Isparta'da eğitim uçağı zorunlu iniş yaptı

    Çok beğenilenler

  • Akademi Öğrencisi 25 Haziran 2016, Cumartesi 16:00:46 Çok geçmiş olsun. Haberlerde çelişkili ifadeler mevcut. Öncelikle hiçbir uçak mecburi iniş çalışması yaparken araziye veya toprak yola inmez. Mecburi inişler SOP lerde yazan şekliyle AGL+500 ft te pas geçilecek şekilde ayarlanır. AGL+500''de inilecek alan karşılanır, flap senkronu ayarlanır; sonra pas geçilir. Bunun haricinde saha paterni veya son yaklaşmadaki mecbruri iniş çalışmaları direk piste inilecek şekilde yapılır. Bu çalışma sırasında güç IDLE'da iken motor arızası yaşamamışlarsa şayet uçak AGL+500 feet in altına inmiş. Bazı hocalar kendilerine güvenip yere fazla yaklşıyorlar. Sonra birden ters veya hamleli rüzgar veya windshear vurursa kurtar kurtarabilirsen. Son zamanlarda uçuş okullarındaki kırımların çoğu hocaylen gerçekleşmiştir. Solo öğrencilerin bu konuda daha dikkatli old. düşünüyorum. Öğenciler limitleri sorlamıyor. En ufak bir terslikte önlem alıp gerekirse çalışmayı iptal ediyoruz. Rüzgar inişte 1 kt bile fazla olsa ben şahsen inmem. Ama dediğim gibi hocalar ne kadar kaliteli ve 1000lerce uçuş saati olursa olsun; havacılık öyle bir şey ki şakası olmuyor. Umarım olay netliğe bağlanır ve gerek uçuş hocaları, gerekse öğrenci veya teknik ekibe( eğer varsa kabahati) düzeltici önlemler aldırılır ve bu olaylar bize ders olur. Aksi halde uçuş okullarının kar gütme amacıyla, güven kırmamak ve gelecek filolara öğeenci bulmak adına olayın üzeri kapatılırsa böyle daha çok habee okuruz. Tekrar geçmiş olsun. Emniyetli uçuşlarımız olsun her daim. 12
    • Idfıggohpjpjğjğjğğ 25 Haziran 2016, Cumartesi 18:24:23 Sana sivil havacılığın kitabını yazdırmak lazım. Bütün havacılar faydalansın 10
  • Eğitim 25 Haziran 2016, Cumartesi 18:41:48 Cahiller yine mi toplandınız bakıyım? Bu kaza eğer agl+500 ft kuralına uyulmadığı için (yani yere fazla yaklaşmaktan kaynaklı) yaşandıysa bu bir kaza değil suçtur, adli bir durumdur. Bu herkesin ağzında sakız olan "havacılıkta böyle şeyler herkesin başına gelebilir" diye tanımlanan olaylardan değildir. Diğer bir çokları gibi pilotaj hatasından öte bilinçli kural ihlalidir, suçtur. Zorunlu iniş eğitiminin Nasıl çalışacağını bilenler anlatmış zaten, okuyun kültürlenin. Hikaye anlatmayın. Kimse kahramanlık yapmasın, araziye teker koyup pas geçerek çalışılan zorunlu iniş eğitimlerinden biriyse vay hallerine diyorum. Havacılık bu değil. Kahramanlık hiç değil. Olay aydınlatılana kadar da gerçeği bilemeyiz. Umarım senaryo yazdığım şekilde değildir.. 13
    • Lol 25 Haziran 2016, Cumartesi 19:01:13 Tabi tabi hatta genelde burdur gölünde touch and go çalışıyoruz çünkü biz kahraman pilotlarız. Çok pis alçak çeker,gölde touch and go yaparken yuzumuzu yıkar,tırmanmaya devam ederiz. Hayal dünyanda sana mutluluklar. Burası ciddi bir okul o senin dediğin pic ucuran 2 ucaklı şirketlerde olur anca. Ütopik zekan hepimizi çok etkiledi,kingsin. 7
    • lol? 26 Haziran 2016, Pazar 13:14:53 celo senmisin la :) 0
  • Tüm yorumlar

  • pilot 18 Temmuz 2016, Pazartesi 18:07:30 Rakamlara bakmak lazım Amerika'daki okulların kaç uçağı var kaçı aktif uçuyor ve kaç kaza oluyor. Kaza heryerde oluyor evet fakat buradaki oran yüksek Er-Ah'ın suçu değil diğer okullarda Er-ah'tan daha farklı değil malesef artık shgm'nin işi birazcık daha sıkılaştırıp dikkat etmesi gerekiyor. Kazayı yapan hocaya bizzat geçmiş olsun dileklerimi ilettim öğrenci arkadaşlara da geçmiş olsun dileklerimi buradan iletiyorum.Airline checklist öğrensinler diyen kişiye de ancak şunu söyleyebiliyorum: Genel havacılık uçaklarıyla kendine güvenerek uçamayan bir pilot yarın öbür gün kaptan olduğunda sadece checklist yapar sizin düşüncenizle yetenek olarak da eksik kalır. Amerika'da bu problemi daha önce yaşadılar ve gereklilikleri değiştirildi ATPL almanın tek amac pilotların pilotluk becerilerinin artırılmasıdır. (Amerika örneğini vermemin sebebi kabul edersiniz ki bütün dünya orada eğitim alıyor) 0
