisan 2015, Cuma 18:02:35 Air Canada ve diğerlerine nefretlerini Şerefli Mesleği yapan Pilotları hazmedemeyenler İngilizcesi zayıf olan ezikler ondan mı yazamadınız onlara bu çırpınış dolu yorumlarınızı.:Pilot olmak için çırpınanlar devam zor çok zor...Ekibi kutluyoruz İnsanları ölümlere kazalara isterik bir şekilde mutlu olanlara inat berbat bir havada mükemmel bir iş çıkardınız tebrikler 0
  • trolleycat 03 Nisan 2015, Cuma 17:58:58 Carpma anindan durana kadar BEND DOWN HOLD YOUR KNEES.ucak durduktan sonrada REMAIN SEATED KEEP KALM komutu verilecekken,OPEN YOUR SEATBELTS nedir arkadaş? 1
    • Hazırlıklı 04 Nisan 2015, Cumartesi 20:27:16 Arkadaşım Bend doen hold your knees hazırlıklı emergency'de verilen bir komut ,burda uçak normal mit şekilde iniş yapıyor ve pistten çıkıyor, ayrıca her zaman söylerim böyle kaza anlarında önemli olan panik olmamak be yolcuyu en hızlı şekilde tahliye etmektir ama bu şekilde değil tabii... 0
  • ... 03 Nisan 2015, Cuma 17:51:13 Çok zor bir meydan ama videoyu izledikten sonra insan pilotlar Allah'tan meydanın yerini bulmuşlar diyesi geliyor insanın. 8
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 17:35:13 KMlarinin ellerindekiler kendi esyalari degil.TAhliye esnasinda almakla yukumlu olduklari ilkyardim cantasi vs.Yolcularin pistin uzaklastirilmasi dorumlulugu KMlatinda degil koskoca asker var videoyu bastan izleyin vok bilmis arkadaslar.Basarili bir tahliye gerceklesmistir hepimize gecmis olsun. 2
    • teknik 03 Nisan 2015, Cuma 20:31:14 uçak sabit duruma geldikten sonra 90 saniye içerisinde tahliyeyi bitirmiş olman gerekiyordu... 62. saniye de hala kapılar açılmamış yolcular organize edilmemiş... hangi başarılı tahliyeden bahsediyorsun ? 4
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 17:08:18 Kaptan pilot diyorlar birde sen ancak benim .....Tövbe Tövbe yazık yahu şu uçağın ve yolcuların haline resmen pistin dışına inmiş bu nasıl iniş pisten Çıkma diye birşey sözkonusu değil,yanlış bilgilendirmeyin uçak piste inmemişki. Resmen parçalamış güzelim uçağı. Bence derhal lisansları elinden alınmalı. Bunlara uçağa binmeye bile yasak getirilmeli. 15
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 16:44:09 Maalesef tam egitimlik "ne nasil yapilmamali" diye film olur. Kirimli ve olumlu kazalarda niye cok onde oldugumuzun tescili. Keske yemek kalitesine verilen onem diger konulara da verilse. Hava kuvvetleri kokenli pilotlarimiz icin gozu kara denirdi ama galiba sivil kokenli pilotlarimiz da pek farkli degil. Allah korumus.. 3
    • KAPTANN 03 Nisan 2015, Cuma 18:43:04 Ekip asker bu arada. 1
  • Android Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 16:38:50 Gercekten ablamsız bos yorumlar var şurda 0
  • Android Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 16:26:54 youtube'da tahliye videolarini izlemistim. göz gözu görmüyordu neredeyse. neye güvenip inmisler anlamiyorum. daha dogrusu inememisler orasi ayri mevzu. 8
  • utanç ve fiyasko 03 Nisan 2015, Cuma 16:19:43 kazanın pilotaj hatası olduğu açık, bunda kaptanın şirket diretmesine karşı dik duramadığını gösteriyor. pilotlar baskı altında fakat arkadaşım senin arkanda icao var iata var her şeyden önce. baskıya boyun eğiyorsan sol koltukta oturmayacaksın. asıl fiyasko ve utanç verici olan kabin ekiplerinin davranışıdır. bu uçuşun, purserı, amirleri kimdir? çantalarını alarak uçaktan inmek nedir? hadi indin, senin sorumlulukların yok mu? adamlar köşede durmuş sohbet ediyor, fotoğraf da çektiniz mi bari? insanları organize edip uçaktan uzaklaştırmanız, organize etmeniz gerekmez mi? herkes uçak etrafında video çekiyor, yapılacak tek şey yolcuların uçaktan uzaklaştırılıp güvenliklerinin sağlanmasıdır. nerde megafonla yolcuları sakinleştiren memurlar? gerçekten kabin memurluğu için utanç verici dakikalar. umarım kendileriyle asla uçmam, hayatımı emanet edeceğim insandan chicken or beef demesini değil, acil durum prosedürlerini uygulamasını beklerim. 9
