'Düşüyoruz, yardım edin'

    Çok beğenilenler

  • Serhat 01 Aralık 2016, Perşembe 20:46:52 THY de ucan bir SIVIL F/O olarak yaziyorum.Oncelikle ,ucus oncesi dispatch tarafindan hazirlanan ucus planinda toplam yakit miktari kacti ? Eger dispatch in hesap yaptigi yakit dogruysa ,bu yakit kaptanlar tarafindan alindi mi,yoksa eksik mi alindi? (Short cut falan yapariz ,hava da hallederiz vs ... gibi aceleyle mi hareket edildi.) Eger eksik yakit alinmak istendiyse kaptan tarafindan ve 2 .pilot arkadas burda devreye girmediyse ,havacilgin az gelismis bolgelerde oldugu gibi,burada da CRM eksikligi kendini gostermistir.(cogu zaman bizim ulkemizde oldugu gibi.) (Malum, asiga da ki yorumu yapan asker abimiz gibiler genelde yolcu ucagini yatirir tahtitler,gerekirse cole bile indirebilir ,o zihniyettedirler.) Kalkitiktan sonra ucus boyunca yarimsar saate bir yakit kontrolu yapmak hayati onem tasir ozellikle bu tarz limitlerde yakit durumu soz konusuysa ve atc 7 dk bekleme verdiginde bunu neye dayanip kabul ettiler. Her kazadan sonra klasik pilotaj hatasi demek bence marifet degil,pilotaj hatasi bir sonuctur ve bu sonucu olusturan etkenler nelerdir bu ciddi sekilde arastirilmalidir.yil 2016 da boyle basit gorunen bir hatanin altinda eminim ki cok daha buyuk nedenler vardir .ayrica bugun dunyanin baska bir yerinde ayni kaza olsaydi ,inaniyorum ki olen pilotlarda benzer seyler yazacaklardi. Olan bir kazanin arkasindan yazmak kolay onemlu olan birdaha tekrarlanmamasini saglayacak cozumler bulabilmekte. 4
    • ZorAdam 01 Aralık 2016, Perşembe 23:12:24 Hocam doğru söylüyorsunuz ama elektrik sorunu olduğu söyleniyor bence bu yakıtlık bir durum değil ilk önce gps gidiyor daha sonrada bütün mekanik teknik bir personel olarak şunu söylemeliyim kör uçuş yapan bir uçak düşünün pilot elinden geleni yapmış olmalı kaza yerimi ve rotasını kontrol ettiği iseniz arkasındaki dağdan sonra alçalmış veya çakılmış ben içe büyük ihtimal manuel iniş yapmaya çalıştı kulede yardım edemeyince kaza oldu ders çıkartılıp tekrar yaşanmaması için uğraşılmalı ve çalışılmalı 1
    • Bir merak eden. 02 Aralık 2016, Cuma 11:03:11 Bu uçağın holding yakıtı, contingency yakıtı, alternate yakıtı yokmuydu yani. Bu yakıtları almadan uçabilir mi? Yasal bir durum mu? 0
  • grb 01 Aralık 2016, Perşembe 11:28:24 a noktadan b noktaya yeterince yakit olmasi sart. nasil hesab yaptilar ya ama cok eksik yaptilar. bisiklet patlak tekerle surulmez gibi birsey. 4
    • Rj85 01 Aralık 2016, Perşembe 13:18:46 Uçağın menzili belli aradaki güzergah da aralarında 100 mil ya var ya yok. Acil durumu önce ilan eden 320 var yaklaşmada haliyle bunu beklemeye alıyor haliyle de yetmiyor o yakıt. 2
    • Anladım da 01 Aralık 2016, Perşembe 15:50:01 Bu ihtimal düşünmeden mi yakıt alınıyor. Buffer lı alacaksın o zaman yakıtı. Havada dolaşabilecek kadar. Öyle alınıyor evet ama olay analiz edilip sorun tespit edilip alternatifler sunulmalı 5
    • grb 02 Aralık 2016, Cuma 01:36:24 ok 1
  • Tüm yorumlar

