İKİ UÇAK AHL'DE ÇARPIŞACAKTI!

    Çok beğenilenler

  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 09:50:31 Bu işlerde bahane olmaz!!!!!!!! 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 09:50:38 Pilot nasıl olurda?inen kocaman ucagı gormezde,inen ucak,kalkan ucagı görüyo..yolcular bıle gormuştur be kardeşim.kule ile alakası yok..bu işin..körlerde artık ucak mı kullanıyo:):): 0
  • Tüm yorumlar

  • Misafir 23 Ekim 2010, Cumartesi 18:39:36 m.ali birand yaptı bari havacı olarak geçinen sizler yapmayın, arkadaş rapor edilmemesi için yalvarmıyor sadece rapor edilip edilmeyeceğini soruyor çünkü onun açısından rapor edilecek birşey yok bu basit bir airmiss kimse ölümden falan dönmedi bunlar istandulda sık sık olan yakın geçmeler, uçaklar Ra bile almamış tamamen pilotun abartması 0
  • Misafir 23 Ekim 2010, Cumartesi 09:00:44 eski bir hava trafik kontrolörü yeni bir pilot olarak diyorum ki: rapor edilmemesi için bu şekilde pilota yalvarılması ,karakter olarak zayıflığın göstergesidir. Bu acizliğin ve daha birçok sorunun altında yatan neden ,atc nin talimat veren konumunda olmasına rağmen pilotun 6 da 1 i maaşını almasıdır. Ben en çok eski meslektaşımın yalvarır tarzdaki konuşmalarına üzüldüm. 0
  • Misafir 23 Ekim 2010, Cumartesi 03:59:44 Şaka mı bu yaa nasıl bir savunmadır ''bir anlık dalgınlığıma geldi''...o kadar insan hayatını kaybetsin olur mu bir anlık dalgınlığın yüzünden ??? bu olay kesinlikle rapor edilmeli !!! Burdan sorumlu kaptana sesleniyorum eğer rapor edilmezse bence sizde yaptığınız işin ciddiyetinin ve yaşanan olayın farkında değilsiniz demektir... 0
  • Misafir 22 Ekim 2010, Cuma 23:59:00 Angelina jolie hastası birisi olarak ,onun da oynadığıPushing Tin diye bir film seyretmiştim .Hava Trafik Memurlarının hayatlarnı anlatıyordu. Filmde ne kadar çık uçak idare edersen ve ne kadar yakın ama kontrollü olursan o kadar iyi hava trafikçi olursun gibi bir izlenim veriliyordu. Bu olayın bu kadar büyütülmesi bana biraz garip geldi. Havaalanında izliyorum da aten birçok uçak birbirlerine gayet yakın uçuyorlar. 0
  • Misafir 22 Ekim 2010, Cuma 17:07:41 Geçen yıl Tübitak olarak Ankara da birleştirilecek olan Saha kontrolle ilgili Ankara hava trafik merkezine bir gezi yapmıştık. Hakkaten adamlar baya zor şartlarda çalışyorlar. Bir de olay kuleden çok öte .Havada uçan tüm uçakların yolların üzerinde bu adamların sürekli takibiyle uçtuklarını ve birbirlerinen uzak tutulduklarını görünce hakikaten çok şaşırmıştım .Cidden Allah kolaylıklar versin . 0
  • Misafir 22 Ekim 2010, Cuma 11:14:01 Ben İbrahim Yalı kaptan :)) Çok güldüm .. Baya başarılısın Yalı kaptan ... Rapor etme sen teğet geçersin bugün yarın yanak yanağa geldiğinde rapor edersin ;) 0
  • Misafir 22 Ekim 2010, Cuma 01:15:29 21.37'ye katılıyorum. Madem bu olay deşifre oldu, o günkü radar kayıtlarına bakılsın. Olay yorum pencerelerinde ya da gazete sütularında bilen-bilmeyenler tarafından tartışılacağına yetkililer tarafından incelenip sonuçlandırılsın. Tüm pilotların şirket veya kendi usulleri yerine AIP'de yayınlanan usulleri kullanması lazım. Avrupada sektirmeyenler, İST'da aynı talimatı ATC'ye 3 kere söyletiyorlar. Kullanılacak süratler belirtimişken BIGA'dan 210 K.ta gelenler var. HI SPD denince de 220'ye çıkarıyor. Kontrolörü de, arkadan gelen adamı da deli ediyor. Herkesin kafasına göre takıldığı yerde kontrolör AIP'ye/talimatlara uymayanı patern dışına atmalıdır. Telsiz disiplinine ne oldu? Bu kayıt niçin Kontrolörler gününde servis edildi? 0