    • fo_cand 04 Nisan 2015, Cumartesi 00:34:25 su sitede su ana kadar okudugum en yerinde yorum. 0
    • KM 04 Nisan 2015, Cumartesi 12:41:11 bu yorumu 8 tane KM okumuş. 0
  • Cologne 03 Nisan 2015, Cuma 16:16:47 Hemen kaptana yüklenmissiniz. Nerden biliyorsunuz, belki önce ki ucuslarinda divert etti, ceza yedi/uyarildi bir daki sefer ineceksin diye? Bence burada suclu varsa oda THY yönetimi ve ucus planlari yapan ekip. Sen ILS olmayan yere o saat'de nasil ucak gönderirsin ve körü körü'ne oraya inmesini beklersin. Allahtan sansli'misis. Daha kötüsü olabilirdi. Ha, birde Allah bizi Türk KM'lerden korusun. Görünüyor ki böyle durumda biz yolcular kendi kaderimize birakiliyoruz. 3
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 16:16:36 Boşuna panik yapmışlar,gayet normal çıkabilirlermiş... 0
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 16:01:53 Arkadaslar katmandu dan yakit alimi yapilmadigi icin ucagin gidis-donus, yedek meydan yakiti vs istanbul dan doldurulmustur bilginize... Yani yakiti vardi 0
    • MLW 03 Nisan 2015, Cuma 16:09:41 limite yakin agirliklarda inis yapilmis denilebilirmi? 0
  • pilotcosmos 03 Nisan 2015, Cuma 15:59:29 'Runway exit' diyenler olmuş, 'runway excursion' diyenler olmuş. Olaya farklı yaklaşayım; 'without runway' diyorum ben. kaptanımız sisten pas geçeceğine, divert edeceğine körlemesine (bknz. Diyarbakır LTCC kazası) dalmış gibi görünüyor. Tabi ki teknik ekibin bunu yerinde gözlemleyerek bir rapor sunmasını bekliyoruz. Duyarsak haber veririz. 1
  • CANSU 03 Nisan 2015, Cuma 15:21:23 Teşekkürler Havalı çocuk 0
  • host 03 Nisan 2015, Cuma 15:13:28 ben kaptanim demeklede olmuyor.bu sirket sana 30000 tl veriyor.niye senede bir iki defa karlilstigin bu durumda saglikli karar ver ucagi guvenli indir diye.topraga indir diye degil.kabinin asil gorevi servis degil ucagi tahliye etmek. 14
    • =) 03 Nisan 2015, Cuma 18:13:44 1-2 kere karşılaştığın durumlar zaten haber oluyor onun dışındakiler hiç konuşulmaz. 0
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 15:11:54 2.kayıt 2:50 sol iniş takımı piste hiç değmemişbile 0
  • Android Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 15:11:19 pistten cikma diye bisey yok. hic piste girmemiski. direk cime yesillige inmis.. 7
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 15:04:29 Dakika 2:28 uçak Centerline'nın sol tarafında muhtemelen sol ana iniş takımı direk pistinin dışında ve kanat ucunu geçtim flaplar bile görünmüyor DAHA ne olsun. Büyük geçmiş olsun tekrar 0
  • suclu pilot 03 Nisan 2015, Cuma 15:00:11 burada kaptan suclu bu açık ve net ama... işten atmak değil ama kargo uçuşlarında istifade etmek lazım en azından bir kaç yıllığına... yine de bir soru sorayım: uçakta delhiye divert edecek yakıt var mıydı? yoksa yakıtsızlık da kaptanı iniş yapmaya zorladı mı? savunmuyorum, pas geçip biraz bekleyip tekrar deneyebilirdi... o konu net... ama hafifletici neden var mı onu soruyorum. bilen var mı? 10
    • kural 04 Nisan 2015, Cumartesi 12:43:30 kural olarak alternate fuel her zaman vardir. 0
