Hava Sen 305 ve grevcileri neden davet etti?

    Çok beğenilenler

  • Hava-iş’e 22 Mart 2018, Perşembe 17:34:16 Yıllarca sendika paranızı ödedim, sayemde yediniz içtiniz, herkese paraları dağıttınız, yetmedi daha kredi çekmek için yetki aldınız, karşılığında ne verdiniz? HİÇ, elimdekileri bile aldınız, yıllar içinde kazanılan haklarımı, Tadil denen saçmalıklarla geri verdiniz, Tis’i 2 yıldan, 3 yıla çıkardınız, 24 saat kuralının içine ettiniz, utanmadan herkesi işini kaybedersin diye korkutuyorsunuz, sendikacılık bu mu? Yazıklar olsun size. Kabine, Kokpite bu kadar düşmanca yaklaşım gösteren Hava-iş’e hiç bir uçucu üye kalmamalı, Ayıptır. Kendi paramızla kendimize düşman beslemeyelim. 1
    • Bravo 22 Mart 2018, Perşembe 22:11:27 Çok doğru yazmışsın 0
  • Yanlış 22 Mart 2018, Perşembe 11:46:36 Grevci değil grev hakkını kullanan çalışanlar diyecektiniz galiba!.. 4
    • Pilot 22 Mart 2018, Perşembe 11:57:45 Grev hakkı değil ,illegal greve katılana grevci bile denmez de neyse. 305 tamamen illegaldi. 26
  • Tüm yorumlar

  • Aman diyim 26 Mart 2018, Pazartesi 00:05:52 Biz memnunuz havaişten.Kabincilerin emekliliği gelmiş kaptanlarla işi olmaz.305 kabinciyi savundumu bu kaptanlar.Havaişten memnunuz gidin başka yerde oynayın 1
  • demokratik 24 Mart 2018, Cumartesi 13:29:21 ortada böyle bir sorun varsa havaişin yapması gereken eğri oturup doğru konuşmak olması lazım. havasenin yükselişini engellemek çok kolay. onların vaad ettiklerini (ki bu zaten önceden havaişin kazandığı ve şimdi tepsiyle sunduğu haklardır) ondan önce yapmak olacaktır. aksi halde havaiş kan kaybeder. ben iki tarafı da izleyen biriyim havasen yanlış birşey yapmıyor aksine çok da doğru yapıyor. havaiş eleştiriye açık olmalı ve yaptığı hatalardan vazgeçip doğru olanı yapmalıdır. eğer burnundan kıl aldırmazsa benim adım hıdır elimden gelen budur demeye devam ederse umarım havasen masaya oturup tis imzalar. benim tavsiyem uyan ve kulak ver havaiş binlerce üyen senden birşey istiyor DUYMUYOR MUSUN? 1
  • Garson 24 Mart 2018, Cumartesi 04:17:10 Delege sayısı artmadıkça bütün konuşulanlar boş.Mevcut sendika ya da hava sen hiç fark olmayacak zira 6 delegenin el kaldırması birşey ifade etmez. 0
  • Kaptan 787 23 Mart 2018, Cuma 16:48:24 Kabin için son şans. Ne kadar şanslılar ki yeni bir sendika kuruldu ve onların haklarını savunabilir. Tabii kendi tercihleri geleceklerini belirleyecek. Kokpit için ise alternatif çok. Ancak her nedense kokpit kadar istekli olmayan bir kabin ile karşı karşıyayız. Üzülmece yok, insanlar hak ettiklerini yaşarlar. Yeni sendika üyeleri için ise olumsuz bir durumda üzülecek birşey olmayacak, en azından ellerinden geleni yaptılar. 0
  • Thy 211 23 Mart 2018, Cuma 16:31:53 TK 211 susma kendini unutturma 0
    • Mehmet 24 Mart 2018, Cumartesi 00:51:41 Kim sahip çıktı ki, hava sen çıksın. Umarım 211 için de bir düşünceleri vardır 0
  • HAVASEN 23 Mart 2018, Cuma 16:29:33 lutfen thy211 madurlarinida cagirin. 216 temmuzda haksiz yere isten atilan eski personeller ise iade davalarini kazandi ancak ise geri iade alinmadi... hava sene guveniyoruz destek vermeek icin bekliyoruz. 1
  • Km 23 Mart 2018, Cuma 13:24:33 3 cu havalimani adim adim acilisa giderken hayal senciler geri gidiyor naoalim kendi dusen aglamaz 5
  • Anonim 23 Mart 2018, Cuma 13:20:38 Diolog ile cozum arayacaklar genel kurulda size sendikada gelin birleselim birlikte daha guclu olalim denilmedimi biz oradaydık sahit olduk ama sizlerin her turlu kufurlu soylemlerinize ve cirkefliginizede sahit olduk biz cok iyi biliyoruz ki niyet bagciyi dovmek eeee bun dan sonrasinida bagcı düsünsun..... 0
  • hasan coşkun 23 Mart 2018, Cuma 11:34:13 305 beşe kim sahip çıktıda kaptanlar sahip çıkmadı diyorsunuz eleştiriyorsunuz aslında greve çıkış yanlıştı hatırlayın B kapısından GN MD yörüyüşü kabin dışında kimse yoktu 17 guruptan tek gurup ben o gün sn gn bşk nada izmir şb yönetiminden bazı arkadaşlara söyledim tabi her zaman olduğu gibi dinleyen olmadı konuşulacak çok şey var neyse lütfen nifak sokarak zarar vermeyin 0
  • Reality 23 Mart 2018, Cuma 11:14:12 Olursa olur olmazsa olmaz.Herkes kaderini yaşar. 0