  • Misafir 22 Ekim 2010, Cuma 00:36:47 yakinda bir kaza olacak, o zaman rapor etmemenin ne anlama geldigi anlasilcak. Umarim önlemlerini bir an önce alirlar... 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 23:54:21 dünyanın bu en zor işini icra eden saygı değer kaptanlarımıza sahip çıkalım sayın töshid. . 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 21:37:18 Yorumlarin bazisini cok sacma buldum. Konusmalardan anlasildigi uzere TA (Traffic Advisory) alinmis ve kaptan hemen kacinma yapmis.Bu yanlis bir hareket. TA alindiginda ilgili trafige bakilir, trafik gorulmeye calisilir, tirmanma ya da alcalma hizi azaltilir ama kacinma yapilmaz.TA ikazi alindiginda olumcul tehlike yoktur,potansiyel tehlike vardir.RA (Resolution Advisory) geldiginde ucaktaki TCAS cihazlarinin uyarisi dogrultusunda kacinma manevrasi yapilir. TA ikazlari ve olaylari icin rapor yazilmasi zorunlu degildir ama RA ikazlari ve kacinmalari icin rapor yazilmak zorundadir. Istanbul trafigini hali icler acisidir.Telsiz konusmalari, kontrollerler cok yogundur.Bu sorunlara davetiye cikarmaktir, derhal tedbir alinmalidir. 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 21:07:13 Yorumunuz uygunsuz ve hakaret içeren unsurlara yer verdiğinden dolayı yayımlanmamaktadır. 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 20:47:05 ya bu benim de başıma geldi TA alınca yandım allah diye ATC ye dert yanılıyor.RA alınmadan manevra yok.CPA mantığıyla çalışıyor.Birisi biz TA bile alsak şirket bu bilgileri download ediyor falan demişti.Böyle bir uygulama varmı ?gerçekten bilen varsa söylesin. 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 19:51:53 Haklısın.. avrupa daki kontrolör istanbul trafiğine eline mikrofon alamaz...ne de olsa avrupalı, karmaşa içinde yaşamayı görmemiş 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 19:27:21 o gün havaalanına çok yakın bir alışveriş merkezinde dışarıda oturuyordum;birden piste inerken uçağın tekrar havalandığını gördüm.Çok şaşırdım; ne oldu acaba diye düşündüm?Bir an o uçağın içinde ben olsam çok korkardım diye düşündüm:pilot tam tekerleklerini piste değdirecekken ani ve profosyenelce uçağı tekrar havalandırdı(bravo).Kaptan çok iyi niyetliymiş;böyle bir olay kapatılır mı?Anın psikolojisinden herhalde.. 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 19:09:23 Uçaklar en güvenli ulaşım aracı ise bunda en büyük pay piloylar ve hava trafik kontrolörlerinindir 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 17:03:04 kapatalım canım kapatalım konuları amsterdam gibi olursanız görürsünüz kapatalımları.... 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 16:56:41 bu kaptanla ATC yi hemen yere alıp limon satmaya başlattırmalılar...yanyana iyi bir ikili olurlar 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 16:55:01 Uçanlardan ortalama tipolojiye bile "anlayacakları bir dille" kapı kapandı açıldı arasını bir anlatsan önce gider o muadillerinden insan üstü farklarla çalışan HTK lerlerini öper. Ha şuda var. Özel bir iş. Aile kavgası, takıntı, sıkıntı, v.s. kaldırmaz. Aşk ister, fedakarlık ister, mütevazilik ister, usta çırak felsefesi ister. Diyeceksiniz ki hepsi ister. İyi o zaman gidin bir gece seyredin bakalım sonra konuşun. İşin bu kısmını bilse herkez çalışma saatlerini yarıya indirin diye meclisin önünde yatar onlar adına. Ama ne yazıkki orası kamu ve aynı kurumda çalışan bir memurla aynı statüdeler. Hoş dr ları bu hale getiren zihniyet onlara nasıl bakar meçhul!!! 