  • CANSU 03 Nisan 2015, Cuma 14:21:09 BİLMEDİĞİM İÇİN SORUYORUM; PİST GÖZÜKMÜYORSA ILS İLE NEDEN İNMEMİŞ ?? 1
    • Havacı Çocuk 03 Nisan 2015, Cuma 14:27:25 ILS sistemi bulunmuyor çünkü Tribhuvan Havalimanı'nda. 0
  • Android Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 14:07:18 Piste inseler iyimis 8
  • İsim / Rumuz 03 Nisan 2015, Cuma 13:54:07 Hosteslere laf eden sevgili arkadaşlar Kazada tek bir yaralanma bile yok kabin tamamen tahliye edilmiş kabin ekibinde tek bir hata göremiyorum ben uçaktan indikten sonra orda durup sigara içmeleri falan da kabin ekibinin hatası değil şu insanlara garson demekten de vazgeçin biraz SAYGI duyun işlerinden ötürü değil hepimiz insanız ilk olarak bu nedenden dolayı SAYGI duyun bi kaç arkadaşınız hostes ya da host olduğunda onu bunu istemeyi biliyorsunuz ayıp. Garsonluk da kötü bi meslek değil en azından herkes hakkıyla çalışıyo. 6
    • cvp 03 Nisan 2015, Cuma 18:44:43 kabin ekibinde tek bir hata göremiyorsan seninde ciddi bir egitime ihtiyacın var... 0
    • tasin alti 04 Nisan 2015, Cumartesi 00:38:32 iniste de kimse yaralanmadi, cok basarili bi inisti desem ne kadar komik olursa sizin yorumunuz da ayni derecede komik olmus, hepimizin ders cikaracagi seyler var. herkese gecmis olsun 0
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 13:52:03 Belgeseldeki kaptan olsa böyle olmazdı bence.. Adını hatırlayamıyorum şuanda 9
  • romeo 03 Nisan 2015, Cuma 13:50:06 neredeyse uçak patlamayıp ölümler olmadıgı için üzülenler var 1
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 13:26:08 Allah korumus Büyük gecmis Olsun Türk Hava Yollarina Türk Hava Yollari Bir Numara 1
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 13:09:21 Izlerken icim acidi. 2
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 13:01:33 Pilot arkadaş gitmiş, bastırmış ve kırmış; kendisini tebrik eder, balıkçılıkta nice yıllar dilerim. 11
  • aircraft 03 Nisan 2015, Cuma 12:53:55 Sadece merak ettiğim iniş kumandası kaptan damıydı yoksa fo damı. 6
    • nesini merak ettin 03 Nisan 2015, Cuma 13:56:54 sisten pist görünmüyor... bu havada inmeye kalkan kaptan suçlu... fo ya bırakıyorsa bu havada 3 kere suçlu! fo ya neden bıraksın, saçma! 6
    • Kaptanmış 03 Nisan 2015, Cuma 19:59:13 F/o inse daha iyi inerdi merak etmeyin siz 8
  • turk isi tahliye 03 Nisan 2015, Cuma 12:52:36 bu nasil tahliyedir? yolcular tavuk surusu gibi. kis kis lanmadan ayrilmiyorlar ucagin etrafindan..agzinda sigara kamera ile cekim bile yapan mevcut...ilk inis anindada disari kacip kendilerini emniyete alacagina once esyalarini almaya basliyorlar.. 2
  • Android Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 12:51:03 Bizim astronotlar daha çok Cape Caneveral'a İndiğinden Kathmandu zor gelmiştir. 12
  • Android Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 12:45:59 Gorus felaket. Ve kesinlikle pist disina teker koymus sag tarafta orta cizgi görünüyor ve baya bir mesafe var. Faciayi ucuz atlatmisiz Allah korumusta. Inme israrinin sonucu 0
  • Yorum 03 Nisan 2015, Cuma 12:42:37 Tabii FSXte bu durumdan sonra ESC basıp 'quit' yapanlar burda, ooo ben pilotum ils biliyorum dur suraya bi yorum yazayım modundalar. Adam birde beddua etmiş ya. Allah ıslah etsin. 2
    • sanalpilot 03 Nisan 2015, Cuma 14:03:06 Nedir arkadaş bu sanal pilotlar la alip veremediginiz ?? Fs de uçak kullanmak isteyipde kullanamiyomusun yoksa. Azıcık saygılı olun ya. Sanal pilotlar kadar başınıza taş düşsün 7
    • hee 03 Nisan 2015, Cuma 15:04:42 hee kullanamıyoz fsx i. 1
