Havacılık tazminatları ne oldu?

    Çok beğenilenler

  • Atc 25 Ağustos 2017, Cuma 15:57:26 Acc'nin kazandığı paraları utanmadan illegal yollarla diğer birimlere dağıtıyorsunuz. Yazıklar olsun. Safety first diyen güvenlikler gelsin ayırmaları yapsın. Bizde tüm gece boyunca rahat rahat uyuruz. O para hava seyrüseferin hakkı. 24
    • Atkn 25 Ağustos 2017, Cuma 17:48:00 Hepsi senin olsun aksırıp tıksırıncaya kadar ye!! gözünü toprak doyursun 8 bin tl maaş alıyorsun hala zırlıyorsun. 20
    • at ye 25 Ağustos 2017, Cuma 17:50:19 havasahasını nezaman tapuladın para yalnızca sizin oluyor 13
    • Atc ye 25 Ağustos 2017, Cuma 19:42:40 He la he ondan 11
    • Cevap 25 Ağustos 2017, Cuma 20:31:40 Hakkı olmayan birimler ağlamasın. Hava trafik hizmeti özelleşse görürüm halinizi. 6
    • Ömer 26 Ağustos 2017, Cumartesi 02:46:27 Kurumun en elit,zeka küpleri havasında dolaşıyonuz birde sırf hava civasınız vallah.Dünyaları biz yarrattık egonuz yok mu bi gülme geliyor.Eurocontrol vor istasyonu arff aracı apron trafik alınsın yapılsın diye de vermiyor yani onları.Milyarlarca para bin tane atcye dağıtılsın diyor öyle mi:) 7
  • Gargi 25 Ağustos 2017, Cuma 15:24:25 Arff memuru hayatinda hic yangin gormeden ( Allah gostermesin bu arada ) su anki maasi 5000 arti fonada tam miktarini bilmiyorum sanirim 1500-2000 civari para yatiyor bu adam emekli olunca alacagi emekli ikramiyesi bonuslarini hesaplamaya bile gerek yok ayni sekilde buyuk istasyonlar haric tum apron memurlari mesailerini uyuyarak geciriyor hala ne hakki ne parssi insaf insanlar apronda 1400 liraya gunluk ambarlarda haşatı cikiyor az sukredin halinize 8
    • arff 25 Ağustos 2017, Cuma 16:45:20 bilmeden atıp tutmayın 3 yıllık memur 3600 eline geçen 4
    • cevaben 25 Ağustos 2017, Cuma 18:10:44 hocam kimsenin şükürsüzlük ettiği yok halimize bin şükür.büyük bir limanda apron memuruyum.24 saat hizmet verilen bir limanda olduğumdan gece nöbetlerinde ayaktayım.küçük limandaki apron memurları uyuor demişsin,trafik olmayınca istirahat edebilir insanlar bu gayet normal,sanıyormusun ki yer hizmeti çalışanları 24 saat ayakta?trafik olmayınca kule,arff,apron tüm birimler istirahat edebilir.5000 tl parayı hiçbir arff ya da apron memuru görmemiştir bu güne kadar.alınan para ortalama 3800-3900 civarı bir para.Türkiye ortalamasına göre çok iyi bir rakam bunda hemfikiriz.bizim istediğimiz adaletin sağlanmasıdır,memur ve şoförlerle havacılık tazminatımızın aynı seviyede olmasıdır.hava trafiğin aldığı para beni ilgilendirmiyor Allah daha çok versin.biz bu kuruma sınavla girdik.kazanılmış hak derler buna,herkes elinden gelenin en iyisini vermeye çalışıyor kendi birimim adına konuşuyorum.yanlış anlaşılmalar olmasın amaç adaletsizliğin önlenmesi yoksa halimize bin şükür 0
    • Tt 25 Ağustos 2017, Cuma 18:31:36 Haline sukredene helal olsun derim mizmizlanana diyecek birsey yok 1
  • Tüm yorumlar

  • Havelted 18 Eylül 2017, Pazartesi 15:38:24 (7) Arkadaşlar EUROCONTROL bizim kaşımıza gözümüze hayran olduğu için bu parayı vermiyor bize bağışta yapmıyor. Ülkeler vermiş oldukları En route (yol) hizmetleri karşılığında oluşan maliyetleri EUROCONTROL ün En route (yol) ücretleri ile ilgili birimi olan Central Route Charges Office (CRCO) bildiriyor ve bu CRCO birimi ülkeler adına tahsilat yapıyor kendi komisyonunu alıp gerisini ilgili ülkelere ödüyor. Bu para kuleci için geliyor demek çok yanlış, En route yönelik hizmet veren ve maliyeti eurocontrole bildirilen tüm teknik ve idari personel için Türkiye'ye ödenen bir paradır. EUROCONTROL prensiplerine göre En-route hizmeti verilirken kar amacı güdülmez ne kadar para harcamışsanız o kadar gelir elde edersiniz yani ne kadar çok maliyet bildirirseniz o kadar çok gelir elde edersiniz. 0
  • Havelted 18 Eylül 2017, Pazartesi 15:27:47 (6) Sonuç olarak Eurocontrol prensiplerinde Yol (en-route)’la hizmetleriyle ilişkili olan terminal maliyetleri paylaştırılmaktadır. kaynak dokümanlar ICAO, Doc. 9161, Manual on Air Navigation Services Economics, 2007, s.99 ICAO, Manual on Air Navigation Services Economics, 2007, s.99 Commission of the European Communities (Avrupa Toplulukları Komisyonu), Study of the Terminal Charges for Air Traffic Control Services (Hava Trafik Kontrol Hizmetleri için Terminal Ücretleri Çalışması), Pricewaterhouse Coopers, Final Report, March 2001, s.4 Eurocontrol, CRCO, Principles For Establishing The Cost-Base For En Route Charges and The Calculation of the Unit Rates, 2010, s. 10. 1
