Bilal Ekşi'den pilotlara önemli mesajlar

    Çok beğenilenler

  • Uçucu 26 Nisan 2018, Perşembe 18:22:10 Madde madde sıralamışsınız. Aynen karşılık vereyim. 1.Sendikayla görüştük demişsiniz.Havaiş'te de birkaç uçucu var ancak şartlar nedeniyle 4000 uçucunun toplandığı Havasen'i niçin gözardı ettiniz?Ne para,ne daha fazla boş gun istediler ne de grev vs tehdit ettiler. 2.Bize övgüler dizmişsiniz gerek yok biz işimizi yapıyoruz. Daha emniyetli nasil yaparız dedik kulak bile vermediniz. 3 Arkadaşlarımızı sendikal nedenlerle attınız. Koca THY "verimsizlik" diye yalan söylediniz. 4.O arkadaşların hatalari varsa önce bir uyarı verme zahmetine bile girmediniz.Dere geçerken ihanet ettiniz. Bugün yayinladığınız mesajın zerre manası yok. 5.Personel bulmakta zorlanıyorsanız bilgilendirirdiniz. Gecmişte fedakarlık istendiğinde hepimiz yaptık,yine yapardık.Bunun yerine FTL denilen garabeti metazori getirdiniz ve "sendikanız Havaiş" bunu kabul etti bize bilgi bile vermeden.Yoruluyoruz dedik, FRM ye sorduk sıkıntı yok dediniz.Makineyi dinlediniz insanınızi dinlemediniz. 6.Raporları değerlendiriyoruz demişsiniz.Savunmalari dikkate almadan,toplanmamış kurul kararlariyla adam atarken bu sözünüze niçin guvenilsin?O kadar konu var ki rapor etmiyor insanlar bıraktılar artık "bana ne" diyorlar. 7.İş kanununa göre 6 gun mesai 1 gun izin olur.9 gün gorev dökülüyor yatidaki süre istirahatten sayılıyor.Sendikanız havaişle TIS teki bu maddeye bile saygı duymadınız. SONUÇ: SHT-FTL siz SHGM iken hazırlattığınız talimattır. Otoriteydiniz!!Bugun THY Genel Müdürü olarak bunu şirket standardi yaptinız.Birkac yüz pilotun buna katkı yapma istegini başkaldirı kabul ettiniz. Sorun FTL den çok sizin yenilemez egonuzdur.Bizlere ihanetiniz için sizi asla affetmeyiz ama işimizi yaparız.Çünku THY yi seviyoruz sizi sevmiyoruz saygi duymuyoruz.Görevinizden ayrılmak zorunda kalacağınız gunü sabirla bekliyoruz. 8
    • ucucu 26 Nisan 2018, Perşembe 19:06:40 easa ftl bilimsel verilere arastirmalara dayaniyor diyelim, sht ftl kimin hangi bilimsel verilerine dayaniyor ? belki de varlik fonu kalan a.o. hisselerinide 2018 sonu en az maliyet en yuksek karliliklar satar, bu da bir mantik. qatar vnukovanin %25 ini almisken yeni havalimanindan da haydi haydi pay alip thy hisselerini de alabilir ilerde gorecegiz 0
    • Serdar 26 Nisan 2018, Perşembe 20:16:20 Katılıyorum 0
    • Xxx 26 Nisan 2018, Perşembe 20:32:01 Senin Yöneticin yok mu? Burda bir sayfa yazmışin? Git ona dert yan. 18
    • Airbus 320 FO 26 Nisan 2018, Perşembe 21:26:21 Degerli arkadaslarim, ben de sizin gibi THY calisaniyim, bir arkadas soruyor, TGS`ye alim var mi?? 3
    • ursus 26 Nisan 2018, Perşembe 22:51:34 Ahanda CUK geldi. Mükemmel. 0
    • Ucucu dan Xxx e 27 Nisan 2018, Cuma 11:11:03 Genel müdür yönetici değil mi? O traş yapmış losyon bizden 0
    • Son Şans 27 Nisan 2018, Cuma 11:52:51 Evet, neler kaybettiğimiz ortada, karşımızda laf anlatmaya çalıştıklarımızın, bizlere cevabı ortada. 30 MAYIS SON TARİH, SEN varsan biz de VARIZ ! KABİN AŞ'ye DUR de ! FTL saçmalığına dur de, bıyıklı amcalara dur de ! 0
  • Müdürümüz 26 Nisan 2018, Perşembe 17:27:57 Demiş ki "SHT-FTL, Avrupa Havacılık Emniyet Ajansı EASA, PART-FTL’in tercüme edilmesi ile yerel mevzuat haline getirilmiştir." İyi de o ftl komple bir pakettir. Siz ne yaptınız işinize gelen bölümlerini şimdi, işinize gelmeyen bölümleri 2019a attınız. Yani emniyetli falan değil. Dinlenmeye olanak sağlayan bölümleri 2019da devreye giriyor hayatta kalırsak. Ayrıca bunlar max limitlerdir. Bunları yumuşatmak şirketin elindedir. Bu max limitlerde uçacak adam bulabilseydiniz bugüne kadar, zaten bize mail atıp etkin iletişim, sizi dinleyeceğiz fasafiso diyeceğinize, işinize gelmiyorsa kapı orada çıkıp gidin derdiniz. Bugüne kadar dediğiniz gibi. 900 pilot ihtiyacı var. Siz bilirsiniz. İster büyümeyi durdurun hatta küçülün ama böyle davranmaya devam edin, ister şartları düzeltin adam alın büyüyün, nasıl isterseniz. Ama ikisine birden sahip olamazsınız. You have control 4
    • Lufthansa kaptanına 26 Nisan 2018, Perşembe 17:43:13 Kaptan bey lufthansa'da sadece alman vatandaşlarının çalışmasına izin verildiğini zannediyordum vatandaşlığınız mı var 0
    • Fo 26 Nisan 2018, Perşembe 18:00:39 Mükemmel yorum tebrikler kaptanım 4
    • Lufthansa 26 Nisan 2018, Perşembe 18:11:57 Lufthansada kaptanım. Tk da arkadaşlarım var programlarına bakıyorym bazen. Size şerefim üstüne yemin ederim lufthansada hiçbir pilotu birgün dahi uçuramazsın o şekilde isyan çıkar. Kaptan arkadaşlar sanırım sizde de baya hata var neden kendinizi bu kadar ezdirip bu hallere düştünüz ? Verdikleri para da para değil burda vasat bi mühendisin aldığı paralara o kadar radyasyon vs sağlığınızı bitiriyorsunuz yazık günah. Nacizane fikrim bu iş uluslararası açılın biraz dünyaya ya size heryerde ihtiyaç var ne diye bu heriflere gebe kalıyorsunuz? 3
    • Eeeee 26 Nisan 2018, Perşembe 19:32:54 Alamanya görmüş kaptanın hali başka oluyor tabii 1
    • Turkish 26 Nisan 2018, Perşembe 22:10:34 Valla orasi avrupa burasi turkiye ucmak istemeyene kapiyi her zaman gosteriyorlar burada kokpit greve bile katilmamis bunun icin mi toplanicak. Bosu bosuna yorum hanesi doldurmayin 3
    • Xxx 26 Nisan 2018, Perşembe 23:04:43 Çünkü hepsi ezik 0
    • Lft 27 Nisan 2018, Cuma 07:48:39 Sence var mı vatandaşlığım:) var ki çalışıyoruz. 0
    • Lufthansa 27 Nisan 2018, Cuma 09:17:17 Adamın takıldığı şeye bak komedi. Yok kardeş kaçak işçi çalıştırıyormuş. 0
    • Ali 27 Nisan 2018, Cuma 09:45:18 Pek LH'da kaptan olduğunuzu zannetmiyorum, yemezler! Doğma büyüme Anglo Sakson Alman misin? 2
    • .. 28 Nisan 2018, Cumartesi 06:24:45 Ali sen ata bak. Ali sen topu tut. Ali sen yorum yazma. 0
  • Tüm yorumlar