  • Android Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 12:42:23 Kabinin isi servis degil guvenlikti hadi ok oyle kabul edelim. Yahu millet el bagajini almanin derdine dusmus :) boyle emergency mi olur 0
    • threegreen 03 Nisan 2015, Cuma 14:57:12 onu bırak kabin ekibide bagajları ile inmiş :) 0
  • OSMAN 03 Nisan 2015, Cuma 12:41:40 göz gözü görmezken görüş neredeyse hiç yokken inmek resmen delilik.dua etsin beteri olmamış. 7
  • safety 03 Nisan 2015, Cuma 12:34:20 Short-final a kadar visibility fena değil, ama son anda birden sis kapatıyor, sanırım runway'i tam görmeden inişe devam edilmiş. Havacılığın sloganını unutmamak gerek, SAFETY COMES FIRST. 2
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 12:21:38 Buralar değerlenir. Yerimizi alalım :-) 3
  • airbus 03 Nisan 2015, Cuma 12:18:22 bagaj kapaklarının amacı böyle anlarda açılmamak değilmi şak diye açılmışlar ne anladım o işten ?bildiğin hatalı üretim başka bişey değil ,birinin kafaya bişey düşüp bayılsa yandın gittin kül oldun, pilot desen divert denen şey yok gibi ısrardan ölmüş inecem lan ben buraya hangimiz büyük gibi hadi bakalım... 2 kere denedin tamam dön git işte yok inecem al sana iniş işte !! 1
  • HARRANLI 03 Nisan 2015, Cuma 12:17:41 Şu esip gürleyen garsonları görebilen varmı hani İMİRCİNSİ DİRİMDİ SİZİ BİZ TİHLİYİ İDİCİZ diye konuşanlar :D 0
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 12:16:51 Arkadaş Ankara'dan sefere başlamış fakat Ankara uçuşunu unutamamış halen 2163 olarak görünüyor. Bayağı bir uğraşmış video için ama daha başlangıcında hata yapmış. 0
    • Doğru 03 Nisan 2015, Cuma 15:16:36 Göbeklitepe bu olay yaşandığında TK 726 sefer sayısı ile uçuyordu. 0
  • Kaptan Anonsu 03 Nisan 2015, Cuma 12:11:47 Kaptan anonsu var.'' Attention Crew at station '' diyor. Lütfen şimdi birkez daha dikkatlice izleyip -dinleyin derim. Belki ilk anda dikkatinizi çekmemiş olabilir. 0
  • easa 03 Nisan 2015, Cuma 12:09:56 astronot yaklaşma ve iniş işini tamamen yanlış anlamış 12
  • kabin 03 Nisan 2015, Cuma 12:05:04 nerde bizim, uçakta acil durumda gözümüzün içine bakarsınız diyen kabin ekibi.... bulana aşk olsun.... 0
  • topgun 03 Nisan 2015, Cuma 12:04:12 gördüğümüz kadarıyla pilot efendi pist yerine sol iniş takımlarını tarlaya indiriyor yazık günah hem bu kadar insanın hayatını tehlikeye hem de sıfır uçağı hem de thy nin marka değerini tehlikeye atıyorsun yüzde yüz emin olmadığın görmediğin piste niye landing sadece suçlu kokpit ekibi mi o saate oraya uçuş planlayanlar da suçlu dün batman hava alanı yorumum da bu konuya değinmiştim yani kaza olması mı lazım 5
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 12:00:15 İlk anons " Open your seatbelts " ikinci anons " Keep your seatbelts off " 0
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 11:57:14 Olay dispatchingden baslıyor yazık zincirleme gelısen durum karşısında kabın ekıbının Open your SEAT belts demesinden baska birsey yok ne kaptan Konuşuyor nede sevgili amir bırakın kendinizi cok yüksekte görmeyi içiniz bos arkadaslar bizler sizlerin içinizdeki yamayı biliriz.bal gibi uçuşta overheadpanel Kontrolü yapan kaptanda uyanınca yer gök bir tabi yüzlerce fotograf çekeceğine ısıne bak orada.(SOYLEMEZ) 2
  • ms 03 Nisan 2015, Cuma 11:55:48 bu video sayesinde kazanın neden oldugu anlaşılmış oldu.... ayrıca acil durumda kabin ekibinin de nasıl insanları hızlıca tahliye ettiklerini görmüş olduk...." !!! 1
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 11:43:30 Uçuş ekibi.,???kaptan anonsu yok‼️indikten sonra kabin anonsu yok‼️yolcu tahliyesi için hazırlık yok‼️ 4