  • Havelted 18 Eylül 2017, Pazartesi 15:26:10 (5)Eurocontrol prensiplerine göre yol (en route) ile terminal hizmetleri arasında maliyetlerin paylaştırılması istatistiksel bir temelde yapılmış olmalıdır. Eurocontrol prensiplerine göre hava trafiğine hizmet eden tesislerin hem yol (en route)’a hem terminal vermesi ve aralarında istatistiksel temelde bir ayrım yapılamıyorsa, tesisler aşağıdaki gibi sınıflandırılarak maliyetler paylaştırılır : * Daha çok yol (en route) hizmeti sağlayan tesislere (maliyetlerin % 75’i yol (en route) hizmetlerine yansıtılır) * Yol (en route) ve terminal hizmetlerini yaklaşık olarak birbirine eşit ölçüde sağlayan tesislere (maliyetlerin % 50 si yol (en route) hizmetlerine yansıtılır) * Daha çok terminal hizmeti sağlayan tesisler (maliyetlerin % 25’i yol (en route) hizmetlerine yansıtılır 0
  • Havelted 18 Eylül 2017, Pazartesi 15:25:43 (4) a Havaalanı kontrol hizmetleri, hava trafik danışma hizmetleri dahil havaalanı uçuş bilgi/enformasyon sistemleri ve uyarı/ikaz hizmetleri b. operasyonel gereklilikler/koşullar temelinde bir havaalanının belli bir mesafesi içerisinde bir uçağın yaklaşması ve kalkışıyla ilgili hava trafik hizmetleri c. Yol (En-route) ve terminal hizmetleri arasında orantılı dağıtımını yansıtan tüm diğer hava seyrüsefer unsurlarının uygun bir dağıtılması 0
  • Havelted 18 Eylül 2017, Pazartesi 15:24:56 (3) Bu nedenle Eurocontrol prensipleri içerisinde hem yol (en-route) hem de yaklaşma hizmeti veren tesislerin maliyetlerinin paylaştırılmasıyla ilgili düzenlemeler bulunmaktadır. Şekilde de görüleceği üzere Yol (En-route) hizmeti, üst hava sahası (Upper Airspace) ve düşük hava sahasında (Lower Airspace) verilmekte ve hava seyrüseferin Yol kısmıyla ilgilidir. Şekilde de görüleceği üzere hava seyrüseferin Yaklaşma hizmeti olan yaklaşma kontrol hizmetleri, meydan kontrol hizmetleri gibi hizmetler terminal/havalimanlarınca verilmektedir . Yol (en-route) hizmetlerinin verilmesinde dolaylı olarak ortaya çıkan hizmetler, tesisler ve faaliyetlerin maliyetleri, Yol (en-route) ücretlendirme bölgelerine şeffaf bir şekilde dağıtılmış olmalıdır. Yol (En-route) hizmetleri maliyetleri, aşağıdaki terminal hizmetleri maliyetleriyle ilgilidir. 1
  • havelted 18 Eylül 2017, Pazartesi 15:23:42 (2)ICAO dökümanına göre; Hava trafik yönetimi (ATM), Hava Trafik hizmetleri (Air Traffic Services : ATS) temel bileşen olmak üzere, Hava Trafik Akış Yönetimi (Air Traffic Flow Management : ATFM) ve Hava Sahası Yönetimi (Airspace Management :ASM) şeklinde üç parçaya ayrılmıştır . Hava Trafik Hizmetleri (Air Traffic Services : ATS), hava trafik kontrol hizmetleri (Saha Kontrol Hizmetleri (Area Control Cervices), Yaklaşma Kontrol Hizmetleri (Approach Control Services) ve Meydan Kontrol Hizmetleri (Aerodrome Control Services)), Uçuş Bilgilendirme Hizmetleri ve Uyarı hizmetlerini içermektedir . Eurocontrol prensipleri ICAO dökümanlarına uyumlu bir şekilde belirlenmektedir. Eurocontrol’e üye ülkeler, yol (en-route) ücretlerine, Eurocontrol maliyetleri dahil doğrudan veya dolaylı bir şekilde Yol (en-route) hizmetleri karşılığında ortaya çıkan maliyetleri yansıtmalıdır. 0
  • havelted 18 Eylül 2017, Pazartesi 15:22:41 HAVACILIK TAZMİNATI VE YOL ÜCRETLERİ İLE İLGİLİ DOĞRU BİLİNEN YANLIŞLAR Eurocontrol prensiplerinde Yol (en-route)’la hizmetleriyle ilişkili maliyetlerin paylaştırılmasıyla ilgili hususlar Yol (en-route) hizmetleri, diğer hava seyrüsefer hizmeti olan yaklaşma (approach) hizmetiyle ilişkilidir. ICAO dökümanlarında yaklaşma hizmeti veren tesislerle ilgili olarak havalimanı ifadesi yer almaktadır. Eurocontrol prensiplerinde yaklaşma hizmetlerinin veren tesislerle ilgili olarak havalimanı yerine daha ziyade terminal ifadesi kullanılmaktadır. Hava Sahası Kullanıcılarına verilen Yol (en-route) hizmetleri içerisinde Hava Trafik Yönetimi (Air Traffic Management : ATM) hizmetleri de yer almaktadır. Hava Sahası Kullanıcılarına verilen yaklaşma (approach) hizmetleri içerisinde de Hava Trafik Yönetimi hizmetleri de yer almaktadır. devamı... 0