  • Rio 03 Aralık 2016, Cumartesi 07:04:54 Ucus muhendisi denilen bir sahis var yakit kontrolu hidrolik kontrolu elekrik sistemi yani cokpitte bulunan butun indikatorlerin kontroluyla mukeleftir, Demeki dusen. Ucaktaki sahislar Kimse ilgilenmemis ucak Kendi basina terkedilmis, sonradan farkina varincayakadar isisten gecmis 0
  • 02 Aralık 2016, Cuma 15:57:46 konu ile ilgili olanda olmayanda yorum yapmış.Ölenleri Allah affetsin kalanlara sabır versin.Burda bizi ilgilendiren olayın nasıl olduğu elktrik arızası olsa bile bu tür uçaklarda yedek sistemler var siz bütün elektrik sistemini kaybetseniz de iyi bir muhakeme ile minumum sarfiyat ile yakıtı boşaltmadan sadece kontrol kulesi ile temas kurarak iniş yapabilirsiniz o anki şartları iyi değerlendirecek bir kaptan ve ona tam destek verecek uyanık bir yardımcı olmalı bu yüzden pilotaj çok önemli. 1
  • Aviator 02 Aralık 2016, Cuma 12:33:36 Yetkili olarak bu ucaklarin bakiminda hizmet vermis biri olarak hic sevmedigim calismasi zor ve teknik olarak siradisi bir ucak oldugunu soylemeliyim.Ucak alana 3-4 dk mesafede ve 15 km uzakta acil durum bildirdikten sonra 13 dk. 20000ft de hold circle yaptiriliyor.Dispatch raporunda reserve yakiti olmadigi goruluyor.Ucak 22.18' de kalkip bir bacak yaparak 02.50 civarinda yakiti bitmis generatorleri ve motorlari off olmus durumda goz gore gore dusuyor.Pilot hatasi,kule hatasi,operasyon hatasi, yanlis kararlar bu aci sonucu getiriyor. Saygilar 1
  • Gurbetci 01 Aralık 2016, Perşembe 18:00:29 Habere bak, yorum lara bak gercekden siz pilotmusunuz? Ben hic turk okulunua gitmedim fakat haberi iyi kotu cozdum, yani simdi sizler tahsillI insanlarmisiniz? Simdi anliyorum Hollandanin ortaokulu 4uncu derecisile turkiyede direk universiteye girebildigini. Ortada olmus insanlari var utanin. Turkiyedeki sivil pilot okulundan gelen birtane pilot bile almam, sirketlerin yerinde olsam,zaten torpiliniz olmasa taksi soforlugu bile yapamassiniz Allah Turk Yolcularini koruSun. 27
    • Gurbetçi 01 Aralık 2016, Perşembe 18:26:46 Orda yüzünüze bakmıyolar , buraya gelince havanızdan geçilmiyo :) biz neyin ne olduğunu biliyoruz gurbet kuşu sen ameleliğe devam et 3
    • Gurbetçi 01 Aralık 2016, Perşembe 18:54:56 Orada 2.sınıfsın. sen neyin derdinde yada peşindesin gurbetçi kardeş. 6
    • ZorAdam 01 Aralık 2016, Perşembe 23:09:31 Gurbetçiye bak çay demle bizdeki teknik ve uçuş bilgisi kat kat daha iyidir Avrupadan bunu böyle bil iki dil biliyoruz diye artislenip bir şey yapamadan giden KLM teknikleride gördük biz 0
    • Hiç türk okuluna gitmemiş 01 Aralık 2016, Perşembe 23:18:50 Unutma Aziz SENCER türk okullarına giderek nobeli aldı. Sen hollanda okullarına gittin de ne aldın? 1
    • Yeni Gurbetçi 02 Aralık 2016, Cuma 00:55:13 Gurbetçilere laf sokan bütün süperzekalara gelsin: bütün yıl tatili bekliyorlar, konuşmaları ile hareketleri ile dalga geçiyorsunuz.yurt dışında 2. sınıf oldugunu söylüyor, amele diyor kendi egolarınızı tatmin ediyorsunuz. Bence aglanacak halinize baska insanları ezerek gülüyorsunuz. Emin olun artık eskisi gibi gurbetçiler ikinci sınıf falan degil. Asıl o bilgisayarların arkasından insan ezmeye alışan sizler ikinci sınıfsınız. Şayet kendinizi üçüncü dünya ülkesi olan bir ülkenin vatandaşı olarak görmek