  • Bal kaymak 28 Nisan 2018, Cumartesi 17:01:46 FTL uygulandı başarı ile test edildi, geri dönüş yok . Sırada BAL KAYMAK maaşların makul seviyelere çekilmesi personel giderlerin yarıya indirilme projesi var.. Kaptanlar burda yazdıklarınızı okuyor herkes .. Şirkete zarar vermeyen yorumlar yapma HUSUSUNU hatırlatırım.. 0
    • Fo 29 Nisan 2018, Pazar 18:55:11 15 bin tl altına fo maaşı düşsünde bak çalışıyormuyum burda seni sivri zekalı... 0
  • ya bırak 28 Nisan 2018, Cumartesi 14:25:27 bu işleri. gerci bunda kapasite bu 0
  • Km 28 Nisan 2018, Cumartesi 11:54:21 Kıbrıs hava yolları nı kim batırdı... 0
  • süper tespit 28 Nisan 2018, Cumartesi 01:43:09 uçağı uçuranlar yorgunuz emniyetli değil diyor ofiste koltuğunda oturan limit içi emniyetli diyor gerçekten dünya havacılık tarihine geçecek ibretlik anlar bunlar. 0
  • YORGUNUZ 27 Nisan 2018, Cuma 16:15:06 işimi seviyorum ve sağlıkla, emniyetle uçmak istiyorum; ama çok yorgunum, kemiklerim sızlıyor, uçuşlara sürünerek gidiyorum. yatmakla geçmeyen bir birikmiş yorgunluk var üzerimizde. uçuşta bir hata yapmamak için tüm boş vakitlerimde sadece yatıyor ve dinlenmeye çalışıyorum; sosyal hayat kalmadı, mutsuzuz. lütfen bir çözüm bulun, insanların sağlığıyla, hayatlarıyla oynuyorsunuz. 0
    • Sn Bilal bey 27 Nisan 2018, Cuma 22:33:05 Lütfen kulak vet pilotlarına Son pişmanlık fayda etmez 0
    • Kaptan 320 27 Nisan 2018, Cuma 23:29:01 Beni tarif etmişsin kardeşim. 0
  • KA2 27 Nisan 2018, Cuma 15:36:02 Bizim Ucan şeflere ne olucak? 0
  • VİZYON 27 Nisan 2018, Cuma 15:05:33 Arkadaşlar herkes vizyonu kadar konuşur suç bunda değil ki, kapasitesi bu kadar alalade bir fabrika müdürü gibi konuşuyor.Muhatap aldığı insanların yaptığı işin dünyada bir karşılığı olduğunu değerlendirecek vizyon nerde bunda..Bir gün defolup gidecekler bu 2 si de ama korkarım olan şirkete olacak.. 1
  • Şanslı Köpekler 27 Nisan 2018, Cuma 14:45:50 Dün uçağa alınan "salma köpekler" hakkındaki şikayetimi geri alıyorum. Meğer köpekler Amerikaya (Yaz Tatiline) gidiyorlarmış. Geri zamanlarda kalmış olmamı lütfen mazur görünüz. Bizler ondan bundan ufak tefek bağışlarla muhtaç çocukları okutmaya çalışmak gibi modası geçmiş boş işlerle uğraşıyormuşuz meğer. Zaman değişmiş şimdi köpekler çocuklardan daha şanslı, Amerikaya yaz tatiline götürülüyorlar. Bu yorumu ister basın ister basmayın; YUH SİZE BE YUH SİZE ! 1
  • Lo 27 Nisan 2018, Cuma 13:36:20 Resminde ne mutlu çıkmışsın, sahteci seni. Gerçekler karşısında mutlu musun gerçekten? Hiç zannetmiyorum. İmam gülüşüne devam müdür. 2
  • Sag koltuk 27 Nisan 2018, Cuma 13:29:31 Su adama neden maruz birakiyorsunuz bizi acaba ? Allah askina bari burada gormeyelim ya bu adamin aklimiza ettigi hakaretleri. He bilal he he he evet oyle eminsin sen allah razi olsun senden. 0
  • piltotan bilale 27 Nisan 2018, Cuma 12:36:11 sıfırladım babacığım tüm dütiyleri sıfırladım 0
  • Fo 27 Nisan 2018, Cuma 11:19:14 Bu bilaller hep böyle genius mı doğuyor acaba merak ediyorum. 1
  • bakara makara 27 Nisan 2018, Cuma 11:12:33 tmm toplantılarında sayın ilker aycı havasenciler fetocu demiş! mademki bu şirkette bu kadar fetocu var ve sen bunları biliyorsun, neden fetocu olduğu için işten atmıyorsun ve ihbar etmiyorsun? diğer atılanları da performans düşüklüğünden işten atıyorsun... yersen... bunları bilipte ihbar etmeyip fetoculuktan işten atmamak suç değilmidir? 0
  • Kabin 27 Nisan 2018, Cuma 11:07:05 Sizin yapacaginiz isin ,...........de ftl nizinde eee ,sacma sapan laflarinizin daaaa, yalan dolu konusmalarinizinda aaaaaaa, .........can vermezsiniz insallah , insan degilsiniz sizler , yalancusiniz ,em iyetlymisssss,,,uygunmussssss, ya susayim ben allah duydu ama 0
  • Fo 27 Nisan 2018, Cuma 09:18:31 Ln bas git utanmadan bide mail atıyor. İnsan utanır be. Millet tiksindi artık şirkettende sizdende 2
  • Sayin müdürüm 27 Nisan 2018, Cuma 09:05:13 Lütfen gururunuzu bir kenara bırakıp gidin Temel Kotil'e şunu sorun, pilotlara 12K dolar maaş verirken hem de Tis hükümleri ile nasıl bu şirkete rekor kar yaptırdınız. Belki öğrenecek birşeyler vardır. 0
  • :)) 27 Nisan 2018, Cuma 08:55:48 Ancak bu talepleri değerlendirirken şirketimizin rekabet ettiği havayollarının uygulamaları, pilot kaynağının sınırlı olması ve büyüyen havayolumuzu da dikkate almamız gerekiyor. Bunları dikkate almaz isek rahatlamalar kısa süreli olur ve sonrasında daha büyük bedelleri hep beraber öderiz. Vay vay vay:))) Hep beraber falan ödemeyiz. Biz daha iyi şartlarla başka yerlere geçerken, siz THY, SHGM gibi başka çiftlik hayali ile yanarsınız ancak THY gibi bir şirketi bile zarara sokmuş bir CV ile yeni bulacağınız çiftlikte 2 koyun bulursanız öpün de başınızın üstüne koyun. 2
  • Müdürümmmmmmm 27 Nisan 2018, Cuma 08:33:09 ... bu mesaj icin tesekkür ederim, istifah etmeyi düsünüyordum, biraz beklim dedim belki isler düzelir ... ama hersey iyimis, çünkü hersey limit icerisinde mis, o yüzden bisey degismicek dediniz. Öylese eyvallah, acikca net bi cevap vermissin ... ben gidim en iyisi ... bu arada takim degiliz, bu kafayla yakinda sirkette pilotsuz koltugunuzda oturursunuz ... kücültmeye devam 1
  • KLM Captain 27 Nisan 2018, Cuma 02:54:27 Bu vizyozsun adamlar THY yi ilerletemezler, KLM i bu yuzden bitti, THY konumu geregi biraz ayakta duruyor karlilik cok dusuk karliligi doluluk oraniyla artirabilirsin, THY Yonetim kurulu uyesi ile bu elemani gorevden almak lazim 0
  • Limitlerr 27 Nisan 2018, Cuma 01:44:59 Sayin genel mudurun anlayacagi sekilde konusmak lazim. Bilale anlatiyoruz unutmayin. Sayin genel mudur yarin sabah aracinin hiz gostergesine bir baksin. Maksimum kac yapiyor diye, muhtemelen 240 yaziyirdur. Soruyorum orada 240 km/h yaziyor diye arabayla surekli 240 la mi gitmek gerek. Evet limit icindesiniz surekli 230 la gidebilirsiniz ama emniyet nerde? 1
    • Limitlere 27 Nisan 2018, Cuma 06:22:58 Bravo Sn Bilal beyin anlayacağı dilden yazmışsınız Tebrik ederim Bilal bey bakalım bu yorumları okuyıp dikkate alacakmı KIRIM geliyorum diyor 0