  • Herkes alsın 16 Eylül 2017, Cumartesi 23:12:51 Bence de herkes alsın.Mesela uçak lastiği üreten fabrika işçileri olmasa hiç bir meydana uçak inmez onlar da alsın.Yolcular uçmasa uçak kalkmaz onlar da alsın.Hatta uçaktaki kargo başına kargo sahiplerine hv tazminatı ödensin. 1
  • Hakan 31 Ağustos 2017, Perşembe 23:05:57 Şimdi herkes 90tl diyor Sivil Havacılık için. Acaba bu hesabı nasıl yaptılar? Brüt oranın %30u deniyor. E brüte vurdugumuzda %30u en az 500-600 tl civarında bir oran çıkıyor. Baska bir yerde oran mı var? Nasıl bulundu acaba bu 90 tl??? 0
    • Hesap 05 Eylül 2017, Salı 12:06:39 Eğer ki en yüksek devlet memuru aylığının yüzde 30'u ise ki öyledir, yaklaşık olarak brüt 330 TL; nete vurulduğunda ise %15 vergi diliminde 280 TL eder. 0
  • tklı 26 Ağustos 2017, Cumartesi 13:47:10 arife günü gelen parayla nasıl kurban alacam? nasıl yetişecem pazara 3
    • Güldürme 26 Ağustos 2017, Cumartesi 18:34:01 Kurban kesmeye niyeti olan adam kurban parasını aylar önceden hazırlar.. Sırf muhalefet olmak için konuşuyorsunuz boş boş şükredin şükredin. Şükredin ki daha iyi olsun. Nankörlük yapmayın. 4-5 lira maaştan bi kurban orası ayıramıyorsyn sonra arefe günü nasıl yetişecekmiş falan filan 0
    • tnt 27 Ağustos 2017, Pazar 23:32:28 memur olma hıyar sat 1
  • Özelleştirme 26 Ağustos 2017, Cumartesi 13:38:49 Özelleştirme şart hava trafik atc dahil tüm dhmi özelleştirilmelidir askerler bu hava trafik işini 4 milyar alıp çok da iyi yapıyorlar bence özelleşme olmalı devlet hiç bir memuruna bu kadar para vermemeli 17
    • Castleblack 26 Ağustos 2017, Cumartesi 19:32:42 Sen cok yanlis yerdesin bence devlet vermiyor ki parayi devlet butun dhmi ye memur maasi veriyor gerisini eurocontrolden aliyosun bu para dagitimasi baska alirinda yok yani 0
    • atc 26 Ağustos 2017, Cumartesi 22:49:09 Keşke özelleşse de sonuçlarını hep beraber görsek:) Seyrüseferin özelleşmesini en çok isteyen ATC ler. 0
    • Cevap 27 Ağustos 2017, Pazar 10:13:57 Ozellestirme olursa herkes hakettigini alir. Kim gercekten vazgecilmezmis kim cok calisiyormus kim yatiyormus gorulur. Bence de bu tazminat meselesinin cozumu kurumun tamamen ozellesmesidir. 0
    • Etfaiye 27 Ağustos 2017, Pazar 13:34:07 Devlete en çok yük olanlar etfaiyeciler. Herkes anladı da bir etfaiyeciler anlayamadı şunu. Hava trafikçilerin devlete tek bir kuruş maliyeti olmadığı gibi (maaş, tazminat, sağlık giderleri, servis, kullandıkları hertürlü donanım, sistem, tükettikleri, elektrik, su, doğalgaz, emeklilik de dahil olmak üzere aklınıza gelecek hertürlü maddi kaynak milli maliyetlere yansıtılıp hava sahasını kullanan şirketlerden tahsil ediliyor, devletin bütçesinden tek bir kuruş çıkmıyor) her biri ödediği vergilerle bu devlete üstüne bir de para kazandırıyor. Hem de o şatafatlı hayatlar yaşayan fabrikatörlerden, en büyük avm'lerde şaşalı dükkanları olan esnaftan, paraya para demeyen dolmuşçulardan, bu ülkede en lüks hayatı yaşayan birçok kişiden çok daha fazla ve peşin peşin maaşlarından tazminatlarından vergi ödeyerek. Etfaiyecilerin maaşı devletin bütçesinden , servisi devlet bütçesinden, yediği yemek, üzerine giydiği kıyafet, kullandıkları trilyonluk ekipmanlar hep devletten. Karşılığında üretilen bir hizmet de yok. Bir karşılaştırma yapılacaksa devlet büyüklerinin önüne çıkılır herkes eteğindeki taşı döker, kanun, mevzuat, yapılan harcamalar, ödemeler, verilen emek, karşılığında alınan ücretler hepsi ortada. Öyle boş boş konuşmakla olmuyor bu işler. Hodri meydan. Çıksın DHMİ'nin Genel Müdürü, bu kurum kime ne kadar para harcıyor, bu paranın ne kadarı devletin cebinden çıkıyor açıklasın. Kimseye hak ettiğinden fazlasını vermeyeceksin. İş rakamlara dökülünce herşey ortaya çıkar, kim doğru söylüyor kim boş konuşuyor artık açıklanmasının vakti geldi. Ali KIDIK'tan rica ediyorum bu işin takipçisi olsun, dhmi'den bu rakamları alsın ve bu sayfalarda yayınlasın. Herkes dürüst olsun. Yeter artık ! 7
    • ismail 27 Ağustos 2017, Pazar 21:58:42 Bu işi TSK nın kahraman kulecileri yapmalı. Bakınız ne güzel işliyor askeri limanlar. Hava Trafik Kulesiyle alakalı tek bir şikayet var mı? Kahraman TSK da disiplin var, işe önem var, ciddiyet var. Kime karşı ne kadar sorumlu olduğunu bildiği için disiplin ve mükemellik var. En azından Kuleci egosu yok, insan kokuyor kahraman asker. 7
