İŞ BULAMAYAN KAPTAN ÇOCUĞU PİLOT OLUYOR!

    Çok beğenilenler

  • MAVİ VE KIRMIZI KUVVETLER 13 Kasım 2012, Salı 16:02:19 Şimdiye kadar bizden olanlar ve ötekiler diye ayıran TSK kökenli yöneticilerinin son bombası pilot çocuklarını da ötekileştirerek yollarına devam etmektedirler.Bir yönetici olarak böyle insanlar doktora master yapsalar dahi bu alışkanlıklarından kurtulamayacaklardır.Sivil hayatı da hep mavi kuvvetler ve kırmızı kuvvetlerden ibaret sanırlar.Bunu bir asker çocuğu olarak söylüyorum bu arada.Mavi kuvvetler filo arkadaşları,devreleri,hava kuvvetleri yerine göre deniz ve kara kuvvetleri olarak sıralanır.Kırmızı kuvvetler ise ilk önceleri A.Ü. pilotajda okuyan ve THY'ye girebilen pilotlardı.Elin İngilizinden duydular bu okuldan gelen pilotlara bir şey öğretmelerine gerek olmadığını.Sonra açık arttıkça teknisyenlikten ABD’de lisans alıp kokpite geçenler oldu.Nasıl olur da uçağı kendisinden daha iyi bilen bir pilot sağında oturabilirdi , tez sim check de boynu vurulmalı idi;yerine de işsiz devresini almalı idi.Ancak günler geçtikçe Sivil Havacılıkta açık artmaya başladı , devreler yetmez oldu.Havacılıkla kel alaklalı(!) sivil uçuş okullarından gençler kokpitte cirit atmaya başlamıştı. Hemen ötekiler arasına liseli-üniversiteli ayrımı sokulurken, dost-düşman tanımına girmeyen çocuklar işin içine sokuldu.Sivil uçuş okullarında eğitim aldırıldı hepsine.Bu çocuklara bile para konusunda iltimas geçmediler , maaşlarından bile kesmek yerine çatır çatır 30.000 EU ları tahsil ettiler.Ancak bir konuda tabii ki farkları oldu.Normal sade vatandaş için gösterilmeyen sabır aralarında iyi olmayan pilot çocuklarına gösterildi.Aynı sürede normal bir adam çoktan fail olurken sırf devredaş hatırına çocuğuna açık çek çoktan yazılmıştı.Günler geçti sektör daralma emareleri göstermeye başladı ve kırmızı kuvvetlerin tanımının tekrar yapılması gerekti.Şimdiye kadar biz ve ötekiler diye ayrıma gidenler, hiçbir zaman PİLOTUN İYİSİ VE KÖTÜSÜ diye ayrımda bulunamayanlar, devredaşlarının tip eğitimlerini maaşlarından keserlerken kendi çocuklarına bile çatır çatır 30.000 eu ödetenler,sivil pilotları nasıl uçtuğuna bakmadan liseli üniversiteli diye katagorilere ayıranlar artık kendi kanlarından canlarından olanları bile kırmızı kuvvetlere yazdıklarını ibretle görüyoruz.Tam bir sosyolojik ve psikolojik vakka.Yönetici olamayacağımı biliyorum ama içimde kalmasın yazayım:Havacılık için tek kuruş harcamam , harcadım diyelim asker kökenli pilotu içeri sokmam , soktum diyelim psikolojik-sosyolojik testten geçiririm ve asla yönetici olarak şirketimde görev yapamaz. 1
    • O simdi kaptan 13 Kasım 2012, Salı 19:48:28 THY ilk defa siviller icin bir sinav acmisti. Sanirim 1990larinda sonunda oldu bu. Sinav ve elemeler sonucu epey bir eleman aldi. Makine Yuksek Muhendisi ve doktorasini tamamlamis arkadasim bu sinava girdi ve dogal olarak cok yuksek puanlarla kazandi. Amerika'da egitimlerini bitirdi geldi. THY'de basladigi gun bana soyle bir anisini anlatti. "Bizi bir salona topladilar. Emekli bir asker geldi. Hepimizi tersledi. Biz Amerika'dan yeni gelmistik ve ne oldugunu bilmiyorduk. Bize soyle dedi : THY tarihinde ilk defa boyle bir rezillik goruyorum. Sizler hepiniz sivilden geldiniz ve hicbiriniz buradaki (askeri)pilotlara denk degilsiniz. Ben sizlerin buradan gitmeniz icin gereken herseyi yapacagim. Istenmediginizi hergun hissedeceksiniz ve buradan gideceksiniz" O salonda olan bugun bu yaziyi okuyan varsa bunu dogrulayabilir belki. Benim dinledigim bu. Arkadasim surekli asker pilotlardan sikayet etti. Hicbir zaman mutlu olmadi ve kaptan oldu mecburi hizmetini tamamladi cekti gitti yurtdisina. 1
  • Çok gereksiz bir açıklama 13 Kasım 2012, Salı 16:27:53 Bu yoneticinin kendisini hiç tanımam ama söylediği sözler son derece yanlış ve talihsiz. 1) Yonetici olduğu şirkette onlarca kaptan çocuğu pilotluk yapıyor. Hatta bu pilotların bir çoğu da yine Pegasus'ta 'öğretmen'  statüsündeki kaptanların çocukları. Bu açıklama hem bu çocukları hem de babalarını çok kizdiracaktir. 2) Kendi şirketinde uçan bu pilotların motivasyonunu paramparça eden bir açıklama. Düşünsenize en üst düzeydeki müdürünüz aslında sizin bu şirkette uçmamaniz gerektiğini düşünüyor. Bu haliyle bu pilotların THY'ye geçişine yol açacak bir açıklamadır. 3) Yanlış bilmiyorsam Pegasus'ta kaptanlık bile yapan "kaptan çocukları" var. Bu haber onları da rahatsız edecektir. 4) Bence Pegasus Havayolları Genel Müdürünün bu yoneticiye "şirketimizde kaptan çocuğu olan bir sürü pilot var iken,sen neden onların motivasyonunu bozacak bu açıklamayı yaptın" diye sorması gerekir. 5
    • aviator 13 Kasım 2012, Salı 20:41:43 Anlasilan zulfu yare dokunmus beyefendi,Soyledikleri kendi sirketi acisindan stratejik hata olabilir ama Turkiye'deki bir kast sistemini de gunyuzune cikarmis oldu boylece 1
    • Bence gidin buradan... 13 Kasım 2012, Salı 23:40:48 Aynen katılıyorum,büyük emeklerle yetiştirdiğimiz bütün çocuklara sesleniyorum.Burayı seviyorsunuz diye kalıyorsunuz ama böyle düşünen bir yönetici varken bence gidin THY veya başka yabancı şirketlere.Yetiştirdiğimiz sizler Dünyanın her şirketinde rahatlıkla uçabilirsiniz.Bu ne rezalettir.Sanki düşman çocuğu bunlar.Kardeşim ne taraftan bakarsan bak,sen line pilotu yapmak için beceri ve para istemiyor musun.?Bunlarda ödedi mi?Eh o zaman derdin ne senin.Hayret birşey.Sen bu gidişle babalarınıda suçlarsın"oğlunu niye pilot yaptın diye" İstersen bunu onları da karşına alarak bir tartış bakalım sıkıysa ne cevap alacaksın Nadirciğim. 0