  • Elpida 03 Nisan 2015, Cuma 11:43:30 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • Android Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 11:43:23 Aferin kahraman garsonlarımız hemen olaya müdahil olmuşlar. 2
  • İsim / Rumuz 03 Nisan 2015, Cuma 11:42:41 Video'yu çeken kişi acaba pist orta hat (düz çizgi) ının soluna inip inmediğini teyit edebilir mi? Tam touch down da kamerayı içeri almış. En doğru bilgi ondadır 0
    • ms 03 Nisan 2015, Cuma 11:58:34 bence kamerayı içeri almamış sert inişten dolayı resmen kamera kucagına düşmüş... 1
  • 320ci 03 Nisan 2015, Cuma 11:39:47 Şimdi airgarsonlar çıkar der ki bak.Bak biz olmasak yolcular çıkamazdı.Biz emergency anında şöyle yapıyoruz,hızlıca tahliye ediyoruz hayat kurtarıyoruz filan. 0
    • bu mu olmalı 03 Nisan 2015, Cuma 14:18:37 tam da bu yüzden "air garson" dan ibaret olmamalılar. Daha iyi eğitim lazım demek ki, insiyatif alıp tahliyeyi başlatmaları lazımdı. Kaptan'ın tahliye edin anonsunu da duyamadım ayrıca... Kaldı ki prosedüre göre ancak uç durumlarda tahliyeyi resen başlatma hakları var. Ceza bile alabilirler kaptanın talimatı olmadan tahliyeyi başlattıkları için. yanlış mıyım? "Attention Crew at station" dan başka talimat vermiyor kaptan... talimat verebilecek şartlarda yani. 0
    • ALLAH SABIR VERSİN 03 Nisan 2015, Cuma 14:27:29 onların amacı sadece hava atmak aldıkları paraya hak etseler neyse olaya bak hiç bir reaksiyon yok sanki uçak körüğe yanaştı, bu ekiplerle bize allah kolaylık versin, kaptan meslektaşıma da şunu söylemek istiyorum bu kadar ısrar niye göremiyorsan inme arkadaşım, bu saatte buraya planlama yapan arkadaşlar sizler rahatsınız peki uçan adamlar pas geçtiğinde neden pas geçtin diye sorguya çekenler, pas geçtiğinde bunu bildirmeyene kapıyı gösterenler içiniz şimdi rahattır umarım... Bu haberden şunuda anladık güzel ülkemiz de ne kadar da çok kaza kırım uzmanı varmış, iki sorti sanal uçuş yapan cengaver kesilmiş araştırın tüm sebeplerini öyle yorum yapın, (şimdi olumsuz yorumları saldıranları görelim bakalım, ama gerçekler acıdır arkadaşlar) 9
  • Uçuş Emniyeti 03 Nisan 2015, Cuma 11:38:28 Yasak olan birşeyin isim verilerek paylaşılması büyük cesaret. Sivil Havacılık kurallarına göre ceza bile alabilir. 4
  • Elektronik 03 Nisan 2015, Cuma 11:37:34 İniş ve kalkışta her türlü elektronik aleti kullanmak yasaktır....gerekli yasal işlemin başlatılması lazım 8
  • Yolcu 03 Nisan 2015, Cuma 11:36:59 Büyük sorumsuzluk. Van'dan Diyarbakır'dan ders alınmamış anlaşılan. Yazık ki çok yazık. 2. videoda havanın yavaştan açılmaya başladığı görülüyor. Pas geçip biraz daha bekleseydi görüş açılacaktı belki de. 4
  • Android Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 11:34:07 Daha cok hostes hatasi gibi :) 3
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 11:28:39 Videonun cikis tarihi cok manidar. Germanwings olayi,Air canada,united Airlines,Quantas biri düserken öbür sirketler ayni thy gibi olaylar yasadi. Resmen THY yaralama kampanyasi yok c-4 yazili kagit var yok bilmem su var. 2
  • Yolcu 03 Nisan 2015, Cuma 11:16:06 Bu video TK ve bu uçuşun pilotları için çok kötü oldu. 5