  • Görkem KIRÇI 26 Ağustos 2017, Cumartesi 13:04:48 Öncelikle çok seviyeli bir konuşma yapamıcağım için kalbinde kötülük yer tutmamış bütün herkesten özür dilerim.Şu airporthaber portalında bazı konular altındaki atco'ların yaptığı yorumlardan dolayı atco'lardan nefret eder oldum arkadaş.Halbuki havalimanımızdaki atco arkadaşlarımızla abi kardeş gibiyiz.Birisi yazmış yok Arff şöyle yatıyor böyle iş yapmıyor.Apron şöyle yatıyor böyle iş yapmıyor.Pardonda adama sorarlar "ulan sen ne iş yapıyorsun?" Diye. Şu havalimanlarında yatıp istirahat etmesi kanuna,tüzüğe uygun tek birim Arff'dir.Kalkıp biz demiyoruz kuleciler neden yatıyor aproncular neden yatıyor diye.Banane kardeşim? İş yoksa istirahat etsin tabi.Birisi yazmış atc'nin şöyle sorumlulukları var böyle yükleri var.Birisi yazmış arff emekli oluncaya kadar yatıyor,1 tane yangın görmüyor şu kadar maaş alıyor,emekli olsa şu kadar ikramiye alıcak yazık değil mi falan.Ulan sanane ? Aldığım parada gözün mü var ? Devlet bana yatakhane yapmış yatağımı vermiş yorganımı yastığımı çarşafımı vermiş demiş ki istirahat et.Atc ye yatak odası yatak falan filan verdiği yok niye uyuyorsunuz ? Sizin uyuma gibi bir olayınız olmaması lazımken biz birşey demiyorsak siz kimsinizde arff uyuyor dersiniz? Ne haddinize ? Atc nin sorumluluklarına gelirsek atco sorumluluklarını yerine getiremez hani olmaz ya işini kaybeder,arff sorumluluklarını yerine getiremez canını kaybeder.Sorumluluk kıyaslaması birdaha yapmayın isterseniz.Atco şu kadar para alıyormuşta bilmem neymişte banane kardeşim isterse aylık 50.000 tl alsın ben kendime bakarım.havacılık tazminatı çokta umrumda değil hakkımız verilsin yeter.teknik kadro verilsin yeter.son olarak Arff tartışmasız teknik bir meslektir.Lütfen yazdığınız yorumlarda biliyorum zor birşey istiyorum ama insani değerlere özen göstererek yorum yapın.Saygılar. 18
    • Kule 26 Ağustos 2017, Cumartesi 17:47:06 Arkadaşım piste kopek girdi hadi git kovala 10
    • offf of 27 Ağustos 2017, Pazar 07:47:33 Görkem uzun uzun yazmışsın ama boş ve anlamsız yazmışsın.okuduktan sonra dakikalarıma acıdım.çok yatmak iyi gelmemiş hadi çık biraz ya voleybol oyna yada mangal yap 5
    • kule 27 Ağustos 2017, Pazar 10:04:04 yazık,çok yazık.kulenin seviyesine bak.'git köpek kovala'.nedir arkadaşım uçuş güvenliği tehlikeye girmesin diye köpek,kuş kovalarım,tüfek atarım.hatta çöp toplarım senin kafa yapındaki uçağa binen zekası geri vatandaşların attığı çöpler motora kaçmasın,deep cut yapmasın diye o çöpleri de toplarım.unvanım da apron memuru.birine söylesen memur çöp topluyor desen inanmaz.toplarım çünkü ay sonunda aldığım parayı hak etmek isterim.sana bir tavsiye,insanları yaptığı meslekleri kullanarak aşağılama.terbiyesizlik yapma. 4
    • Mehmet 27 Ağustos 2017, Pazar 21:54:27 Üslüp: zeka seviyesi ve dünya ya bakış açısıyla alakalı bir durum, buna itiraz edeceklerin sayısı çok az olur sanırım. Etfaiye yazan zat; eurocontrol mevzusunda öğrenmen gerekecek çok şey var. 1- Eurocontrol avrupa da öyle bildiğiniz gibi kulecilere verilmiyor. Yanisi şu gerçek manasıyla eurocontrolü Türkiye de alacak kişilerin sayısı o kadarda çok değil.Kimlere veriliyor öğren. 2- ATC lere Devletin kasasından tek kuruş para çıkmıyor diye sallamakla olmuyor bu işler. Bu kurumun geliri işletmeden bilmemen ayıp. 3-Hepimiz de biliyoruz ki bu eurocontrolün kullanma yetkisi devletlerin tasarrufunda bu işi çıkmaza sokan böyle gruplar oluşturan TUS sendikasına hepimiz minnettarız. 4-Burada ARFF ye bir haksızlık yapıldığı aşikar bir durum. Biz bir aileyiz buna hep böyle baktım çünkü buna mecburuz. Bu yazıyı okuyanlar çalıştıkları meydanlarda hangi birimi gereksiz görüyorlar o birimlerin olmadığı bir limanda işler aksamaz mı? 4
    • Seyrusefer 28 Ağustos 2017, Pazartesi 15:37:41 Seyrusefer ve isletme birbirinden ayrilmali. Hem tazminat sorunu cozulur hem de kurumlar daha efektif yonetilir. Gerekirse ikisi de ozellestirilmeli. Ozellestirmeyle birlikte DHMİ'nin personel kalitesi de artar. En azindan Ne is yaptigi belli olmayan ortaokul mezunu adam, Hava Trafik Kontrolorunun karsisina gecip "siz cok aliyorsunuz bize haksizlik yapiliyor" diye sacma sapan konusmaz. 2