  • MGE - CANINIZ SAĞOLSUN GEÇMİŞ OLSUN!!! 27 Haziran 2016, Pazartesi 16:22:22 Tüm yorumlarınızı itinayla okudum ve bir kez daha anladım ki bu ülkede ağzı olan herkes konuşuyor. Arkadaşlar önemli olan CAN güvenliği bunu yazmak ve arkadaşlara geçmiş olsun demek bu kadar mı zor yani? Uçak dediğin demir yığını ve önemsiz bir mal kaybı olarak nitelendirilebilinir. Önemli olan orada herhangi bir arkadaşımıza birşeyin olmaması. Havacılık sektörünün hem teknik hem de pilotaj olarak içinde olan birisi olarak ne yazık ki bazen Murphy kanunları işliyor farkında olmadan ve böyle istenilmeyen kazalar kaçınılmaz oluyor. Bunun bilincinde olmamız gerekiyor ve kişileri ya da işletmeci kurumu suçlamak yerine kazadan yara almadan kurtulan arkadaşlarımızın can sağlığına şükür etmemiz gerekiyor. Ayrıca unutmayın ki bu duruma maruz kalan siz de olabilirsiniz ve eminim ki kariyerinin başında olan iki arkadaşımızda şu an psikolojik olarak kötü bir süreç yaşıyorlardır, yazdığınız tüm yorumları da tek tek okuyorlardır. Sizden ricam şapkanızı önünüze koyun ve dilinizi bir nebze de olsa kemikleştirin eminim aynı durumda siz olsanız psikolojik olarak yıkım yaşardınız. Hatayı aramak yerine geçmiş olsun dileklerinizi iletin bırakın hatayı arama işini uzman kadrosuyla SHGM Kırım Ekibi yapsın. 0
    • MGE ELLERIN DERT GORMESIN 27 Haziran 2016, Pazartesi 16:55:47 Dostum yazılabilecek en güzel kelimeleri ve cümleleri kullandın helal olsun. Katılıyorum arkadaşa. Biraz sağduyu lütfen 0
  • Capt airline 27 Haziran 2016, Pazartesi 11:56:59 Burdaki herkeze gecmis olsun .... erah gordugum en iyi pilot hazirlama okuludur ve gercekten hakkini vermeye calisiyor helal olsun fakat airline a pilot yetistirmek bu deil bence turkiye de pilot airline a pilot yetistirmek ile bush pilot yetistirmek karistiriliyor bence isler stall acil inis vs vs cpl kont dan gecmek iicin amac olmamali airline da karisiniza cikacak seylere agirli verilmesi gerekir atc almayi atis almayi kule konusmalari en onemlisi checklist okuma aliskanligi ogretilmeli bence hocalarin airline tecrubesi olanlar tercih edilmeli yoksa bu is acil inis ve keskin donusten oteye gidemez tekrar gecmis olsun 0
    • TDK 27 Haziran 2016, Pazartesi 14:31:29 Herkes 0
    • Sıra 28 Haziran 2016, Salı 13:01:08 Herşey sırayla, dediğiniz birçokşey zaten yapılıyor, PPL safhasında öğrenci VFR uçuşun ne demek olduğunu ve uçmanın ve uçağın temellerini öğreniyor. 0
    • Tuna A 29 Haziran 2016, Çarşamba 01:58:02 ER-AH en iyi ucus okuludur. Gereksiz yere buyutmeye gerek yok. Diger okullarda egitim kalitesi cok kotu. 1
    • Megaloman_63 29 Haziran 2016, Çarşamba 03:38:16 Kimsenin uçuş Ekin'inin Canına kastı yok Allah korumuş çok geçmiş olsun Allah bir daha yaşatmasın kimseye ama sende biliyorsun ki nice arkadaşın işsiz gezerken marangozlar teknisyen oluyo bu memlekette ;) 0
  • Ben 26 Haziran 2016, Pazar 20:28:27 Argadaşlar ben uçağıı gördüm havada hatta hatıra resmide çektirdim 1
  • böyle şeyler olur 26 Haziran 2016, Pazar 16:42:24 Böyle şeyler olur nasıl bir mantıktır anlayabilmiş değilim siz bu işi çocuk oyuncağı falan sanıyorsunuz herhalde. Birşeyler eksik demekki ki bu kaza olmuş nedemek böyle şeyler olur eğitimde. 6 ay sonra eğitim bitince evrim mi geçircek bu insanlar da kaza yapmış bir pilottan jet uçağı kullanabilen pilota terfi etcek? 3
    • Mahmut 26 Haziran 2016, Pazar 22:57:30 Çok bilmiş kardeş, sen hiç windshear yedin mi hayatında. 1
    • Mahmut? 27 Haziran 2016, Pazartesi 12:53:29 Kaç saatlik hangi havayolu uçak tipinde tecrüben var? Ağzınız alışmış bir winshear! Ne olduğunu bilinde görün sonra yorum yapın. Winshear herseye bahane olmaz bu arada alçak irtifada. Laf ebeliği yapılmasın. Geçmiş olsun 1
    • Fsx 27 Haziran 2016, Pazartesi 12:55:41 Öğrenmişsiniz şunu ikide bir sıkıştığınızda papağan gibi... Ders çıkarın ders.. 0