  • B737 23 Mart 2018, Cuma 10:20:25 Burada kaptanlara negatif yorum yazanlar 1- illegal bir protesto yapmadık 2- kötü olmayan koşulları sırf ideolojik saplantılara kurban etmedik. Bugün tadil protokolü adı altında tis ile alınmış bütün haklar teker teker alınıyor mu? ALINIYOR Gelecek adına umudumuz azalıyor mu? AZALIYOR PİLOTLAR AÇISINDAN BAKALIM YKB başkanı pilot toplantılarında ne diyor (yükselen bir hızda) ayrılan arkadaşlarınızı çağırın geri alacağız diyor. Tabi kimse geri gelmez. Bizim şartlarımızı ancak bu kadar kötüleştirebilir En fazla gemileri yakar başka ülkeye gideriz en fazla 6 ay adaptasyon süreci yaşarız. Kişisel nedenleri olanlar ve kendine güvenmeyenler burada kalır. KABİN MEMURLARI AÇISINDAN BAKALIM %55 maaşa razı olup çalışan sizlersiniz yarın yeni bir protokol ile %25e bile razı olacak dışarıda birçok insan var. Daha da ötesi bu sendika ile KABİN A. Ş kurmak çok zor olmasa gerek(bakınız TEKNİK A. Ş ki çok daha fazla eğitime ve beceriye ihtiyaç var) Aynı mesleği özelde icra edenler 4te 1 maaşa canı gönülden yapıyor. Pilotlar için ise böyle bir durum olmadığı gibi özeldekilerin durumu bu sıralar THYden daha iyi. Hava işle devam etmek bizden çok sizden götürür. Ya birlik beraberlik içinde mücadele ederiz yada sarı öküz hikayesindeki gibi teker teker bütün haklar gider. Aklı selim insanların doğruyu bulması zor olmasa gerek. Korkunun ecele faydası yok. E-devletten geçiş yaptığımız uçuçulardan oluşan legal bir sendika ile legal bir mücadele yapılıyor. Kamyoncularla mı yoksa uçucularla mı olacaksınız bu karar size kalmış 0
  • Kaptanlara soruyorum 23 Mart 2018, Cuma 05:43:46 305’e katılmayıp şimdi aslan kesilenlere özellikle. “İllegal çağrıya uyup katılmasaydınız” diye bıdı bıdı konuşup kıvırmayın biraz delikanlı olun. İllegal diye mi katılmadınız yoksa o kıymetli totonuzun korkusundan mı katılmadınız? Ozaman satan ileride kendi menfaati için yine satar. Kaldı ki kendi çıkarlarınız için bu sendikayı kurdugunuzu biliyoruz. Kabin olmasa yeterli sayıya asla ulaşamayacagınız için yönetimede aldınız bikaç tane purser. Sonra da kabin kokpit kardeştir teraneleri. Yer mi ulan bunu anadolu çocuğu!!? Külahıma anlata durun! 15
    • Haydi sor sor sor... 23 Mart 2018, Cuma 21:07:15 Akıl fikir diliyorum size 0
  • Taner 23 Mart 2018, Cuma 01:02:42 Yonetimine bir-iki kabin personeli alip kabin ekibinin haklarini savunamaz kimse, kendimizi kandirmayalim. Kabin ekibinin hakkini gelismis bazi ulkelerde oldugu gibi kokpitten bagimsiz kuracagimiz sendika savunacaktir. 6
  • Provakatif yazılara itibar etmeyin 22 Mart 2018, Perşembe 23:29:55 Kabin ve kokpiti birbirine düşürme amaçlı yazılan yazıları gülerek okuyorum, bu topluluk bu nifakçılardan yeterince çekti artık taktikleri sökmüyor, dişli tutmuyor yalama oldu, ben bir pilotum ve dünyanın en eğitimli kabin memuru arkadaşlarım ile gurur duyuyorum, onların profesyonel ve güleryüzlü mesaileri olmasaydı THY buralarda olmazdı. Bizi kimse bölemeyecek boşyere SAHTE kabin veya kokpit kimlikleri ile provakatif mesajlar yazarak yormayın kendinizi, vaktinize yazık. 3
  • 305 F/0 KPT 22 Mart 2018, Perşembe 22:19:26 Ne 305'im ne F/O ne de KPT. Sadece bir ara harekatta görev aldım ve uzun süredir havacılığı takipteyim. Haberin doğruluğunu bilmiyorum. Yorumları yapanlar kimdir değildir bilmiyoruz. Yalnız genel anlamda 305lik diye yapılan yorumlar kaptanları suçlamış. Bizim ülkemizde siyaset gibi çalışıyor ilişkiler; kin ve nefret üzerine. Geçmiş geçmişte kalmıştır. 305 kişi oradaki haklarını kaybedince mutsuz kabin memurları ortaya çıkmaya başladı. Kaptan olsun F/O olsun yer çalışanı olsun istemez mi yüzü gülen mutlu bir iş arkadaşı olmasını? Yani atılanlar kadar uçucular da etkilendiğini gördük. Kısacası cezasını hep birlikte çektik. Türkiye'de hak hukuk yok. Bunun nedeni de hakkını aramayan bizleriz. Önce birlik olup tek bir ağızdan konuşmayı öğrenmek lazım. İstediğimiz ne; Haklarımın korunması... Peki bunu nasıl elde ederiz; Tabi bir sendika yoluyla. Öncelik haklarının korunduğu tek elde birleşmek. Grev, iş yavaşlatma vs. en son yapılacak iş. 1
    • Bravo Jonathan 23 Mart 2018, Cuma 05:48:05 Kendinle harika çelişmişsin. Önce haklarını arayan 305’e katılmadılar diye kaptanları suçluyorsunuz demişsin, ardından TRde hak hukuk yok sebebide birlik olamamız teraneleri anlatmışsın. Boşver hacı sen çok kafa yorma bu konulara belli ki kafan çok karışık. Sen bi çay sigara yap gel ;) 0
  • Deli 22 Mart 2018, Perşembe 21:39:19 Atasözü nasıl da yerini buluyor görüyormusunuz? Delinin teki çıktı 305 kişiyi aşından, işinden etti. Yıllar geçti onca akıllı hala durumu düzeltmeye çalışıyor. Kimi yönetici yaptığına bakmaz isen akılsız başın cezasını çekersin. 0
  • Yer-Sen 22 Mart 2018, Perşembe 21:14:01 Hepi topu 305 kişi greve katıldı ama ne hikmetse hepsi burada yazar. Kendisi greve katılmadığı halde kaptanlar neden katılmadı diyenlere bir şey demeye gerek bile duymuyorum artık. Böyle yüzsüzlerin suratına tükürsen anlamazlar. 3