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 16:42:10 kendini kurtarma çabasına düşmüş atc deki bu şahıs derhal görevden alınmalı.ne de mek birşey olmadı bu nasıl bir mantık? 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 16:09:47 türkiyeki ATC ler kendilerini avrupadakilerle bir tutuyorlar demiş ezik bir DHMİ çalışanı o taptığınız ve hayranı olduğunuz avrupadaki ATCleri getirin bakalım istanbul yaklaşmada ellerine mikrofon alabileceklermi... seyrüsefer DHMİ'den ayrılıp özerkleşmedikçe daha çok rezillik çıkar haklısınız o günlerde gelecek inşalh 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 15:20:00 RA ikazı yoksa hiç kimse kendi kendine kaçınma yapamaz. TA ikazında sadece gözle temes kurulmaya çalışılır. TA da kaçınma yapan varsa tamamen hatalıdır. RA ikazı yoksa çarpışma ihtimal, henüz gerçekleşmemiştir. Kaptan hatalı siz de hatalısınız haber başlığı yanliş. üzgünüm.... 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 14:52:40 daha bunlar göreceklerinizin sadece başlangıcı....setredin bakalım daha ne kepazelikler ortaya çıkacak 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 14:52:18 ATC yada Kaptan fark etmez. Kim hata yapiyorsa sebebi arastirilmali ve eksikler derhal giderilmelidir, Bu tip olaylar hasir alti edilemez, herkes hata yapabilir ama bu havacilik da hata yapildimi bunun bedeli yuzlerce insanin hayatina mal olur, o ucaklarda esiniz, kardesiniz, evladiniz, akrablarinizda olabilir, ATC arkadaslara sesleniyorum, hemen savunmaya gecmeyiniz, hata varsa bunu duzletmek icin yapilmasi gereken cozumleri paylasmaliyiz, 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 14:25:10 Bu meslek hata kaldırmaz,adam hala rapor edilip edilmeme derdinde ya büyük bir facia olsaydı,yüzlerce insanın hayatını tehlike attılar,eğer pilot farketmeseydi olacakları düşünmek bile istemiyorum..Kaldıki burda bu konuşma kaydının yayınlanması yetkilileri harekete geçirmeli,ve gerekli inceleme yapılmalı ve olayda ihmali olanlara gerekli işlem uygulanmalı.. 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 13:47:07 Havacılık Sektörünün son hızla ilerlediği ülkemizde ne yazıkki personelimiz kendisini geliştiremiyor... Bu olaydada görülmüştürki ATC' ler 4+4'lük değil ve çok eksikleri var ama kendilerini avrupadaki meslektaşları ile bir tutuyorlar...Siz kurum içindeki çekişmeyi bırakın aranızadaki torpillileri ve iş bilmeyenleri ayıklayın... 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 13:46:44 Hepimiz insanız hepimiz hata yapabiliriz. Önemli olan bilmişlik yapmamak. 