    • Zuahahah 27 Nisan 2018, Cuma 12:53:39 Bilale anlatir gibi dedi adam yaaa Sabah sabah sesli guldum 1
    • !!! 27 Nisan 2018, Cuma 15:15:39 Bilal siz onlari halledin iste:) 0
  • kpt 27 Nisan 2018, Cuma 00:56:43 sayfalarca yorum yazılıp yanlışlar anlatılabilir ama iki şey söylemek istiyorum: birincisi dunya markasi olma iddiasındaki THY nin yönetimi uçuş ekibiyle sidik yarıştırıyorsa gerçekten yazık, herkesin işi başka. ikincisi istediğiniz kadar kafayı kuma gomun ve herşey harika gidiyor, rekorlar kırılıyor diye kendinizi ve isin iç yüzünü bilmeyip size inananları kandırın, bu kafayla ve bu yanlışla bu is bir sene gitti anca bir sene daha gider ama emin olun bi yerde PATLAR ve yeni meydanda yeni uçaklar yattığında kime patlar hep beraber göreceğiz 4
  • Off 27 Nisan 2018, Cuma 00:43:12 Off bir git ya 1
  • Sevgili Genel Mudur arkadasim 27 Nisan 2018, Cuma 00:42:47 Biz de seni kinar, en gun yuzu gormemis dileklerimizi iletir ve saygi falan da sunmayiz. Allah askina bir daha yapici mesaj atmaya calisma insanlarin sinirleriyle oynayip tazminatini hatta ceza kanununu kafadan silecek hale getirme bilmem anlatabildim mi? 4
  • Selamlar 27 Nisan 2018, Cuma 00:30:21 Korfezde bir hava yolu sirketinde calisiyorum. Thy'de hic gorev almadim ve thy'de calisan bir pilot arkadasimin programina baktigimda (cocugun 60 bacak ucusu vardi, yemin ederim tam olarak 60) hic gorev almadigima da sevindim. Kabinin durumunu bilemem ancak sizin ne zorunuz var arkadaslar bu sirkette ? Bir meslektasim yanitlarsa sevinirim; gercekten standardin alti ucrete bu programlari neden cekiyorsunuz ? Ne avrupada ne korfezde ne cin'de hele hele ne abd'de hicbir pilot bu sartlarla bu ucrete calismaz. Buralar guzel arkadaslar, korfez dusundugunuz kadar kotu degil yani en azindan thy'den kotu degil. Herkese emniyetli ucuslar dilerim, saygilarimla. 0
    • Sallama 27 Nisan 2018, Cuma 08:52:04 THY giremedigin icin sallama . 9
  • Havasenli kabin memuru 27 Nisan 2018, Cuma 00:13:43 7 senedir km olarak ucuyorum. Pilotlar isyan ediyorsunuz da hayirdir? Sirket tutmayan ucusu verdiginde cogunuz kabul ediyorsunuz. Bakkal hesabi ucus yapiyorsunuz. Gecen eurocontrol bozuldu cogunuz gelmediniz mi yorgun argin? Darilmaca guvenmece yok. Once kafa yapinizi degistirin. Once kafa. Turkiye’nin simulasyonusunuz o yuzden bu sirket de bir seyler degisecegine umudum yok. Yakin zamanda bizim ucus tutmadi biz ayrildik ucaktan kaptanlarim da tutmuyordu ama uctunuz. Bu sirketi zor durumda birakmak degildir, sirket programi ona gore dokecek. Gecen 777 kaptaninin kiziyla uctum, kiz babami goremiyorum hic dedi. Cunku baban verilen her ucusu uyuyor mu uymuyor mu diye bakmadan kabul ediyor sekerim. Ondan sonra rahmetli hasan tahsin arisan kaptanin ailesi reddi miras neden yapti bu yuzden yapti. Siz boyle oldukca bu sirket ucaklari ucurur. Bu sirketten gitmeyecek 3 pilot cesidi var: 1- ihtiyarlar 2- yunanlar 3- genc pilot ama concon esi yuzunden ortadoguya gidemeyenler (sana pilot bana da pilot karisi desinler tayfasi) Dogrulari yuzunuze karsi soyluyorum. 3
    • Cevap 27 Nisan 2018, Cuma 03:13:22 O zaman 777 kaptani kizini da thy’ye sokmasaymis. Ana baba ocagi mi burusu herkes bir yakinini tutmus getirmis. 777 kaptaninin kizi babasini hic goremiyormusmus 1
    • Kamyoncu 27 Nisan 2018, Cuma 03:15:53 Bravo olayi cozmussun .. zaten ucaklari autopilot ucurur bunu da yazsaydin..senin tek olayin bizle ayni platformda calisman..tis icin kokpit kabin bir tutulmasi en buyuk hata .. umarim bu yanlis tekrarlanmaz 0
    • Kpt 27 Nisan 2018, Cuma 09:38:18 Yani sen ne istiyorsun bacım; herkesi kategorize etmişsin; senin şablonuna uymayan herkes tasnif dışı galiba! Mecbur mu herkes havasen'li olmaya? Bırakalım bu söylemleri! 6
    • Kaptana 28 Nisan 2018, Cumartesi 06:38:31 Ne haberseni yıllardır yaptıklarınızı yazmış o yüzden aglamayın .. 0
  • Sayın Genel Müdürüm 26 Nisan 2018, Perşembe 23:31:49 Umarım yorumları okuyorsunuzdur ve bu yorumu da okursunuz. "TİS ve sendika ile imzaladığımız protokollere büyük saygımız var ve uyguluyoruz." demişsiniz. Ben şahsen sizin aykırı bir talimatınız olduğuna inanmıyorum ama lütfen sizi yanlış bilgilendirmelerine müsaade etmeyin. Küçük iki örnek vereyim; TAUD (Tazeleme Amaçlı Uzatılmış Dinlenme) sonrası yeni bir TAUD verilene kadar yapılabilecek maksimum mesai limiti FTL'ye göre 168 saat, Tadil Protokole göre 144 saat olarak uygulanmaktadır. Ekip Planlama Sisteminde 144 saat limiti geçildiğinde alert vermesine rağmen FTL limiti olan 168 saat geçilmezse Tadil Protokol gözardı edilerek uçuş verilmeye çalışılıyor ve eğer tebliği alan kişi bunu fark ederse yapılan tebliğ iptal ediliyor, fark etmezse Tadil Protokole aykırı olan bu görev uçuluyor. İkinci örneğim ise bundan daha vahim ve FTL ihlali. Onu da şu şekilde açıklayayım müsadenizle. FTL'ye göre Reserve ve Nöbet görev çizelgelerinde yer almak zorunda. Aslında FTL'de bahsi geçen görev çizelgesi bizim aylık program. Ancak aylık programda olmadığı halde uçuş alınarak yerine Reserve ve Nöbet veriliyor ve buna şu şekilde bir kılıf bulunmaya çalışılıyor. "FTL'de Görev çizelgesi ile kastedilen size yapılan tebliğdir, sadece aylık program değil, ertesi gün için yapılan tebliğ de bir görev çizelgesidir" deniyor. Halbuki FTL'de görev çizelgeleriyle ile ilgili şu şekilde bir tanım var "Görev çizelgeleri, asgari 14 gün önceden veya minimum 28 günü içerecek şekilde asgari 7 gün önceden yayınlayacaktır." (FTL Rev2 Sayfa 11'in en alt satırında görebilirsiniz) Yani bize yapılan tebliğ bir görev çizelgesi olsa bile en az 14 gün önceden bildirilmeli, yani 13 gün sonraki bir uçuşumuzun alınıp yerine Reserve veya Nöbet verilmesi bir FTL ihlalidir. Bunu FTL'yi okuyan herkes anlayabilir ancak Ekip Planlama tarafından anlaşılmamakta ısrar ediliyor ve Uçuş İşletme Yöneticileri FTL'nin uygulanmasından sorumlu Form-4 sahibi kişiler olmasına rağmen buna dur demiyorlar. Geniş gövdede biz çok karşılaşmasak da özellikle dar gövdede uçan arkadaşlarımız bu verdiğim iki örnekle çok sık karşılaşıyorlar. Biz şirketimizi seviyoruz, bile bile yapılan bu ihlallere dur demenizi saygılarımızla arz ediyoruz. 2
