İran ile Airbus resmen anlaştı

    Çok beğenilenler

  • Surec nasil isler 29 Ocak 2016, Cuma 23:24:55 Sevgili arkadaslar , yorumlarinizdaki olumsuzluga anlam verebilmis degilim.Iran ve Airbus arasindan imzalanan anlasma kapsaminda Ilk ucak teslimatinin 2019 yilindan once yapilamayacagini belirtmek isterim ''The A380s would start to be delivered in 2019''. Velevki Iran Air'in mevcut filo kapasitesinin yasi,Iranin hala icersinde bulundugu sosya demokratik ve siyasi engeller , Iran sivil havaciliginin dunya normlarinda yer edinmesi ve Iran devletinin ismi uzeirndeki olusturulan olumsuz hava vs gibi faktorlerde goze alindigin da Iran'in havaciligin merkezi haline gelme ihtimalinin onunde en az 10-15 senelik bir sure oldugunu dusunuyorum. Bu ayrica sadece ben degil havaciliktaki eksen kaymasini gorup , sektorun icinde bulundugu rekabet ortamini ve hassas dengeleri goz ardi etmeyip dikkatle inceleyen butun uzmanlar soyluyor. Ilgilenenler icin konuyla alakali olarak 1-2 makale paylasabilirim. Saygilarimla. 1
    • helal olsun 30 Ocak 2016, Cumartesi 03:03:29 sonunda bitane yararli yorum okudum ! 1
    • Bravo 30 Ocak 2016, Cumartesi 09:37:07 İşte airporthaber sitesinde görmek istediğim harika ama çok nadir bir yorum. Bilgilendirici, mantıklı ve zarif. Tebrik ve teşekkür. PVT 1
    • 30 Ocak 2016, Cumartesi 16:16:46 Yorumunuz gerçekten çok güzel olmuş teşekkür ederim. Ayrıca makaleleri paylaşabilirseniz yazıları kaynağından da okumak isterim. Teşekkür ederim. 1
  • ohhh 29 Ocak 2016, Cuma 16:52:27 neo ceo 380 elde ne kaldıysa kitlemişler. de iranın büyümesi tk için büyük bir rekabeti de beraberinde getirebilir. 5
  • Tüm yorumlar

  • Oguz008 31 Ocak 2016, Pazar 10:45:13 12 A380 alacaklarmış. Bence Thy nin hiç endişelenmesine gerek yok o A380 ler zaten kendi kendine batırır İran Air i... Bu siparişlerin yakın zamanda bizim için herhangi bir olumsuzluğu olacağını düşünmüyorum. Kendi filolarını yenilemeleri buna adaptasyon süreçleri havalimanı altyapıları diğer ülkelerle yeniden yapılacak uçuş anlaşmaları derken bize göre bayağı bi geriden gelicekler. Körfez havayolları ve Thy varken çok şansları olmadığını düşünüyorum. Tabi ilerleyen günler ne getirir bilemeyiz. Thy bu ivmede giderse zaten sıkıntı yok... 2
    • Muhammet 31 Ocak 2016, Pazar 17:21:36 380 ler bir havayolu şirketini neden ve nasıl batırır aslında çok merak ediyorum belki sizin bi bildiğiniz vardır. İranair kısa vadede THY ve Körfez havayolları için bir tehlike ve sorun yaratmayacağı kesin ya orta ve uzun vadede ?70 li yıllarda İranair dünyanın önemli Havayolları arasında yer alıyordu ama 80 li yıllardan itibaren ambargolar nedeniyle güç kaybetmeye başladı ve bu duruma düştü fakat deneyimli ve tecrübeli kadrosu sayesinde dimdik durmayı başardı ve şimdi en iyi ve tecrübeli pilotlara ve teknik kadroya sahiptir ambargoların kalkmasıyla eski ihtişamlı günlerine kavuşacaktır bundan kimsenin şüphesi olmasın 2