  • Yolcu 03 Nisan 2015, Cuma 11:14:41 Yaklaşmada görüş daha iyiydi ama pist üstünde görüş 200 metre bile değil, bu şartlarda inişe karar vermek çok büyük sorumsuzluk. Pas geçip biraz daha beklese belki sis dağılacaktı kaptan hem kendi hayatını hem de yolcuları büyük riske sokmuş. Olacak şey değil. Uçuş yanlış saate planlanmış, yok şöyle, yok böyle ben anlamam arkadaş, şartlar müsait değilse inmeyeceksiniz. Pas geç, divert et ne yaparsan yap. Van'da Diyarbakır'da o kadar insan gitti hala mı akıllanmadınız yahu. Çok uçarım ve TK yı tercih ederim (ederdim) ama gerçekten globally fossmuş. 5
  • Android Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 11:12:02 Bu ucusun yolcusu olsam bu videoyu gordukten sonra, o pilotun kim oldugunu bulur, yerini yurdunu ogrenir, yasina basina kim olduguna bakmadan agzina yuzune dalar, hastaneye kendi basina gidemeyecek hale gelene kadar dover, kirilmadik yerini birakmazdim. Umarim omru boyunca sahip oldugu herseyi elinden alirlar ustunede oldugunde 7 sulalesini batiracak borc kalir. boyle bi rezaleti ben hayatimda gormedim duymadim. resmen 250 kisinin canina kast etmis. thy dua etsin bu videoyu henuz cok az kisi seyretmis, duyulur gorulurse o getirdigi ucaklari biraz zor doldurur... 28
    • pilot 03 Nisan 2015, Cuma 13:58:18 Sen kimsin ki nesinki bi pilotu döveceksin. Saygısız bi kendine gel.. Çocuk mu dövdüğünü zannediyorsun..o kadar çok eziksinki. Pilot olmak isteyip de olmadığın ve içinde biriktirdigin bu eziklik duygusunu böyle şiddet içeren sözler yazarak mı bastirabilecegini sanıyorsun. Kiskanma çalış cabala sende pilot ol. Tabii olabilirsen. Ağzını burnunu kircakmis. Dikkat etde o senin ağzını burnunu kirmasin. Fesatligin lüzumu yok.. 2
    • sırrı 04 Nisan 2015, Cumartesi 12:49:59 birakin gelsin, birakin gelsin. gel hele, gel, gel! 1
    • gayet te dovduler 04 Nisan 2015, Cumartesi 13:51:32 bir kaç yıl önce sunex pilotunu dövmüşlerdi hatırlarsınız havaalanı çıkışında. yani her zaman olduğu gibi bu işte de anca atıp tutarsınız... adam açıkça yazmış, okuma anlama kapasiteniz de yok sanırım: "eger o uçağın yolcusu olsaydım" diye. ne yapacaktı, canına kasteden adamı yakalayıp dövmeyecek mi, gel beni istediğin gibi öldür mü diyecekti? eger ülkede kalmayan adalet gerekenleri saglamazsa insanlar da kendi hukukunu işletir. apacık ortada ki 200 kusur insanın canına kast etmiştir bu pilot, her şey ayan beyan ortada. sürekli üstünü kapat kapat dur, sonu aynı yere çıkıyor. nooldu diyarbakır kazasından bu yana, demek ki hiç bir şey değişmemiş. yine aynı kafa. sadece uçak değişmiş, daha buyuk, daha sağlam olduğu için parçalanıp 200 kusur kişinin ölmemesini sağlamış, allah da yardım etmiş... yolda çok abartı yanlış yapan şöförleri yakalayıp nasıl marizliyorlarsa bu pilotta hak etmiş. kendisi için dileyeceğim herhangi bir iyi şey yok. dünya yuzunde ki muhtemelen en kotu pilot... 7
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 11:10:06 Kaptanın bittiğinin videosu olmuş resmen. 9
    • Tamam 03 Nisan 2015, Cuma 14:46:01 olmuş. Bir daha yapmaz artık. Güzel bir psikolojik terapi ve tazeleme eğitimi ile uçuşa devam etmeliler. Kazanmanın yolları aranmalı, kaybetmenin değil. 6
    • Emeklilik-istifa 03 Nisan 2015, Cuma 20:01:07 Ya bırakın çeksin gitsin bu yaşta ısrar etmenin anlamı yok 7
  • electronic device 03 Nisan 2015, Cuma 11:07:45 Uçuş emniyetinden dolayı İniş ve kalkışta tüm elektronik cihazların kapalı olması gerekmez miydi? 4
    • Hayir 03 Nisan 2015, Cuma 16:25:23 Eskiden idi onlar, bircok sirket degistirdi. "UCAK MODU" 'na alip kucuk el cihazlarini kullanmakta bir sorun yok. 1
  • . 03 Nisan 2015, Cuma 11:05:50 İnişte, kalkışta ve kemer ikaz ışıkları yanarken her türlü elektronik ekipmanın kullanılması yasak değil mi? Ayrıca böylesi şirket imajını sarsıcı bir video da olduğu için THY yasal işlem başlatabilir diye düşünüyorum. İsim vererek, hangi koltukta oturduğunu göstererek paylaşması ciddi cesaret 9