    • Yedirirsen 23 Mart 2018, Cuma 10:24:04 Greve katilan 305 kişi degildi. 305 grevden bir sene once basin aciklamasina katildigi icin atilanlarin sayısı. Bir sonraki sene gerceklesen greve ilk etapta 2000 kişi katildi. 6 ayın sonunda greve devam edenlerin sayisi maddi zorluklar nedeniyle 600'e dustu. Bilmeden sallama 3
  • Plt 22 Mart 2018, Perşembe 21:06:24 Kabin ve kokpit acilen ayrılmalıdır ,yeni hostes alımı yapıp 2 aylık eğitimle ,yeni sözleşme ile ve 3000 maaşla işe başlatılmalı. Kokpite ise yüzde 20 zam yapılmalı. 22
    • Dreamer 22 Mart 2018, Perşembe 21:33:22 Yaw hehe :-D 1
    • Yetmez 22 Mart 2018, Perşembe 21:45:38 %50 zam,sinirsiz upgradeli ,yer garantilipass,tum otellerde suit oda,aileye saglik sigortasi da olmali pilotlara 1
    • Ayhan 22 Mart 2018, Perşembe 21:58:12 "plt" sen pilot isen arab olayım. Kabinle kuyruk acısı olan birisisin. Allah akıl fikir versin. 0
    • Ha ha ha 22 Mart 2018, Perşembe 22:04:53 Şöfeeeeeer şöfer sen sus 2
    • Yav he he 22 Mart 2018, Perşembe 22:24:59 Susam diyorum sana 0
    • no subject 22 Mart 2018, Perşembe 22:47:46 Kokpitte kan kaybi ayni sekilde devam ederse, el mecbur o zam yapilacak, kacari yok. 0
    • ... 22 Mart 2018, Perşembe 23:56:11 Ayrılsın ayrılmasınada bu aç gözlülüğün ne milletin maaşı düşerken sana yüzde 20 zam genç? 1
    • yuzde 20 az 23 Mart 2018, Cuma 00:03:26 en az %50 0
    • Batman vs Superman 23 Mart 2018, Cuma 00:17:59 Arkadaslar herkes troll troll yorumlar yapiyor. Asil gercek şudur; eğer yeni oluşum yuzunden sirketten bir kisi bile cikarilirsa, o kisinin arkasinda durulacak mi yoksa insanlar birbirini satacak mi aslinda olay bu kadar basit, insanlar güvenmek istiyor, cunku bu işin sakasi olmaz. Ayarlamam bu kadar. 1
    • !! 23 Mart 2018, Cuma 01:17:26 Evet ayrilmalidir, aof mezunu olmasi yetmez lise mezunu da pilot olabilsin Amerika da ki gibi.. Parasi olan capsiz pilot oldu yurdumda birde kabin personelini asagiliyor!! 1
    • Kabin 23 Mart 2018, Cuma 03:44:05 Birde full akbil, 300 lira da multinet 2
    • Plt’a 23 Mart 2018, Cuma 18:00:02 Katiliyorum 0
  • Hostes 22 Mart 2018, Perşembe 20:49:50 Kendini pilotlarla aynı kefeye koyan hostesler ,siz ne içtiniz aynısından istiyorum. Tea or coffee ,pasta or chicken dan öte ingilizce bilmeyen , işi gücü galleyde dedikodu yapan , kaptanları kıskanıp rapor eden ,güzellikten zerre nasibini almamış kezbanlar,lise mezunu tipler, 10000 lira size çok fazla . Çok şımardınız, artık elinizdekinide kaybedeceksiniz. 27
    • cpt 22 Mart 2018, Perşembe 21:50:57 aynen oyle agzına saglık sayemizde kendılerını nımetten sayıyorlar. 2
    • Hosteslere laf atana bakin hele 22 Mart 2018, Perşembe 23:00:47 Hosteslere laf atiyorsunuz da.Ya sizlere ne demeli hepiniz ( kimseyi yadirgamiyorum ama ) kamyon soforlerine benziyorsunuz.kaptanligin K si yok %99 unuzda.Ya sizin bu varoslugunuz ne olacak captain 0
    • Şöföre! 23 Mart 2018, Cuma 00:42:25 Hostes değil kabin memuru. Sana o atpl i verenin ben damına fidan dikeyim!! 1
    • Kezban 23 Mart 2018, Cuma 01:02:06 Ah be canim yazik sana 10000 aldina göre %35 le baslamissin sen. Az sabir 5 seneye seninde maasin artar 0
    • Hostes’e 23 Mart 2018, Cuma 18:01:55 Kesinlikle katiliyorum. Atlas Jet hostes maasi 3000 tl, inanmazsaniz arastirin sorun 0
  • Deniz 22 Mart 2018, Perşembe 20:39:50 Bu utanmaz arlanmazlar hangi yuzle cagiriyor biz 305 ve grevcileri 11
    • Tahta 22 Mart 2018, Perşembe 22:51:04 Bulunduğun yerde durarak kurtulacağını zannediyorsan yanılıyorsun.O yüzsüzler her türlü yırtar ama sen kendini düşün. 4
  • tutturmuşlar 22 Mart 2018, Perşembe 19:27:03 ya yorumların genelinde kaptanların " greve katılmayan kabinciler" diye söylemleri var. siz ne içiyorsunuz ben anlamıyorum. arkadaşım o dönem greve katılan kimdi ? kabindi. kokpit ne yaptı ? benim X kadar borcum var kredim var ben böyle birşey yapamam dedi. tabi biz anadan babadan zenginiz çoluk çocuk da yok keyfiyen çıktık greve dimi. halen gelmişsin geride kalan kabinciler ne yaptı diyorsunuz. bu şirkette kaptanlara zerre ama zerre güvenmiyorum. daha ne kadar kötü olabilir ki vs diyorsunuz ulan öle öle uçarım da sizin peşinize takılmam. en başta beni arkada geride bırakacak olan sizsiniz. yahu açık mesai de bile otele gitme hakkımız varken kaptanlar otele çekildi biz alanda bekledik kaptan dönüpte ben ekibimden ayrılmam demedi ne sendikasından bahsediyorsunuz siz ... hadi geri basın terbiyesiz herifler. 9
    • Dreamer 22 Mart 2018, Perşembe 21:34:14 Sonuna kadar haklisiniz. 1
    • Kabinci 22 Mart 2018, Perşembe 22:20:10 Sen kabincisin galiba, ne kabini, duşakabin mi? Havacılık içinden kimse kabinci demez, anladın mı gamyoncu? 0