    • ÖFF 27 Nisan 2018, Cuma 10:23:57 YA NE YANLIS BILGILENDIRMESI ISIN BASINDAKI ADAM ZATEN BU ! 1
  • THY tek çözüm 26 Nisan 2018, Perşembe 23:30:21 Pilot lazım size pilot kaldırın artık ATPL holder lar için DLR ı herşey AGK CRM lütfen artık. 8
  • Bilal ekşi 26 Nisan 2018, Perşembe 23:07:53 Bilal bey bu kadar uyuyoruz yorgunuz diye yazmalarına dur desenize, ya bu deveyi güderler ya da bu şirketten giderler ama para tatlı geliyor, yazık eyyyy kabin kokpit hayat bu kadar ucuz değil HAYATINIZI YAŞAYIN, BIRAKIN PARA HIRSINI, 11
  • Spock 26 Nisan 2018, Perşembe 22:46:27 Kendi inandığınız doğrular maalesef doğru değil, bu söyledikleriniz insanlarınızın isyanına ve feryadına tercüman olmuyor. Siz kafanızı kuma gömmeye devam edin sayın müdürüm. Arızanın kaynağını bulup tamir edeceğinize, halen bla bla bla bla bla bla bla devam ediyor. Ders çıkarmamışsınız görünen. 1
  • ***Beni Dikkatle Dinleyin*** 26 Nisan 2018, Perşembe 22:03:36 Siz Korkaklar Topluluğusunuz! 3
  • Kpt 26 Nisan 2018, Perşembe 21:02:47 Lütfen kabin memurları çok maaş alıyor diye şikayet etmeyiniz. Onlar essek gibi çalışıyorlar ve maaşlarının kuruşuna kadar hakkediyorlar. Uçuşta “dördüncü kattaki arkadaşımla bir cay içeyim olamıyor maalesef” 1
    • Kptn 27 Nisan 2018, Cuma 03:15:21 Haketmek goreceli bir kavram. Sana gore hakediyorlar, baskalarina gore haketmiyorlar. 6
  • TK 26 Nisan 2018, Perşembe 20:50:05 Sn Ekşi, Üzülerek söylüyorum ki, söylediklerinizin bizim gözümüzde hiçbir değeri yok. Hava İş seçimlerinde bütün uçucuların delegelerini alan, ancak kamyonculara yedirilen bizlerin şirketimizle daha sağlıklı iletişim kurabilmek adına tamamen yasal platformda kurduğumuz sendikamızı yerle bir etmek için üç koldan saldırdınız (Hoş, sonunu görebilecek kadar o koltukta kalabilirseniz nafile uğraşlarınıza rağmen bizimle TİS e oturacaksınız ya neyse). Kurucumuz, bütün uçucuların sevdiği ve saydığı Sn İskender Çarkçı başta olmak üzere, varlıklarından onur duyduğumuz Sn Alper Tuğlu, Sn Süleyman Önder, Sn Seçim Seçkin Koçak ve Sn Mustafa İşgören ve kabinden kardeşlerimizi savunmalarını bile alma ihtiyacı duymadan kapı dışarı ettiniz. Bu tarafgirliğinize, üstünüze vazife olmayan, yasal olmayan ve dahi ahlaklı olmayan tutumunuzdan sonra madde madde yazsanız ne olur, yazmasanız ne olur... 1
  • dikkatli ! 26 Nisan 2018, Perşembe 20:42:26 kokpit grevde kabini sattı , gelinen nokta da pişman oldu ! şimdi kabinden destek bekliyor ama keser sapı kokpite doğru dönmüş oldu tabikisi , o nedenle destek yok ! bu benim fikrim değil olan durum bu ! keşke herkez hava sene geçse , ama geçmezler , grevde pişkin pişkin sırıtan şirketi düşünüyorum ayağına yatan aslında cukkasını düşünenler gözlerinin önüne gelir , birde demeç veren otoparkçı derneği akıllarına gelir ! 12
    • no subject 27 Nisan 2018, Cuma 04:07:08 Sen gecme, Kabin A.S. geldiginde bu yorumunu hatirlaticaz :) 2
    • F/O 27 Nisan 2018, Cuma 06:12:34 Hepimiz aynı protokollere ve limitlere bağlı uçuş yapıyoruz. Bizi yakın gelecekte kanser, kalp ve tansiyon hastası yapacak mevcut duruma sessiz kalıp ilgili düzeltmeler için taraf olmamanız geçmişe yönelik bahsettiğiniz sebepten dolayı ise eğer, gerçekten büyük bir akıl tutulması yaşıyorsunuz demektir. 0
    • :))) 27 Nisan 2018, Cuma 08:40:13 HavaSen TIS yapamadığı takdirde keser sapının kime doğru yürüdüğünü göreceğiz :)) o zaman ağlamak yok. Bayatladı artık kokpit sattı ayakları 1
    • :) 28 Nisan 2018, Cumartesi 00:51:56 Bence grev dediğiniz o olayda kabin kabini sattı ! 305 haricindeki kabin ekibi neredeydi ? 0
  • Her Şey Limit İçi Ne Güzel! 26 Nisan 2018, Perşembe 20:17:11 Şirket benim şirketim olsa, akşam başlayıp sabah biten 4 bacak uçuş sonrası uçuş ekibinin halini görsem, bu şekilde planlamaya hem vicdani hem de ticari olarak izin vermem. Ama Hava-İş bütün haklarımızı şirkete teslim ettiği için her şey limit içi. Sorun yok. Ne güzel!!! 1
    • cpt 27 Nisan 2018, Cuma 08:04:09 bir gün 24 saati aşmadığı sürece herşey limit içi :) 2
    • kpt 27 Nisan 2018, Cuma 08:09:44 yahu akıl sahibi insan söyle kafasını iki elinin arasına alır düşünür: yıllardır iyi kötü çalışan binlerce insan hep bir ağızdan biz yorgunuz, bitigiz, ucus emniyetine halel gelecek bu gidişle diyorsa bunda bi terslik olmalı! yok yok iyisiniz çünkü shgm/sendika/şirket elele herşeyi kılıfına uyduruyoruz demekle, sorunların üstünü örtmekle sorunlar çözülmüyor maalesef. fazladan ucurdugunuzda fazla para verdiğiniz insanların itiraz çığlıkları hala duyulamayacak mi? mesele para değil 0
  • Napolyon ne demiş? 26 Nisan 2018, Perşembe 20:05:07 Para para para! Hala para pul muhabbeti yapiyorsunuz! Kimsenin derdi para degil. Ben sirketin istegi uzerine gittigim bir seferde yati gorevimin istirahatten sayilip 9 gun gorev dayatmasina karsiyim. Saat farki yok diye verilmeyen ER boslarina karsiyim. 4 gun ustuste 16 bacak ucuslara karsiyim. Yati kesintisi olan insanlara 9 tane 4 bacak planlanmasina karsiyim. Annelerin emzikli yavrusuna ayiracak enerjisi dahi kalmiyor. Ne aile hayatimiz, ne sosyal hayatimiz var. Robot degiliz, insaniz, mutsuzuz. Herkes dinlenip kendisi, ekibi ve yolculari icin emniyetli bi sekilde ucmak istiyor hepsi bu. Evimize sag salim donebilmek icin. Bunlar verilen maaslarla alinacak seyler degil. Tum bunlar icin ustune ben para vereyim sirkete ya da hazimsiz, maaslarimizda gozu olan kendini bilmez insanlara. Kimse sizi tutmuyor arkadasim. Gerekli kosullari saglayin, basvurun, bizler gibi kabul edilip aramiza katilin; biz de sizleri kucaklayalim. 0