  • Tüm yorumlar

  • İsmini vermek istemeyen yorumcu 01 Aralık 2016, Perşembe 15:11:14 Pilotluk için hangi lise ve üniversiteye gitmeliyim 0
  • İsmini vermek istemeyen yorumcu 01 Aralık 2016, Perşembe 15:10:06 Pilotluk için hangi lise 0
  • Maşallah... 18 Aralık 2012, Salı 16:52:09 Maşallah salon da full doluymuş... 1
  • ANLAMAK LAZIM 20 Kasım 2012, Salı 21:58:28 Kaptan Çocukları Nasıl Yetişir 1- Çoğu kısa pantolonlu iken lojmanlarda ve üslerde uçak içlerinde bir gün bende babam gibi pilot olacağım diyerek oyunlar oynamışlardır. (Baba çok büyük bir rol modeldir) 2- Her akşam kombinezon içinde babasının eve gelişini hayranlıkla bekler. 3- Havadan geçen her uçak onun babasıdır. Hatta arkadaşlarıyla (Benim babam senin baban kavgası yaparlar) 4- Hemen hemen her kaptan çocuğu ufacık yaşında hafızasına kazınan ambulans ve dr görüntüsü vardır. Çok sevdiği geceleri kucağında uyuduğu yan komşusu artık melek olmuştur. 5- Amcacı için üzülür ama kendi babası olmadığıni öğrendiğinde sevincinden utanır. 6- Hava Harp okuluna girmek ister kimisinin babası bir eve bir pilot yeter diye itiraz eder. 7- Üniversiteyi bitirir ama aklında hala uçmak vardır. 8- TAHSİLLİDİR, ASKERLİĞİNİ YAPMIŞTIR VEYA YAPACAKTIR, ÜNİVERSİTE MEZUNUDUR. 9- KROMOZONU BİLEMEM AMA GENLERİNDE UÇMAK VARDIR. ÖZETLE PARAYI HER BASTIRAN NASIL PİLOT OLAMAZ İSE KAPTAN ÇOCUĞU HİÇ OLMAZ SAYGILAR 16
  • Kaybolan Huzur 19 Kasım 2012, Pazartesi 23:25:30 Pegasus'un meşhur olan huzurlu ortamı malesef son 1 yıldır bozuldu. Bu haberlerden ve yersiz açıklamalardan bunu rahatça anlayabiliriz. 0
  • BU BIR CELISKI MI??? 19 Kasım 2012, Pazartesi 21:17:47 ALIBABA'NIN BUTUN COCUKLARINI, KIM ALDI ISE?? SEN MI ALDIN??? ALDIYSAN BU BIR CELISKI MI???? 11
  • Nadir Bey'e... 19 Kasım 2012, Pazartesi 09:52:57 Havacılık bir tutkudur. Bir havacı tutkusunu mutlaka ailesine aktarır. Çocuklarına tayyareyi, gökyüzünü, bulutları sevdirir. Bu tutku babadan çocuklara geçer... Baba çocuk için idoldür, rol model olarak alınırlar. Onun gibi olmayı düşlemeleri normaldir. Bununla birlikte eğer meslek seçiminde sapmalar yaşandıysa da çocuklar alıştığı hayat standardının altına düşmek istemeyip baba mesleğini tercih edebilirler. Bunda yanlış olan nedir? O çocuklar uçaklarda büyüyorlar, havacılık sevgisiyle, sempatisiyle... Siz hayatında hiç uçağa binmemiş kişilerin mi pilot olmasını tercih ediyorsunuz? 6
  • YORUMCULAR 18 Kasım 2012, Pazar 19:12:14 HERKES NEREDEYSE KABAŞ KAPTANA YÜKLENMİŞ AMA İSİMSİZ BİR ŞEKİLDE.NEDEN YÜREĞİNİZ YOKMU ADINIZI YAZMAYA DOĞRU BİRŞEKİLDE. KENDİSİ GAYET DOĞRU BİR YAKLAŞIMDA BULUNMUŞ.PARASI OLAN ÜNİVERSİTE BİTİREN BÜTÜN KAPTAN ÇOCUKLARI ŞU ANDA ŞİRKETLERDE UÇUYOR YALANMI..SAYGILAR 4
    • Delikanlıya bak 19 Kasım 2012, Pazartesi 23:23:13 Birader önce sen yaz bir kendi ismini önce ondan sonrasına bakarız. Senin ismini biz bi görelim,ondan sonra millet de yazar. Öyle atıp tutmak,Kabaş'a övgüler düzmek kolay. 1
  • SHGM 18 Kasım 2012, Pazar 10:00:09 Adil düzenleyici kurum olması gereken SHGM aşağıda yazılan yorumlardan kendi payına ne çıkardı?Esas mesele bu. 0
  • SHGM 18 Kasım 2012, Pazar 10:00:05 Adil düzenleyici kurum olması gereken SHGM aşağıda yazılan yorumlardan kendi payına ne çıkardı?Esas mesele bu. 0
  • BRAVO SAYIN KABAŞ 17 Kasım 2012, Cumartesi 21:00:55 NADİR KAPTAN DOĞRUYU EN DOĞRUYU SÖYLEMİŞ,PADİŞAHLIK GİBİ BABADAN OĞULA GEÇİYOR MESLEK.BU BİR DEFA KROMOZON YAPISINA AYKIRI.TALPA YÖNETİMİ ELİNDE MİKROFON YAKASINDA ROZET OLAN İKİ GENCİMİZ ARKA SIRALAR DİYEMEYECEĞİM HER YER BOM BOŞ.BUMUDUR TALPA NIN YAPTIĞI ÇALIŞTAY.KELLER KÖRLER HESABI SANKİ.BU İŞ TIKANDI ARTIK.NERDE BU KADAR PARAYI ALACAKSINIZ DİYE ÇOCUKLARI PİLOT YAPMAYA ÇALIŞMAYIN.BIRAKIN HAYALLERİNİN PEŞİNDE KOŞSUNLAR.YADA SADECE SİGORTASINI YATIRARAK UÇURMAYIN.YABANCIYA OLDUĞU GİBİ TÜRK EDE PARA VERİN.MİLLİ BİRLİK VE DUYGU ZAMANIDIR.HİÇ BİR ŞEY YAPILAMADI İSE ÇANAKKALE 1915 FİLMİNE BİLET ALSAYDINIZ GENÇLERE BARİ DAHA KALABALIK OLURDU...İŞSİSZ PİLOT SORUNUNU ÇÖZÜN ÜNİVERSİTEYE DE SIRA GELSİN... 0
  • TALPA 17 Kasım 2012, Cumartesi 13:43:28 Ne yapmış şu ana kadar işsiz türk pilotları için ne abi yazın şuraya allah aşkına yav MANTI Kaptanım size soruyorum günde en az 4-5 mesaj gelir oda ölüm ilanı yakında camiye bir sandalye atacam günde 3-4 kere cenaze namazı kılacam bu nedir ya TALPA anladığım kadarı ile bir arkadaşlık kulübü bumudur budur eğer yazımda en ufak bir hakaret varsa boynum kıldan incedir,toplayın çağrı yapın işsiz insanlara bir çatıda toplayın dilekcemi yazıcaklar ne yapacaklar anlatın birçoğu vatandaşlık haklarını bile bilmiyor artık bu yabancı pilotların sonunu getirmek lazım kardeşim yazıktır günahtır onca emek ve paraya saygılarımla 1
  • Uçuş 17 Kasım 2012, Cumartesi 13:32:59 Şimdi herkes atıp tutmuş ben şimdi gördüklerimi ve aynı odayı paylaştığım kaptan çocuklarını yazyım sizlerede kimin ne olduğunu öğrenin uçamayanmı dersin alet uçuşundan bir haber olanımı dersin hocanın bu adam uçamaz dediği insanlar şu an 2000 saat 3000 saat devirmiş tipler kimlerin sayesinde babalarının sayesinde,adamlar uçuş öğrenmek için seyrüsefer öğrenmek için benim pic uçuşuma gelirdi benim dönemimde 4 arkadaş vardı babaları kaptan al birini vur ötekine cpl&ır kontrol uçuşlarını 20'şer dakika yaptılar bu adamlar okul adını vermeyeceğim ama yazık acıyorum hem kendime hemde hakkı yenen babası kaptan olmayan arkadaşlara,daha anlatırım yazarımda ama gerek yok herşey alanen ortada zaten siz lineda fail olan babası kaptan fo duydunuzmu ben şayet duymadım 4000 saat uçuşum oldu ama bu arkadaşları bazan uçuşa giderken gördüğümde hep aklıma okul zamanındaki halleri aklıma geliyor üzülüyorum ama onlara değil tanıdığı olmayan babaları işci emeklisi arkadaşlara üzülüyorum buyrun tartışınız.. 0