    • Oguz008 31 Ocak 2016, Pazar 21:29:35 A380 gibi bir uçaktan kar edebilmek için yüksek doluluk oranlarını tutturmak gerek. Aksi takdirde bakım maliyeti ve yakıt konusunda masrafları çok olan bir uçaktır. Bu yüzden birçok havayolu şirketi A380 almamıştır. Emirates özellikle A380 filosunda transit yolcular ve sunduğu aşırı lüks first class hizmetiyle kar ediyor ve başarılı olmuş durumda. Siz IranAir gibi bir şirketin A380 alıp aynı şekilde kullanabileceğini düşünüyor musunuz? 2 sınıflı A380 işletseler bile onu nasıl doldurmayı düşünüyorlar orası mechul. Hadi biz alırız zararına da olsa belki bir süre uçururuz(bence Thy hiç bulaşmasın) bu zararı da başka yerden telafi edebiliriz fakat IranAir in böyle bi lüksü yok. Kazaların da etkisi büyük tabi ama Malezya havayolları hala A380 leri elinden çıkarmaya çalışıyor. Diğer siparişler onlar için iyi ve yararlı olur ama A380 işin içine girince bence ya siparişleri iptal olacak ya da işletemeyip elden çıkarmaya çalışacaklar yaşayıp göreceğiz. iyi güzel ambargo kalktı da A300-600 gibi eski uçakları kullanan bir ekibe yeni nesil uçak eğitimi ver havayollarına altyapısını kur hepsini geçtim hadi Thy yi de geçelim körfez ülkeleri varken kimse Tahran ı hub olarak kullanmaz atı alan üsküdar ı geçti. IranAir başarılı olurmu? Onu bilemem ama başarılı olsa bile küresel bir şirket olmaktan ziyade ülkesinde etkili olur. PIA (Pakistan International Airlines) gibi... 2
    • Muhammet 31 Ocak 2016, Pazar 22:56:23 Dünyanın her yerine dağılmış milyonlarca İran vatandaşı onları doldurur bence . Amerika Kanada Avustralya ve Avrupa üstelik çoğu zengin ve yılda kaç defa İran'ı ziyaret ediyorlar(bunu THY istatistiklerinden de bakabilirsiniz ) İran zaten yıllardır b747 gibi dev uçakları kullanma tecrübesine sahiptir ve halen kullanmaktadır İran'ın yakıt problemi de yok. İranair yeni kurulmuş bir şirket değildir deneyimli ve tecrübeli kadrosu var zor şartlarda şirketi ayakta tutup uçakların bakımını yapıp bu konuda uzman olmuşlar İran'da 1500 işsiz pilot var ve başka ülkelerde çalışan pilotları var emirates 380 ilk kez tahrana indiren İranlı kaptan pilot olmuştur hatta Türk şirketlerinde çalışan pilotları var tabiki bunlar Zaman'la olacak ama asla olmaz diye bir kural yok bence atı binen Üsküdar'ı geçmiş sadece bir deyimdir ama gerçek öyle değil çok çalışmakla herşey kazanılır bu dünyada 0
    • Meka 01 Şubat 2016, Pazartesi 08:57:26 Yolcu başına en ekonomik operasyonu sunan uçaklardan birisi a380'dir. Şaşırtıcı değil mi? Malezya 777'leri dahi kullanamıyor. Bu da şaşırtıcı değil mi? İşkembeden salla bakalım. 0
  • IRAN AIR 30 Ocak 2016, Cumartesi 20:59:29 Sevgili dostlarım, bazı arkadaşlar her aklına geleni bilip bilmeden yazmış. Şunu bilmenizi isterim ki Iran Air kimseyi rakip olarak görmüyor. Bu sektörde ülke vatandaşlarına en iyi ve güvenilir bir hizmet verme derdinde. Yıllardır uygulanan ambargonun neticesinde ülkesinde birçok uçak ( yaklaşık 120 uçak) atıl olarak apronda yatmaktadır. Iran Air bir devlet şirketi olduğunu bir kez daha paylaşmak isterim. Güvenilir hizmet demiştim. Bu konuyada açıklık getireyim. Kirli sakallı