istemiyorsanız, biraz gelişin. Beyinlerde gelişin. İnsan ezmeyi, başkalarını kötülemeyi, emek cürütmeyi, tas koymayı, dedikodu yapmayı, fitneligi fesatlıgı herseyi en cok siz biliyorsunuz,Üstüne alınan alınsın. Cahil insan ile ikinci sınıf insanı farklı. Cahil heryerde cahil, cahilin türkcesi egede de zayıf,mardinde de, berlinde de. Bugün temsil ettigim standın önüne zengin türk Milfleri geldi,bagıra bagıra birbirleri ile konusuyorlardı,istanbuldan christmas için gelmişler, ne utandım be 1
    • Yeni Gurbetçi 02 Aralık 2016, Cuma 00:55:14 Gurbetçilere laf sokan bütün süperzekalara gelsin: bütün yıl tatili bekliyorlar, konuşmaları ile hareketleri ile dalga geçiyorsunuz.yurt dışında 2. sınıf oldugunu söylüyor, amele diyor kendi egolarınızı tatmin ediyorsunuz. Bence aglanacak halinize baska insanları ezerek gülüyorsunuz. Emin olun artık eskisi gibi gurbetçiler ikinci sınıf falan degil. Asıl o bilgisayarların arkasından insan ezmeye alışan sizler ikinci sınıfsınız. Şayet kendinizi üçüncü dünya ülkesi olan bir ülkenin vatandaşı olarak görmek istemiyorsanız, biraz gelişin. Beyinlerde gelişin. İnsan ezmeyi, başkalarını kötülemeyi, emek cürütmeyi, tas koymayı, dedikodu yapmayı, fitneligi fesatlıgı herseyi en cok siz biliyorsunuz,Üstüne alınan alınsın. Cahil insan ile ikinci sınıf insanı farklı. Cahil heryerde cahil, cahilin türkcesi egede de zayıf,mardinde de, berlinde de. Bugün temsil ettigim standın önüne zengin türk Milfleri geldi,bagıra bagıra birbirleri ile konusuyorlardı,istanbuldan christmas için gelmişler, ne utandım be 0
    • bir grbetci daha 02 Aralık 2016, Cuma 01:34:54 gurbetcilere laf atiyorsunuz, once kendinize bakin. Ordaki Turkler Turkleri bile sevmezler, tepeden bakarlar insanlara. burda her Turk biribiriyle iyi anlasir, baris ve birlik halindeler! sanki taniyosun burdaki insanlari, asil sizin gibilere bakmazlar! 2
    • private pilot 02 Aralık 2016, Cuma 01:46:39 taharetsiz avrupanın saçma kültürüne maruz kalıp çıktığınız kabı beğenmemenizden iğreniyorum. 1
    • gr 02 Aralık 2016, Cuma 11:07:01 turkiye turkleri camagacina bile modernlik derler.... kafaya bak. hatirlatim yil 2016 yer tuvaletleri hala kulanilmakta. x 0
    • Gurbetci 03 Aralık 2016, Cumartesi 03:16:35 GazianTepde dogdum, hollandada buyudum ve yasadim Hollanda Almanya ve danimarkada pilot egitimimi yapdim ve almanyada business jet CL 604de ucuyorum sukur avrupalilarda torpil ve yalakalik yok hersey medeniyet ve ciddiyetle yani bilek gucule.Bu turkiyede babasi kaptan olanlar is buluyorda obur ahmet mehmetin cocugu neden sag koltukda oturamiyor acaba? Cok tesaduf,iste gercek irkci ve ayirdim yapanlar sizlersiniz birbirinizi ezen hor goren.Su an askeri turk pilotlari haric hepiniz hak etmediginiz yerdesiniz torpil pilotcuklari. 0
  • Seniorita 01 Aralık 2016, Perşembe 17:49:34 Vectores vectores! Cok üzücü bir olay. Resmen intihar ucusu 1
    • Gurbetciye yanit 02 Aralık 2016, Cuma 02:26:26 Gurbetci kardes bende avrupa da yasiyorum ve egitim sistemini de yeterli sayilacak Kadar biliyorum sen bilimsel bir aciklama yapta bizde hollanda da 4 Sinif ogrencisi ne biliyor mus ogrenelim.. Allah Kaza da olenlerin yakinlarina sabir versin insallah Allah tan dilegim Boyle kazalar bir daha yasanmaz saygilar .. 1