  • Emre Ç. 16 Kasım 2012, Cuma 00:38:01 İş kuramayan zengin çocuğuda havayolu kuruyor. Bknz. Ali Sabancı =) 2
    • Avukat 16 Kasım 2012, Cuma 13:03:08 "Bknz. Ali Sabancı " Dostum Sayin Ali Bey Onuda yapamadi. Mevcut olan sirketi SATIN Aldi. Pegasus Ali Sabanci tarafindan kurulmadi.Tarihcesini bilenler Bilir,kim kurdu ne oldu neden SATILDI 1
    • ESKİ PGS LUDAN 00:38'A CEVAP 16 Kasım 2012, Cuma 16:46:26 Şirketi Aer Lingus(İrlanda Milli Havayolu) ile yerli partnerler Silkar ve Net turizm tarafından 1989 da kurulmuştur.İnternete emin olmadığım alanlarda en ufak yorum yazarken bile google da aratıyorum.Aynı şeyi sana da basit yorumlar yazmadan önce tavsiye ederim. 0
  • 4-5 sene 16 Kasım 2012, Cuma 00:28:01 Ona bakarsanız 4-5 sene öncede bu kadar uçak yoktu. Yine 4-5 sene önce pilot olmak için elinde lisansı olanın işi zordu. Kıyaslamaları yaparken bu kadar basit düşünmeyelim. 4
  • babadan oğula 15 Kasım 2012, Perşembe 14:33:35 mesleğin babadan oğula geçmesi normal tabiiki. normal olmayan oğulun kolayca işe girmesi mi? hayır o da normal. çünkü tanıdık tanıdığa iş verir. devraldığımız işe yerleştirme anlayışı budur Türkiye'de. bakınız kamu kurum ve kuruluşlarının tamamı ve birçok sektör kuruluşu. adam şeker fabrikalarından emekliyse oğlu da kızı da hatta gelini de orda çalışıyordur. 10
    • NORMAL OLMAYAN 16 Kasım 2012, Cuma 00:00:08 bazı yeteneksiz ve yetersizlerin babaları aracılığı ile kendilerine emanet edilmiş ekibin,yolcuların hayatlarını tehlikeye atacak şekilde kariyer yapmaya devam etme konusunda anlaşılmaz inatlarıdır. 3
    • BABADAN OGULA.... 16 Kasım 2012, Cuma 11:08:20 SALTANAT KALKALI 89 YIL OLDU PASAM,BIZ ESIT İS,ESIT EGITIM ESIT HAK VE OZGURLUKLER ICIN MUCADELE VERIYORUZ. DUN SEKER FABRIKASINDA OLANDA BUGUN HAVAYOLLARINDA OLAN AYNI DERECEDE YANLISTIR,SENIN GIBI SUYUN BASINDAKILER BILMEZLER BUNU... 3
    • Normal olmayan aslında senin yorumun 16 Kasım 2012, Cuma 13:27:05 Hiçbir havayolu yönetimi,babasını tanıyorlar diye bir uçağı ve 200 yolcuyu yeteneksiz birine emanet etmiyor arkadaş. Hele özel şirketlerde böyle birşey mümkün değil. Böyle saçma sapan yorumlar yaptığına göre kapıda bekleyenler birisin. 3
    • 13:27 16 Kasım 2012, Cuma 15:43:30 Bazılarının safety'i kaçıncı sorti de kaldırdıklarını bilecek kadar bu işin içindeyim , yanlış tahmin. 3
    • 13:27 16 Kasım 2012, Cuma 15:57:52 Bu kadar üzerine alındığına göre kendi bileğinle değil , baba çevresi ile bir yerlere gelmeye gelmeye çalışanlardansın herhalde. 2
    • Yanlış tahmin 17 Kasım 2012, Cumartesi 23:17:21 Yok arkadaş,seninki de yanlış tahmin. Kaptan çocuklarıyla dolu bir havayolunun yönetimindeyim. Seninde hangi işin veya şirketin içinde olduğunu anlasak bir dahakine daha da güzel tahminler yapabiliriz. 3
  • SAF 15 Kasım 2012, Perşembe 13:29:12 ABD de yıllık proficiency check simulator parasını kim veriyor: "PİLOTLAR" ABD de tip eğitimini şirket kaynağından sağlayan bir hava yolu varmı: "YOK" Adamlara yemek bile vermeyen hava yolları var! Pekala hava yolu işletmeciliğinde her pilot bir gün diğerine muhtaç olabiliyor mu? ;"EVET" SAF'lık burada, kim olduğunun ip ucunu vererek, bir daha bu Pegasus'a muhtaç olmayacağını düşünerek mi hakaret ediyorsun şirkete? "YANILIYORSUN" 1
    • ABD 15 Kasım 2012, Perşembe 18:31:57 Madem ABD'den dem vurdun , ABD'deki askeri pilotlar bizdeki gibi 7 dersten , yerine göre 6 dersten mi sınava giriyorlar?O da yetmiyor 14 dersten sınava giren aday gibi 6 oturum ve ders başına 4 oturum hakkı ne oluyor?Bu kadar adamına göre muamelenin olduğu başka sektör var mı dünyada? 1
    • Pilot 16 Kasım 2012, Cuma 13:27:39 Kredilendirme her devlette yapılıyor. Ancak burada kaçırılan konu şu; bu adamlar zaten pilot ve en az 15 senedir uçuyorlar. Buna rağmen "sivil ve ticari" uçuşlar yapabilmeleri için sınava tabi tutuluyorlar. 14 dersten sınava giren arkadaşlarımız ise daha pilot değiller, ya da özel ve küçük uçakla uçmaya hak kazanmışlardır. Yani bisiklet ehliyeti ile ağır vaısta ehliyetini birbiriyle kıyaslamayalım. Ben de Cesna ile ilk yanlızımı uçtuğumda kendimi pilot zannediyordum, bunun ilmini zamanla öğrendim. Hele bir sınavlarınızı verin, zamanla ne kadar tecrübesiz olduğunuzu göreceksiniz. 0
    • 13:27 16 Kasım 2012, Cuma 15:49:54 ABD'de sınavlara askeri de sivili de 14 dersten sınava giriyorlar.Sınavların kredisi olmaz , uçuşların kredisi olur.Sapla samanı karıştırmayalım. 2
    • 13:27 16 Kasım 2012, Cuma 16:15:00 Bu ayrımı alenen Almanya'da yaptığın takdirde bırak sivil havayolu lisansını , askeri pilot lisansını bile iptal ederler. 1
  • Ali Bey 15 Kasım 2012, Perşembe 13:06:11 Ali Bey, Sayın KABAŞ'ın miadı dolmuş. Mesleğine ve meslekdaşlarına bu kadar saygısız olan bu şahsı yönetim kademelerinde tutmaya devam etmemenizi öneririm. PGS'deki arkadaşlarımızın da gerekli girişimlerde bulunmalarını bekliyorum. 3