    • Sayın Mehmet'e 28 Ağustos 2017, Pazartesi 17:48:04 Bilgin yanlış. Eurocontrol Avrupa'da tüm birimlerdeki ATC'lere dağıtılır. Birçok kişi sadece en route safhası için para ödeniyor sanıyor ancak yanılıyor. Uçak kalkışından inişine kadar olan tüm eylemleri kapsayacak şekilde mesafe bazlı ödeme yapılır. Yani sadece ödenecek ücret hava aracının kat ettiği mesafe baz alınarak hesaplanır ancak ödenen ücret verilen tüm seyrüsefer hizmetini kapsar. 1
  • 2 yıl oncede ayni sey soylenmisti 26 Ağustos 2017, Cumartesi 11:24:11 2 senedir yapılacak deniliyor.bu para devletin kasasindan cikmiyor.eurocontrolden geliyor, üstelik vergi kesildigi icin calisanlardan,ulkenin kazanci daha da artiyor.yeter artik el insaf. Gecen sene 60 milyon euro artis olmus ve bu para personele dagitilmadigi icin geri gitmistir.gazete internet haberlerinde mevcut. Hakime savciya tek seferde 1000 tl zam,avrupadan gelen paraya gelince olmaz deniliyor.ne bicim mantik bu ya 0
    • karınca 27 Ağustos 2017, Pazar 23:25:36 Eurocontrolden gelecek parayı sırf kendilerinden fazla almasınlar diye hasetlikten geri gönderme iddiaları doğruysa gerçekten yazık. 0
  • Bütün memurlara gelsin 26 Ağustos 2017, Cumartesi 10:46:36 Hepiniz yanılıyorsunuz bu para en çok akşam 11 oldu mu uyku pozisyonuna geçen ramp ve aftn personelinin, hasta yolcuya körüğe bakmıyoruz diyen doktorların, kapıları kitleyip uyuyan güvenlikçilerin, mouse kullanmayı bilmeyen elektronikçilerin, gece uçak inip kalmıcakmış gibi rahat davranan fmu çalışanlarının, sadece gelip giden bord nedir yıllarca görmemiş ofis bekleyen kontrölerlerin ve buna benzer özveriyle devlet memuru mantalitesine uygun davranan bütün memurların hakkıdır. 0
  • ARFF Personeli 26 Ağustos 2017, Cumartesi 09:00:29 Tüm birimlere selam olsun, sadece arff yi ilgilendiren tartışmalara cevap vereceğim. 2-3 yıllık bir Arff personeli olarak İtfaiyecilik myo. Teknik okul diplomasına sahibim. Şuan aldığım maaş büyükşehir belediyelerindeki itfaiyecilerden düşük. Para mevzunu geçtiysek eğer yangın söndürmemeye gelelim. Eksiksiz her birimde boş insanlar var öncelikle bu bir gerçek. Bizim yoğun çalışmamızı istiyorsanız eğer, her havalimanında haftada bir uçak düşürün bizde bir hafta boyunca onun enkazıyla uğraşalım, ofislerinizi çalışma alanlarınızı ateşe verin. Uçağın içinde hepimizin eşi dostu, çocukları, arkadaşları olsun cesetlerini biz toplayalım el değmemiş sarı-siyah ceset torbalarımıza koyalım. Bu mu Arff böyle mi çalışsın? Ne yapmamızı bekliyorsunuz? 9
    • Cevap 27 Ağustos 2017, Pazar 04:24:20 Bizzat ben yaşadım motoru kıvılcım alan uçak için arff çağırdık ve 15 dk sonra bizi mi aradınız şeklinde dönüş aldık. Tabi ki nöbetli çalışan insanlar uyumayı hakediyor fakat en azından 1 personel ayakta tutulsa hoş olur değil mi? Kusura bakılmasın nöbetli çalışıyorum demeyi evde yatmak yerine iş yerinde yatmak olarak alan zihniyeti kabul etmiyorum. Bu pencereden baktığımda da hakedilmeyen bi paradan bahsediliyor.. 0
  • özel sektör 26 Ağustos 2017, Cumartesi 00:33:08 Arkadaşlar sizde hiç insaf yokmu sen aldın ben almadım derdindesiniz. Havacılıkla ilgisi olmayan bile havacılık tazminatı alıyor fakat özel sektör çalışanlarının hiç hakkı yok değilmi. Hepimizin hakkı haram olsun sizlere... 12
    • Haset adam 26 Ağustos 2017, Cumartesi 02:28:25 Sen de git KPSS YDS ye al puanını gir DHMİ ye. Tutan mı oldu. Bu tazminat hava trafik kontrol hizmeti karşılığında DHMİ ye ödenen para. Bu yüzden hava trafik kontrol hizmeti vermeyen özel sektör şirketlerinin ve çalışanlarının bu tazminatta tek kuruş hakkı yoktur. DHMİ harici kuruma bu tazminatı vermek eczaneden alınan ilacın parasını manava, kasapa vermeye benzer. Gerisi boş laf. O zmn senede 2-3 bilet alıp yolculuk yapan dedemle de havacılık tazminatı verilsin. 0
    • Ömer 26 Ağustos 2017, Cumartesi 02:48:12 Halimize bin şükür.Sende şükret.Az aldığnı düşünüyorsan üniversite oku sonra kpssden 90 çıkar gel.He olmaz diyosan gıybet dedikodu yapıp bide günahlarımızı alma iyi geceler öptüm.İşiniz zor Alşah kolaylık versin 1
    • hadi ordan 26 Ağustos 2017, Cumartesi 10:18:51 boşuna beddua edip günaha girmişsin.çünkü senin bir gram hakkın yok bizim aldığımız maaşlarda.hakkını burada değil başka başlıklarda ara.hangi şirkette çalışıyorsan onun sahibine beddua et 0