diye tabir ettiğiniz uçak içi güvenlik personeli ise uçak içinde yaşanacak her türlü olumsuz olaylara karşı donanımlı ve kültürlü olduğunu bilmenizi isterim.Bu güne kadar bir tane uçak içi bir olaydan dolayı uçak diverd olmamıştır. İnsanları sakallı veya sakalsız diye irdelemek sanırım insanlık ayıbı olarak nitelendirilebilecek bir durum. ABD ye yolculuk yapanlar bilir. Pasaport polisine geldiğinizde sarıklı Pakistan kökenli veya sarışın mavi gözlü ABD kökenli polislerin ne kadar demokratik ve uyum içinde çalıştıklarını görebilirsiniz. Kimseyi hayıflanmaya gerek yok. Bilmenizi isterim ki alınan bu yeni uçaklar ; bunca sene bazı Türk şirketlerinin de içinde olduğu eski uçakların zor durumda olduğunu bilerek hiç bir bakımı yapılmadan Iran devletine satılmış atıl uçakların neticesinde alınmış karardır. Sonuç birçok uçak kazası ve ölen insanlar. Bu firmaların Vicdan muhasebesi yapmasını isterim. 1
  • İran Air 30 Ocak 2016, Cumartesi 18:01:26 Arkadaşlar bide olayın insani boyutunu düşünün.Sonuçta İranın devletine uygulanan bir ambargo için bi sürü insan uçakların eski olduğundan dolayı hayatını kaybetti.İrandaki son senelerde yaşanan kazalara bakarsanız 95% uçaklardan kaynaklanıyor.Bi yolcu olarak o uçaklara bindiğiniz zaman az stress yaşamazsınız.Artı neden İran air le THY yi kıyaslıyosunuz ki?Gerçekten seneler boyunca ambargoda olan bir devlet ve bir havayolu şirketini senelerdir başarısına devam eden THY ile kıyaslamak mantıklı mı? THY belli bi sayıda yolcu kaybedecek doğru.İran airle THY yi kıyaslamak bence gayet saçma ve mantıksız.İran airin devrimden önceki geçmişine bakarsanız ortadoğunun bir numarasıydı.ama şuan o kapasiteye sahip bir şirket değil.umarım yakın zamanda uçaklarını teslim ederler ve bu insanlar bu işkenceden kurtulurlar. Saygılar 0
  • Neden 30 Ocak 2016, Cumartesi 12:15:17 Neden korkuyorsunuz bu kadar İran dan thy nin yandaşları hayırdır bu koku neden yabancı dostlarınız kaçar diyemi:))) 4
  • reza 30 Ocak 2016, Cumartesi 09:29:58 reza abinin önünde yatalım bizde 380 alosın:) 3
    • rezaya 30 Ocak 2016, Cumartesi 11:39:23 380'i al sok 4
  • MAHO AIR 29 Ocak 2016, Cuma 23:18:24 HAHAHA....Iran Air o u caklari ancak ic hatlarda ucurur....uluslararasi rekabette sanslari bile yok....hatirladigim kadar ile kabinde sadece kravatsit sakalli stewardlar vardi....ne THY`na nede körfez sirketlerine rekabet olamazlar. Ayrica yeni teknolije uyugun altyapi kurulmasi da seneler alacaktir....ambargo kalkmis olabilir ama rejim ortadan kalkmadi, tam tersine ekonomik güclenme ile birlikte rejimde güclenecek !!! Iran`in servetinin büyük kismi vatikan bankalarinda yatiyor sizce neden ilk önce vatikan ziyaret edildi ??? Airbus `a teminat bankasi yine italyan bankasindan geliyor....neden Alitalia icin o banka teminat vermedide simdi Iran Air icin verecek ??? Tüm bu gelismeler paranin herseyin üstünde oldugunun en somut kanisi.....Hayirli Isler !!! 3