  • yolcu 15 Kasım 2012, Perşembe 11:33:46 nadir kaptan fikrin senindir.beğeniriz veya beğenmeyiz,ancak saygı duyarız.yalnız bir söylemin tamamen yanlış.yabancı F/O sadece thy ve sunex te var demişsin bu yanlış.onur un 3 filosunun da yarısı yabancı.bu çirkin.üstelik geçtiğimiz mayıs ayında SHGM uyarmasına rağmen bu durum değişmedi.en azından bazı bilgileri araştırıp orada doğru olanları söyleseydin daha iyi olurdu.bu yanlış inandırıcılığını zedeliyor.hele böylesi "mesleki" bir toplantıda. 1
  • Burs verilen pilot 15 Kasım 2012, Perşembe 00:19:36 Bize mezun olduğumuzda pilot açığımız yok isterseniz askere gidip gelin sonra ihtiyaç olursa alırız diyen sen değilmiydin saygıdeğer pegasus. Thy ye girebilen kimse pegasus ta uçmaz, balık baştan kokar ya senin patronunun hayali 2000 tl ye pilot, bu çalışma şartlarında bu düzensizlikte 2000 tl maaş ta ver tam olsun, sonra bizi tercih etmiyolar diye sağda solda sızlan, oh ne ala! 3
  • hak hukuk 14 Kasım 2012, Çarşamba 22:44:37 Devlet kesinlikle buna el atmalı!.. diyeceğim ama ösym çürümüş kendi öğretmenlerini bir kalemde harcıyor. Polisi Askeri kalmadı... Pilotlara bulaşsa ortalık ne olur belli değil ,Ancak şu bir gerçek bu tekele son verilmeli sorada kuyruğuna basıl yok asker pilot ,yok senin çocuğun pilot diye saman altından birbirlerie laf sokuyorlarki gocunnlar var burda!.. Değerli meslektaşlarım bir biz kaldık bizlerde dağılırsak fena olur!.. Ama adam KAYIRMA artık BİTMELİ!.. Bİleğe ,zekaya güvenilmeli 0
  • SGHM 14 Kasım 2012, Çarşamba 19:50:37 Bir de böyle tiniyetsizlere hem sınav muafiyeti veriyor hem de TSK'daki uçuşlarını kredilendiriyor.YAZIK. 1
  • Pilot dobra 14 Kasım 2012, Çarşamba 15:36:19 Sormazlarmı adama bu sektörde eski köye yeni adet getiren kim, Şirketin vermesi gereken tip eğitimini parasızken sadece sivil pilotlara paralı yapan kim,sizler değilmisiniz pilot yöneticiler? ,Daha sonra neymiş efendim eğitim şirkete çok maliyet getiriyormuş oyüzden pilot başka şirkete geçerse şirket kendini güvenceye alıyormuş oyüzdenmiş bu para,peki başka şirkete geçenler kim çoğu askermi yoksa para aldıkları sivillermi, Sonra bu işi dahada abartıp yabancı pilotlara tip adı altında eğitim verip sonra işe alıp sağ koltuğu parayla satıp 500 saat uçuran kim sizler değilmisiniz pilot yöneticiler. Patrona suç bulmuyorum çünkü patron beni zarar ettirme ben senin teknik işlerden anlamam diyor bu pilot yöneticilerin insafına bırakıyor,Bir ata sözü derki Tilki kümesi iyi biliyor diye hiç kümes emanet edilirmi aynı hesap işte.Bu sektörün etik ve kurallarını adet ve ananelerini bozan ve diğer şirketlere kötü örnek olan bu yönde dejeneri eden bu şirketin yöneticileridir.Şimdi konuşuyorlar 0
  • çok güldüm Kabaş kaptan'a 14 Kasım 2012, Çarşamba 15:35:09 kabaş kaptanın oğlu var, havacılıkla alakasız bir işte çalışıyor 3
  • çok güldüm Kabaş Kaptan 14 Kasım 2012, Çarşamba 13:36:35 Kabaş kaptanın oğlu olmadığı için bol keseden konuşması kolay, acaba kendinin kızı yerine oğlu olsaydı aynı şeyleri söyleyebilicekmiydi,onu geçtim zaten kaptan çocuklarını şirkete alanda kendisi,direk söyledikleriyle yaptığı çelişiyo zaten. Bu 76 devresinin kökünü kurutmak lazım arkadaş ben anlamıyorum neyin kafasını yaşıyo bunlar kabaş 1 bayram 2 2
    • tanımıyorsun barı yorum yapma.. 14 Kasım 2012, Çarşamba 18:37:31 Kabaş kaptanın oglu var olmak istese olurdu,nereden mezun oldugunu bilen bilir.. 7
    • 76 devresi 15 Kasım 2012, Perşembe 17:29:13 en sevilen sayılan devredir... 4
  • YorumSUZ 14 Kasım 2012, Çarşamba 09:24:22 Sn. Nadir Kabak'ın açıklamaları kendi ve şirketi adına çok talihsiz olmuştur. Bu konumda bulunan bir yöneticinin basın karşısında öncelikli olarak konuştuklarını tartması ve nasıl sonuçlanacaağı hakkında düşünmesi gerekir.Elinde anahtar gayri resmi bir vaziyette yaptığı konuşmalar, orada bulunan pilot adaylarını ve katılımcıları hayretler içinde bırakmıştır. Toplantıda 1 saat önce Sn.SHGM Genel Müdürü Türkiye'nin 500 pilot ihtiyacı var diye demeç verirken Sn.Nadir Kabaş bizim ihtiyacımız yok diyor. Tüm dünyadaki verilerde 2030 yılında artı 450000 pilot istihdam edileceği belirtilirken Sayın Nadir Kabaşın açıklamaları ya Pegasus'un bu büyümeye ayak uyduramayacağı anlamına veya kendisinin "günlük düşünme"den sıyrılmamış ve stratejik plan yapacak bir yönetici vizyonundan yoksun bir olmasından kaynaklanıyor. Pegasus bu yöneticilerle diğer şirketlerle nasıl rekabet edecek o da ayrı bir soru. Nadir Bey keşke hiç o platformda yer almasaydı, kendisi ve şirketi adına daha hayırlı olurdu. 4
    • YorumSUZ yazana 14 Kasım 2012, Çarşamba 10:01:00 eeee işsiz gezenler ne olacak..500 pilota ihtiyaç varmışşşş...salla bakalım 2
    • A320 14 Kasım 2012, Çarşamba 18:47:09 Ali Sabancı'nın sipariş verdiği 50'ye yakın uçağı kendi başına mı uçuracakmış? 2
  • İsim / Rumuz 14 Kasım 2012, Çarşamba 04:20:49 sanane kardesim. egitim aldimi? sonra sinava girip lisans aldimi? ee istedigi yerde calisir. isterse evde lisansini duvara asar gider manav olur. sanki gokten pilot yagiyorda kayiriliyorlarmis gibi bir imaj yaratiliyor. egitim kaca patliyor, ne surec isliyor onu soylemiyor tabi. amac kimsenin dinlemeyecegi konusmasini gundeme getirmek. 0
  • İsim / Rumuz 14 Kasım 2012, Çarşamba 00:31:23 medeni dunya artık asker kokenli pılotları almıyor aldıklarıda sosyo piskolojik testlerden gecen ve genelde kurmay olmayan ve en az bır master yapan duz ve mantıklı dusunebılen komplex siz adayları alıyorlar.bizdekiler daha hala bırbırlerını yıyen kapasıtesız basarısız ozellıkle de geldılerı yerlerı unutmasınlar bu ulkenın vatandasları nın vergılerı ıle okudular,oralara gıremeselerdı kım bılır topluma ne katkıları olabılecektı .bu kapasıtesız konusmalar hıc bır zaman faydalı olmuyor onlar nasıl pılot olduklarınıda(cogunlugun)bu pıyasa bılıyor. 3