74te Isparta'ya düşen 727 yardımcı pilotun Isparta'yı Antalya sanması ile olmuştu. Kayıtlara göre Antalya "Seni radarda göremiyoruz rotana dön!" dese bile yardımcı pilot "Sana mı inanayım gözlerime mi?" dedi ve sonuç bildiğim kadarıyla o zaman havaalanı bile olmayan Isparta'ya uçak düşmüştü. Veya 80lerde sis içinde Ankara'ya yaklaşan bir uçak pas geçmemiş biliyorum diyerek sonucunda 100metre arkaya teker koymuştu. Bi tanıdığım o kazanın şahidi olan kontrolör ile konuşmuş. Anlattığına göre kule "Hava çok bozuk inme" demiş ve pilot "Ben burayı çok iyi biliyorum bana mı ögretcen" demiş. Sonra da siste hava kızıla dönmüş. Hepimiz hata yapabiliriz ama hava yapm 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 13:20:58 Bu tarz bir yakın geçiş kesinlikle rapor edilmeli. Aksi takdirde ileride olabilecek daha büyük kaza / kırımların önüne geçmek için önlem almak mümkün olmaz 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 13:05:14 ATC gidip 2 3 milde hold verirse burası sakat zaten! biraz daha dikkatli olmak lazım, iş cocuk oyuncagı degil. 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 13:05:09 "Uçak kazası raporu" programını izleyenler varsa bilirler, bu bir anlık dalgınlıklar, yüzlerce insanın hayatına mal oluyor! "Rapor edilecek bir durum olmadığı söylendi" diyor kule, inanılmaz! Yarın öbür gün bir kaza yaşanıp da, bir anlık dalgınlık yüzünden insanlar canlarını kaybettiği zaman, bu olayı rapor etmeyen kaptan ve bu hatayı yapan kule görevlisi kendilerini nasıl hissedecekler acaba?? Atatürk Hava Limanı şu anki yoğunluğu kaldıramıyorsa, insanlar HAYATLARINI KAYBETMEDEN ÖNLEM ALINMALI !! 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 12:47:40 TCAS konusunda thy pilotlarının (hemde geniş gövde ) eksiklikleri 777 ve bu 340 olayında ortaya çıkıyor .777 de 2 kez uyulması zorunlu RA e uyulmuyor 340 da da sadece ta ikazına ortalık velveleye veriliyor. 300 ft yaklaşan uçak çarpışma bölgesinde olsa mutlaka ra e sebebiyet verirdi .(her iki uçağın tcas ları sadece ta e set edilmedi ise)RA olmadığına göre çarpışma tehlikesi hiç gerçekleşmemiş demektir.Rapor konusuna gelince doğu insanının zaafları işte bu seferlik ne demek rapor verilecek bir durum olsa mutlaka verilmeli.Bu durumda rapor verilse idi hiç bir şey olmaz 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 12:41:14 Hepinizin unuttugu tek şey hepimiz insanız.Bu sektör elbette hata kaldırmıyor ancak yeri geldiginde pilotta hata yapabiliyor kulede...Karşılıklı anlayışla herşey çözülebilir.Ben bi pilotum.Benim hatamın olup kulenin görmemezlikden geldigide oldu kulenin hatasını görüp benim görmemezlikden geldigimde oldu..2 tarafdan birisi dikkatli olursa kaza yaşanmaz zaten.Kuleci arkadaşda evine ekmek götürüyo sonuçta.Hemen infaz etmek dogru değil.Herkese emniyetli uçuşlar diliyorum 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 12:39:13 Soz konusu insan hayati arkadaslar,, Turk havaciligi malesef enternasyonel kurallara gore islemiyor, abi bir daha olmaz ozur dilerim mantigi ile isliyor, 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 12:30:18 kule görevlisi diye bir ünvan yok. onların hepsi hava trafik kontrolörü. sen o beğenmediğin kontrolörün zihinsel kapasitesine hayatın boyunca erişemezsin. yaptığın yorumdan belli, ilkokul mezununun becerilerine bile sahip değilsin. 