  • Anex Deniz 26 Haziran 2016, Pazar 14:13:52 Değerli Yusuf hocamıza ve Erah ailesine geçmiş olsun, bilenler Hocamızın ne kadar başarılı bir hoca olduğunu bilirler o yüzden evde Fsx Oynayp yorum yapanlar önce bi uzak dursunlar.. Yapılan yorumlar kıskançlıktan başka hiçbirşey değil, Neyse ben biraz Flight computer da çevirme yapayım, tekrar geçmiş olsun 4
    • Flyer 26 Haziran 2016, Pazar 14:18:09 Us galoon > altitude ?? 1
  • objektif öğrenci 26 Haziran 2016, Pazar 13:27:57 Dönüp bakınca daha geçen gün başka bir okulun uçağı gövde üstüne indi. Tek tek saymaya gerek yok tüm okulların pek çok kaza kırım yaşadığını biliyoruz. Anadolu üniversitesinden thy akademiye afadan ayjete her okulda pek çok şey oldu. Bir oturup araştırın. Bunlar istenmeyen olaylar ancak Er-Ah'ı kötülemek yersiz. Bilip bilmeden insanların hakkına girmeyin. Öğretmen pilotu çok az tanıyorum ancak kendisinin disiplin ve bilgi konusunda çok üst seviyede olduğunu söyleyebilirim. Şimdiye kadar belki binlerce kez yaptığı bir çalışma bu. Tam olarak neler yaşandı bilmiyorum ancak hem erah kalitesi hemde öğretmen pilotun kalitesi konusunda en ufak tereddütüm yok. Piyasada rekabet söz konusu neden erah olunca herkes saldırıya geçti anlamadım. Ben o aşamaya gelince seve seve Yusuf hocayla öğrencisi olarak uçarım. Bilgi ve tecrübeleri üst seviyede olan birisi. Allah herkese kazasız belasız uçuşlar versin. Tekrar geçmiş olsun. 4
  • o kadar çok ki 26 Haziran 2016, Pazar 13:21:43 o kadar sık olmaya başladı ki yorumlara bakıyorum olur böyle şeyler uçuş okullarında yazıyor millet... iyi misiniz? böyle şeyler olmaz... kazayı normalleştirmeyin. florida'da evin üzerine uçak düştü haberlerini okuya okuya alıştınız :) bizim e5 trafiği gibi hava trafiği olan yerlerle burayı karıştırmayın... iş bilmezlikten hep bunlar... yok rüzgar dönmüşmüş. uçurtma değil bu uçak. böyle kazalar da olmaz. erah da şu sıralar kabin ekibine pazarlıyor kendisini... ayjet gibi başka bir ticarethane. 5
    • ali 26 Haziran 2016, Pazar 14:30:27 devir yükselmiş kardeş vitesi değiştir.gaza gelmişsin belliki.dua et başına daha büyüğü gelmesin.geçmiş olsun demeyi öğrenmeden akıl vermemek gerek diye düşünüyorum.aklı yok fikri var dedirtmemek lazım.önce bir araştırılsın sonra tartışırız üzerine.ama önce ne diyoruz.geçmiş olsun:) 5
    • Oran 28 Haziran 2016, Salı 13:07:43 Amerika da hergün bir uçak kazası olur, çünkü onlarda uçak çok, aynı şekilde bizimde uçuş okullarımızda uçak çok. Bu işlerin istatiksel olarak bir oranı vardır. 0
  • 2016/3 26 Haziran 2016, Pazar 12:25:13 Yusuf hocayı yedirmeyiz size. Fsx çiler atıp tutmasın. 2
    • 2016/03 grubu 26 Haziran 2016, Pazar 22:14:46 Bu grup Uçmaya başladı mı ki fsx cilere laf söylüyor.25 gust ile bir başlayın bakalım uçuşlara :) sonra evdeyken böyle olmuyor der büyük konuşmuşum dersiniz. Ne etti bu fsx ciler artı bu işin devrimi fs2004 ile oldu yaşlandık tabi gençler fsx te sonunda yakaladı ancak. 2
  • Zeren 26 Haziran 2016, Pazar 10:49:13 Geçmiş olsun can kaybı olmadan atlatıldı Tüm uçuş okullarında olabılecek kaza fakat Medya bu işi çok büyüttü Uçak düştü diye haber geçtıler düşen uçagın parcalanacağını bilmemeleri imkansız Gazetelerıne ilgi artması için yazılanları kınıyorum Acil inişle uçak düşmesini ayırt edemıyen gazetecı bozuntularına lütfen itibar etmeyın 3
    • Hadi 26 Haziran 2016, Pazar 14:43:41 0
  • Taha 26 Haziran 2016, Pazar 09:57:30 Gecmis olsun. AFA'NINkac tane kazasi oldu yayinlanmadi bile. Olur boyle seyler. Egitimde olur. Egitmenler onemli 6
  • Hakan Göktürk 26 Haziran 2016, Pazar 07:07:05 Erah ailesine Büyük geçmiş olsun .emniyetli ucuslar dilerim.H Göktürk 2
