Helikopter kazasında pilot faciayı önlemiş

    Çok beğenilenler

  • Kabul Edemem 06 Temmuz 2016, Çarşamba 13:44:27 Askeri helikopter ile bayramlaşmaya mı gidilir? TSK'nın imkanları "bayramlaşma" gibi askeri açıdan hiçbir önemi olmayan organizasyon için mi kullanılır? Hadi kullandınız madem, kadınlar ve çocukların ne işi var o helikopterde? O helikopter kişisel ulaşım aracınız mı? Komutanlar binsin gitsin ne bayramlaşmasıysa bu. O sabilerin günahı neydi? 11
    • Vicdan 06 Temmuz 2016, Çarşamba 14:06:48 Allah akıl fikir versin ama vermezki beynin kurumuş 8
    • vicdan'a 06 Temmuz 2016, Çarşamba 14:33:53 Kimse burda şehitlerimize saygısızlık yapmıyor.Ancak bu gözler doğuda ayağı kırık,böcek sokmuş vs. asker için helikopter kaldırılmadığını,birkaç bekletildiğini çok gördü.Aksi yazılacak yorum umrumda değil,zira b gözler bu halleri görmüşken hiç de kusura bakmayın hiç terör riskinin olmadığı bir bölgde hemde bayram ziyaretine helikopterle gitmek nedir yaa.Biz katarmıyız arabistanmı.Nerde bu kaynağın bolluğu?? Bunları sorgulamak şehitlerimize saygısızlık asla değildir.Sapla samanı karıştırmamak lazım 3
    • Chatboy 06 Temmuz 2016, Çarşamba 15:22:03 Kabuledemem denen şahsiyet, 30 gün sarayda verilen ve hiçbir yoksulun davet edilmediği iftarlara harcanan paralar zoruna gitmiyor da bütün protokollerde yeri olan bayramlaşmaya Jandarma Bölge Komutanının Giresun gibi kara ulaşımının sıkıntılı olduğu yerde helikopter kullanması mı zoruna gidiyor. Eşler çocuklar neden helikopter de diye soruyorsun, adı üstünde bayramlaşma bayram herkes için bayramdir. 10
    • Bence de 06 Temmuz 2016, Çarşamba 15:28:32 Olay trafik kazasi ,keyfekeder bayramlaşma da vazife esnasi geregi olmadna göre nasil şehit olunuyor anlamadim.kim ölse şehit diyorlar.şehitlik mertebesinin de icini bosaltmak,anlamsizlastirmak degil de nedir bu 3
    • Chat boya 06 Temmuz 2016, Çarşamba 16:21:04 Her türlü gudik iftar ve davet de rahatsız ediyor. Devletin hizmet aracıyla eşini dostunu oraya buraya götürmek çok ciddi bir etik sorundur. Bilmem kaç milyonluk helikopterler paşalarımız kafaya göre kullansın diye alınmıyor. 1
    • giresunlu 06 Temmuz 2016, Çarşamba 16:23:47 Bu eleştiriye karşılık hemen saray,ziyafet vs. ona niye karşı çıkmıyosun demek?? Nereden biliyorsun karşı çıkmadığını?? Bu milleti bitirirse bu israf bitirir..İnsanların çoğunun bunu normal görmesi korkunç birşey.. 0
  • Akl'ı selim lütfen... 06 Temmuz 2016, Çarşamba 14:27:33 Bayramlaşma derken kendi anasını babasını ziyarete gitmiyorlar. Sapa yerlerdeki birlikleri ziyaret edip moral vermek için gidiyorlar anladığım kadarıyla. Bunun ziyaret edilenlere verdiği manevi haz ve kuvvetin maddi hesabı olmaz. Ben yanlış bir şey görmüyorum. Allah rahmet eylesin ve de acil şifalar... 8
    • Vatandaş 06 Temmuz 2016, Çarşamba 15:21:08 Arkadaşım anlamakmı istemiyorsun,kimi isterse gitsin ziyaret etsin.Burada araçla bir iki saatlik gidilcek yeri helikopterle gitme saçmalığından bahsediliyor. 15
  • Tüm yorumlar

  • cobra 08 Temmuz 2016, Cuma 17:01:27 offf yine yerleşim yerine düşmek üzere olan hava aracı ve onu kurtaran kahraman pilot seneryoları...yapmayın artık kimse yemiyor bu numaraları.... 0