    • Başarılar 22 Mart 2018, Perşembe 22:54:41 İyi ya bir sonraki TİS zaten ölüm fermanı gibi olacak öle öle uçmana gerek kalmayacak.Toprağın bol olsun. 1
    • Q 23 Mart 2018, Cuma 00:26:34 Budur nokta 1
    • Varoş ağzıyla konuşma 23 Mart 2018, Cuma 01:28:33 Terbiyesiz, sana terbiye veremeyen anan babandır. Kenar mahalle dilberi 0
  • mobbing 22 Mart 2018, Perşembe 18:58:03 hava sen delegelerine her gün kontrol ucusu cıktıgı dogru mu? 4
    • Havasen'li olmak 23 Mart 2018, Cuma 16:15:34 İşini hakkıyla yapmak ve daha uzun süre sağlıkla yapmak istemek demektir.Allah'tan başka korkacak birşeyi olmamak, kanuna güvenmek demektir. Böyle birşey yok tabiki ama hep kontrol olsun uçuşlarımızda. Sıkıntı yok. 1
  • isci 22 Mart 2018, Perşembe 18:44:07 15 Mayis’ta neredeydiniz? 3
  • Grev 22 Mart 2018, Perşembe 17:15:51 Grev yapacaklar , şirketi zarara uğratacaklar , hemen bildiğimiz en yüksek mertebeye şikayet edelim .Zındıklar 10
    • En yüksek mertebe 23 Mart 2018, Cuma 00:30:46 Allah katı dır, ben kendimi bildim bileli oraya şikayet ederim. 1
  • 305 22 Mart 2018, Perşembe 15:52:34 sendikacılığı öğrenmek için çağırıyorlar heralde :) nede olsa zamanında bu işe kellemizi vermiş kurbanlarız. 12
    • 404 22 Mart 2018, Perşembe 17:03:41 Senin mensubu olduğun sendika çok iyi biliyor bu isleri gerçekten .O yüzden bu durumdayız. 0
    • 404-1 22 Mart 2018, Perşembe 22:43:55 Sana mustahaka az bile vu hal 0
  • Aysun Kayaci 22 Mart 2018, Perşembe 15:25:56 Dogru soylemis. Cobanla kaptanin oyu bir olamaz 4
    • Ali 22 Mart 2018, Perşembe 17:55:52 Peygamberlerimizde çobanlık yaptı kimseyi küçük görmeyin hikmet kimde bilemezsiniz adam olmak önemli kimse kimseden üstün değil dır üstünlük takvadadir. Eğitimde şart tabi 2
  • KABİN AMİRİ 22 Mart 2018, Perşembe 15:23:37 GREV ZAMANI VE 305 KRİZİ ZAMANI NERDEYDİNİZ EY KAPTANLAR........... 22
    • Yalcin 22 Mart 2018, Perşembe 15:25:35 Sen neredeydin? 4
    • Kabin amirine 22 Mart 2018, Perşembe 16:02:47 Kalan 8 bin küsür kabin memuru neredeydi? 5
    • Kabin amiri 22 Mart 2018, Perşembe 19:14:16 Biz kaptanlar gibi kaçmadik.GREVDEYDIK 4
    • Turgut 22 Mart 2018, Perşembe 19:16:57 Bu kaptanlarda yurek olsaydi bizi satmazlardi.Simdi kalkmislar utanmadan bize gelin diyorlar.HADI ORDAN HADI 5
    • 305 magduru 22 Mart 2018, Perşembe 19:21:06 305 krizinde bizi yari yolda biraktiniz ne yuzle bize mesaj atiyorsunuz.UTANMAZLAR 3
    • kabin 22 Mart 2018, Perşembe 19:22:37 sen geriye kalan kabin sayısını bırak. o greve kabin mi çıkmıştı. evet. kokpit var mıydı hayır. olay bitmiştir. hadi şimdi başka kapıya 3
  • Anlamiyorum 22 Mart 2018, Perşembe 15:20:37 Kaptanlar neden yasadisi bir greve katilsin? Ayrica bir kaptan kolay bulunmuyor ama yuzbinlerce kabin memuru bulabilirsiniz bu ulkede. Dogruya dogru, 3 aylik egitimle 22 yasinda lise mezunu biri kabin memuru olurken kaptan olmak icin uni mezunu tercihen muhendislik, hatta aralarinda doktora yapmis olani bile gordum, yillarca ucus egitimi ve sinavlar. Siz nasil kendinizi pilotlarla bir tutmaya calisiyorsunuz anlamiyorum gercekten. Hatta kabin memurlarinin maaslari 2700 tl’ye cekilmeli ve yan haklardan men edilmeliler. Ben de boyle dusunenlerdenim 16
    • Sana 22 Mart 2018, Perşembe 17:33:26 1600 tl bile çok anladığımız kadarıyla samanla beslendiğin için ot versek herer 1
    • Uç uç 22 Mart 2018, Perşembe 17:38:49 Artık açıköğretim mezunları da kaptan olabiliyor eskidenmiş dedikleriniz parayı bastıran kaptan 1
    • Müslüman 22 Mart 2018, Perşembe 17:45:23 Bir müslüman kardeşinin rızkına göz diker mi hiç? Filan kişi çok kazanıyor ona daha az verin der mi hiç? Ee versinler bakalım daha az; peki senin kârın ne ola ki bundan? Ey kılavuzu şeytan olmuş fitneciler güruhu! Rabbim ıslah eylesin inşallah. 2
    • Iste bu yuzden 22 Mart 2018, Perşembe 17:45:24 Havaseninizle kendiniz çalın kendiniz oynayın. 4
    • Trolsün 22 Mart 2018, Perşembe 18:01:35 Kabinle kokpitin arasını açmaya çalışmayın. Kabinde kokpit de hepsi değerli insanlar. Pilot kolay yetişmiyor. Kabin ekipleri de bir sürü değerlendirmeden geçiyor. Bölücülük yapmasın kimse. Herkes kabine ya da kokpite geçemez. Nokta 0
    • isci 22 Mart 2018, Perşembe 18:41:45 Yasadisi grev? Daha yasanan grevin ne oldugundan bi’habersiniz. Hadi rast gele! 2
    • peki 22 Mart 2018, Perşembe 19:23:27 sen kimsin ? 2
    • Bakis acisi 22 Mart 2018, Perşembe 20:25:17 8 aylik bir donemde cok rahat F.O olunabilir ayrica universite mezunu sarttida yoktur. Bilginiz olsun. 3
    • no subject 22 Mart 2018, Perşembe 22:53:42 8 ayda kagittan ucaga first officer olabilirsin, dogru. 0