  • Atsep 25 Ağustos 2017, Cuma 23:39:09 Ne kadar artış olacak acaba geçmişe dönük ne kadar ödeme yapılacak bilgisi olan varmı 1
  • Night Rider 25 Ağustos 2017, Cuma 22:51:22 Neden şükretmeliyim ? Senelerdir nönetli çalışıyorum.15 seneden fazladır boş günlerimde bile kesintisiz 4 saatten fazla uyuyamıyorum.Bayramda çalışırım,yılbaşında çalışırım,resmi tatillerde çalışırım (En çok uçak tarafiği olan yerlerde) ve hakkım olan para ulufe dağıtılırken aslan payı bana veriliyor diye şükredecekmişim.Board başı tazminatı gelmeden ne yapılırsa yapılsın adil olmayacak.Çalışıyorum kazanıyorum.. Para bağışlanıyor mu ki şükredeyim ? Bırakın şu ezberleri artık. 1
    • Yavuz 26 Ağustos 2017, Cumartesi 02:31:16 Bi sen çalışıyon be zaten kardeş nöbet için de ikişer saat nöbet tutuyorsınuz.Sıpırvisir diye anlatınca işinizi bi siz iş yapıyor oluyonuz zaten.Aynen herkes uyuyor sen uyuyamıyon 8
  • Ondördüncü madde 25 Ağustos 2017, Cuma 21:44:34 O bu şu değil de ondördüncü maddeyi bişiler başardık ve size havacılık tazminatı verdik diye racon kesiciler çıkmaz umarım 0
  • Son söz 25 Ağustos 2017, Cuma 21:10:21 SHGM ye ne tazminat verilmiş öyle, ihya olmuştur personel. 0
    • Salih 28 Ağustos 2017, Pazartesi 11:23:44 Dursun 0
  • Pat 25 Ağustos 2017, Cuma 20:08:43 Apron ve arff memurları adı üzerinde nitelikli memurlar, apron memuru aynı zamanda yaptığı işe bakıldığında seyrüsefere bağlanması gereken bir birim. Atc nin pistteki gözü. Burda şu fazla şu az alıyor demeyeceğim her şekilde birimler arası makul bir maaş aralığı olmalı bir atc bir başmüdürden fazla almamalı. Bir apron memuru da bir memurundan ya da bir şoförden az almamalı. Kurum içi huzur açısından en azından. Aynı zamanda bu eurocontrole dönen para bir şekilde havalimanları için kullanılabilse keşke mesela biz apron memurlarına teknik ingilizce eğitimi verilip yer trafiğini de bağlasalar daha güzel olmaz mı? Sadece bizim için değil aynı zamanda Türkiyenin vizyonu için kullanışsa bu para. 8
    • çat 25 Ağustos 2017, Cuma 22:55:32 bak kardeşim birşeyi anlayın.küçük meydanlar hadi neyse ama büyük havalimanlarında çalışan kontrolörün riski stresi parayla dahi ölçülemez.bırakın şu başmüdür muhabbetlerini falan.bol keseden atmışsın azıcık destekli sallayın kardeşim.kurum içi huzur seyrüsefer dhmi'den ayrıldığında olur ki olması gereken de yıllarca budur.ama para tatlı tabi bırakmazsınız paçayı.teknik ingilizce vizyon falan güzel laflar da geçiniz bunları gerçekleri anlatınız 2
    • Memur kafası 26 Ağustos 2017, Cumartesi 11:33:58 İşte klasik memur kafası, yaptığın işten bihaber, dünyada bu işin nasıl döndüğünden bi haber sen amirinden nasıl fazla alıyosun diyo hala. Allah aşkına gönlündeki rakamlar ne yaz da bilelim? ATC ile apron memuru arasındaki fark ne kadar olmalı senin bu memur kara düzeninde? 2
  • Atc 25 Ağustos 2017, Cuma 18:38:18 Arkadaş herkes alsın ya. Milletin cebine göz dikeceğinize biz neden avrupalılar kadar alamıyoruz desenize. Güvenlikte alsın şoför de arff de. Biz bu kafayla adam olmayız. Maaşlar kuşa döndü sen güvenlikçi almasın diye ağla anca. 10 yıldır kontrolörüm teknisyeni geçtim bir kabin memuru kadar olamadık. Memur kafasıyla anca bu kadar oluyor. Kafanızı bir kumdan çıkarın artık. Arff almasınmış. Bence sen alma. 11
    • atc 25 Ağustos 2017, Cuma 23:00:45 atc kardeşim işte avrupalı kadar alamamanın sebebi arff güvenlik memur vs zaten.kimsenin kimsenin maaşında gözü yok ama senin hakkın olan tazminat senin cebinden alınıp başka birimlere pay ediliyor.alamazsın tabi avrupalı kadar.mesele bu değil mesele yapılanmadaki sorun.mesele seyrüseferin ayrılmaması.mesele hainlik mesele çıkarcılık.mesele bizlerin hala memur olmamız.seyrüsefer ayrılsın atc hakkını alsın diğerleri isterse 30 bin maaş alsın banane. sen daha sorun nerede onu anlamamışsın 3
    • yavuz 26 Ağustos 2017, Cumartesi 02:37:24 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 1
    • Medeniyet 27 Ağustos 2017, Pazar 11:43:39 Avrupada avustralya da kontrolörler 8.000euro artı erken emeklilik artı en fazla 8 saat mesai ile çalışıyor. Adamlar itfaiyecilerin şartları da iyileştirilsin diye eylem yapıyor. Biz halen 1400 euroya 16 saat mesai yapıyoruz. İtfaiyeci atc'ye, atc aproncuya, bahçıvan uşağa ama aslında birileri hepimize giydiriyor. Son 5 yıldır kamuya alınan mühendislerin yarısı istifa etmiş istatistikler ortada açın bakın acaba neden? İstifa eden atc sayısına ve diğer tüm birimlern personel sayısına bakın acaba neden? Ama sıkıntı yok iki yılda itfaiyeci yetişmese de altı ayda kontrolör yetişiyor bu topraklarda. 4