  • Okumuş Tamirci 26 Haziran 2016, Pazar 04:55:53 Öncelikle uçuş ekibine geçmiş olsun. Er-Ah ta her sene bu Zaman'lar gerçekleşen(geçen sene de aynı uçak ERF Kırım yaşamıştır) rutin bir olaydır bu dikkat ve takip edilsin birkaç Kırım daha yaşanır yakın zamanda. Sivil havacılığın içinden gelmeyen (saygı değer bir iki kişinin dışında) havacılık namına eğitim almamış sanayici mantığıyla ben yaptım olur kafasında olan bir kadrodan oluşan bu sözde eğitim özde ticaret kurumunun gerek okul olarak gerek çalışanlar ki en başta da çakma lisanslı USTA ların acil ve titiz bir şekilde SHGM tarafından denetlenmesi ve gerekli işlemlerin artık yapılması şart olmuştur. Havacılık kurumları bu işin eğitimini almış bilinçli teknisyen ve mühendislere emanet edilmediği sürece daha çoook bu tür olaylarla karşılaşırız. Allah uçuş hocalarımızı ve öğrencilerimizi korusun. 3
    • xxx 27 Haziran 2016, Pazartesi 15:25:58 bu işi de teknisyene yıktın ya. senin vicdanını..... 0
  • Captain 26 Haziran 2016, Pazar 03:19:08 500 ft kuralina uymamis belliki arkadaslar sonu kötu olmus gecmis olsun havacilikta heran hersey olabilir.Herzaman emniyetli olmak gerekiyor .Sorumlu pilotun ceza alması gerekli. 4
    • Xxx 29 Haziran 2016, Çarşamba 03:35:14 Yavrum sen kimsin bilmem ama ben teknisyenim teknisyene yıkmıyorum olayı. Emeğe tecrübeye saygım sonsuz ama benim derdim havacılık bilinci olmayan teknisyenlere görev veren bilinçsiz yöneticilere kümes hayvanları yetiştiriciliği mezunlarının teknisyen yapan düzene 0
  • Bilemezsiniz 26 Haziran 2016, Pazar 02:56:56 Agalar bilin diye söylüyorum kuralı ihlal etmiştir falan yazışmış yorumlarda dikkatimi çekti , değerli hocamın öğrencisi olaraktan kuralı ihlal edecek bir hoca değildir kendileri bilakis kural takıntısı olan bir yapısı vardır sop de ne yazdıysa emin olunuz onu yapmıştır, fekat agl 500 çok acaip bir irtifadır ki uçan yorumcular bilirler thk nın da ayjetin de yada x bi okulun öğrencisi hocası ters rüzgara yakalanıp uçağı kırımdan kurtaramayabilmiştir! Hocama kefilim demek de enteresan gelebilir ama öyledir 4
  • kamyoncu 26 Haziran 2016, Pazar 01:57:51 Her uçuş okulunun başına gelebilir..geçmiş olsun. 0
  • Mehmet SAĞIR 26 Haziran 2016, Pazar 01:01:54 Öncelikle Yusuf hocama ve öğrenci arkadaşıma geçmiş olsun diliyorum.Şu agl+500 ft yazıp duranlar neyin kafasini yasiyor anlamis değilim.Kalkmis burda acil inis prosedurunu anlatıyorsunuz.Bunu bir tek siz biliyorsunuz degil mi hocalar bilmiyor :) Hele bazilari detayli bir sekilde anlatmis şöyle şöyle oluyor diye :) Yusuf hocamiz disiplini ve kuralciligi ile tanınır.Ben herhangi bir kural dışı hareket yapacağına ihtimal bile vermiyorum. 2
  • Meka 25 Haziran 2016, Cumartesi 23:07:50 Şimdi bu arkadaşlar Koca yolcu uçaklarını kullanacak öyle mi? Sonra gelsin katmandu gitsin madagaskar. Aferin size bize. 10
    • Cahil 26 Haziran 2016, Pazar 11:04:47 Bu eşsiz zekanı buralarda harcama, THY ye başvur seni direk kaptan olarak alırlar. 2
  • Gözde 25 Haziran 2016, Cumartesi 22:46:14 1.5 ay içinde 2. kaza gerçekleşti ve onlarca ciddi tehlike kıl payı atladıldı bu sefer yine felaketin eşiğinden dönüldü. Er-ah'ıni öğrencileri olarak SHGM den denetim bekliyoruz aksi takdirde ölümler kaçınılmaz 5
    • Bilen adam 26 Haziran 2016, Pazar 14:50:08 Öğrencii öğrenci kaç kurtar kendini uçuş hocan varken seni teknisyenin fırçaladığı ustanın uçuşunu kestirdiği bi okulda be işin var hala 2
  • Yorumsuz 25 Haziran 2016, Cumartesi 21:39:38 Zamanında nasıl eğlenmişler bir izleyin bakalım emercensi inişte. Youtube de diş hekimi namık Kemal aydın ppl uçuş2 yazalım. Bu olay öyle olmadı belki şimdilik bilinmiyor ama yamuk cetvelden düz çizgi beklememek gerekir. 2
    • aynalı 26 Haziran 2016, Pazar 12:20:54 pilotajdan veya havacılıktan anlamam ama yukarıda yazılan kuralları okuduktan sonra vermiş olduğunuz link beni hayretler içinde bıraktı. havacılıkta kuralların kanla yazıldığı gerçeğini bilmeden hocalık yapanlar olduğunu görmek ''şu ülkede ne düzgün ki?'' diye tekrar sorgulattı. 0
  • 8o. 25 Haziran 2016, Cumartesi 21:32:06 Hocalar hoca değilki.. Airline a girememiş girmek için kapı kapı dolaşanları toplarsan beleşe hoca çalıştırcam diye olacağı bu.geçmiş olsun. 4
    • ... 26 Haziran 2016, Pazar 14:48:04 Ticaret hane 1