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 12:01:29 HERKES KONUŞUYO BAKALIM KONUŞUN... BİRİ PİLOT EGOSUNU TATMİN ETMİŞ, DİĞERİ İŞİ BİLENDE BİLMEYENDE KONUŞUYOR DİYOR. AMA ÖNEMLİ OLAN İNSAN HAYATI O UÇAKTA KENDİ SEVDİKLERİMİZİN YADA KENDİMİZİN OLDUĞUNU SAYARAK YORUM YAPALIM. SÖZKONUSU İNSAN HAYATI OLDUĞU İÇİN RAPOR ETMEME DURUMU HAYLİ İLGİNÇ, PİLOT BU DAVRANIŞINDA HATALI :( 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 11:58:28 arkadaşlar bence atc yi ve ekibi kutlamak lazim. örnek bir davranış sergilediler. hata olmuş ve hatadan teçrübe edinilmiş birşey öğrenilmiş. ikitaraf profesyonel kötüsünü önlemiş. biz birbirimize destek olmazsak yurtdışındakiler gibi körleşiriz. atc deki arkadaşlar inanılmaz bir trafikle baş ediyorlar. thy ekip arkadaşlarım kültürümüze uygun davranış gösterdiler. abartamiyalım lütfen. 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 11:56:19 bir kere yaşanılan konuşma kule kontrolorü değil yaklaşma kontrolörünün yaşadığı bir durumdur, orada çalışılan koşulları bilmeden saçma sapan yorumlar yapmaya kimsenin hakkı yoktur, siz kötü yorum sahipleri ,hiç mi hata yapmıyorsunuz kendi meslek hayatınızda, işte aradaki kocaman fark siz hataları yaptığınızda kimsenin umrunda olmaması, kontrolör hata yaptığında haber olmasıdır..kaldı ki RA bile almamış iki uçak dolayısıyla insan hayatıyla ilgili hiçbir sıkıntı yok demektir..bazen de bu büyük hataları pilotlar da yapar neticede ikisi de insan önemli olan sonucunun hayırlı şekilde olması..burada havacılık açısından hoş olmasa da kesinlikle normal bir durum söz konusu, o yüzden evett abartmaya hiç gerek yok 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 11:47:55 Havacılıkta rapor kültürünün olmadığı bir kez daha belirlendi. Kaptan eğer sorun yaşadım diyorsa bunu mutlaka rapora dökmeli veya hiç konuşmamalıdır. Konu rapor edilmezse gerçek bulunamaz. Uçağın DFFR i hemen sökülür gerçek kule konusmaları ile ortaya çıkar. Burada ne yapılmış; Hadi bu sefer etmiyimde dikkatli olun denmiş. Varmı böyle şey yaaaa 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 11:45:15 Kule görevlisi ilkokl mezunumu? Bu ne biçim lisan, bu nebiçim yaklaşım,Allah bu kule görevlisinden hepimizi korusun... 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 11:42:40 13 Ekim günü AHL'ye çok yakındım, normalde bulunduğumuz yerden uçkaların imiş kalkışı net bir biçimde görülmesi gerekirken sis/yağmur yüzünden pist uçaklar görünmüyordu, belki olayın kaptan tarafından son anda farkedilmesinde görüş mesafesinin azalmasını etkisi olmuştur, 183 ft'de pistteki uçaklar dahi görünmüyordu ama 5000 ft'teki durum nedir bunu bilemeyez. 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 11:35:06 Havacılığın içerisindeysen ilk sağdan terket:) kimseye birşey olmamış, o zaman sorun yokmuş..vay beee.. 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 11:33:07 trafik uyarısı aldım diyor almadım diyor ? :) 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 11:25:19 Bu ne demek ya ? Burada sözkonusu insan hayatı , hem de yüzlerce ... Laf başı geldiğinde "şöyle önemli adamız böyle maaş almamız gerek" . İş hataya gelince "abartmayın" . Bu nasıl bir yaklaşımdır ??? Havacılık bu başka şeye benzemez , hata kaldırmaz ... 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 11:25:01 allah bırdaha tekrarını göstermesın işalllah çok çok gecmiş olsun 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 11:15:54 kaçınma kumandası Resolution Advisorye göre verilir, ???. 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 11:06:33 KİMSEYE BİR ŞEY OLMAMIŞ SONUÇTA.. ÇOKTA FAZLA ABARTMAYA GEREK YOK.. KAPTAN BABLIK YAPMIŞ RAPOR ETMEMİŞ.. ETSEDE BİR ŞEY OLMAZDI ZATEN.. O İNSANLAR ÇOK ZOR ŞARTLARDA ÇALIŞIYORAR BUGÜN KAPTAN ONU KURTARIR YARIN O KAPTANI NİFAK SOKMAYIN MİLLETİN ARASINA.. 