  • SİZİ BEKLİYORUZ ALİ BEY. 14 Kasım 2012, Çarşamba 00:00:50 Ben bu bey kimdir tanımam. Bu tür hitabet özürlülerine şirket adına konuşma yetkisini nasıl verilebiliyor anlamıyorum. Bu bey sivil pilot okullarının iyi piot yetiştirmediğini düşünüyorsa bunun ifadesi böyle mi olur ? Bir de bu saygıdeğer beyefendi PGS pilotlarınıda temsil ediyor.Pegasus'ta kaptanlık yapan "kaptan çocukları" var mı bilemiyorum. Eğer varsa tümü bu beyefendiye saygılar sunuyordur. Ben PGS' li değilim. Kaptan da, pilot da değilim. Bende sonsuz saygılar sunuyorum bu Genel Müdür Yardımcınıza. Tabii ki bu türleri çalıştırdığı için PGS yönetimine de. 0
  • doğru söylüyor 13 Kasım 2012, Salı 23:12:59 inanmıyan araştırsın. 0
  • İsim / Rumuz 13 Kasım 2012, Salı 21:35:56 Kesin pgs de sivil pilot olarak kaptan çocukları kalmıştır onları temizlemek için yol yapıyordur. 0
  • hava kuvvetleri 3000 saat 13 Kasım 2012, Salı 21:27:14 hava kuvvetlerinden 3000 saat ile ayrılan bile iş bulamıyor. Çok mu iyi ticari havayolu pilotu adayı bunar.. Görüyoruz ucuyoruz. 40 yaşında askeri zihniyetle yetişmiş , dış dünyayı tanımamış , biriysel haraket etmeye alışmış , hiyarerşiyi CRM den ayırt edemeyen arkadaşlarla ucuyoruz.. 25 yaşında gencecik arkadaşlar bu sektörün gelecekleridir. Hava kuvvetleri dönemi bitti.. THY de olan biteni herkes biliyor. Sıra PGS ye de gelecek.. Direnmeyin çünkü altınız boş... 2
  • rahatsız eden nedir? 13 Kasım 2012, Salı 21:21:43 Evet tüm dünyada oldugu gibi parası ve zamanı olan herkes gerekli sınavları ve belgeleri verdikten sonra ATPL almaya hak kazanır. Rahatsız oldugunuz konu nedir? Söyliyim.. Kompleks , kıskançlık , işbilmezlik , sosyal ve psikolojik açıdan gelişememek , belki de gençliğini hava kuvvetlerinde üç kuruşa şovalye gazıyla geçirip , aynı yaşlarda şimdiki gençlerin büyük rakamlar kazanarak daha fazla bir karizmaya ve prestije sahip olmalarını çekememe... Bunları gördük biliyoruz.. Evet cok konuşan mutlaka sevilmeyen , arkasından yada yuzune sövülen kişilerdir.. Göremezsiniz duyamazsınız sevilen sayılan bir büyüğümüzün böylesine laflar ediceğini.. Kaptan cocugu diye bir ayrımı bile ağızına aldıgını.. 0
  • İsim / Rumuz 13 Kasım 2012, Salı 21:21:17 Konferansta eski bir hava harp okulu öğrencisi olarak bulundum sırf 1000 km geldim bu konferans için ama gördüm ki sunumunu yapan terk ediyor salonu ve havacılıkdan anladıkları sadece uçak pilotu küçük hava taşıtları kullanıyoruz kendi üniversite bünyemizde ve sadece pilot olanlar uçak pilotları değil. Çalışmaya tamamen maddi çıkar ve reklam amacı ile yapılmıştır. Daha uzun yazmaya gerek yok kalırsam. O kadar yorum yapan abilerim albayların o kadar ilgili olan da gelir dinlerdi. Unutmayalım havacılık aşktır. 0
  • kaptan cocugu.. 13 Kasım 2012, Salı 21:14:45 Kaptan çocugu maddi acıdan şanslı , baba verir parayı cocuk okur. Bildiği sevdigi işi , her baba çocugununada girmesini ister.. Ne var bunda.. Sayının fazla görünmesi bu nedenle... 2000 pilot var THY. Şöyle bir göz gezdirdim.. 100 ü bulmaz. Kaldıkı bunlardan en fazla 50 sinin babası THY de kaptan. Hadi burdan yakın... 0
  • işsiz kaptan çocuğu... 13 Kasım 2012, Salı 20:23:23 İşsiz kaptan çocuğu varmış yetersiz ise alınmıyormuş ben gülerim buna :) gelde sayın kabaş ben sana senin işe aldığın kaptan çocuklarının listesini vereyim... git işine ya güldürme beni 0
  • yalanmı 13 Kasım 2012, Salı 19:59:30 yahu arkadaşlar yalanmı adam doğru söylüyor ben bir tane kaptan cocuğunun işsiz kaldığını, veya tip eğitimialıpda işsiz kaldığını görmedimki yalanmı cevap verseniz..)))sadece sizlerin çocukları değil bizlerde üniversite mezunu ve inglizcemiz iyi olan kişileriz.. lütfen bu cevaptan başka cevap yazın çünkü ben sizlerin ciğerini bilirim.. 1
    • İsim / Rumuz 14 Kasım 2012, Çarşamba 10:20:26 yalan tabii ki..kabiliyet meselesi.. 0
  • HAVACI'YA 13 Kasım 2012, Salı 19:09:23 SEN ÖYLE ZANNEDİYORSUN ARKADAŞIM HAK ETMEYENİ HİÇBİR ŞİRKET O KOLTUĞA OTURTMAZ.OTURMAYA HAK KAZANANLARDA EMİN OL SENİN GİBİLERDEN ÇOK DAHA FAZLA HAK EDİYORDUR ÇÜNKÜ ONLARIN DEVRE ARKADAŞLARI YOK ASLAN GİBİ BİLGİLERİ YABANCI DİLLERİ VE KABİLİYETLERİ VAR. SEN GÖNLÜNÜ FERAH TUT. 0
  • lafolsun 13 Kasım 2012, Salı 18:57:58 İNSAN NE KONUSTUGUNU BIRKEZ DAHA DUSUNMESI GEREKIR.ULKEMIZDE BOLUCULUGE YONELIK YETERI KADAR DUSUNCE VAR. SEN BIR YONETICI OLARAK KONUSTUKLARINI BIR KEZ DAHA GOZDEN GECIR ASKER. 0
  • İsim / Rumuz 13 Kasım 2012, Salı 18:20:42 valla yazılan yorumlar ne gariptir ki zamanında pgs girebilmek için bütün kaptanlar ve thy kaptanları dahil kapısında cocuklarını pgs ye sokmak için nöbet tutarken ve o da bunları kırmayıp karşılığında işe almasına rağmen şimdi ise bu durum karşısın da yapılmış bir eleştriyi ne kadar kolay görmezden gelmek geldikleri yeri unutarak ellerinde CPL lisansı ile THY kapısında giremeyenleri bile işe alıp sonra da yakışmadı bu demek ve kadar kabaş cpt eleştirmek çok garip neden konun özüne bakılmılyorda herkes üstüne alınmış gibi konuşuyor anlamış değilim daha düne kadar eğer pgs yi ali sabancı ya geçmeseydi bu arkadaşları kim alacaktı işe? nasıl pgs den thy geçeceklerdi ? bugünde kaptan olacaktı..!bazen yapılan iyiliklerden zaman geldiğinde kötülük olurmuş dedikleri bu olsa gerek... 1