  • Dutch wings 25 Haziran 2016, Cumartesi 21:11:54 Egitimde turk ucus okullari kadar kaza yapan gormedim.ucus okulunda olupda kazanin nedenini cozemeyen bilincsizlerde yok hocamiz soyle yok boyle diyerek yag cekio daha.bellikine hoca once kendisi iyi egitim alsinda sonra egitsin.ters ruzgarida anlamadim zaten ilk reyaksion downwind degilmi sonra uygun alan 1000 feet point sonrada 500 feete kadar alcalip ve yeniden yukselmek. 2
  • Aglaklar nerde 25 Haziran 2016, Cumartesi 21:03:18 Kesin asker kokenlidir :))) baslayin zirlamaya 3
  • Çeltik 25 Haziran 2016, Cumartesi 20:58:33 Bizim çeltik tarlalarını ilaçlarlardı 2000 li yılların başında..havadan haşerat ilaçlama yaparlardı brave 500 tipi uçaklarla..er-ah 0
  • Onur Çağdaş 25 Haziran 2016, Cumartesi 18:32:10 Her ne olursa olsun sağ salim bir şekilde uçağını indiren hocamız ve öğrencisine çok çok geçmiş olsun ki: en büyük başarı budur aslanlar gibi de indirmiştir uçağını. Olayları araştırmadan, kesin bir rapor ortaya henüz çıkmamış bu tarz kaza kırım olaylarında insanları kötülemeye baylıyorsunuz ya hani (bunu yapanda; ya rakip uçuş okuludur ya sivil olup asker kökenleri kötülemeye bahane arayandır, eksiktir egoludur, lüzumsuzdur gereksiz bir mahluktur), lütfen KINAMAYIN ! Allah korusun başınıza gelir pamuksuz yakalanırsınız... Önce insana yakışır şekilde bir geçmiş olsun temenninizi iletin be insan evlatları. 4
  • babywings 25 Haziran 2016, Cumartesi 18:05:36 Okulumuzdaki eğitim kadrosu genç ve taze beyinlerle dolu.O okulda eğitim alan biri olarak hiçbir zaman her hangi bir konuda maduriyet yaşamadım. Hocalarımdan da çok ama çok memnunum.Hocaya ya da okula çamur atmaya çalışan arkadaşlar muhtemelen fsx pilotu:)havacılıkta özellikle eğitim aşamasında kaza kırım olabilir.herkesin basına gelebilir kınamak fazla saçma ve bir havacıya yakışmayan bir tutum olur.Umarım bir daha yaşanmaması dileklerimle. Bütün er-ah ailesine geçmiş olsun. 11
  • Akif Celebi 25 Haziran 2016, Cumartesi 17:51:10 AGL 500' kuralini ciddiye almayanlara ders niteliginde bir kaza. Ucaktakilere bir sey olmamis. Cok gecmis olsun. Umarim tekrarlanmaz. 8
  • BB 25 Haziran 2016, Cumartesi 17:36:38 Er-Ah Uçuş Okulu'nun öğrencisi olarak öncelikle kazayı sağsalim atlatan değerli Yusuf hocamıza ve öğrenci arkadaşımıza geçmiş olsun.Sonuç itibari ile bu bir kaza.İstenerek yada kasti yapılmış bir durum değil.Her uçuş eğitimi okulunun başına gelebilecek bir hadise.Yorumlara bakıyorum çok boş konuşan insanlar var.Evet yorum yapmakta özgürsünüz ama bilginiz dahilinde yorum yaparsınız.Diğer türlü karalama olayına girer.Sppl18 görevi 30 dk toplam uçuş süresi ve bu görevde hava hareketi,meydan turu yada acil iniş prosedürleri tekrarlanır.Zaten bu süre zaarfında maks. 2 meydan turu yapılır inilir yada bir acil iniş prosedürü çalıştırılıp dönülür.Haberin açıklamasında da "Mecburi iniş EĞİTİMİ" yazıyor. Isparta bölgesi rüzgar yönünden sıkıntılı zamanları olabiliyor.Sonuçta hiçbir eğitim uçağında "Wind Shear" uyarısını verebilecek cihaz mevcut değil.Bu yüzden alçalma yaklaşma hattı üzerinde yada "Acil iniş EĞİTİMi" sırasında "wind shear" ile karşılaşıldıysa yapılabilecek birşey yok.İyi Günler. 12
    • Ogrenci 25 Haziran 2016, Cumartesi 20:31:39 Başka bir okulda öğrenci pilot olarak, öncelikle hocamıza ve öğrenci arkadaşa geçmiş olsun. Sağ salim inmiş olmaları bize yeter. Kazanın hangi durumdan kaynaklandığı bilinmeden insanları suçlamak da bir suçtur. Çok ağır bir windshear oldu ise AGL+500 de kurtaramamis olabilirler. Lakin bir gerçek var ki hemen hemen her okulda 100 feetlere kadar alcalan sözüm ona delikanlı kahraman Hocalar var. Muhtemelen bu olay onlardan biri değildir. Ama yine haberi takip eden hocalarımız inşallah böyle kahramanliklara gerek olmadığını bu kaza ile anlarlar. 1
    • Atma Recep 25 Haziran 2016, Cumartesi 22:03:54 Laa oğlum hayatında windshear mı gördün sen windshearla karsılassan o ucak öyle inermi sanıyosun sallama tosun paşa 4