    • grb 02 Aralık 2016, Cuma 13:11:42 yasamis olsaydin bilirdin egtim sistemini! 0
  • Uçuş eğitimi 01 Aralık 2016, Perşembe 14:39:22 Uçuş eğitimini çok önem verilmesi gerekiyor. Ne yaptığını bilen ve kurallara göre uçak kullanan pilotlar yetiştirilmeli ve eğitilmelidir . Havayolu şirketleri ve zengin İnsanlar çok yüksek fiyatlarda olan uçakları alıyorlar veya kiralayıp kullanıyorlar. Kimse uçağına aldığı pilotları sorgulamıyor ? Bu pilot iyi midir? Kötümü dür? Ben pilotları eğiten merkezine kimi yönetici diye atadım diye . Bu tarz şirketlerde Kazalar hep devam eder. 3
    • Sipahi 01 Aralık 2016, Perşembe 16:35:22 Türkçe yerlerde geziyor. Bir kere "mi" soru edatına gelen çekim ekleri ayrılmaz. "mü dür" diye bir kullanım yok. "Uçuş eğitimine" önem verirsin. Yönelme ekinin kullanım şeklini ilkokul üçüncü sınıfta gösteriyorlar. Noktalaman rezil durumda. Soru olmayan cümlenin sonuna soru işareti koymuş, onu da doğru yere koymamışsın. Noktalama işaretleri sonuna getirildikleri kelimeye ya da eke yapışık olmalı. Cümlenin orta yerinde özel olmayan bir ismi büyük harfle başlatamazsın. Sonra "bu ülke neden gelişmiyor" diye çırpınıyorlar. 5
    • Türkçe dersi 01 Aralık 2016, Perşembe 18:59:00 Burası okul değil; havacılık" sitesi.;Siz neyin peşindesiniz- Sipahi Bey+ 3
    • Guzel yorumlamissiniz. 01 Aralık 2016, Perşembe 19:36:36 Türkçe yazmayı bilmeyenin eleştirisi de o kadar olur zaten! 3
    • S 01 Aralık 2016, Perşembe 20:40:37 Bu sadece pilot hatasi degil yakit bitmis bun ucusu planlayanlar ve ucagin yakitini ayarlayan koyanlarda suc var bunu baza alirsak pilot egitimiyle alakali bir durum degil bu kaza ornegi 6
    • chocolate 02 Aralık 2016, Cuma 13:21:57 cikolata yiyin nese yerine gelir 0
  • 09 01 Aralık 2016, Perşembe 14:30:22 Yakıt sizdirmasi olamazmi? ? Bir şekilde kanattan akmis olabilir..Belkide istenen yakıt miktarını bir rakam hatasiyla eksik doldurmus olabiller. .. 1
    • Cevap 01 Aralık 2016, Perşembe 15:10:49 Dostum yakit sizdirmasi olsa ucak cok daha once duserdi. Ucak maksimum yakitla maksimum limitine gidip dusuyor. Geriye tek sonuc kaliyor. Ya pilot yakitin bittiğinin farkında degil ya da yakit göstergesi bozuk 0
  • ismail 01 Aralık 2016, Perşembe 13:14:44 JIG 3.1.14.'mi yaşandı acaba. Yakıt çı arkadaşlar olabilirmi.. 1
  • Aeroman 01 Aralık 2016, Perşembe 12:58:58 Pilotaj hatası yıl olmuş 2016 yakıt yetirsizliğinden uçak düşüyor çok ilginç umarım böyle acı Kazalar tekrar yaşanmaz tüm uçucu ekiplere kırımsız emniyetli uçuşlar diliyorum ,saygılar . Ayrımcılığı bırakalım jöleli gözlüklü pilot demekle olmuyor özgeçmisine bakmak lazım bilmeden konusmak karalamaktır ,saygılar . 2
  • Siviller 01 Aralık 2016, Perşembe 12:28:21 Bu ucagin dusmemesini ancak bir sey dunyadaki onlerdi..Acikliyorum.....Baba parasi ile, saci joleli,gozunde gunes gozlugu olan Turk sivil pilotlarrrr. :) 38
    • Hasan 01 Aralık 2016, Perşembe 12:44:40 Dostum sen aptal mısın? İnsanlar ölmüş yazdığın yazıya bak. Seviyesiz 2