    • Emekli 27 Nisan 2018, Cuma 17:19:12 Ayrıl o zaman, zorla mı çalıştırıyorlar 2
  • Kpt 26 Nisan 2018, Perşembe 19:39:33 Akademiden gelen arkadaşlar tazminatı borç harç ile kapatıp gitmenin yolunu bulmuşlar. Beraber uctugum FO arkadaşlarımın yarısından fazlası önümüzdeki altı ay içerisinde şirketi terk edecekler. Şirketin kendi yetiştirdiği ekip bile kaçıp gidiyorsa bence bu gidişe bir DUR demenin zamanı geldi de geçiyor sanki. 1
  • Jedi 26 Nisan 2018, Perşembe 19:34:12 Anneannemin bir sozu vardi “sen esek olursan sirtina binen cok olur”. Bu sirkette hakettigini alamayan sadece pilotlar var. muduru de uzmani da ucus egitim’de sozde calisan personel de bilal eksi de kabin memurlari da hakettiklerinden fazlasini aliyor. Ezilenler pilotlar kaldi. Ama aptal degiliz, aptal olmadigimizi da qatar’a emirates’e flydubai’ye gecerek gosterdik. 3
    • He he 27 Nisan 2018, Cuma 09:30:00 40bin mass aliyorsunuz. 40binnnnnn. Böyle maas mi olur olm. Ceo musunuz 8
    • Bangbros 27 Nisan 2018, Cuma 10:59:50 Maaşların miktarını uluslararası pilot piyasası belirliyor ,CEO lar değil. 2
    • çalışsenindeolur 27 Nisan 2018, Cuma 11:11:19 Bizim işimizi daha hafif çalışma saatleri yapanlar yurt dışından 60-80 bin alıyor 60-80 binnnnnnn. CEO falanda değiller. Millet 40 bin almaya razı zaten, yeter ki güvenli ve yeterince dinlenebilecekleri bir ortam olsun. Anlamadığın şeylere kafa yorma ;) 1
  • Tgs 26 Nisan 2018, Perşembe 19:28:00 Kabin memurlari rahatlari yerinde oldugundan dolayi havasen’e gecmedi. Gercek bu. Paralari standart ustu. 4
    • Tgs’ye 27 Nisan 2018, Cuma 09:02:59 Sende bizim kadar para alsan sende rahat olurdun. 0
  • Yolcu 26 Nisan 2018, Perşembe 19:22:57 Okuyorum okudukça üzülüyorum. Ben de iş için çok sık uçuyorum. pilotlarla değil ama kabin ekipleriyle genelde konuşuyorum. İşleri çok zor. 3 saatlik avrupa git gel öncesi iki bacak iç hat veriyorlar. ekip 5 te kalkmış Trabzon git gel yapmış ardından öğlen paris git gel dönüş nereden baksan 9-10. Ve hep bu şekilde. Avrupada tüm havayolları sürekli grevde Luftansa Air france yer hizmetleri vs. Bize çalışanın grev hakkı bile yok. Böyle önemli bir iş kolunda hem çalışanın sağlığı hem de yolcu güvenliği adına çok üzücü bir durum. Thy gibi bir firmaya yakışmıyor. Acil çözüm bulunması gerekir 0
  • Zit tirip 26 Nisan 2018, Perşembe 18:59:30 Gitmek lazim aslinda 3
  • Daşeronlar nolucak 26 Nisan 2018, Perşembe 18:57:11 Midir bey 2
  • mesai 26 Nisan 2018, Perşembe 18:34:53 SHT-FTL deki geçiçi tabloları siz yazdırdınız. tabi emniyetlidir dersiniz mesela Ya 5:15 görev başına 4 bacak 13.30 mesai sonra bunu diyeceksin: "Sevgili Pilot Arkadaşlarım; Uçuş emniyetini garanti altına almaktan sorumlu sivil havacılık düzenlemelerine uygun yapılan her planlama EMNİYETLİDİR. 0
  • Yorgunum dostlarımm... 26 Nisan 2018, Perşembe 18:33:31 Yorgun uçuyoruz . Bir gün mazeret almak istesek uçuk rakamlar kesiliyor. Takımmışız. Hahahyyt 0
  • Hancı 26 Nisan 2018, Perşembe 18:23:51 Pilotlar ve Kabin hancı siz yolcu Ne yapacaksınız bütün uçuş ekinini atacakmısınız Canım ya yazık sana keşke yazmasaydın bunu Biz başka şirkete gideriz sen ne yapacaksın Olsun sende iyisin valla çok iyisin yersen 1
  • FTL mi 26 Nisan 2018, Perşembe 18:19:51 FTL demeyin bana baştan yanlış uyguluyorsunuz. FTL de zamanlar UTC (Z) sizin uyguladığınız (L), bu bile kendi çıkarınıza göre birbdüzenlemedir. KATAR havayolları Türk uçuş ekibi alımı için Türkiyede, bu da bu günki TV haberi.. 5
  • B737 cpt 26 Nisan 2018, Perşembe 18:10:21 Sayın genel Müdürüm siz hala hiçbirşey anlamamışsınız olup bitenden. 0
  • Ryan air. 26 Nisan 2018, Perşembe 18:04:27 Ryan Air. Pilot kaçışı. Şirketin zor duruma düşmesi ve CEO....okuyun... 1
  • Ve sandık 26 Nisan 2018, Perşembe 17:58:14 Sandıkta görüşeceğiz demiştik ! 4
  • Köpekler 26 Nisan 2018, Perşembe 17:41:09 ABD'de yaşayan kızım dün AHL dan uçacak. İki bavulunu tartıya koyduk tamam. Bavullara plastik kilit takma ile uğraşırken yan sırada iki adet köpeği olan bir kadın yolcunun çok muhterem köpekleri beni, kızımı daha da kötüsü deskteki bayan görevliyi huzursuz etti ve o karmaşada bavullar üzerleri bantlanmadan içeri gitmiş. Varış noktasında tabii bavullar yok, ve birkaç kişininki de yok. Köpeklerini çok seven bu yaratıklara bunca tolerans nedendir? Hayvanlarla bir derdimiz yok, sahiplerinin başka insanların hayatına olumsuzluk yaratmalarına ne hakları var. Köpeklerini çok seven bu kimseler dağ başlarında özel yerlere kapatılmalı ki başkalarına zarar veremesinler. 6
  • Sonumuz hayrola 26 Nisan 2018, Perşembe 17:23:54 Beğenmedim açıklamasını.Dalga geçer gibi açıklama yapmış.Sırf başka sendikaya destek verdiler diye işten çıkartılan meslekdaşlarımız(kabin-kokpit) varken bu nasıl arkadaşlık.Kendilerini akıllı karşılarındakini aptal zanneden ve kendilerine uygun idareciler bulup her şekilde zeytinyağı gibi su üstüne çıkanlara ayar oluyorum. 1
  • Kaptan 26 Nisan 2018, Perşembe 17:05:17 Bilal Bey, bizi biraz anlamis olsaydiniz bu maili atmaya utanirdiniz. Kamuoyunu yaniltmaya calisarak kendinizi pilotlariniz onunde kucuk dusurdugunuzun farkinda degil misiniz? Hadi siz degilsiniz, cevrenizden kimse mi uyarmiyor? FTL Turkiye'de uygulanmiyor. SHGM ve THY birlikte hareket edip FTL nin islerine gelen kisimlarini max limitleri asarak, ucus emniyetini hice sayarak uyguluyor. Siz de bunu gayet emniyetli olarak yansitmaya calisiyorunuz. Dalga mi geciyorsunuz? Yazik... 5
  • Haydar 26 Nisan 2018, Perşembe 16:59:37 Çalışma hakları elinden alınanlarla ilgili tek söz yok 5
  • Haydar 26 Nisan 2018, Perşembe 16:57:53 Easa ya üye olamadınız.Easa denetimine girdiniz.Kim tarafından yönetilmekteyiz? 4