    • Tayyareci 26 Haziran 2016, Pazar 14:18:34 Downburst de olabilir :D windshear 500 feet emniyet irtifası boyunca çöktürmez uçağı :( 1
  • ZAFER 25 Haziran 2016, Cumartesi 17:11:35 Yusuf hocamiza ve öğrencisine geçmiş olsun. 4
  • köfteadam 25 Haziran 2016, Cumartesi 16:41:49 aslanlar gb inmiş 4
  • FO Serkan C 25 Haziran 2016, Cumartesi 16:40:55 Bir daha yasanmamasini dilerim. Basta Erdogan hoca olmak uzere, butun ErAh ailesine gecmis olsun. ErAh Teknik kisa surede ucagin bakimlarini yapip ucusa hazirlayacaktir. Emniyetli ucuslar. 4
    • .,. 26 Haziran 2016, Pazar 10:15:49 Ne bakımı ne uçuşa hazırlaması? Şu uçakla hala uçulacağını düşünüyosan vay haline , eğerki uçurmaya kalkarlarsa vay okulunun haline... 1
  • soru 25 Haziran 2016, Cumartesi 15:48:22 öncelikle pilot arkadaslara gecmiş olsun. acil iniş çalışırken de olabilirdi bu durum normal herhangi seyrüseferde de gercekleşebilirdi. sapasağlam inmeleri kabiliyetlerini zaten gösteriyor. o açıdan kutluyorum kendilerini. benim aklımı karıstıran airport haberin herhangi bir haberi sıcagı sıcagına vermesiyken atıyorum x bir okulun ucagına birsey oldugunda anında bu sitede görürken, konu erah olunca illa önce hürriyet veya baska yayın organına düştükten sonra mı okuyacagız? son dakika olarak orada görmeseydik herhalde buraya haber olarak düşmezdi. afa nın iniş takımlarının acılmadıgından gövde üzerine indiği haberi yayınlandı mesela. aynı durum tc- ers için çardak havalimanında da söylendi ama haber olmadı veya gerceklesmedi uydurmaydı. çizgi cok önemli 6
    • Akademi Öğrencisi 25 Haziran 2016, Cumartesi 19:48:25 Yazılmışlar var istersen heryerden bulursun. Kafana göre değil hiçbirşey. 1
  • BEST OF AIRLINES 25 Haziran 2016, Cumartesi 15:42:49 Öncelikle değerli hocamıza ve öğrenci kardeşime geçmiş olsun,Erah camiasına ve tüm havacılık camiasına geçmiş olsun. Ancak sektörel basın kuruluşlarının;yurt dışı uçuş okullarında yaşanan kazalar ile ilgili haberleri akla geliyor!!! demek ki herkesin başına gelebilecek bir şeymiş, 10
  • PIC 25 Haziran 2016, Cumartesi 15:29:29 Ben de er-ah uçuş okulu öğrencisi olarak geçmiş olsun diliyorum ve okulumuzdan ve FI öğretmenlerimizden de çok memnun olduğumuzu dile getirmek istiyorum.unutmayın ki havacılıkta deneyim li deneyimsiz tüm herkesin başına gelebilecek bir olaydır bu. Ve Wind shear sebebiyle olduğu kanısındayız.lütfen saçma sapan yorumlar yaparak çamur atmaya çalışmayın.olayı ve durumu bilmeden yorum yapmayın 10
    • ERAH havacılık 25 Haziran 2016, Cumartesi 16:05:41 Söylediklerinin sonuna kadar katılıyorum bende Pıc öğrencisiyim çok geçmiş olsun 6
    • Selim 25 Haziran 2016, Cumartesi 18:29:21 Kardes ben ifr a basliycam. Faa ppl lisansi var. Sence ifr veya cpl icin Erah iyimidir ??? 4
    • . 25 Haziran 2016, Cumartesi 18:32:15 Ne windshearı hacı,hava CAVOK 5
    • CC 25 Haziran 2016, Cumartesi 19:48:00 Şekerim hava cavok olunca windshear olmamı ? Bi okuda yaz şuraya aydınlanalım 0
    • PIC 25 Haziran 2016, Cumartesi 22:57:59 Havanın cavok olması ile rüzgar ın kaç dereceden kaç kt geldiğini gust varmı yok mu bilgisi olmadan görüş mesafesi ile rüzgar ı birbirine karıştırıp farkının daha bilincinde değilsin ve buraya yazıyorsun hacıııı 0
    • CPT 25 Haziran 2016, Cumartesi 23:27:11 Atma atma.. Burdur da hava tertemizdi ne windshear ı. 5
    • Pilot 26 Haziran 2016, Pazar 00:18:14 Windshear her irtifada her hava koşulunda oluşabilecek bir durum. Keşke beyni olmayanların fikride olmasa... 1
    • NE WINDSHEARI DIYEN ARK 26 Haziran 2016, Pazar 07:47:53 Cavok olan Havada bile windshear olur guzel kardesim. Bunun onla ilgisi yoktur. Ozellikle su birikintisi göl olan yerlerde buharlaşma daha cok olacağı icin karaya gore, o yuzden olusan hava akımı ters rüzgara hatta windshear'e sebep olabilir. Hocamıza ve öğrencimize buyuk gecmis olsun. Ne kirimlar duyuyoruz dünyada, bunlar burunları bile kanamadan çıkmışlar, ikisini de tebrik etmek lazım asıl. Erahin veya baska bir okulun eğitimini sorgulamadan once turkiyede bence en iyi çalışan kurumlardan biri shgm ve pilot yetiştiren bu okullar oldugunu dusunuyorum. Dunyada turk sivil havacılık kurumlarının hakettiği degeri almadığı kanaatindeyim. Tum ucus camiasına gecmis olsun. 0