    • Kaptanlar 23 Mart 2018, Cuma 16:04:45 Sen chartera gec thy standartları sana fazla o seviyede kabin ekibinin olduğu bir havayolu şirketinde fazla ucak da kalmaz sanada ihtiyac kalmaz bu kadar beyinsiz olduğunuzu ortaya dökmeyin artık 0
  • KABİN 22 Mart 2018, Perşembe 15:19:59 KAPTANLARLA YOLA ÇIKILMAZ.YARI YOLDA KALIRSINIZ. 15
    • ... 22 Mart 2018, Perşembe 16:58:28 O zaman hava iş le yola çık hep önde ol. 4
  • Gercek 22 Mart 2018, Perşembe 15:14:04 8000 bin kabin memurundan sadece 305’i grev yapti, aslinda 265’i kabin memuruydu. Geri kalani da yer calisanlari tgs filandi. Yani kabin memurlarinin %1’i bile grev yapmadi. 2
    • 265 22 Mart 2018, Perşembe 23:35:56 26500den fazla km vardi yani o donem. Matematiğini cok sevdim. Keske benim olsa. 0
    • Asıl Gerçek 23 Mart 2018, Cuma 10:31:46 305 greve çıkanların sayısı değil. Grevden bir sene önce basın açıklamasına katılan 2000 kisiden rastgele secilerek atilanlarin sayısı. Grev 1 sene sonra gerceklesti, ona da baslangicta 2000'e yakın kisi katildi, nihayetinde 600'e dustu. TGS sendika uyesi degildi, greve TGS'den bir kisi bile katilmadi. Biri şu Havasenci 3 gunluk sendikacilara bilgi versin de kendilerini boyle rezil etmesinler. 0
  • selim 22 Mart 2018, Perşembe 15:10:34 65 yaş grubu fosil ekibi bir söylediğini unutan bu adamlarmı bizi savunacak.Bu sendikadan hayır gelmez.Aman ha hayale kapılıp sakın kendinizi yakmayın. 29
    • Donkişot Selim’e 22 Mart 2018, Perşembe 15:18:09 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 1
    • cc 22 Mart 2018, Perşembe 15:26:22 ulan ahlaksız fetocu arada cumhurbaşkanımıza laf mı çarpıyorsun sen? derhal bu fetocunun ipsi emniyete verilsin. airporthaber göreve 12
    • Kafan calisiyomu senin 22 Mart 2018, Perşembe 16:52:35 Kendini yakicak ne var bana 1 tane ornek ver sadece 1 tane 0
  • utanmazlar 22 Mart 2018, Perşembe 15:08:08 Emekliliği gelmiş bu zamana kadar biz kabincileri satan bu kaptanlar bu zamana kadar nerdeydiler.Utanmadan ne yüzle mesaj atıp biz 305 çileri çağırıyorsunuz. 17
    • Analiz 22 Mart 2018, Perşembe 15:15:35 Sizi satanlar sadece kaptanlar degil, kimse kabin memurlarini sevmiyor. Ne tgs, ne kaptanlar, ne yolcular, ne diger kabin memurlari. Sahi niye kimse sizi sevmiyor hic sordunuz mu? 4
    • Kaptan 22 Mart 2018, Perşembe 17:01:53 Kaptanlar sizi satmadı. Bugün siz karşı durarak herkesi satıyorsunuz. Bugüne kadar kahramandınız. Bundan sonra nasıl anılacaksınız size kalmış. Son bir şansımız vardı 305 in intikam hislerine kurban gittik mi desinler? 0
    • Kamyoncu seni 22 Mart 2018, Perşembe 17:10:26 Kabinciymiş, töbe töbe. Duşa kabinci olabilirsin, kamyoncu olabilirsin, kabin ekibi asla. Cahil seni. Çabanız boşuna kabin kokpit el ele rakam 7000,çığ gibi büyüyoruz! 1
    • trol olduğun net 22 Mart 2018, Perşembe 19:11:13 Kabinci nedir ahushfjdg 0
    • Kabinci mi ? 22 Mart 2018, Perşembe 20:48:26 Senelerdir kabindeyim bir tane insandan "kabinci" lafi duymadim =D dersinize iyi calisin la 0
  • Kaptan 22 Mart 2018, Perşembe 15:05:43 Geçmişte yer çalışanlarını ortada bırakıp sırtını dönen birileri şimdi kalkmış hak hukuk, emek diye bağırıyor. Hadi Oradan... Hadi Oradan.. 11
  • 305 KM 22 Mart 2018, Perşembe 15:00:18 KAPTANLARA GÜVENİP YOLA ÇIKMAYIN.BUNLAR BİZİM AİLEMİZİN DAĞILMASINA NEDEN OLDULAR. 29
  • Magish 22 Mart 2018, Perşembe 14:59:05 Daha once greve cikanlari tekrar greve cikartmak amac diye haber yapan yorum yapanlar gercekten zeka mi probleminiz yoksa manipulasyon mu amaciniz? 1
    • qwerty 22 Mart 2018, Perşembe 15:38:23 Zeka problemi yok cin gibiler massallah.O yuzden manipulasyonu da iyi yapiyorlar. 3
  • sendikalı 22 Mart 2018, Perşembe 14:56:36 Gıda alanında faaliyet gösteren özel bir firmada sendikalı çalışanım. Size başımıza gelen durumu anlatma gereği hissettim ki, belki ders olur. Türkiye'de 8 ayrı fabrikada üretim faaliyeti olan firmanın çalışanı olarak bir sendikaya üyeydik. Sonra başka bir sendikaya geçelim diye konuşmalar başladı. Sendika temsilcileri geldi, kara sizin, sizlerin karşısında boynumuz kıldan ince deyip şeref sözü vererek, oylama sonuçlarına itiraz edip süreci uzatmayacaklarını bildirdiler. Ardından oylama yapıldı, bulunduğumuz fabrikada %98-%2 oranında yeni sendika kazandı, eski sendikanın temsilcileri ile ayrışma başladı filan... Sonra öğrendik ki eski sendika itiraz etmiş sonuçlara, süreç uzadı. sonra çalışan sayısını saptırma çalışmaları, Ankara'da bulunan fabrika çalışanlarını kamyoncu statüsünde, taşımacılık kooperatifine bağlı göstermişler... Yetki davası, yetki davasının temyizi, ardından yargıtay süreci filan... Süreç boyunca yıllarca zam yapılmadı, Kim mağdur oldu bilin bakalım? 5