    • medeniyet 27 Ağustos 2017, Pazar 16:18:30 hakikaten nasıl 4 yıllık fakülte mezunusunuz şaşırıyorum bazen.Allah bilir o adamın 8000 eurosunu 4 ile çarpıp 32.000 tl çok iyi para ya gibisinden kahvehane geyikleri de çeviriyorsunuzdur.bak anlamayacaksın ama gene de yazayım şansımı deneyim sen de 8000 birim para alıyorsun oda 8000 birim para alıyor benim zekası kıt arkadaşım.anladın mı şimdi?biraz zorla şu beynini kullanmayı dene hiç fena olmaz 3
    • medeniyet 27 Ağustos 2017, Pazar 18:10:44 birim üzerinden hesaplayan süper zeka arkadaş, eurocontrol parayı gönderirken Avrupa'ya 5 milyon Euro Türkiye'ye 5 milyon TL göndermiyor.Gelen para alakasız ve adaletsiz dağıtıldığı için Avrupa ile Türkiye'de çalışan kontrolörler arasında bu kadar fark var. 0
    • Hadi oradan itfaiyeci 28 Ağustos 2017, Pazartesi 09:57:48 İki yılda itfaiyeci yetişmiyormuş da altı ayda kontrolör yetişiyormus... Bu kadar mı şuursuzlaştın arkadaş... 1
  • gvn 25 Ağustos 2017, Cuma 18:22:54 Kendini Atc diyen zat , bu para havadan transit gecen uçaklar için verilen para yol kontrol dışında hangi hava trafikçi ayırma yapıyor? paraya gelince hepiniz alıyorsunuz ama.... Ayrıca transit gecen uçaklara hizmet veren vor ve dmi istasyonlarında güvenlik nöbet tutuyor buna ne diyeceksin.. 15
    • Gvnn 25 Ağustos 2017, Cuma 19:50:33 Hocam anlamadığın nokta o işte senin yaptığın işi herhangi bir avm de asgari ücretle çalışan özel güvenlik de yapıyor ama siz hem 4000₺ maaş alıyor hem de yol kontrol dışında kimse haketmiyor hava trafikçi ayırma yapmıyor diyorsun. Hava trafik birimindekilere nefretini belirtiyorsun !!! 3
    • Dmi 25 Ağustos 2017, Cuma 19:51:52 Bu ne ya devlet malzeme ifisimi:)) 2
    • Castleblack 25 Ağustos 2017, Cuma 21:46:51 Ya guvenlikcilerden bahsediceksek ayni isi bi taseron da yapiyor dhmi guvenlikte arada 3k fark var bunlarla isin icinden cikamazsiniz eurocontrolden gelen para kime aitse ona gitsin kimsede kusura bakmasin otogarda calisiyomus gibi davranan adamlara memur maasi bile fazla.. 1
    • İtiraz 26 Ağustos 2017, Cumartesi 00:33:06 Uçuş lokal olsa dahi eurocontrol bu işten para alır ve tazminatlar kapsamına dahil edilir. Yani sadece transitlerden para alınıyor kısmı doğru değil. Türkiye sahasında uçan tüm uçaklardan, lokal trafikler de dahil, para alınmaktadır. Dolayısıyla kule, yaklaşma ve yol kontrolün tamamı doğrudan bu uçaklara hizmet veren kısma dahildir. 0
    • Biri ayirmami dedi 26 Ağustos 2017, Cumartesi 20:30:54 3milde hizla gelen inbound in onune kalkişi al da dtndeki teri göreyim senin. 10 ve katlari milde ayirma yapmaya benzemez 0
  • Dhmiii 25 Ağustos 2017, Cuma 18:20:55 Aynen öyle kardeşim seyrüseferin parasını birimşer küsmesin diye diğer birimlere dağıttılar. Şimdi hiçbir birim seyrüsefer personelini sevmiyor. Neymiş daha fazla maaş alıyormuş. Her işyerinde çalışan personel aynı ücreti alsaydı ooooooo Herkes çalıştığı birime yaptığı işe göre ücret alır hangi devlet memuru büro işi yapmasına rağmen sırf dhmi de diye 5000₺ maaş alıyor. Madem alıyorsunuz bari seyrüsefercilere neden kinleniyorsunuz. Herkes işinin standartlarını göz önüne alıp düşünmeli neyse ki reisimiz duymuş eurocontrole geçen sene geri yollanan tazminatları bu konuya da el atmış yakında atcolara 3000₺ zam gelir reis sayesinde bir kuruş da geri eurocontrol e gitmez hava sahamızı da beleşe kullandırtmamış oluruz bir nebze de olsa 4
    • Atco ya 26 Ağustos 2017, Cumartesi 11:03:28 Gönderilen para 50 milyon euro civarı deniyor. Hangi denklemi kurarak 3000 TL ye denklestirdin . Dal= yaprak denklemi mı? 2
  • umut bulut 25 Ağustos 2017, Cuma 17:34:19 arkadaşlar saçma sapan acc arff vs. tartışmalarını bırakın .süreç hakkında bilgisi olan varsa paylaşsın..yoksa susun yeter artık.. 4
  • Atc 25 Ağustos 2017, Cuma 17:17:33 Birgun pilot lisansimin temditinde shgm de bir memur arkadaş"ben lisanslari onaylatmaz/onaylamazsam hic bir pilot ucamaz"demişti.. Bir atc arkadaşta biz olmazsak olmaz bu para sadece bizim hakkimiz diyor.. Herkes kendine boyle pay cikartirsa ... !! 8