  • Gecmis Olsun 25 Haziran 2016, Cumartesi 15:23:22 Ispartanın meteorolojosi cok kotu yazın cok sert ruzgar ve cross genelde . Uzerine silahlı kuvetler ciddi bir yatirim yapip ucus egitimini burda vermeyi dusunuyor garip 7
    • No big deal! 25 Haziran 2016, Cumartesi 15:52:54 Daha iyi işte. Bu adamlar askeri pilot olacak. Zor koşullarda uçuş yapmaya baştan alışırlar. Koymaz onlara sen merak etme. 4
    • Para para para 25 Haziran 2016, Cumartesi 16:07:58 Ekende yok biçende yok. Yemede ortak Osmanlı işi oldu iyice memleket. 5
  • Atakan 25 Haziran 2016, Cumartesi 15:15:08 Geçmiş olsun. Uçağın bu denli hasar almasında bir ihmallik var diye tahmin ediyorum. Araştırılmalı. 6
  • Birisi 25 Haziran 2016, Cumartesi 15:11:00 İnişi yapan asker kökenli mi acaba 16
    • Komutan26 25 Haziran 2016, Cumartesi 15:31:35 Olmaz olmaz bi kere olur . 7
    • Adnan 25 Haziran 2016, Cumartesi 15:36:08 Muhtar kökenliymiş. 2
    • Şovalye 25 Haziran 2016, Cumartesi 16:26:22 Nedennn boyle bir yorumda bulundunuz? Nedenn ? 2
    • Burak B. 25 Haziran 2016, Cumartesi 17:10:49 Kökenine göre kaza kırım raporu mu çıkaracaksın ? Kökenmiş... Anca Boş boş sorular sorma peşindesiniz. 1
    • Ducıgughphho 25 Haziran 2016, Cumartesi 18:26:51 Askerler seni mi kökenledi 3
    • Ifıgıvıvbbbhp 25 Haziran 2016, Cumartesi 18:29:47 Geçmiş olsun. Önemli olan can yanmamış. 2
    • Firincilale 25 Haziran 2016, Cumartesi 19:46:01 Yazikk 1
    • Lol 25 Haziran 2016, Cumartesi 20:08:06 Puhadhsjaks 0
  • Vatandaş 25 Haziran 2016, Cumartesi 14:59:09 Çok gecmiş olsun, İnsaallah bu habere de abuk sabuk yorumlar gelmez. Unutulmamalı ki bu ısın içindeki herkesin - tecrübeli / tecrübesiz - basına gelebilir. Su camiada bir sey öğrendiysem o da kimseyi kınamamak, Nasıl olur da bunu yapar dememektir 3
  • Airmail34 25 Haziran 2016, Cumartesi 14:53:10 Acil iniş eğitimine uygun olmuş plaja acil inmişler benim bildiğim acil iniş eğitimi piste inerek yapılır sonra da zaten acil iniş eğitimi diye açıklama yapılıyor uçağı kıran bir acil iniş eğitimi var mı? 8
    • Pilot 25 Haziran 2016, Cumartesi 16:15:53 Acil iniş eğitimi sadece piste yapılır diye biliorum diosan, zaten hiç bişi bilmiosun :) motor sadece meydana yaklaşırken mi duruyor? 4
    • Lol 25 Haziran 2016, Cumartesi 17:36:33 Airmail demişsin ama airmal olmasın o? 3
    • Haklı 25 Haziran 2016, Cumartesi 19:01:11 Ya nereye yapılacak adam tarlaya inerek acil iniş eğitimi yapamaz di mi? Acil iniş piste yapılır. Tarlaya plaja değil. 2
  • Old thk 25 Haziran 2016, Cumartesi 14:52:03 Öğretmen ve öğrenci arkadaşımıza çok geçmiş olsun eğitimde olur böyle şeyler cana gelmesin yeterki..... 3
  • ISP 25 Haziran 2016, Cumartesi 14:48:29 Turkiyenin en kaliteli egitim veren ucus okulunda yasanan bu talihsiz olay icin,gecmis olsun dileklerimizi iletiriz.Ottoman Airlines ekibi. 4
  • Bravo 25 Haziran 2016, Cumartesi 14:24:58 Bravo, engebeli araziye başarılı bir iniş olmuş. 1
  • Ogrenci-P 25 Haziran 2016, Cumartesi 14:23:45 Cok gecmis olsun, umarim en kotu ve son kaza bu olur, son donemde o kadar cok kaza oldu ki bizler de tedirgin olmaya basladik. Acaba ne oldu da 'forced-landing ' denerken boyle bir kirim ortaya cikti, o bolgelerin cok ruzgarli oldugunu biliyorum, tahminimce 'forced-landing' calisirken guc kolu tam kapali 500ft e kadar indiler ve sonrasinda da tam guc vermeye yakin ruzgar ucagi stabil degilken yakalamis ve (siddetli bir downburst) etkisi ile inise zorlamis olabilir, her ne sekilde olmus olursa olsun, ogrenci arkadasimiza ve hocamiza gecmis olsun. Saygilar. 1
    • fghj 25 Haziran 2016, Cumartesi 16:07:05 bu senaryo için 500ft çok yüksek. geçmiş olsun, önemli olan kimsenin zarar görmemesi 1