  • khan sarr 07 Temmuz 2016, Perşembe 21:00:17 Acil durum prosedürlerini uygulamış. Her olayda kahraman aramaya ne kadar meraklıyız. 0
  • ucakcı 07 Temmuz 2016, Perşembe 17:19:22 her sene bir helikopter düser 20 yıldır ve kimse nedenini arastırmaz önlem almaz cok basarılı bulunur kahraman türk pilotu olunur olay budur 0
  • fo trainee 07 Temmuz 2016, Perşembe 09:04:52 Bu hava araçlarında GPWS yok mu ki acaba ilginç geldi bana biraz. 3
    • trinnant 08 Temmuz 2016, Cuma 07:47:32 GPWS olsa ne olacak sen göre göre sise buluta dalıyorsan GPWS ne yapsın? 0
    • Capt 08 Temmuz 2016, Cuma 16:09:59 Yok kardeşim bu airline uçağımı zannettin! 0
  • qwe 06 Temmuz 2016, Çarşamba 19:59:32 Allah rahmet etsin yaralılara da acil şifalar versin. CFIT gibi görünüyor. kahramanlık hikayeleri yazmaya gerek yok. 2
  • pilot 06 Temmuz 2016, Çarşamba 19:43:52 Bu helikopterlerde yakıt boşaltma sistemi yok. Olay tamamen sise girerek yer görüşünü kaybetme sonucu yere çarpmadır.Komplo teorisi veya hamaset üretmeye gerek yok.Aksine deve kuşu gibi her seferinde kuma görfüğümüz kafamızı kumdan çıkarıp gerçeği görelim ki bu tür elim olaylardan ders çıkaralım,bu tür acılar tekrar etmesin, evlatlar babasız annesiz kalmasın. Tv ler bağırıyor son bilmem kaç yılda 20 dkorsky düştü diye, 2-3 tanesini teröristler vurdu veya tele çarptı düştü, 1-2 si teknik arıza geri kalanların tamamı sise buluta tipiye veya kara girmekten görüşü kaybetmekten kaynaklandı.sen helikopteri göz göre göre sise, kara, buluta sokup kırıyorsan helikopterin skorskynin suçu ne.Şehitlere Allahtan rahmet yaralılara acil şifalar dilerim.Ayrıca bu helikoptere sivillerin alınması ve böyle bir iş için kullanılması yasal değildir, kullandınız da ne oldu boyunuz mu uzadı, bir sürü ocağa ateş düştü yazık değilmi bunca vatan evladına? sapla samanı karıştırmayın hamaseti bırakın artık. 3
    • S70 09 Temmuz 2016, Cumartesi 01:19:20 Çok bilmiş şahıs yakıt boşaltma sisteminin olup olmadığını bilmediğin belli, Ama boş konuşmasını çok iyi biliyorsun 0
  • gonyali 06 Temmuz 2016, Çarşamba 19:17:33 yakit tahliyesi ile ugrasacagina adam akilli indirmeyi deneseydin. agaclari hamak olarak kullanmis mis mis . her zaman her yerde agaclardan uzak durun derler. bjrda hatayi yapan pilotu aklamak icin tsk her turlu yolu deneyip beceriksiz pilotlarini kahraman gostermeye calisiyor. yakit tahliye etmismismismis. bu helikopterde o sistem yok. beceriksizliginden oturu dusurdu bu kadar basit. skorskilerin kazalarina bakin inceleyin. hemen hemn hepsi ya daga carpmis yada sistr dusmus. iste sizin yetistirdiginjz pilotlar. 9
    • Nokta 07 Temmuz 2016, Perşembe 11:07:32 Kaç saat hlkp uçuşun var? Sen hiç dağlık arazide hlkp uçurdunmu? Alçak irtifa uçuşunun zorluklarından haberin varmı? Senin 3 km lik pistlere yaptığın iniş kalkışlara benzemez hlkp in iniş kalkışı ve uçuşu. 3