    • Ezik 01 Aralık 2016, Perşembe 12:48:55 Hasetinden çatlamış ya yazık. Evet canm sen yiyecek ekmek kavgası verirken biz baba parasıyla günümüzü gün ettik. Babamızın parası vardı yedik, yemesemiydik. Allah babamdan razı olsun canımı istese canımı veririm. Ama görünen o ki sen ilk fırsatta, seni açken dünyalar kadar para kazanmanı sağlayan devlet babanı hemn yüzüstü bırakıp gitmişsin. Üstelik şimdi seni çağırıo, ihtiyacım var diyo ve sen hayatta yüzüne bakmam demişsiz. İçinizdeki ezikliği artk atın zira bundan snra bu iş artk sadece o baba parasıyla saçı jöleli türk sivil pilotlar tarafından yönetilecek 0
    • Husumet 01 Aralık 2016, Perşembe 12:48:58 İnsanları genelleyerek, küçümseyerek aralarında husumet çıkartmaya çalışmak kişilik bozukluğuna işarettir. Sen kendin çok iyisin süpersin anladığım kadarıyla. Önce adam ol bende asker kökenliyim. 0
    • Haset 01 Aralık 2016, Perşembe 12:50:46 İnsanlar ölmüş, yakınları kan ağlıyor. Senin hasetliğinin kıskançlığının yeri değil akıl yoksunu şahsiyeti bozuk 3
    • İngiliççe 01 Aralık 2016, Perşembe 12:55:45 Türkçesini anlayamadık please try to write in English 1
    • Km 01 Aralık 2016, Perşembe 13:09:48 Sivilleri cekemeyen arkadas sen bu yorumu kazayla ilgili diger haberede yazmistin sivil ve baba parasiyla pilot olanlari cekemiyorsun belli ama kendine sakla burda 71 can gittiginden bahsediliyor saygili ol biraz kim nasil pilot veya baska birsey olursa olur niye bukadar agrina gidiyor 0
    • pilot 01 Aralık 2016, Perşembe 13:27:50 Thy'de çalışan biri olarak katılıyorum yorumunuza. Uçuşlarda özellikle yeni nesil sivil F/O'ların yapmış olduğu hatalar biz askeri pilotları bezdirdi. 14
    • Yazıklar olsun 01 Aralık 2016, Perşembe 14:33:19 Allah belanı versin 1
    • Siviller e 01 Aralık 2016, Perşembe 15:45:57 Bence sen ne askersin ne sivil.. hatta insan bile değilsin, hiçbir asker burada bu yorumu yapacak kadar hain duygusuz değildir. Bende askerim, düşen uçaktaki pilotun geçmişini nerden biliyorsun. Ne askerler var en kötü sivilden kötü ne siviller var en iyi askerden disiplinli , bilgili. Artık şu sivil asker olayına bi son getirin, ölen insanların ardından gülücük dağıtacak kadar şerefsiz olmayın. Zira iki gün sonra ananız babanız evladınız bi askerin kullandığı taşıt ile kaza geçirirse o zaman diliniz de zihniyetiniz de bi tarafınıza kaçar. Allah korusun.. 0
    • sivil pilot 01 Aralık 2016, Perşembe 16:56:09 Asker amca gel bir visual yapalim aliyim aklini. 1
    • Rap rap 01 Aralık 2016, Perşembe 19:04:27 Haki yeşil zihniyetini havacılıga taşıyan kendileri zorbalıklarl pilot olmuş askerler, egonuz yakacak başınızı! Azıcık edep gerek senin gibilere. 1
    • Asker 01 Aralık 2016, Perşembe 19:05:48 O zaman orduya görev et. Orda bezmezsin. 1
    • Mal ya bu 01 Aralık 2016, Perşembe 22:41:06 La böyle bi olayda askermiş sivilmiş ne alakası var ot. 1
    • Ya annenn 01 Aralık 2016, Perşembe 22:55:38 Bence bunu annende önlerdi bir sor istersen!!! 1
    • Sivil ya da asker 01 Aralık 2016, Perşembe 23:55:34 Buda dahil olmak üzere bütün genellemeler yanlıştır. 2
  • Yazık 01 Aralık 2016, Perşembe 11:34:26 Böyle bir hatayı nasıl yaparlar anlamıyorum 3