  • CPT. 26 Nisan 2018, Perşembe 16:45:35 EASA FTL ile SGHM nin SHT FTL arasindaki farklara bakilmadan irdelenmeden yorumlaniyor bunu anlamak biraz güç. Dar govde filolarda 4 bacak ucuslarin mesai limiti saat araliklarina bakildiginda yaklasik olarak 1.5 ,2 saat farklilar olusturmakta, easa ve shgm talimatnamelerinde. 1.5 saat mesai ne fark eder denemez cunku yarim saat ile ya da 15 dk ile ,13 saat mesailerin yaptirildigi ,tutturuldugu 4 bacak gorevlerin yuzde 50 sine yakini easa ftl e gore tutmuyor. SHT FTL rev.2 de 01.01.2019 da gecilecektir denilen bu 4 bacak ucuslarin max. mesai surelerine gore thy ekip plalama Istanbuldan yaptirdigi 4 bacaklarin bir cogunu yaptiramaz EASA FTL e gore. Bir diger fark yillik ucus limiti 900 saat easa ftl de. bizde bu 1000 saat. Ama asil onemli konu thy nin istanbul kalkisli 12 saat ve uzeri mesaisi olan 4 bacak ucuslarin hic birini EASA kiriterlerinde yapamiyor olmasidir. Avrupada, mesai kriterlerinin agir oldugu tartisilan easa ftl deki max. limitlerin uzerine, +2 saat ekleyip 11.30 u avrupada yapan 13.30 mesaiyi de yapar deyip, 4 uncu bacagi ucuculara yaptirmak, ve bu bizim limitlerimize gore uygundur kurallidir demek avrupa kriterlerine uygun degildir bu acik ve nettir. mesaisinin 13uncu saatinde 4 uncu bacaginda herhangi bir ariza ve olumsuz durumda ucagina dogru mudehale edemeyecegi dusuncesine sahip pilot icin emniyetsizdir. Bu durumdan sikayet edilmektedir. 4
    • CPTye 26 Nisan 2018, Perşembe 18:05:45 kesinlikle katılıyorum, gece 3 te uyanıp 2 3 saat uykuyla ,5 te mesai actıgımızda easa ftl e gore 11 saat mesai ile oglen 3 4 gibi mesai kapatmamız gereken 4 bacak bir uçusta sht ftl e gore aksam 6 ya 7 ye kadar mesai yapıyoruz. oglen 4 te eve donup istirahate basyacak iken o saatte 4 uncu bacakta 150 yolcuyu yorgun, uykusuz ama emnıyetli bır sekilde ucurmaya calısıyoruz. sabah 9 aksam 5 masa bası mesai yapanlar bunun boyle olmasına karar veriyorlar. 9-17 arası 8 saat mesai haftada 40 saat aylık 160 170 saat mesai eder. ucucuya mesai limiti aylık190 saat. 35 40 bacak ucus ile. bir ayda bir ucucu ekip 190 a varan mesai suresıyle 35 40 bacak ucus ile 5000 yada üstünde yolcuyu bir yerden baska bir yere emnıyetli ulastırmak için çalışıyor ama hersey cok normal görülüyor. cunku ekip planlama oyle istiyor 3
    • F/O 26 Nisan 2018, Perşembe 18:23:08 easa ftl uygulanmiyor, uygulanamaz da. cunku 900 /12 =75 saat aylik ortalama ucus saati, 11.30 4 bacak mesai limiti ile de 4 bacaklarin yapilabilmesi icin + % 15 20 civari mevcut dar govde ucaklarla pilot ihtiyaci olur. bu da suan mumkun degil. bir prosedur ya uygulanir ya uygulanmaz. biz uygulamiyoruz. kendi istedikleri prosedure devam ediyoruz. 1
  • ÇIKARCILAR 26 Nisan 2018, Perşembe 16:37:43 Kendi çıkarınız için insanların hiçe sayılmasını görmezden gelıyorsunuz ya THY yönetimi.allah sizi bildiği gibi yapsın. 4
  • Akademi adayi 26 Nisan 2018, Perşembe 16:12:47 Valla aylik 70 saat ucup 12-13 alan fo lar hc konusmasin boyle guzel bir sirkete girmisiniz hala laf ediyorsunuz normal mesai duzeninde calisanlar haftalik 45×4:180 calisiyor. Bende bu calisanlardan biriyim butun hazirliklarimi yaptim akademiye basvurucam sikayet eden pilot varsa istifa etsin ki yerine bu meslegi seven bu sirketi seven doldursun sirketi yukseltsin. 86
    • Sen bu kafayla zaten pilot olmuşsun 26 Nisan 2018, Perşembe 15:53:29 Ver 800bin lirayı gel koçum 2
    • Biz pilotlar sadece bir günlüğüne 26 Nisan 2018, Perşembe 16:09:30 İşimizi kitapta yap dediği gibi yapsak uçaklar yerde kalacak ama.. 1
    • bb 26 Nisan 2018, Perşembe 17:03:31 gel gel ondan sonra euro kuru şöyle de böyle de diye ağlama ama evladım 2
    • Akademi aday adayına 26 Nisan 2018, Perşembe 17:13:19 Bu zeka seviyesizliginle ancak aday olarak kalırsın zaten:))) 1
    • Nobre 26 Nisan 2018, Perşembe 17:33:10 Sizin gibi ucuzcular ancak kaliteyi dusuru 3
    • Cahile cevap 26 Nisan 2018, Perşembe 17:34:16 Ucus suresi mesai suresi demek degildir kit kafali.80 saat ucuyor olabilirsin onun mesaisi 140 saatin uzerinde hele ki yazin 100 saat ucan adam 180 saat mesai yapior nobeti beklemesi ucagin gecikmesi vs ama siz anlamazsiniz gel akademiye 140 bin euroya imza atta gor 1
    • Boşver 26 Nisan 2018, Perşembe 18:04:14 Sen işine devam et bence hiç başlama. Milletin derdi para değil srn para ile başlamışsın işe... 5
    • Kazıklı Voyvoda 26 Nisan 2018, Perşembe 18:57:43 Gel ama kesin, Kazıklı Voyvoda hikayelerinin gerçeğe döndüğü şirkette çalışma onuruna sende kavuş :))) 0
    • asil 26 Nisan 2018, Perşembe 21:40:23 Ya genç arkadaşlarım bilip bilmeden yaparım ederim bu meslek hayalim diye konuşmayın. Bu meslek hava atmak için yapılacak iş hele hele 70 saat uçuyorsun daha ne istiyorsunuz be denilecek bir meslek değil. Senin o bir haftalık iş stresini pilot arkadaşlarım 1 uçuşta yapıyorlar. Bilip bilmeden lütfen yorum yapmayın. .. 1
    • 320 Cpt. 26 Nisan 2018, Perşembe 22:18:11 Bu gidişle zor ama olur da geçersen elemeleri, 4 sene sonra bu mesajını hatırlaman ve kendinden utanman dileğiyle.. 0
    • Cevap 26 Nisan 2018, Perşembe 22:42:25 Arkadaslar niye bu kadar sinirleniyorsunuz ki ben dusuncelerimi soyledim. Ben bu is icin kendimi istekli buluyorum ve sartlari gercekten cok cok cok iyi univ mezunu dil belgeli askerligini yapmis biriyim kimse bana yorum yapamaz herkes kendi isine baksin evet is garantili oldugu icin de imza da atarim 10 sene dusuk maas alir sonrasi da yuksek maasimi alirim. Disarda 3000 tl ye calismaktan kat kat iyidir. 10
    • normal 27 Nisan 2018, Cuma 10:24:52 Dışarıda 3 bin TL'den fazla alamayacak kapasitede olduğun için sana güzel geliyor zaten. Yine aynı sebeple pilot olamayacaksın. Kokpitte doktoralı pilotta var ;) Bu adam gider dışarıda da 15 Bin TL'sini alır istese. 8-9-10 bin TL gibi paraları dışarıda kazanmak da yetkinlik sahibi bir insan için o kadar zor değil. Mesele paraysa torpil bul THY GİSAD'a gir. Malum onlar yata yata neredeyse kesintili f/o maaşı alacaklar. Sizin gibilere her şey müstehak. Keşke imza atsanız da euro 10 TL olsa. Görürüz o zaman sizi (maaşın %25'i muhabbeti hikaye girince görürsünüz) 0