    • Gonyaliya 07 Temmuz 2016, Perşembe 12:01:31 Pes artık.. Resmen pes...verilecek çok daha güzel cevaplarım var ama yayınlanmaz.. Ben yayınlanacakları burada özetliyeyim.. Karadeniz cografyasını Gonya ovası sandığın belli .. Helikopter manuellerinin hepsinde ormanlık bölgelere yapılmak zorunda kalınan acil durumlara ilişkin ayrıntılı bölümleri mevcuttur. Senin algılayacagın sekilde söylemek gerekirse üretici onaylı zorunluluk durumunda uygulanacak usuller resmi dökümanda vardır.. Eğitimine kalitesine laf ettiğin o pilotlar ise ucuculuk hayatlarının en az yarısını iç güvenlik bölgesinde harcamış EVET GERCEK KAHRAMANLARDANDIR. Geri kalan yorumlar için sanırım yüz yüze görüşmeliyiz.. Daha açıklayıcı olabilirim 1
    • Captain Happy 07 Temmuz 2016, Perşembe 18:26:49 Settle down captain happy 0
    • gökhan 08 Temmuz 2016, Cuma 07:30:38 allah aşkına gonyalı denen ölüye bile saygısı olmayan adi adını adresini ber de yüz yüze görüşelim var mı cesaretin ? bi laf var konyanın altında erenler üstünde ..tv.renler yaşıyor diye 0
  • Dusunen adam 06 Temmuz 2016, Çarşamba 18:05:50 Bu Elim olayda yabanci gizli servislerin rolu nedir? Skorsky firması 19 temmuz'da halka açılacağını duyurdu, bununla ne gibi baglantilari var midir? Yaralı tugay komutanı fetö törör örgütüne yapılan operasyonlara cok destek verdigi bilinen bir gercek bu konuda me dusunuluyor 0
  • asker pilot 06 Temmuz 2016, Çarşamba 17:04:55 Baslik biraz sacma olmus. 3
  • ozel tım 06 Temmuz 2016, Çarşamba 16:48:34 ya vatandas rumuzlu arkadas bence sen samımıyet testıne gır vıcdanınla beraber yapmacık yapmacık ıcımız yandı yok soyle oldu yok boyle oldu AMA? bunlarda tartısılmalıymıs mış.. ya sen hayatında o bolgeye gıttınmı hıc? artı bahse konu karakollara araclarla ulasmak cok cok zor hatta bazı karakollar ımkansız.. helıkopterle gıdılmesı kadar dogal bı durum yok.. bes bın dolarda degıl ayrıca o ucusun malıyetı.. 1
    • vatandaş 06 Temmuz 2016, Çarşamba 17:51:20 Orda karakola vs. gitmiyorlar,eleştirilen konuda niye personel veya malzeme karakola karadan gitmiyor vs.de değil..konuyu saptırma, aile ziyaretine gidiyor.Kimse niye ziyaretede gidiyor demiyor,niçin helikopter böyle işlerde kullanılıyor,bunu soruyorum..Samimiyet testi falan abuksubuk konuşma.Haddini bil.Bn bu helikopterde kaptan pilot olarak görev yapan biriyim vede bu aracı aynen bu şekilde lüzumsuzca keyfi kullandıran çok gördüm.Tepkim buna.Ayrıca yaklaşık uçuş maliyeti 5bin dolar.Bunun tek tek maliyet kalemini çıkaracak değilim. 12
    • Alpinist 06 Temmuz 2016, Çarşamba 18:53:06 Arkadaşlar ben ne askerim ne polisim. Anadoluyu bilen bilir. Bazı köy ve mezralara ulaşım abartısız konuşuyorum bir tam gün alır. Helikopterle gidilmesi 0
    • kaptan pilot? 06 Temmuz 2016, Çarşamba 21:19:55 Devlet havaaracı, devlet işi için kullanılır bunda garip olan ne? 0
    • Moby 06 Temmuz 2016, Çarşamba 23:46:02 Vatandas dostum,sen bu canavari ancak ruyanda ucurursun.Kullandigin terminoloji ve yazdiklarin askerlikle sifir alakan oldugunu ortaya koyuyor.Buna ragmen gercekten asker isen,kurum adina buyuk bir ayip ve bosa kaynak israfisin.Askerlik ve havacilik adabindan ise bahsetmiyorum bile... 1
    • Flyby 07 Temmuz 2016, Perşembe 11:12:06 aile ziyaretine gidiliyormuş diye saçma sapan muhabbeti bıraksın artık şu "vatandaş" denen kılık! nerede görülmüş bir generalin heyetiyle beraber aile ziyaretine gittiği. böyle bir yorumu TSK ile alakasız bir cemaatçi/yandaş yapabilir ancak! 0