    • Avukat mısın? 03 Nisan 2015, Cuma 11:10:16 Adam avukat beyler. TCK'yı yaayıp yutmuş. 7
    • sirket imajı 03 Nisan 2015, Cuma 11:16:08 Şirket imajını yolcu değil sol önde oturan kahraman zaat sarsmıştır. İnişte 900 mt gorus olması gerekirken kanat ucu dahi gorünmediği bi durumda pist dışına inerek başarmış. Görüntülerle sabit. 7
    • uçak modu 03 Nisan 2015, Cuma 11:16:47 serbest 2
    • Yolcu 03 Nisan 2015, Cuma 11:19:34 Yasak olduğu anons ediliyor ancak youtube'da kaptanların kokpitten çektiği 100 lerce iniş kalkış videosu var onlara de diyeceğiz. Ben uçağın arkasından, ortasından video çekerken yasak da, kokpitin içinden bütün elektroniklerin avioniklerin yanıbaşından pilot çekerken yasak değil öyle mi. 3
    • ms 03 Nisan 2015, Cuma 12:00:10 yavuz hırsız ev sahibini bastırırmış... 0
  • ne uzmanı.. 03 Nisan 2015, Cuma 11:01:18 alçalış esnasında yer gök belli, son 300 feet de ise kanat ucu görülüyor yani 25-30 metre görüş ve sonrası o da kayboluyor yani görüş sıfır, arkadaşlar non-precision hakkında konuya sahip değilseniz uzmanlara bırakın ancak her hangi noktada pisti kaybederseniz nedir GO-AROUND, burada inmemiş bu uçak düşmüş, DFDR da AP ne durumda onu merak ediyorum, birde sayın uçak 5 saniyede durmuş ve ikinci video dan belli uçak hiçbir zaman pist ortasında değil bu da normal çünkü LVO onaylı piste ancak pist ortasına iniş mümkündür ve AUTOLAND yapılır, bunlar NON_PRECİSİON pistine AUTOLAND denemişler. DFDR ve CVR bunu ispatlar (kurulda). Arkadaşların işi zor, KABİN iniş sonrası koltuk kemerlerini bağlayın diye anons yapıyor, bu kalkış mı arkadaşlar, 90 saniyede boşaltmanız lazım, her iki başkanlıkta burada çökmüş. Yazık olmuş 10
    • devam 03 Nisan 2015, Cuma 17:21:01 yolcuların sırtındaki ve ellerindeki çantalar ne zaman nasıl onlara ulaştı yoksa siz tahliyeleri sırt çantaları ve el çantaları ile mi yaptırıyorsunuz sayın kabinden sorumlu kişiler. 7
    • devam 03 Nisan 2015, Cuma 17:25:15 ne tuhaf yahu, video larda herşey açık ve ortada daha neyi savunuyorsunuz, UI ve KH çökmüş gibi, hiçbir emniyet konusu uygulanmamış, kanatlardan yakıt kaçağı olmadığını nasıl tespit ettiniz, neden evacuation bekletildi, neden çantalarla atladılar, ya uçak birden patlasaydı, bugün başka konuları konuşurduk, Allah korumuş, 5
  • İsim / Rumuz 03 Nisan 2015, Cuma 10:44:47 Bu crash landing degildir. Crash landing gormek isteyen air Canada ucaginin haline bi baksin. Aydin ozkaya isimli sahsi kiniyorum 7
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 10:44:29 Ister türk ister alman ister amerikan hangi havayollari olursa olsun önemli degil bu makinalari kullanan biz insanlariz dinimiz dilimiz önemli degil kasti bi durum olmadiktan sonra zarari gören mal olsun can olmasin.hata yapmayan yüce rabbimdir herkese büyük gecmis olsun 1
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 10:44:23 YOK ARTIK kanat ucu görünmüyor, ilk temas direk pistin dışına... kimse kusura bakmasın ama resmen insanların canıyla oynanmış. Büyük geçmiş olsun. 8
  • Elektronik cihaz 03 Nisan 2015, Cuma 10:27:38 Çok geçmiş olsun, uçağın pistten çıkmasına kameranın açık olması sebep olmuş olabilir mi. İnişte tüm elektronik cihazların kapalı olması gerekmiyormuydu ? 10
    • xxx 03 Nisan 2015, Cuma 13:56:03 hee abs bozulmus pati yapmış ahahahha 0
  • flight 03 Nisan 2015, Cuma 10:19:50 Kaptanımız pisti ortalayamamış. Büyük geçmiş olsun ucuz atlatılmış. 6