  • HAVACI 13 Kasım 2012, Salı 17:51:00 SYN KABAŞ DOĞRU SÖYLEMİŞ HAKSIZ DEĞİL.BU MESLEKTE ARTIK MESLEKİ BİLGİ BECERİ TECRÜBE KALMADI,PARASI OLAN BİR UÇUŞ OKULUNA PARAYI BASTIRIYOR VE PİLOT OLUYOR.ARDINDANDA KOKPİTİ TANIMAYAN GAYET EHLİYETSİZ İNSANLARA O KOLTUKLAR EMANET EDİLİYOR.BU İŞ ÇOCUK OYUNCAĞI DEĞİL,ARKANDAKİ ONCA İNSANIN GÜVENLİĞİ EMNİYETİ SANA BAĞLI BUNU DÜŞÜNEN YOK SADECE MAAŞI İYİ DİYE TERCİH EDİLİYOR.SV.HV.CILIK DAİRESİNİN ARTIK KONUYA EL ATMASI,OKULDAN İTİBAREN YETİŞEN PİLOTLARIN ÖNCELİKLİ İSTİHDAMI OLMASI GEREKİR.AMA 3,5, AYDA İSTEYEN HERKES PİLOT OLUYOR YETERKİ PARADAN HABER VER. 14
    • 3.5ay 13 Kasım 2012, Salı 18:38:11 3.5 ay pilotaj eğitimi veren yeri söyle de lisansı oradan alalım ve zamandan tasarruf edelim. 0
    • HADİ ORDAN 17 Kasım 2012, Cumartesi 21:08:03 En az iki yılını alıyor, devamında da şirketler kapılarını açmıyor önce ingilizce yeterliliğini gösteren belgeler (TOEF,ICAO vs.) sonra DLR veya Mollymawk testinden gerekli puanları topluyor Type Rating dediğimiz eğitimi alıyor ve sonra iş başvurusu yapıyorlar. Bunlar havacılığın gereklilikleri ve kaptan çocuğu ol veya olma bunları yerine getirmek zorundasın. Mesleki bilgi ve beceriyi işe girdikten sonra pekiştirirsin öyle herkes anasının karnında uçmayı kokpiti öğrenmiyor.Parayı bastıran kişiler de o paranın yükü altında hem psikolojik hem de aile faktörü altında pişerek geliyor. İşinin ehli pilot, tecrübesizi bilgisizi eğitmesini,törpülemesini bilir. Yapması gereken de budur. Üniversite mezunu ve ATPL(frozen) belgesine sahip, paranın kıymetini bilen genç pilotların yetişmesi siz ve sizin gibileri neden bu kadar korkutuyor anlamış değilim. Siz astronotlar buna bir açıklık getirseniz de biz de bilsek? 0
  • Gülceğim yoktu 13 Kasım 2012, Salı 16:44:14 Allah aşkına arkadaşlar, bu adam dalga felanmı geçiyor? ''ALİ SABANCI - SANA SESLENİYORUM. YANINDA ÇALIŞANLARININ NE KADAR SAÇMALADIKLARININ FARKINDAMISIN?'' Yuhhhh be, bu kadar olmaz. 11
  • Ne çalıştayı? 13 Kasım 2012, Salı 16:41:27 Konuşmacı sayısı katılımcı sayısından fazla olmuş. O genç arkadaşlar da konuşmacı Kaptanların çocukları olmasın sakın sayın KABAŞ ? Bu toplantıyı kaptanın yerinde yapsanız daha iyi geyik yapardınız. 0
  • Kaptan amcaaaa cevap 13 Kasım 2012, Salı 16:14:26 Hangi kafadan olmak lazım sence? Kime ne mezar olacağını bilen arkadaşım, öncelikle kendinden yola çık. 1
  • Misafir 13 Kasım 2012, Salı 15:45:40 YAZIKLAR OLSUN...... 2
  • Biri işte 13 Kasım 2012, Salı 15:38:06 Sen pgs ye işe aldığın pilotlara hangi sınavı yapıp ta değerlendirme yapıyorsun,işe alım kriterlerin ne, sence pgs bu alanda yeterince kurumsal mı? Bunları bi düşün,sen bu konuları bi hallet sonra o aşamaları geçen adam kaptan çocuğu mu yoksa Fason pilot mu anlarsın zaten.iş görüşmesine gelen insanlara bakkal hesabı gibi şu kadar uçağım var şu kasar FO ihtiyacım var gibi masal anlatıyor senin müdürün.o beğenmediğin THY VE SUNEXPRESS yapıyor bu elemeleri..... 1
  • FAMILY BUSINESS....:)) 13 Kasım 2012, Salı 14:57:22 coğu kaptanın oğlu ve kızı ucuyorlar. Bazı kaptanların 2 oglu ve 2 kızı şu anda uçuyor..... 1
    • Sana ne kardeşim.. 13 Kasım 2012, Salı 23:45:54 Adam sana mı soracak kaç çocuk yapacağını.Aile boyu doktor,mimar oluyorda niye pilot olmuyor.Saçma mı sence? 0
  • aşk 13 Kasım 2012, Salı 14:31:54 soru soran hanımkızımız çok tatlı :) 0
  • İsim / Rumuz 13 Kasım 2012, Salı 13:40:28 Kendisinin şuan bulunduğu noktaya nasıl geldiğinide söyleşide anlatsaydı cesareti varsa.Oraya çıkıp 15 kişiye konuşmak basit.Kimin ne olduğunu biliyoruz biz.Yapmayın böyle. 0
  • herkes tanır.. 13 Kasım 2012, Salı 13:21:26 Camiada herkes birbirini cok iyi tanır , kimin ne oldugunu , neden ne söylediğini bilir... 0
  • Adamin dogru soyledigi cok sey var 13 Kasım 2012, Salı 13:15:41 1)Pilot acigi yok, ve SXS ve THY bol ve yonet sistemini besleme anlamiyla yabanci alimlari yapar. 2) ayni gucler IFTC ve bu gibi orgutlenmis unsurlarin(sozde pilot okullarinin) beslenmesi icin genclerimizi gaza getirip pilot okullarini dolduruyorlar. 1
  • Pilotluk kolay para kazanma yolu değildir.. 13 Kasım 2012, Salı 13:11:37 Nadir kaptan için tam manasıyla talihsiz bir açıklama olmuş.Bu açıklama hiç mi hiç doğru değil ve çelişkili.Nedenine gelince,öncelikle pilotluk yapmak kolay bir para kazanma yolu mudur?Neredeyse omuriliğinden suyunu çekip alıyoruz pilot olacak adamın.İkincisi,avukat adamın oğlunun avukat,doktor olan adamın çocuğunun doktorluğa nasıl kendi mesleği gibi baktıysa bizlerin de çocuklarının öyle bakmasından daha doğal birşey var mıdır?:Üçüncüsü ise madem sen ticari olarak düşünüyorsun,bedavaya eğitim verdiğin kaptan çocuğu var mı?Onlardan da para alıyorsun.Madem olaya ticari bakıyorsun pilot olan adamın geçmişi seni neden ilgilendiriyor.Anlamak mümkün değil.Kendi oğlu da pilot olsaydı acaba aynı şeyleri söyleyebilir miydi?Kaptan çocuklarının yapılan eğitimlerinde ve line uçuşlarında uçuş görevlerine daha yatkın olduğunu görüyoruz.Bunu kendisi de biliyor ama sadece orada konuşmuş olmak için konuşmuş.Onu tanıyan birisi olarak sadece,İNANAMADIM diyebilirim.. 1
  • İsim / Rumuz 13 Kasım 2012, Salı 13:10:03 Dediklerinin hiçbiri doğru değil . Ne kaptan çocuklarının pegasusdaki durumu nede lise mezunu pilotlar hakkında yaptığı açıklama kesinlikle pegasus gerçeğini yansıtmıyor . Salonda kaç kişi var olduğu zaten söyleşinin ciddiyetini belli ediyor . Bunlar hala pilotluk eğitiminin akademik eğitimle farklı şeyler olduğunu anlamamışlar . Bide ne demiş , THY ve SUN ExPRESS dışında yabancı ikinci pilot yok demiş ve sanırım kendisi uzun zamandır havacılıkdan uzak kalmış belliki . 0