    • vatandaş 07 Temmuz 2016, Perşembe 16:04:40 tüm haberlerde şehit ailesi ziyaretinden dönen heyet diyor,moby rumuzlu şahıs nerede görülmüş generalin heyetle aile ziyaretine gittiği vs.diyorsun.bilgin yok fikir çok. bir diğer şahıs;en ufak eleştiride klasik ülkem saçmalığı hemen hain vs ilan edene haddini bil demek nezaman adaba aykırı olmuş?? Sorduğum soru çok net; anlamak isterseniz tabi; niçin aile ziyaretine gidiyor demiyorm,niçin helikopter böyle lüzumsuzca risk alınacak bir şekilde kullanılıyor. Benm kaç bin saat uçuşm var,gecemi gündüzüme kattım uçuş yaptm doğuda,devlete okadar hizmetim varken,bana israf vs diye bahseden senn gibilerine haddini bil demek tabiki haddime..Hangi terminolojim yanlışmış beyfendi? ülkemin en büyük sıkıntısı bu zaten.Şehitlerimize Allah rahmet eylesin. Ancak butarz olayları sorgulamak hemen hainlik vs.diye nitelendiriliyor.Halbuki bana kalırsa hainlik aranacak çok yer var.siirtteki şehit edilen 17arkadaşın olayı gibi.veya ntsb her kazanın ayrıntılı raporunu açıklarken, bizde herşeyin kapatılmayı çalışılması,hatta muhtemel hataların sorgulanmasının tartışılmasının hemen hainlik olarak nitelendirilmesi gibi.İşte sizin zihniyetinizdeki insanlar yüzünden sorgulanamıyor ve sonraki muhtemel kazaların önüne geçilemiyor.Sonra uh70 diye helikopterin adını bile yanlış yazan ısmarlama yazılarla sadece aldatılırız.. 0
    • vatandaş 07 Temmuz 2016, Perşembe 16:10:10 ayrıca bu pilot rumuzlu arkadaş hislerime tam tercüman olmuş. yakıt boşaltması olmayan helikoptere yakıt boşalttı diye yalan haber yapıyorsunuz.yok helallik istedi vs diyorsunuz çok büyük ihtimal telsiz bile çekmeyen bölgeden.ki yerden agl bin 2binlik mesafeden emercensiye girmiş pilot ne helalliği,bunları düşüncek vaktimi var?? ortada bariz hatalar varki ısmarlama haberler anında yapılıyor.tutmuş uh70miş vs.Ne diyeyim, böyle vatandaş olarak siz kabullerinirsenz tabikide nerdeyse aylık helikopter uçak kaza kırımı yaşarız.. 0
  • Taflantepe 06 Temmuz 2016, Çarşamba 16:46:52 Carptigi Taflantepe 6700 ft civarinda ve o civarinda ve ucus yolundaki en yuksek tepe (Google Earth yapin). Eger 1.5 km Bati'dan gitse idi 5900 ft'deki koylerin uzerinden gitmis olacakti. Pilot gidecegi yolu iyi calismamis ya da navigasyon hatasi yapmislar. Ariza nasil oluyorda en yuksek tepe uzerinde oluyor. Bu helikopter bulut tabaninin dusuk olmasi nedeni ile Taflantepe'ye carpmis dikkatsizlik yuzunden. Bu utanca sebep olmasin diye uydurma sebepler buluyorlar bir aya kadar unutulup gider. 5
  • hakan thy 06 Temmuz 2016, Çarşamba 16:37:36 Ben giresun alucraliyim saygısızlık yapmayalım arkadaşlar orda sende olabilirdin senin oğlunda araçların çıkmadığı yere alucrali insanlar yardıma gitti kazada şehit olan askerlere allah tan harmet geride kalanlara ise sabırlar diliyorum 1
    • Hakan 06 Temmuz 2016, Çarşamba 17:24:21 Thy de uçan alucuralı 330 kaptanıma selamlar..diğerinedr sanada 1