    • Muhammet 30 Ocak 2016, Cumartesi 15:49:41 320 ler genelde iç hatlarda ve komşu ülkelere yapılan uçuşlarda kullanılacak ancak diğerleri Avrupa Amerika ve uzak doğuya yapılan uçuşlarda kullanılacak hele 380 ler içte kullanılan uçak değil .iç hatlar için 40 adet İtalyan-Fransız ortak yapımı olan ATR72 küçük ve kısa menzilli uçaklarda başka bir antlaşmayla satın alınmıştır . İran'ın 5yıl içinde alacağı 500 uçağın geri kalan kısmı büyük olasılıkla Boeing ler olacaktır . İranair yeni kurulmuş bir şirket değildir parlak bir geçmişi olan bir şirkettir 70 li yıllarda Qantas sonra dünyanın en güvenli ikinci şirketi seçilmiş ve o yıllarda Satın aldığı B747 ler ile Tahran-Newyork arasında en uzun ve ilk direkt uçuşa imza atmıştır ve sizi asıl endişelendiren de bu konulardır .ister kabullenin ister kabullenmeyin ancak İranair'in bir kaç yıl içinde tekrar zirvede yer alacağından hiç şüpheniz olmasın 4
  • bbln 29 Ocak 2016, Cuma 21:45:36 Ya basın gidin kim biner iranair e.Thy nin rakibi olurmuş.Olsa olsa Mahan air e rakip olur.İkisini toplasan Pegasus etmez. 4
  • Hakan 29 Ocak 2016, Cuma 20:34:56 thy gg wp, haklısın, on yıl içindede 50 yıl içindede thy sana çok batacak daha...hazır ol. 4
    • Olmadı 30 Ocak 2016, Cumartesi 09:38:52 Üslubunuz oldukça saygısız ve terbiyesiz ama mesajınızın özüne kesinlikle katılıyorum. 0
  • A380 uzaktan guzel. 29 Ocak 2016, Cuma 20:24:46 Thy en dogrusunu yapiyor bu buyuk kusu almamaklar. Aldigi an ilerlemesinin durdugu andir. Prestij olarak kullanilabilir ama ama para kalmadigi zaman prestijin anlami olmayacak. Ortadoguya yeni oyuncu gelmesi guzel. Onlarin en az 20 sene onundeyiz. Beceriksiz yoneticiler gelmedigi surece thynin sirti yere gelmez. 1
  • thy gg wp 29 Ocak 2016, Cuma 18:49:21 thy 10 sene içinde batar... 20
    • yazık 29 Ocak 2016, Cuma 19:53:48 Birşey olmaz Allahın izniyle hemde senin gibi ülkesine düşman olanlara inat bir şey olmaz 0
    • 1 29 Ocak 2016, Cuma 20:35:40 Hadi inş. 6
  • Bu resimler Casual mı? 29 Ocak 2016, Cuma 18:25:39 Haber ve firma değiştikçe sadece uçak ismi değişiyor resim ve arkası aynı kalıyor. Zaten bi Airbus 319 320 bide 737 için resim var. Ohh yetiyor hepsine 3
    • Update 29 Ocak 2016, Cuma 20:17:34 Control tuşuna basarken W tuşuna bas yeni uçaklar geliyor 2
    • Komiksin 30 Ocak 2016, Cumartesi 14:24:58 Google'a klavye komutları mı yazdın abicim? 1
    • 2013 Yılında 30 Ocak 2016, Cumartesi 14:31:34 Gazete'de haber vardı. "Yeni nesil Concorde ile Los Angeles-İstanbul arası 1 saate iniyor" Gördük sonra o projeyi 3 yıldır ses seda yok. Bu tarz projelerin gerçeklesecegini (yakın zamanda en azından) düşünmüyorum. Ki şuan yapılırsa sonu 90lardaki Air France Concorde gibi olmaz umarım. 0
  • yakışır 29 Ocak 2016, Cuma 18:11:49 iran bçlgenin yeni lideri ve thy bu işe üzülüyor!! ne araplar nede bizim işimize gelir:( 10
  • pişman vatandaş 29 Ocak 2016, Cuma 18:00:05 rezza zerrabı mumla arayacağız galiba.. mal batıya kaydı.. 5
  • 777 29 Ocak 2016, Cuma 17:58:45 Ceo ve Neo arasında ki fark ne? Bilgilendiren olursa sevinirim 0