  • Gry 26 Nisan 2018, Perşembe 16:08:18 Vayy be yorumlara bakıyorumda bütün çalışanlar adeta tiksinmiş durumda yönetimden, çalışma hayatlarından 2
    • Miğdem bulanıyor 26 Nisan 2018, Perşembe 18:08:22 Havada 35 yılım geçti, Thy den istifa ettim, E5 de hava alanının yanından geçerken bakamıyorum, miğdem bulanıyor, Niye acaba? 1
    • Midesi bulanan 27 Nisan 2018, Cuma 02:12:29 Midesiz olduğun icin olabilir mi? Yillarca ekmegini yedigin yerden tiksiniyorsan kendinden de tiksiniyor olmalısın. 6
    • Kpt 27 Nisan 2018, Cuma 07:51:30 Ekmeğini yediği yerden tiksiniyormuş. Sanki babasının hayrına bana ekmek verdi ? 1
  • K/A 26 Nisan 2018, Perşembe 16:03:11 Pilot değil tecrübeli bir kabin amiriyim.Bizler çok yorgunuz,tüm uçucular....Memurundan kaptanına kadar!!! Eskiden sadece gece uçuşlarında zaman zaman kaptanlarımız dinlenirdi. Şimdi gece gündüz demeden herkes yorgunluktan sırayla kokpitte uyuyor!!!! İnsanlar çok haklı...! Artık kimse dinlenemiyor...Ve ben her Allah’ın günü uçuşuma korkarak gidiyorum acaba bugün evime dönebilecek miyim diye.Siz gelmiş herşey kurallara uygun diyorsunuz... Ağlayayım mı güleyim mi bilemedim:((( 1
  • Samimiyetsiz 26 Nisan 2018, Perşembe 15:59:59 Haklısınız demeyle olsa keşke 3
  • editör bu yaziya onay ver 26 Nisan 2018, Perşembe 15:59:34 Lütfen dayanın 24 haziranda bunlar cekip gidecek sonra guzel olabilir 1
  • Banker bilo 26 Nisan 2018, Perşembe 15:57:16 Yaptım ama bi sor niye yaptım 2
  • Alman 26 Nisan 2018, Perşembe 15:49:27 Yalanini sevsinler. Ftl anamizi aglatti 2
  • Kkk 26 Nisan 2018, Perşembe 15:48:15 Shgm den tanırız kendisini pilot düşmanı bir adam. 2
  • Capitano 26 Nisan 2018, Perşembe 15:44:58 Dostlar bırakın bu thy falan uğraşmayın gelin Qatar'a ya da yurtdışında güzel şirkete insan gibi değer görüp çalışıp hakettiğiniz parayı alın. Biz sana muhtaç değiliz ey THY. 4
    • .. 26 Nisan 2018, Perşembe 15:03:17 Qatar mı Emirates mi Flydubai mi? B737 fo. 1
  • Sayın Genel Müdür 26 Nisan 2018, Perşembe 15:44:51 Bilmiyorsan oku ogren : ftl ve tis'i karistirip yetmedigi yerde de tadip protokolünü devreye aldiniz. Ciddi bir sey yasanmadıkça easa buna bakmaz bile. Ha ama yaşanırsa seni "eminim, kesin oyle vallahi yani galiba" demen seni kurtarmaz. Bu da burada delil olarak dursun. Sen her seyi bizden daha iyi biliyorsun ancak biz de salak degiliz. Ayrica Bilal, hadi ilker zengin zaten bilkent mezunu adam belki kaçar bu şansı var. Peki sen, levent kabindeki o ismini unuttudugum bayan siz nereye kaçacaksınız ? Olayın büyüklüğünü anlayamadınız insallah da anlamazsiniz ve sonunuz daha korkunc olur. 1
  • Pilot 26 Nisan 2018, Perşembe 15:41:18 Bir sürü kural dışı uçuş veriliyor. Söylüyoruz TİS e uygunsa ona uygun Ftl ye uygunsa ona uygun diyorsunuz.Yalanmı tüm bunlar.pilotlar uçakta uyuyor siz kurallara uygun diyorsunuz? 1
  • Aciklanacak cok sey var ama 26 Nisan 2018, Perşembe 15:33:39 Sevgili Bilal nerden geldigini ve seni kimin getirdigini unutma bu toplara girme sistemi duzelt devam et 1
  • pilot 26 Nisan 2018, Perşembe 15:31:56 Part FTL tercüme edilerek yerel mevzuat haline getirilmiştir diyerek, bir sonraki maddede; Uzun bir hazırlık ve bütün paydaşlar ile istişare edilerek uçuş emniyetini korumayı amaçlayan bir mevzuat demek... Bu ifadeler zaten kendi içinde çelişiyor. Bu talimat birebir EASA’dan kopyala yapıştır, bizim Sivil Havacılık olarak bir kelime katkımız olduğuna inanmıyorum. Hal böyle olunca, en basitinden, bizi yönetenler her fırsatta dış güçlerin bizim ülke olarak her alanda ilerlememizi istemediklerinden dem vururlar. E o zaman lütfen oturup bir düşünelim, Sivil Havacılık olarak hiç katkımızın olmadığı, EASA ülkelerinin kendi şartlarına göre hazırladığı bu FTL denen saçmalığı neden biz ısrarla uygulamak isteriz ? Bu şekilde nereye kadar devam edecek ? İlla ki aklımızın başına gelmesi için bir kaza mı olması gerekiyor ? Uygulanan BAM’ı (Boeing Alertness Model) hangi seviyede uyguluyoruz ve bu seviyenin karşılığı neye denk geliyor bilen var mı ? THY Türkiye’nin en değerli markası, bu şekilde kendi ayağımıza ateş etmeye devam edersek maalesef altından kalkılamayacak sonuçlar doğacak... 1
    • Curfew 27 Nisan 2018, Cuma 07:16:14 Avrupada curfew diye bir kavram var. 23:00-05:00 gibi logistik merkezi olan havalimanlari haric inis kalkis gerceklestirilebilinen hic bir havalimani yok. Gece ucus yapan, acik mesai yapan, otele gondermemek icin havalimanlarindaki koltuklarda rezillik cektirilen ekip yok. Armutla elmayi karsilastirmayin. Yok avrupaya uyuyormus. Senin kesene uyuyor tek olay o. Hakkimi yiyenin bogazinda dugumlenir insAllah. 0
  • FO 26 Nisan 2018, Perşembe 15:31:16 Arkadas beni fazla ucuruyorsan o zaman parami da vereceksin, 70 saat ucusa baska havayollari fo’ya 30 bin maas veriyor. Fo maasini 25-30 yap sonra konus 9
  • Avrupada ucan turk kaptan 26 Nisan 2018, Perşembe 15:28:00 Oncelikle sunun altini net cizmek gerekir. Avrupa da hicbir havayolunda sizin yorum katarak uyguladiginiz FTL uygulanmiyor. Thy de ucan pilot meslektaslarimin programini gordugum de hayretler icinde kaliyorum. Bu pilotlari nasil bir emniyetsiz ucusa maruz biraktiginizin ya farkinda degilsiniz ya da isinize gelmiyor. Kafanizi kuma gomerek insanlarin hayatini tehlikeye atamazsiniz. Yakinda kaza/kirim oldugun da bunun suclusu sizsiniz. 0
  • Yemeyiz bunlari 26 Nisan 2018, Perşembe 15:27:56 Artik hicbir pilotu tutamazsiniz. Qatar ogrendi geldi simdi pilot topluyorlar buradan. Qatar pilota kabin memurunun 4 kati maas veriyor, thy’de 2 kati bile degil. Sen km’lere pilot muamelesi yapmaya devam et, biz akademiden basvurduk bile. Borcu da odemeyecegiz 3
    • no subject 26 Nisan 2018, Perşembe 17:24:23 Maalesef uluslararasi hukuktan dolayi Katar’a bile gitseniz o egitim borcunu sizden alirlar, bilginize. 2