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 11:05:23 e zaten tum dunya dinliyor bu konusmalari internet uzerinde yayinlaniyor bunlar etikle ne alakasi var anlayamadim. adamin yatak odasi konusmalarini mi yayinlamislar sanki 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 11:02:16 burda konusmalarin yayinlanmasi ne kadar etik? 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 10:49:15 Arkadaslar bu isi anlayan anlamayan yorum yaziyor.Havacilikta zaman zaman herkesin cok gerildigi anlar yasanabilir.Dinlediginiz uzere kule rapor konusunu soz konusu trafik frekansinda degil baska bir frekans vererek ilgili ucakla gorusmeye baslamistir.Diger taraftan soz konusu olay rapor edilecekse bu aninda karar verilmesi gereken ve kule ile soz konusu olay gorusulerek bulunan frekansa bildirilmesi gereken bir olaydir.Inince ben bir kahveye gideyim durumu olmaz yani.Diger taraftan egos konusu yapti dediginiz kaptanin dikkati ve basarisi yuzunden facia yasanmamistir.Kaptan buna ragmen istese kuleyi rapor ederdi ancak iyi niyetinden ve kulenin dalginligini kabul etmesinden dolayi durumu rapor etmiyor.Buda ego iddianizi yok ediyor..Bilginize 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 10:34:33 inişte uçaklara aynı pissten bazen marmaraya bazende karadenize doğru kalkış verilir. bir uçak kuzey güney istikametinden yaklaşırken bir sonraki uçak aynı pistten ters istikamette kalkmaz. bunu canlandırınca climb'daki uçağın DİKİZ aynası olmadığından arkadan gelen ve approach'taki uçağı mümkün olmaz. Ama sen engin bilginle kalkıp yılların Kaptan pilotunu bir dakika'da kazma yaparsın. kazma kim bunu değerlendirmek lazım. 9:59 katılıyorum. tehlike bertaraf edilmişken telsizden konuşulmasa daha yerinde olurmuş ama ses yonlarıdnan hissedilen kaptanımda biraz telaşlanmış ve konuşma gereği hissetmiş. Büyük geçmiş olsun güvenli uçuşlar. 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 10:30:52 Her 2 Uçakta RA almamış, sadece TA ikazı için rapor yazılmaması normal. Her gün avrupa hava sahasında da olan şeyler bunlar, TA ikazında yapılacak şey, TA ikazı veren trafik ile visual bağlantı kurmaya çalışmak ve bu sırada alçalma yada tırmanma yapılıyorsa V/S i azaltmaktır. ATC nin verdiği irtifalara 1000 feet kala 1000 fpm aşılırsa karşılıklı olaralar TA, hatta RA bile alınır çünkü bunu takip eden bilgisayarlar sizlerin 1000 ft kala duracağınızı bilmez, devam edeceksiniz sanarak bu ikazları verir, RA alınmadığı için zaten rapor edecek birşey yok. bu sadec bir ikaz...... 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 10:19:05 Bu tür olaylar havada konuşulmamalı. İstediğin kadar rapor etme, olayı sağır sultan duydu. Frekansı, elinde receiver olan herkes duydu. Ben olsam inişte sonra konusuruz deyip olayı o an kapatırdım ve indikten sonra radara ziyarete giderdim. 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 10:04:06 Biraz egoistlik kokusu var pilot egosunu tatmin etmiş gerisini koy vermiş 0
  • Misafir 21 Ekim 2010, Perşembe 09:59:31 bence 5 dakika uzatmalari bile hata. olayi hava da konusmalari, tartismalari hata, yerde halletmeleri gerekiyordu cunku diger ucaklar radio call yapabilmek icin de bekliyorlardir simdi. atc cok korkmus gibi, herkese gecmis olsun 0