  • nadir kabaş a 13 Kasım 2012, Salı 13:06:59 türkiyede pilot açığı yoktur size katlıyorum.sizde eskiden olduğu gibi neden bir pilot alıp yetiştirmiyorsunuz.hazır pilotları bünyenize sokuyorsunuz.öğretmn cocuğu öğretmen ,mimar cocuğu mimar oluyorsa kaptan pilotta çocuğunu pilot yapıyorsa neden gocunuyorsun ki.sen oraya hangi torpille geldin acaba.ali sabancı seni nasıl aldı.senin cocuğun varsa mesleği ne,nekadar para alıyorsun,pilot düşmanlığın neden,onlar sayesinde ekmek yiyorsun nadir kabaş. 2
  • Kabaş 13 Kasım 2012, Salı 12:54:36 Çok talihsiz bir açıklama olmuş. Kaptan çocuğu olmak bir utanç değil, bir onurdur. Doğduğu günden beri yaşam tarzı olarak öğrendiği "pilotluğu", dışardan hayal ettiği şekilde değil, bilinçli olarak seçen, emsallerine göre de daha başarılı olan, sevgili genç meslekdaşları bu tür söylemleri hak etmiyor. Kendilerine iltimas geçiliyorsa, bu onların değil sayın yöneticinin şahsi suçudur. Mesleğine ihanet etmek, vatana ihanetle eşittir. Hak etmediği halde uçuşa devam ettirdiği "kaptan çocuğu" varsa bilelim. Biz onları babalarının adı ile değil, kendi isimleri ile çağırıyoruz. Bugün hem bu gençlerin, hem çocuklarına hakaret ettiği babalarının yüzlerine nasıl bakacak tahmin bile edemiyorum. Kendisine verilen makama geçip utanmasını diliyorum. 5
  • nerden baksan tutarsızca 13 Kasım 2012, Salı 12:21:47 simdi sayın pegasus yetkilisine sormazlar mı?? ey efendi sen degilmisin sivil kaynaklı olmayanları sirketin kapısından sokmayan. sen değilmisin sivil olanlardan tonla sınav vs belge isteyen ve en sonunda da biz ticari bir firmayız parayı dusunuyoruz derken hic mi utanmadın be adam. soyle o zaman neden TSK dan gelen pilotlardan tip parası almıyorsunda sivil kaynaklılardan 30 bin euro istiyorsun. bunlardan sonra da yuzun kızarmadıysa baska sozum yok sana. Ali Sabancı beyin haberi varmı hala asker pilotlardan tip parası ozellikle alınmadıgı ve en basında ayrımcılık yapıldıgı. sonra da iki ogrenciye verilen bursu fazla goruyorsunuz. bir tane askerden tip parası alsan anadolu uni deki ogrencilere 10 sene burs veririsin efendi.. 0
    • Tebrikler 13 Kasım 2012, Salı 13:26:10 Buna uyan diğer yorumlara katılmakla beraber, sizinki çok açıklayıcı olmuş genel rezilliği gözler önüne sermişsiniz. 0
    • teşkür... 13 Kasım 2012, Salı 15:23:42 İçimi ferahlattın abicim sen hep yaz emii... Klavyene sağlık hocam ya... 0
    • Yanlış değerlendirme 13 Kasım 2012, Salı 16:37:07 İki yeni pilot arsaında 3500 saat ve 20 yıl tecrübe farkı var. 20 yaşındaki çocukla 40 yaşındaki 20 yıllık pilotu karşılaştırmaya kalkarsan bunun adı "abesle iştigal" olabilir, "muhakeme yeteneksizliği" olabilir. Sorun asker-sivil değil, tecrübeli-tecrübesiz farkıdır. 9
    • Nasıl değerlendirme? 17 Kasım 2012, Cumartesi 21:17:39 Askerde silah subayı olup da F-4 pilotu gibi değerlendirilen insanların 20 yaşlarındaki gençlerden farkı sadece F-4te oturmuş olması değil mi? bu durumda abesle iştigal dediğimiz durum sanırım budur. 0
    • 16:37 18 Kasım 2012, Pazar 09:54:47 EASA ile FAA'yi kaldıralım nasıl olsa pilot olma yeterlilikleri konusunda sen daha bilgili ve yeterlisin(!).Adam zaten boşuna yazmış kimlerin nasıl pilot olabileceğini , sen varken FAA ile EASA'ya hiç iş düşer mi?(!) 0
  • Pgs te ust duzey olmus ama işi bilmiyor. 13 Kasım 2012, Salı 11:58:38 Pilot çocuklarına hemen saldırmış ama diğer pilot olma sevdası ile mühendislik okuyan ve maaşını beğenmeyen ya da doktorasını tamamlamış diğer mezunlar çok mu beğenmişte maaşlarını gelip pilot olmuşlar firmasında.... İşte bazı zihniyetler şunu anlamaz; Pilotluk iş değil yaşam biçimidir. Paranı kazanırsın ama o işi yaşarsın ne bayramın vardır ne seyranın. Hayattır pilotluk, benzemez hiçbir işe... Bu ara TALPA yöneticileri bu laflara birşey dememişlerse oturup düşünmke gerekli. ( bu arada merak edenlere babam pilot falan değil..)Sadece söylenen laflar o tip bir üst yöneticiye yakışmamış.. 0
  • İsim / Rumuz 13 Kasım 2012, Salı 11:55:42 Madem oyle su an pegasusta tip egitimi almakta olan 12 kisinin kaci kaptan cocugu ya da yakini? Once beyefendi bunu aciklasin 0
  • SİZ NASIL O MEVKİLERE GELDİNİZ? 13 Kasım 2012, Salı 11:55:17 BUGÜN ÖZEL SEKTÖRDEKİLERİN ÇOĞU THY DEN YETİŞME ADAMLAR..ONLAR DA THY NA TORPİLLE GİRİP MAKAM SAHİBİ OLDULAR DAHA SONRA İŞİ ÖĞRENEREK BAŞKA ŞİRKETLERE TRANSFER OLDULAR SORUN OLMADI DA KAPTAN ÇOCUKLARI KAPTAN OLUNCA MI SORUN OLDU??? 0
  • İstatistik 13 Kasım 2012, Salı 11:50:23 İstatistik var mı? sivil havacılık okullarının ilk mezunlarının kaçının babası pilot.. kimsenin hakkını yememiş oluruz. 0
  • Dinlemek gerek 13 Kasım 2012, Salı 11:48:21 Nadir Kabas yada hani bazilarimizin o sevmedigi Cin Ali gibi adamlar bos konusmaz arkadaslar. Bu insanlar parayla oynuyor ve para kaybetmemek icin o koltuklardalar. Topcu gibi zarar edip dolardi TLydi ayak oyunlari yapmazlar, Topcu gibi Iran'a Suriye'ye para kaptirmazlar, Topcu gibi hirkizlara online olarak bedava bilet kaptirmazlar. Cunku arkalarinda bosver kocum devlet acigi kapatir zihniyeti yoktur. Bu adamlar harbi konusur ve sineginde yagini cikartir. Eger pilot ihtiyaci yok diyorsa fazla kafanizi yormayin. Yoktur. Sen illa ben pilot olacagim diyorsan o bir zevk meselesidir tartisilmaz. 2