    • Gıdacı 22 Mart 2018, Perşembe 15:25:47 Gıda alanında çalışmasına rağmen havacılığı yakından takip eden ve bizim yorumlarımız yayınlanmazken yorumu yayınlanan arkadaş. Biz para değil canımızın derdindeyiz tis yetkisini kimsa alamaz ve mevcut durum korunursa seviniriz çünkü mevcut sendika ne imzalasa aleyhimize imzalıyor en azından işler kötüye gitmez 3
    • Tşkler LAKİN ÖLSEKDE ARTIK TATLIBAL YOK ... 22 Mart 2018, Perşembe 16:00:20 Sizin iş kolunuz ile bizler farklıyız dedikleriniz olabilir ama artık insanca yaşamak ve yorgun olarak sizin gibi değerleri yolcularımızı taşıyıp Allah korusun...( kaza,korum,uçuşta bayılma yaşamak istemiyoruz)çoktan bitti HAVA/iş ,daha önce düşünecekti...YETER SÖZ ÇALIŞANLARIN... 3
    • salih 22 Mart 2018, Perşembe 20:52:49 söylediklerine katılıyorumn. eğer hava-iş sendikasının başına başkan olacaksan hodri meydan. eğer hava iş sendikasına rakip olacaksan herkes kaybeder. 0
    • Cahil 23 Mart 2018, Cuma 00:52:48 Yeni TİS imzalanıncaya kadar ÖNCEKİ İMZALANMIŞ tis geçerlidir ve devam eder, okuyalım lütfen. 1
  • no subject 22 Mart 2018, Perşembe 14:38:52 Keza su anki sendika kurucularindan 1-2 kisi hakkinda kafalarda soru isareti vardi 305 zamanindan kalma. Ilgili soru isaretlerini yok etmek, sorusu olanin ilgili kisilere direkt sormasini saglayacak ortam olusturmak esas amac. 4
  • 305 22 Mart 2018, Perşembe 14:38:09 305 den biriyim ,kaptanlara güvenim yok,bunu yaşayan bilir. 16
    • Diger 22 Mart 2018, Perşembe 15:16:16 Greve katilmayan diger 7700 kabin memuruna guvenin var mi? 4
    • Cok güveniyorum 22 Mart 2018, Perşembe 16:07:50 Hava-is'in illegal çağrısina uydun ve illegal eyleme katıldın, sonradan çözülebilecek 26 kişinin sorunu için tis i imzalamak yerine hırs yapıp 40.000 kişinin ekmegini riske atıp grev çağrısı yapan hava-ış e yine uydun, bugün seni aidattan başka birşey görmeyen adamların çagrısına yine uyup insanlarin yasal girişimine karşı duruyorsun. İnan yaptığın doğru seçimlerindan dolayı sana çok güveniyorum 3
    • Çok güveniyorum’a 22 Mart 2018, Perşembe 17:12:59 Altına imzamı atıyorum. Budur. 2
    • 305 22 Mart 2018, Perşembe 21:13:02 305 doneminde 8000 km yoktu. 5000 bile degildi toplam km sayisi. O gun bos gunde, izinde olanlar, yatida veya hali hazirda gorevi baslamis olanlari dusmen gerekir. Cagri sonrasi ucus görevine baslayan kac km olmuş, bunlarin ne kadari is yavaslatmis oranina bakmak lazim. Birde acaba kac kaptan o gun goreve baslamis ve kaci is yavaslatmis. Son olarak o sene 8bin km oldugunu dusunup 300kisi haric her kmnin o gun cagriya ragmen goreve basladigini dusunmende (7700 kisi ile ilgili yorumundan dolayi) kafanin cok bu islere basmadigini gosterir. O yuzden sus ki cahil oldugun anlasilmasin. 0
  • 305 maduru erbaa 22 Mart 2018, Perşembe 14:28:10 Sizin gibilerin yüzün de ne çektik be arkadaş niyetiniz hiç iyi değil madem sendikayı bir yerlere getirmek istiyorsunuz mevcut sendikaya harcasaydınız bu kadar çabanızı şimdi herşey çok daha güzel yerlede olacaktık ama malesef insanları iyi kandırıyorsunuz tebrik ederim 5
    • Pohahhaa 22 Mart 2018, Perşembe 20:51:42 300 delegenin 85 ini cikarabilerek mi =D ki o da 45e dusty 0
  • 305 22 Mart 2018, Perşembe 14:26:28 Kaptanlara güvenmiyoruz nokta. 19
    • Son Kale 22 Mart 2018, Perşembe 16:16:32 Binme onların kullandığı o uçağa :) 0
    • Kaptan 22 Mart 2018, Perşembe 16:40:27 Binme uçağa o zaman. Burada boyle yazıp uçakta yalakalik yapma. Ayıp. Ne şımarik şeysin sen 2
    • akil 22 Mart 2018, Perşembe 17:10:31 Vize takipe guveniyoruz 0
  • Çava reş 22 Mart 2018, Perşembe 14:21:30 Hava sen game over çöplük karıştırmaya başlamış yazık çoluk çocukla sendika mu kurulu ayrıca 305 den giden olursa bu işi hak etmiyor demektir atılmalı 15
  • F 22 Mart 2018, Perşembe 14:13:17 Hava sen emekçinin yanında dır eylem şart oldu 3
  • 305 22 Mart 2018, Perşembe 14:08:20 Yeter artık kullanmayin bizi. O donemde bize hic destek olmayan kokpittekiler hangi yuzle bizi cagiriyorsunuz? 12
    • .. 22 Mart 2018, Perşembe 14:11:15 O gün size kim destek oldu da kokpiti suçluyorsun. Kaldı ki 305 ten mısın ondan bile emin değilim 1
    • Kokpit 22 Mart 2018, Perşembe 16:57:18 Hava-işin karar defterine bile yazamadığı eylem çağrısına uyduğunda kaç yaşındaydin?Kaptanın seni satmadı. Kaptanın havaiş in yasadışı çağrısına uymadı. Sen de uymasaydın. 1
  • Km 22 Mart 2018, Perşembe 14:05:38 3, 5 bırakın hava sen olarak ne yapılacaksa biz yapalım 2