    • . 29 Ocak 2016, Cuma 18:59:01 ceo:current engine option, halihazırda üretilen model. neo:new engine option, yeni nesil motorlu olan model. 2
    • Hava Otobüsü 29 Ocak 2016, Cuma 19:22:53 Ceo = Current Engine Option (Şuanki motor teknolojisi opsiyonu) Neo = New Engine Option (Yeni nesil motor teknolojisi opsiyonu) 1
  • 380 29 Ocak 2016, Cuma 17:56:42 Bunlarin pist ve atl yapisi 380 operasyonu kaldirabilecek kadar gelismismi 2
    • Muhammet 30 Ocak 2016, Cumartesi 13:27:11 Geçen yıl ilk defa Emirates (A380)Tahran imam Humeyni hava limanına geldi üstelik bir İranlı kaptan pilotla ve o pilot inişten sonra uçak penceresinden İran bayrağını dalgalandırdı ve bu hareket Arap'ların hoşuna gitmedi .ara sıra bu uçaklar Tahran'a iniş yapıyor . Bence yeni yapılan ve uzunluğu 4200 m ve genişliği 60 m olan ve tamamen beton pist olan Tebriz hava alanına da inebilir belki taxiway sorunu olabilir ama duyduğuma göre meşed İsfahan şiraz ve Tebriz'in bu uçaklara uygun hale getırılmesi için Fransız şirketleriyle ayrı bir antlaşma da yapılmış 1
  • Amsterdam 29 Ocak 2016, Cuma 17:43:12 Iran air in kisa vadede basarili olma sansi yok bu durumda.Uzun vadede en fazla orta duzeyli bir sirket olur.Buna sebeb aktarmalarda bayanlara basortusu zorunlulugu ve alkol servisi etkili olur.Avrupa ve Amerikada yasayan iranlilar kendi havayollarini tercih ederler.Cunku kendilerini cok begenmis insanlar... 1
  • A380 29 Ocak 2016, Cuma 17:38:55 A380 darisi THY nin basina 0
  • Türk 29 Ocak 2016, Cuma 17:29:21 İran Air hizmet kalitesi olarak THY'nin yanına yaklaşamaz. 3
  • boyama 29 Ocak 2016, Cuma 17:26:01 Livery'nin nasıl olacağı konusunda da kafa yorulmaya başlanmış. Airbus CEO'su medeniyete Airbus ile geçmeyi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz demiş. Biraz aşağılamış öveyim derken. TAsarlanan fotoyu burada bulabilirseniz. Resmi foto değil sadece amatör bir çalışma ama yine de çok güzel. http://justaviationenthusiasts.blogspot.co.uk/2016/01/iran-to-buy-12-airbus-a380.html 2
  • CPT63 29 Ocak 2016, Cuma 17:23:07 Darısı TKnın başına ,inşallah A350 ve A380 leri de filoda göreceğiz. 3
  • çok gezen 29 Ocak 2016, Cuma 17:19:45 bu anlaşma sadece sipariş hak var rahmet var iran her zman kıvırabilir iranın yapmıyacağı ve yapmadığı iş değil 3
  • Audi TTli hostes 29 Ocak 2016, Cuma 17:12:01 Kısa bir süre sonra vazcaydık demeleri muhtemeldir. 1
  • :) 29 Ocak 2016, Cuma 17:11:29 pilotları elemek için almanyadan dlr için özel ekip gelmiş...2 defa kalırsan ömür boyu giremezsin şartıda varmış... 0
    • Lufthansa 29 Ocak 2016, Cuma 23:31:05 Allan lar bir defa fail olursa birda yapamiyorsun dlr testi 0
    • Cathay Pacific 29 Ocak 2016, Cuma 23:53:25 Andreas Lubitz gibiysen dlrı 1 kerede geçiyorsun diyorlar. 1
    • yakında 31 Ocak 2016, Pazar 02:48:18 DLR dan iki kere olumsuz alanı vatandaşlıktanda çıkarırlar sanırım. Nüfustan düşerler falan. Malum, vasıf eksikliğine delaletmişmiş :)) 1
  • 738 29 Ocak 2016, Cuma 16:58:49 Bunlarda pazardan armut alir gibi 350-380 hepsinden karisik yapmislar. O ucaklar nasil dolacak? Basarilar diliyorum yinede. 2