  • Rahat olun 13 Kasım 2012, Salı 11:45:06 Sayın pegasus yöneticileri şu sıralar yaptığı alımların hesabını veriyor gibi. NG uçakları sayesinde rezil olmaktan kurtulan, yaklaşma chartına bakıp sağa yerine sola dönen, çok iyi konuştukları içim frekansta ingilizlerin bile susup saygıyla oturdukları, efsanede belirtildiği gibi emergency situation larda prosedürleri takip edip birde şoka girenleri sakinleştiren ve sayelerinde gözü kapalı sivil havacılığa kazandırılan astronotların açığı yok. Kokpitte her iki pilotunda yeterli olması gerekiyor ve olduklarını bilinen saygın pilotlara konuşmuyorum. Bu iş döner döner bir yerde sayın Sabancı ya patlar ne yazık ki... I am no captain's son:) 6
  • Sen bunu bize anlatma Nadir Bey 13 Kasım 2012, Salı 11:23:10 O yuzden mi hala devrelerinin cocuklarini ise alirken diger insanlari deyim yerindeyse somuruyorlar. Tip ucretini senden benden alirken hava kuvvetlerinden gelenlere sonuna kadar kapilarini belese aciyorlar.bir tane kriteri yok pegasusun pilot secerken sadece egitim mudurunun devresi veya devresinin oglu isen girebilirsin pegasusa bunu herkes biliyor. Yap benimle 10 yillij sozlesme tip ucretini de vereyim ama bi toefl puani bari iste yaa. Ayiptir yes diyen hava kuvvetleri kokenlileri doldurma artik iceri biraz sivile de ac kapilarini... Ayiptir pilot cocugu degiliz diye basvurumuzu bile kabul etmiyorsun yalan mi ? Nadir Bey Egitim Baskaniniz o koltukta oldikca bu devran surer gider. 1
  • nasıl çalıştay 13 Kasım 2012, Salı 11:21:42 bakar mısınız slaonun ne kadar kalabalık olduğuna :) üniversitede bile yapılıyor olsa da mutlaka tüm sektör temsilcileri davet edilmeliydi, yoksa bu çalıştaydan ziyade monolog bir seminere döner ki öyle de olmuş, boşuna zaman öldürmüşler 0
  • Nadir hoca 13 Kasım 2012, Salı 11:19:19 Hocam güzel söylemişssin ama neden okadar adamı aldınız şirkete taşbaş hoca ile adama sormazlarmı??o kadar arkadasım varki parayı bulsam uçmam diyecek, sevgili kaptanların herşeyi kendisine ve ailesine layık görmesinin sonucu neyazıkki.. Bakın sektördeki sivil folara yarısından fazlasının babası danası kesin kaptandır.. Yine bunların büyük kısmı parayı bulsam uçmam diyen tiplerdir... Acı gerçek! 0
  • Pilot'a 13 Kasım 2012, Salı 11:16:08 Arkadasim sen benim sagimda otururken soylesene bu fikrini??ama bu cesur bi adamin yapacagi is.. Di mi? 11
    • İsim / Rumuz 13 Kasım 2012, Salı 11:39:34 saginda oturuyor diye fikir sahibi olamiyacak mi f/o'lar? cesaretle ne alakasi var anlasilmadi! 2
    • kaptan amcaaaaaaaa 13 Kasım 2012, Salı 12:41:30 sen eğer bu kafadaysan, o uçak sana mezar olur...bilgi. 1
    • İsim / Rumuz 13 Kasım 2012, Salı 14:34:05 senin saginda otursam keske tam sol elime denk geliyorsun 1
  • ........ 13 Kasım 2012, Salı 11:02:41 NE OLACAKTI YANİ ... ARMUT DİBİNE DÜŞER TABİİ... 0
  • HAYRET/ŞÖHRET 13 Kasım 2012, Salı 11:02:20 Çok enteresan böyle bir çalıştaya UÇUŞ İŞLETME KONTROL MERKEZLERİNDE ÇALIŞAN UÇUŞ İŞLETME UZMANLARI (DISPATCHER) LERİN çağrılmaması, Türkiyedeki sivil havacılığın hala havacılık konularından bilgi eksikliklerini ortaya koymuştur. İşte belli katılımcı talebelerin adetlerinden... 0
    • pilot adayı 14 Kasım 2012, Çarşamba 12:00:13 ben de o çalıştaydaydım.Dispatcher geldi ve konuşma yaptı.Ayrıca çalıştayda bulunan dispatcher olmak isteyyen öğrencilerin de sorularını cevapladı 0
  • Yanlış yaklaşım 13 Kasım 2012, Salı 10:54:53 Nadir kaptanım gibi deneyimli ve yönetici pozisyonu olan bir insan için, açıklamasını ve yaklaşımlarını yanlış buldum. Kaptan veya işsiz üniversite cocuğu değilim, ama yaşadığım ülkenin ekonomik şartlarına boyun eyen bir insan olarak Türkiye de bir dönem havayolu şirketine hizmet vermiş bir insanım. Farkında olup ve çok iyi bir şekilde hissettiğim yöneticilerin düşüncelerinin altını çizmiş oldu. Beş parmak bir olmazken, bana o hissi vermeyen ve benimle bugün bağlantıyı kopartayan hocalarıma teşekkür ederim. Saygılarımla Gurbetçi kaptan 0
  • pilot açığı 13 Kasım 2012, Salı 10:51:46 Peki ondan mı o kadar pilotaj bölümleri açılıyor üniversitelerde! Bence ifadeyi eksik kullanmış o yönetici, vasıflı çok iyi yetişmiş pilotlara bi süre daha ihtiyaç var, o boşta olan pilotların birçoğu yetersiz, niteliksiz. 10 yıl içinde havacılığımız 2 kat daha büyüyecek ve her yıl yaklaşık 500 pilot ihtiyacı illaki olacak, fazla söze gerek yok,durmadan yeni uçaklar geldikçe zamanla göreceksiniz zaten bu ihtiyacı, görünen köy kılavuz istemez, o kadar... 0
    • KARDEŞ 14 Kasım 2012, Çarşamba 20:08:55 Bu ülkeye yabancı yeni yetmeler 500 saat karşılığı para ödeyerek geldiği müddetce o niteliksiz yeteneksiz diye lekelediğin kredi çekerek borçlanarak bir yerlere gelmek için uğraşan insanların günahını alıyorsun,ha şuda var adam tipini lisansına yazdırmışmı kardeşim yazdırmış bu demektirki ensesinde zaten boza pişmiştir o adam hak etmiştir o kadar 1
  • borzoi 13 Kasım 2012, Salı 10:48:22 Yalnız ne kadar yoğun talep var öğrencilere bakar mısınız. Bir de havacılığı geliştirmek diyorlar. Arkadaş gençleri havacılık konferansına çekemiyorsunuz. Nasıl geliştereceksiniz? 0
  • çalıştay 13 Kasım 2012, Salı 10:41:16 çalıştay diye bir kelime var bu dilde babalar. Candyshop 0
  • Öğrenci Pilot 13 Kasım 2012, Salı 10:35:58 @2 güzel yorum 0
  • pilot 13 Kasım 2012, Salı 10:32:56 kaptan çocuklarının durumunu ne güzel açıklamıs babadan oğula sistemine son! 2
  • İsim / Rumuz 13 Kasım 2012, Salı 10:32:51 Kendi oglu yada akrabası harıc:D yada suzum meclısden dısarı demeyı unutmus 1