    • E hadi 23 Mart 2018, Cuma 00:41:52 Yapın, daha dogrusu yapsaydınız simdiye kadar 0
  • HAVA İŞ TEMSİLCİ 22 Mart 2018, Perşembe 13:12:23 Havacılığın tek sendikası vardır.HAVA İŞ SENDİKASIDIR. 41
    • Neyi 22 Mart 2018, Perşembe 13:42:01 Kimi Temsil ediyorsunuz peki?! Niye çalışanın yanında değilsiniz? Neden senelik izinlere sizin tarafınızdan imza atılmadan yayınlandı? Ekip planlamayı mahkemeye vermiştiniz? Sonuç? Neden çalışanın aleyhine olan ek protokola imza attınız? Vs vs vs... bu mu sendikacılık? 7
    • helal 22 Mart 2018, Perşembe 17:11:59 Tek cumle tam isabet,helal 0
    • Temsil? 23 Mart 2018, Cuma 08:43:30 Temsil değil de noter olmasın o? Şirket ne isterse protokol adı altında yerine getiren bir kurumsunuz siz. Şirket noterisiniz! 1
  • kerem 22 Mart 2018, Perşembe 13:08:54 Can dostlar aman ha bu kaptanlara inanıp sakın hayal sen geçmeyin.Bunlar bizi 305 ve grevde yalnız bıraktılar.Bizim hayatımızı bitirdiler.Aynı durumları yaşamanızı istemeyiz. 20
    • Kerem’e 22 Mart 2018, Perşembe 15:18:01 ‘Siz’ derken? Greve kabin memurlarinin %99’u katilmadi 1
    • Kerem'e 22 Mart 2018, Perşembe 16:44:51 Kaptanlara güvenin, yanlış adım atmazlar, yasadışı iş yapmazlar, olmadiklari her durumda yanlış yaptiğımızı ögretti birileri demek istedin herhalde. 0
    • 30500 22 Mart 2018, Perşembe 21:16:58 305 kisi yuzde 1 yani? O sene 30500km vardi demek sirkette. Hepsininde gorevi o gun basliyordu kimse bos degildi ve hepsi uçtu. Kafan guzelmis gule gule kullan :) 2
  • alexsander 22 Mart 2018, Perşembe 12:59:11 Hayal sen yine hayal peşinde koşuyor.İlker bey bunların topunu yanına çağırıp konuşsa hepsi kavak yaprağı gibi dağılırlar.Bırakın boş işleri yakmayın milletin başını gidin emekli olun evde çicek sulayın alexsander 5
    • dağılmadık 23 Mart 2018, Cuma 01:18:29 Dağılmadık haberi gelmiştir sana da. 0
  • 305 22 Mart 2018, Perşembe 12:55:16 BENİM BAŞIM YANDIBUNLAR KENDİLERİNE ENAYİMİ ARIYORLAR BIRAKIN BİZLERİ RAHAT EKMEĞİMİZDEN OLMAK İSTEMİYORUZ BİZ 305 OLARAK BU MEVCUT SENDİKA SAYESINDE İŞE GERİ DÖNDÜK BİZLERİ SATAN KAPTANLARIN ARKASINDAN GİDECEK KADAR ENAYİ DEĞİLİZ. 7
    • havasenci 22 Mart 2018, Perşembe 18:02:01 seni yalnız bırakan km arkadaşlarına söyle bunları koçum 0
  • ... 22 Mart 2018, Perşembe 12:50:27 Ne eylem planı hazırlığı güldürmeyin kendinize, o sizin kuruntunuz. Keske böyle bisey yapsalar diye eminim dua ediyorsunuzdur. Adamlar küskünleri ikna etmeye çalışıyorlar sadece ve doğru bir hamle bence. Havasen ne is yavaslatma ne de grev gibi bir faaliyete girmez su asamada. Egitmsiz cahil olmanın bedelini düşünememek olarak ödüyor ve ödetiyorsunuz. 0
  • 305.. 22 Mart 2018, Perşembe 12:43:29 Olan yine garibana olacak ver gazi genclere sonra? Sonrasi yok buyuk is basardiniz. 305 neler cekti yillarca hicbirinin umrunda olmadi.. issiz gecen yillar.. Kabinin pesini birakin artik! 2
  • Kabin 22 Mart 2018, Perşembe 12:40:47 Sanane neden.cagirdi bu mu haberin senin, neden bukadar ugrasiyorsunuz olmasin die , kazanciniz ne olacak 0
  • Joson statham 22 Mart 2018, Perşembe 12:25:25 Arkadaş kendiniz çıksanıza grev 'e nede olsa onlar alışkın ediniz işten atılmaya tecrübeliler kaptanlar tarafindan satilmaya 305 kabin memuru arayacaginiza sizi görelim 305 tane pilotla çıkın grev'e görelim 11
    • eksi kromozom 22 Mart 2018, Perşembe 13:40:01 Bıktık arkadaş bıktık sizden de sizin gibi az gelişmiş beyinlerden de kibirli zihniyetlerinizden de, paradan ve menfaatten başka birşey göremeyen gözlerinizden de, gülmeyen asık suratlarınızdan da, kavgacı ayrımcı haset kin dolu ruhlarınızdan da bıktık. Az biraz kitap okuyun, tiyatroya sinemaya gidin, doğru düzgün anlayarak hissederek dua edin namaz kılın göreceksiniz daha insan olacaksınız evriminiz tamamlanacak, hak aramanın ne olduğunu anlayacaksınız, lanet olsun bitin be bitin, canımıza tak dedi bıktık. 1
    • Derya 22 Mart 2018, Perşembe 14:04:57 Hangi yüzle çağırıyorlar anlamış değilim bunların yatacak yeri yok 5
    • Bir soru 22 Mart 2018, Perşembe 15:17:33 Binlerce kabin memuru greve katilmamisti, onlara ne diyeceksiniz??? 0
    • birsoru 22 Mart 2018, Perşembe 19:21:46 yüzlerce kabin memuru da greve katılmıştı. ama 1 tane kaptan yoktu. sen bence onu kendi iş arkadaşlarına sor. 2
  • kokpit 22 Mart 2018, Perşembe 12:12:07 Grev madem yasak işi yavaşlatalım güç kimdeymiş görsünler 10
    • FO 22 Mart 2018, Perşembe 12:24:06 Zaten 5-10 kt taksi yapıyorsunuz daha ne kadar yavaşlatabilirsiniz ki? 9
    • Gözlerim yaşardı 22 Mart 2018, Perşembe 12:27:39 Kokpitten 1 kişi bile yapamaz bunu... Bırakın bu ayakları hepiniz paranın kölesi olmuşsunuz yapsaydınız kabin çıktığında yapardınız o zaman neredeydiniz 4