  • Millet 06 Temmuz 2016, Çarşamba 15:57:51 Bizim millet ahlaksiz, insanlar ailesi cocuklarini akrabalari ile gecirmeyip gorevde tutup, uzak lokasyonlara bayramlasmaya gitmis 150 km git gel Giresunda 5 saat arabayla bu adamlar 5 dk mi bayramlasak, tabiki asker helikopter almali, bizim pilotlarimizin zaten egitim ve saat doldurma zamaninda ucuslari var, ayni tur helikopter once Avrupa ya bakima gonderildi daha sonra boyandi ve dugune akraba tasidi, bu gercegi kim gordu size soruyorum? (Editore ozel haber) 8
    • vatandaş 06 Temmuz 2016, Çarşamba 16:20:32 Ahlakı senden öğrenecek değiliz,edebini takın,haddini bil.Karşı taraf ailesinden can vermiş,senin bize büyük fedakarlık diye anlattığın şeye bak?! Gidecek tabikide.Ziyaretede gidecek derdinide dinleyecek.Yol virajlı vs. diye 150 km git gel 5 saat demek??Ancak senin zekana uygun ifade olmuş. 5
    • Dogru 06 Temmuz 2016, Çarşamba 23:54:52 Adam 150 km git gel demis, 5 saat normal dag yolu, ayrica tek lokasyona gidilmiyor, kesinlikle katiliyorum 0
    • Ksk 07 Temmuz 2016, Perşembe 11:24:29 Uh60 da "kaptan pilotluk" yaptigini iddia ediyosan ki askeri havacilikta bu tabir kullanilmaz, ben de kara havacilikta senin icin harcanan her dakika buyuk bir zaman israfi olmus diyorum. Tabiki kazanin nedeni arastirilmali ancak senin silah arkadaslarini elestirebilecegin bir platform degil burasi. Biraz saygin olsun. Farkedilmeyip birinci pilotluk seviyesine gelebildiysen bile ahlak nizamiyeden iceri girememis! 0
  • ekip 06 Temmuz 2016, Çarşamba 14:44:12 Kara Kirim ekibinde Sikorsky'den de yetkililer bulunacak mi? 0
  • vatandaş 06 Temmuz 2016, Çarşamba 14:00:28 Ayrıca şehitlerimize Allah rahmet eylesin.Ancak diğer arkadaşın yorumuna katılıyorum, 150kmlik mesafede saatlik maliyeti 5bin doları geçen helikopteri kullanmak.Hemde Giresunda.Kimse buna bir anlam veremiyor. Ortada büyük bir acı var evet,Allah yardımcıları olsun,bizimde içimiz yandı bayram günü ama bunlarında bence konuşulması gerekir. 7
  • vatandaş 06 Temmuz 2016, Çarşamba 13:57:20 Sikorsky s70de havada yakıt tahliye sistemi yoktur.Hatta benim bildiğim hiçbir helikopterde yoktur 6
    • Moby 06 Temmuz 2016, Çarşamba 14:11:16 DzKK envanterindeki S-70B Seahawk'ta fuel dump mevcut. 1
    • ziyaaaaaaa 06 Temmuz 2016, Çarşamba 14:32:24 sallama lütfen, pek çok helikopterda air-refuelling sistemi mevcut. Aç google'da ya da youtube'da bak..... 8
    • vatandaş 06 Temmuz 2016, Çarşamba 15:17:36 Bu helikopter jandarmanın helikopteri ve yakıt tahliye yok kardeşim.Kara kuvvetlerindede polisde de s70lerde yok. Sivil hiç birinde zaten yok. Air-refuelling apayrı bir şey?Deniz kuvvetlerindeki aklıma gelmemişti,haklısınız,hiçbirinde yok demek hatalı olur ama bahsettiğin sistemin bir helikopterde bulunma ihtimali çok çok düşük bir ihtimal. 3
    • vatandaş'a 07 Temmuz 2016, Perşembe 14:59:59 Sallama yorum yapıyorsun vatandaş kardeşim.. Açıp skorsky'nin sitesinde ilgili helikopterlerin manualleri ya da broşürlerine bakarsan, air- refuelling ya da fuel dumping yapabildiklerini görürsün.. Sivil helikopterde zaten havada ikmale gerek yok. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmanız ise ilginç.. Azıcık araştırın, DISLIKE atan kişiler de bir zahmet. 0