  • . 25 Haziran 2016, Cumartesi 14:21:34 Çok geçmiş olsun allahtan kimseye birşey olmamış. 1
  • .. 25 Haziran 2016, Cumartesi 14:21:10 Cok gecmis olsun. Acil inis egitimi gercege donusmus. 3
  • Onlem 25 Haziran 2016, Cumartesi 14:14:48 Evet ilgili okulda 1 sene icinde 2 si pist te olmak uzere 3. Kaza kirim ve dile gelmemis duyulmamis 10 larca emg hadise ... durum tum okullarda ayni denetimsizlik diz boyu ille birimi olmesi lazim acil farkindalik ve denetim gerekiyor 6
    • ?? 25 Haziran 2016, Cumartesi 15:19:46 Ne saçmalıyorsun sen ya 4
    • PIC 25 Haziran 2016, Cumartesi 16:24:59 Bu durumların hangisini tam olarak biliyorsunuz ve eleştiri yapıyorsunuz ? 1
    • 9 koy 25 Haziran 2016, Cumartesi 17:31:11 Dogru soyluyor denetım konusunda 2
    • hubf 26 Haziran 2016, Pazar 00:23:59 anadolu üni. hariç de kıps :) 0
  • Acil 25 Haziran 2016, Cumartesi 14:12:06 Bu eğitimde kaza çok fazla oluyor,nedeni araştırılmalı ....ayrıca erah ziraii ilaçlama şirketiydi adanada,Ziraii ilaçlamayı bırakıp uçuş okulu kurdular..ziraii ilaçlama yasak olunca başka alana yöneldiler..geçmiş olsun.. 10
    • air 25 Haziran 2016, Cumartesi 20:23:20 Bununla ne alakası var! Bu yorumuna bakılarak tarkimde 1992 yılından beri zirai ilaçlama yapıyordu.simdi ucus okulları var.ustelik bunu bir kaç örnekle acikliyayim sana . Sağlam bilgilerle hemde . Yer hizmeti şirketi veren çelebi hava servisi 1974 yılında 4 uçakla zirai ilaçlama yapıyordu. Ne oldu? Yer hizmetine döndü. Sancak air .1980 yılında 6 helikopterle zirai ilaçlama yapıyordu.ne oldu? Hava taksi işletmesi oldu. Yani bu verdiğim örnekler kafanda birseyler oluşturmuştur umarım. Yaptığın yorum gerçekten gereksiz olmuş ! Ticaretin sağı solu olmaz ayakta kalmak istiyorsan mücadeleni sürdürmesini iyi bileceksin. 0
    • Air 25 Haziran 2016, Cumartesi 20:29:09 Her okulun başına gelebilecek bir durum.Öğretmen ve öğrenci arkadasa geçmiş olsun. Havacılıkta en temel kural emniyet emniyet emniyet! Tekrardan erah uçuş okulu'na geçmiş olsun . 0
  • Acil 25 Haziran 2016, Cumartesi 14:12:06 Bu eğitimde kaza çok fazla oluyor,nedeni araştırılmalı ....ayrıca erah ziraii ilaçlama şirketiydi adanada,Ziraii ilaçlamayı bırakıp uçuş okulu kurdular..ziraii ilaçlama yasak olunca başka alana yöneldiler..geçmiş olsun.. 13
  • vatandaş 25 Haziran 2016, Cumartesi 14:10:53 yok macaristandaki uçaklar düşüyor güvensiz sakın gitmeyin diye haberler yaptırıyordunuz kasıtlı.Ne oldu? ülkemdeki kaçıncı kaza oldu bu. Başkasına çamur atana kadar kendine bakmak lazım.Haber kurumlarıyla elele verip çamur atma işini bırakın.ki bu bide havacılık, herkesin,herkurumun başına gelebilcek birşey.Allah beterinden saklasın,Allah korusun, umarım gerekli dersleri alırlar.. 10
  • Merhaba 25 Haziran 2016, Cumartesi 14:07:22 Acil iniş yapan Pilot Yusuf hocaya ve öğrencisine geçmiş olsun 2
  • DELİFİŞEK 25 Haziran 2016, Cumartesi 14:03:24 BEN OLAYI ANLAYAMADIM AYDINLATABİLİRMİSİNİZ? 4
  • GD 25 Haziran 2016, Cumartesi 14:01:05 Tum Erah ailesine gecmis olsun. 2
  • Nabi DELİCE 25 Haziran 2016, Cumartesi 14:00:39 Büyük geçmiş olsun 3
  • İlker 25 Haziran 2016, Cumartesi 14:00:34 Okulumuza,öğretmen ve öğrenci pilotumuza çok geçmiş olsun.Allah başka kaza göstermesin inşallah 3
  • Hoca 25 Haziran 2016, Cumartesi 13:57:11 Büyük geçmiş olsun. 0
  • C172 25 Haziran 2016, Cumartesi 13:56:17 Allah korumuş. Değerli hocama ve öğrenci arkadaşa geçmiş olsun dileklerimle. 2
  • Allah korumuş 25 Haziran 2016, Cumartesi 13:54:32 Geçmiş olsun 3
  • Gokhan 25 Haziran 2016, Cumartesi 13:53:58 Cok gecmis olsun... 3
  • Acil iniş eğitimi 25 Haziran 2016, Cumartesi 13:52:53 Uçak resmen burun ğstğ ve eğitim içinmiş gerçekçilik :) 5
  • saçmalık 25 Haziran 2016, Cumartesi 13:49:54 uçak düştü diye de haber çıkaran ve yüreğimizi ağzımıza getiren tüm ajanslara da buradan selam olsun 1
  • Kadıoğlu 25 Haziran 2016, Cumartesi 13:48:07 Çok geçmiş olsun. 0