    • kokpit'e 22 Mart 2018, Perşembe 14:01:30 sen kokpit çalışanı isen ben de tramvay vatman'ıyım. Hem çalıp hem söylüyorsunuz. 2
    • Fo cuk 22 Mart 2018, Perşembe 16:16:17 Sıkıp durma, ahl de 5knot taxi yapanı göster alnından öpücem. Yardıra yardıra gidiyoruz 1
  • Hemen şimdi 22 Mart 2018, Perşembe 11:55:52 GREV isteriz , haklarımız için mücadeleye devam . Seninleyiz havasen ,yaşasın emekçi dayanışması. 20
    • hemen şimdi 22 Mart 2018, Perşembe 14:08:57 yahu siz teşkilatlanması daha bitmeden eylem , grev yapan bir sendika gördünüz mü hiç.Bırakın başkasının ağzı ile yorum yazmayı.Thy yönetimi hava sen'e iyice yüklensin diye onların ağzı ile yazıyorsunuz. 0
    • Hahah 22 Mart 2018, Perşembe 20:54:24 Ya bir de o kadar kotu yapiyorlar ki =D ohalde grev olmaz bu bir, ucuncu havalimani varken kimse bu aklindan bile.gecirmez bu iki. Birakin bu ayaklari utanin ulan 1
  • THY AO 22 Mart 2018, Perşembe 11:53:36 Bu illegal isyan hareketine destek veren herkes pişman olacak. Başta yönetici kadrosu olmak üzere THY na verdikleri zararın hesabı sorulacak . Borsada işlem gören hisselerimiz zarara uğramıştır. 22
    • Great 22 Mart 2018, Perşembe 12:24:27 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 1
    • Defol 22 Mart 2018, Perşembe 12:29:53 Sen de senin hissende yerin dibine batsın. Sizin Allah ınız paranız zararınız emekçi insan sizin umurunuzda değil yerin dibine girsin batın pis vatansızlar 0
    • Şapsik 22 Mart 2018, Perşembe 12:36:08 Borsada işlem gören hisseler senin değil yabancıların. Takasbank dökümlerine bakarsan anlarsın bayrak taşıyıcı kimin bayraklarını taşıyor...... 0
    • Vatandaş 22 Mart 2018, Perşembe 12:50:08 Bence bu harekete katılanlar değil de , insanları bu harekete yönelmeye iten/ bu kadar zor duruma düşüren ve hareket oluşmadan önce tamamen kulaklarını tıkayan yöneticiler / idareciler şirketi zarara uğratmıştır . Onlardan sorulmalı bu hesap. 0
    • dur dur 22 Mart 2018, Perşembe 12:56:24 dur dur ayranı çok içme çarpıyor seni! 1
    • thy ao'ya 22 Mart 2018, Perşembe 13:46:52 Be hey cahil.Borsanın durumuna bir bakıver. 5.5 tl den ,19.50 gitmesi normal de,%15 düşmesi mi anormal. Anlamadığın konularda ahkam kesme. İsyan nerede? kim isyan ediyor?HavaSen 305'lerle mi grev yapacak.Veya geçen sefer ağzı yananlarla mı? 0
    • ? 23 Mart 2018, Cuma 00:49:04 Neyin legal, neyin illegal olduğuna nasıl karar veriyorsunuz ? Yataktan kalkış yönüne göre mi ???? Bugün soldan kalktım illegal olsun !!!!!! La sen kimsin, adın soyadın nedir, bir oluşumun legal yada illegal olmasına karar yetkin varmı ? Yada bilgi birikimin. Yoksa birilerinin zurnasımısın oturduğun yerden ses çıkarıp duruyorsun, 0
  • iylim pilini 22 Mart 2018, Perşembe 11:46:24 Havasen ahmak mı sütten ağzı yanmış insanları eylem için çağırsın? İnsanlar çiçek dağıtırken bile eylem yapacaklar diye ortalık ayağa kalktı. Eylem meylem diye bir derdi yok kimsenin öküz altında buzağı aramayın 3
    • Nadan 22 Mart 2018, Perşembe 11:59:30 Yaptıklarına bakılırsa ,ahmak değil dahada kötü ,insan ekmek yediği kurumu ,ticari olarak zarara uğratacak hareket yapar mı? 11
    • Nadan Sen Hic 4 Bacak Uctunmu 22 Mart 2018, Perşembe 12:27:47 Insanin ekmek yedigi kurum 24 saat calis it gibi calis sabah aksam calis diyosa bide haklarini gasp ediyosa birde ustune hakkini aramana izin vermiyosa sen napardin? Tabi patron getir das... yaliymmi derdin? Sen yaparsin ama. 5
    • Nankör 22 Mart 2018, Perşembe 12:38:52 Ekmek yediği kurum iscilerin hakkıni verirken mi ticari zarara uğruyor??????? Yoksa kurum başındakiler aksırana tıksırana kadar yerlerken mi daha cok zarara uğruyor..... Mesela ykb promosyonları nerede bundan bahsetsene biraz 1
    • Kabin 22 Mart 2018, Perşembe 12:47:55 Yalan yalnis yazip durmayin milleti.kandirmak.icin ugrasmayin,ucucu camiasi zorbaliklan is yapmaz, yalan konusmaz ,gizli sakli satmaz arkasindakileri, greve katilmamalarinin.nedenini artik bi anlasinlar diye , anlatmak.icin dir , 305 eylemis ise yasal degildi, atillay in grevininde gergi oan icin yoktu,para lar yokoldu.aciklaasina gerek kalmadi busayede, katilmayan kabini napicaz , hep kokpite konusyosunuz , bence bi susun artik tahat birakin , ya da d9grulari arastirin ve konusun , bos bos millete terbiyesizlik yapip durmayin, k8msenin eylem yapacagi falan yok, bizim sirketimiz bu ancak , tek sorun bu havais ve yalnlarini istemiyoruz budur , biline 0
    • Nadan'a 22 Mart 2018, Perşembe 13:03:42 Yorgunluktan kaza kirim olursa sen mi vereceksin insanlarin maasini allah'in sekosu 0