    • Yazık 03 Nisan 2015, Cuma 11:03:05 Şöför çok hatalı. 8
    • AUTOPILOT 03 Nisan 2015, Cuma 11:17:37 ortala-yamamış desek 6
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 10:15:36 Çarşı karışır :) 2
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 10:13:15 Cok kötü reklam oldu millet hep kayit ediyor ucagin halini bu sartlarda inilirmi allah askina göz gözü görmüyor kaptan resmen risk almis. 5
  • sifir 03 Nisan 2015, Cuma 10:13:12 pilotun bittiğinin videosu olmuş. cinayete teşebbüs resmen. 7
  • düşük görüş 03 Nisan 2015, Cuma 10:10:08 Arkadaşlar ilk video da ilk yere temas anında kamera hala dışarıyı çekiyor . Dikkatle bakarsanız center line Hattı'nın kesik çizgileri sağtarafta kalmış be hem ardından pistten çıkış var. Kısacası ilk oturma anında sol iniş Takım'ı dışarı toprağa konmuş gibi. Sanki düşük görüşten ötürü sol taraftaki kenar çizgileri center line gibi algılanmış hissi veriyor. Geçmiş olsun 1
  • Pilot Hatası 03 Nisan 2015, Cuma 10:07:36 Öncelikle belirtmek isterim ki, bu olay yüzde 100 pilot hatasıdır. Ayrıca, bu olaydan da anlaşıldığı üzere Katmandu Havalimanı'nın pisti kısadır ve uçak bu yüzden pist dışına çıkmıştır. Lütfen konunun uzmanı olmayanlar yorum yapmasın. 20
    • uzmankişi 03 Nisan 2015, Cuma 10:18:34 uçak pist sonunda duramayarak pist dışına çıksa olayı pist kısalığına bağlayabiliriz de olaya bi daha bakacak olursak uçağın pist orta hattını koruyamadığı için pist dışına çıktığını görürüz.Aynen katılıyorum son cümlenize lütfen konunun uzmanı olmayanlar yorum yapmasın... 5
    • ... 03 Nisan 2015, Cuma 10:37:33 uzmana gel:) kardeş lys yaklaştı otur ders calış sen 4
    • Sanal Havacı 03 Nisan 2015, Cuma 10:57:25 Katmandu pisti mi kısa Allah aşkına? AHL 35 pistleriyle aynı uzunluğa sahip. Pilot hatası diyenlere de: Doğru, pisti ortalayamamış ama o saatte oraya uçurtan kabahatin en büyüğünü işlemiş. Pilotun en büyük hatası, Delhi'ye divert etmemek olmuş. Haa, etseydi o zaman da o uçurtanlar, pilotu tefe kor oynatırtı. Geçmiş olsun, ucuz atlatılmış. 1
    • Seviyorum 03 Nisan 2015, Cuma 10:59:01 Airporthaber'i seviyorum. Neden mi? Çünkü tuzum var deyince, hıyarlar hemen ortalığa dökülüyor :) 2
    • ..... 03 Nisan 2015, Cuma 11:11:10 3000m nin neresi kisa? Uzmanliginiz takdire sayan... Istanbul 05 2350m displaced treshold ile. Acaba ucagin nerede pist disina ciktigini gordunuz mu de sacma bir yorum yapmissiniz? 1
  • İsim / Rumuz 03 Nisan 2015, Cuma 10:04:09 büyük gecmis olsun!!! 0
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 09:58:43 İçim gitti. 2
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 09:56:57 Cok korkunc, allahtan tek hasar ucakta. Bu havalimaninda İLS System yokmu? 1
  • Android Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 09:53:14 buralar degerlenir 5
  • Android Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 09:42:38 SU OLAYA CRASH LANDING DIYENLER ART NIYETLIDIR BASBAYa EXITS RUNWAY BU..AIR CANADANINKI CRASH LANDING. dunya basinida bize crash canadaya exit dedi algilar... 4
    • Msh 03 Nisan 2015, Cuma 10:56:51 Exit Runway değil RUNWAY EXCURSION olacak.. 0
    • exits runway 03 Nisan 2015, Cuma 11:19:11 bişekilde kafam karıştı; exits runway olması için önce piste inmesi gerekmezmi arkadaşın??? 1
    • exit runway 03 Nisan 2015, Cuma 11:19:53 normal iniş sonrası pisten çıkarsa denir, bu arkadaş pisti nerede kaybetmiş acaba bi düşün say video da belli. kötü niyet yok, herkes yorum yazabilir, hatalardan ders çıkartmak gerekir. 0