    • Pilot lisansımı:)) 25 Ağustos 2017, Cuma 19:53:52 Hadi ordan hadi ordan:)) 1
  • Castleblack 25 Ağustos 2017, Cuma 16:44:25 Bu para basta hic dagitilmasa bu sorunlar cikmicakti, arkdas kimin parasini talep ediyosunuz para bildigin seyrusefercilerin hakki, hemsire doktor cok aliyor diye ortaligi ayaga kaldiriyor mu ? Ama meydanlar efendim atco cok fazla aliyor bi donup bakin hangi memur 5k aliyor ? 2
  • İşin özü 25 Ağustos 2017, Cuma 15:49:39 DHMİ için aslında iki madde de aynı şeyi söylüyor. Aradaki fark 2nci maddenin uygulanması durumunda 2016 Şubat'tan itibaren fark verilecek olması. 1nci maddenin uygulanması durumunda ise fark verilmemesi. Ek ödemeler kesilecek. Ek ödemenin 2 katı tazminata eklenecek. Buradan da vergiyi (%15) düşünce yaklaşık 250 TL ile 600 arası bir fark yansır maaşlara. 2
    • İnanç 26 Ağustos 2017, Cumartesi 11:38:54 İşin özü bu haklısın da kazanılmış olan hak iki yıldır uygulanmadı. Sonra kesin geriye dönük alacağız diye millet gazlandı şimdi ise Ekime kadar çıkarsa geriye dönük çıkmazsa ocaktan itibaren alacağız ama geriye dönük yok deniyor. Böyle bi anlayış olamaz, bi iş bu kadar ele yüze bulaştırılmaz. Eğer ocakta bile para verilmese sanki birşey mi olacak? Bakan çıksa para mara yok dese buna itiraz edebilecek hukuksal olarak hakkımızı arayacak birileri mi var sanki. Anca tweet ten tazminat hakkımız yazılsın. Adam kendi, hükümetimiz ile mahkemelik olmak istemiyoruz diyo ya daha nolsun. Böyle mi hak aranır. 0
    • Ek ödeme 26 Ağustos 2017, Cumartesi 11:41:47 Memur-ATC-güvenlik-apron-aim vs 250 alır mühendis 550 alır şefler 350 alır zira ek ödeme oranları yanılmıyorsam 42,67,82 şeklinde bu üç grup için. 0
  • Kirli El.. 25 Ağustos 2017, Cuma 15:25:06 Eurocontrolden gelen Havacılık Tazminatının anlaşılmaz şekilde sürekli sürüncemede bırakılmasında belli odakların parmağının olduğu anlaşılıyor. Yoksa Eurocontrolden gelen bir para niye daha fazla dağıtılmasın. Airporthaber'in sayın yetkilileri sizler neleri bulup çıkardınız bunu da halledersiniz.... 1
  • Hava Civa... 25 Ağustos 2017, Cuma 15:19:52 Havacılık tazminatı ile ilgili maddenin konusunda uzman bir çevirmen tarafından tercüme edilmesi lazım. Ayrıca tazminatın ne zamandan itibaren ödeneceği açık değil. 3
  • :)) 25 Ağustos 2017, Cuma 15:19:42 Damar damar üstüne gelmiştir sıkıntı olmaz 0
    • Senin 25 Ağustos 2017, Cuma 16:36:46 Senin beynindeki damarlar üst üste geldi herhal başka bişey bildiğin yok gerzek 2
    • Bende senin 26 Ağustos 2017, Cumartesi 08:02:14 :)) akıl yoksunu 0
  • Dhmi 25 Ağustos 2017, Cuma 15:18:19 Shgm tazminat alması bile yanlış bence 90₺ bile olsa o tazminatı alacak kurum ve personel bellidir. Ellerinden gelse tüm ulaştırma bakanlığı personeline dağıtacaklar bu parayı neyse ki eurocontrol var arada da çekiniyorlar. 7
    • Dhmi ye 25 Ağustos 2017, Cuma 19:52:38 Can yanlış ya zaten doksan lira tavacı ve sıfıraltıdan kalırsa tavacı ya harcadıktan sonra geriye sanada her ay bir kilo kına bırakırım metro durağının oraya doğru yerlerine sürersin artık 2
  • saka gibi 25 Ağustos 2017, Cuma 15:01:41 ARFF memurlarina sus payi olarak gecen sene verilen 50 TL yi bu sene 60 TL yapmislar. Yemin ediyorum kufur etseler daha az koyardi heralde. 10 TL :) e Teknikerlik ? Operatorluk tazminati ? Sıkıyodunuz ? 3
  • Havhav 25 Ağustos 2017, Cuma 14:52:24 Küfür mahiyetinde bir tazminat oldu shgm adına. Emeği geçen herkese tebrikler! 2
  • 90 TL! 25 Ağustos 2017, Cuma 14:50:57 Aylık 90 TL tazminat ile SHGM çalışanları ihya oldu. 12 yıl boyunca beklediğimiz tazminata kavuştuk. 6
    • büyük başarı 25 Ağustos 2017, Cuma 16:00:53 oooo 90 TL.... Nasıl verdiler bu kadar büyüüüük tazminatı? Artık bütün sektör SHGM'de çalışmak için can atar, araya adam sokar girmek için. 3
    • Tavacı 25 Ağustos 2017, Cuma 16:17:49 Hadi köftehorlar iyisiniz, her ay tavacıda beleş yemek 1
    • Tavacı ya 25 Ağustos 2017, Cuma 19:43:02 Sen gel her ay doksan dan geri kalanı tavacıdan sonra sıfıraltıda ezeriz can 0
  • Memur 25 Ağustos 2017, Cuma 14:44:19 Birisi kaç TL yansıyacağını yazabilir mi memur için 0
    • ahmet 25 Ağustos 2017, Cuma 15:22:22 ocak 2018 memur maaşı 5300 olacak (bekar maaşıdır, aile yardımı hariç) 0