    • hahaha 27 Nisan 2018, Cuma 10:30:48 Bunu birde borcu ödemeden (mahkeme kararı ile) daha önceden gidenlere söylesene. Sana güzelce bir gülsünler ;) Bilmediğiniz konularda yorum yapmayın. 0
  • Saçma 26 Nisan 2018, Perşembe 15:27:12 Kurallara uygun kurallara uygun başka yapılan hicbir açıklama yok . Olmayan kurallara tabiki uygun bugün ftl ye göre uçalım ftl tutmadimi tadil protokolü oda tutmadı tis neye gore uçuyoruz belli değil . Kurallar olmadığı için tabiki herşey uygun oluyor. Son 2 yılda 20 tane hak kaybedilmiş hala kurallara uygun .pardon ama hangi kurallar bunlar. Ekip planlama denen zorbaların kendi kafasindan uydurduğu kurallarmi. 4
    • dikkatli ! 26 Nisan 2018, Perşembe 20:53:05 ekip planlama dilediği gibi at koşturuyor bu doğru , aslında günah keçisi onlar olsun istiyorlar ! işveren suçun sebebi vede direktifi veren onlar değilmi sanki . bizlere insanlık dışı iş koşulları dayatan dökülen programlar la bir nevi mobing uygulayan işverenin ta kendisi ... 0
  • Tk 26 Nisan 2018, Perşembe 15:21:09 Yorumlara katiliyorum, acilen kabin memuru maaslari 3000 tl duzeyine cekilmelidir. Haketmedikleri maasi kazaniyorlar. Yaziktir bu sirkete bu ulkeye. Kanini emdiniz 35
    • Ayıp Ayıp 26 Nisan 2018, Perşembe 14:46:10 Elin maaşından sana ne izansız edepsiz. Allah senin gibileri bir kaşık suya muhtaç eder de baka kalırsın. Otur kendi önündeki işine bak. Hazımsız kaşık düşmanı. Kendin bir yere gittin mi bir hafta kendine gelemezsin. Biz hergün o aracın üstünde. Kabak olmuş 5,5 lira terayağ 55 tl. Ne istiyon milletin maaşından. Allah herkese bol bol nasip etsin. 2
    • Gry 26 Nisan 2018, Perşembe 15:39:57 arkadas bize zam gelicek ama sen olduğun yerde sayıcaksın 2
    • Kan emici 26 Nisan 2018, Perşembe 15:45:06 3000 e bu işi ancak senin gibi yavşaklar yapar. Bitin yavrusuna yavşak denir ya hani. Gel sen de em 1
    • 15000-20000 26 Nisan 2018, Perşembe 16:08:48 Acil olarak km maaslari artmali, kalifiye personele qatar, emirates vb. Sirketler 20.000 civari maas veriyor. Yoksa sirket batar 9
    • :))))) 26 Nisan 2018, Perşembe 16:27:27 Ne boş muhabbet ya derdin bu mu? :)))) 2
    • sergio 26 Nisan 2018, Perşembe 16:29:29 asıl sen hak etmediğin havayı soluyup duruyorsun hazımsız insan. 2
    • Kaptan 26 Nisan 2018, Perşembe 19:41:31 Yorumunuza katılmıyorum. Kabin memurlarının halihazirda aldığı parayı azalmasını istemek sadece art niyetli ve kotu bir yaklaşımdır. 1
    • Tk crew 27 Nisan 2018, Cuma 19:52:14 3.000 ne ayol o bizim parfüm paramız hahahaha çatla!!!!:)))) 1
  • Taseron 26 Nisan 2018, Perşembe 15:18:37 Taseron günü olsun bir gün. .belki ozaman taseron hakkı belki o zaman dile gelir 2
  • Yuhhh 26 Nisan 2018, Perşembe 15:12:11 Yuh allah belani be "eminim" ne demek ya 5
  • Bitkinlik birimi 26 Nisan 2018, Perşembe 15:08:21 Beni oraya mudur ata rica değil Emrediyorum..28 yaşında bayan olarak bitkinlikleri yok edeceğim. . işte o kadar eyyyy mümin mudur kardeşim beni bul. . 3
  • Fo 26 Nisan 2018, Perşembe 15:08:09 O zaman 1500 saati dolduran foları da kaptan yapın? Herşeyi tutuyor regülasyonlara prosedürlere uyuyor niye 4500 saat bekletiyorsunuz? Emniyetli gelmiyor değil mi? Ama aylık haftalık uçuş saatleri tutuyor diye limitte kullanıyorsunuz. Kaptanlık şartlarını da limitte kullanın madem 3
    • :)) 26 Nisan 2018, Perşembe 14:51:01 Yalnız bu adamlar bu ironiyi anlamaz, yarın 1500 saatlere kaptanlık eğitimi planlanır 1
    • no subject 26 Nisan 2018, Perşembe 17:25:42 Lafi gedigine koymak :) 0
  • Serhat 26 Nisan 2018, Perşembe 15:07:07 Hostesin (lise mezunu ustelik) kendini pilot sandigi, pilottan daha artistlik yaptigi yegane sirkettir THY. 14
    • Zoruna mi gitti 26 Nisan 2018, Perşembe 16:10:28 Boruna gitsin 13
    • dikkatli ! 26 Nisan 2018, Perşembe 20:57:40 artis mektebine git sende çok zoruna gittiyse , sanada bikaç numara öğretsinler , sende genel müdür gibi davranırsın güzel olur senin açından egon okşanır oh 1
  • Tgs 26 Nisan 2018, Perşembe 15:06:22 Kabin memuru maaslari 3500 tl’ye dusurulmeli, hadi bayrak tasiyicisi vs de 4000 tl olmali. Yeni mezun kabin memuruna 5000 tl, 2-3 yillik tecrubeliye 7000-8000 tl, purser’a 11000 tl maas cok fazla ve gereksiz. O maaslari standarta cekerek pilot maaslarina zamn yapilabilir. Bu sirkette mudurler ve kabin memurlari sirketi ve kaynaklarini olabildigince somuruyor. Nevin colak sirketi iyi kafaya almis. 18
    • Valla 26 Nisan 2018, Perşembe 15:48:13 Maaşlara zam gelmezse ekimde qatara geçiyorum. Daha önce kabul edilip gitmemiştim ama senin zihniyetindeki yolcularla ayda 9-10 bine uğraşılmaz. 3-4 bin ₺ a da bulursun uçuracak kalifiye personeli 1
    • Yok e.nin a.. 26 Nisan 2018, Perşembe 16:11:57 İstersen ustte para versinler. Bu işin karsilgi 15-20 bin. Uluslararasi iş bekleniyor ama maasa geldi mi asgari ucret. 2
    • sergio 26 Nisan 2018, Perşembe 16:31:32 aferin şampiyon, seni de bedavaya çalıştırırlarsa pilotlara daha da fazla zamb yapabilirler, derhal muhasebeye koş, fikirlerinle aydınlat herkesi 3
    • martin 26 Nisan 2018, Perşembe 16:42:29 Samimiyeti sorgulanır biz yazı, tk’da hiç kimseyi tatmin etmediği çok açık, haksız ve hukuksuz bir şekilde işten atılan arkadaşlarımızın arkasındayız, maksimum emniyetle tüm kanun kitap ve kurallara uygun uçacağımızdan hiç şüpheniz olmasın, geçen sene tek başıma 4 ton yakıt tasarrufu yapmışım, bakalım bu sene ne olacak? Allah korusun umarım hiç bir kaza yaşanmaz, yoksa ilk sizin kelleniz gider, çok açık söylüyorum, kurallara göre planlıyoruz, emniyetsizlik yok diyen yöneticiler yalan söylüyor, yorgunuz yorgunuz . 1
  • Tk 26 Nisan 2018, Perşembe 15:04:23 Atatuk havalimaninin 2 pisti oldugunu soylemisti kendisi. Duruma o kadar vakif. 1
  • xD 26 Nisan 2018, Perşembe 14:56:14 Bizi yonetenlere bak cay demle. Bu mu yonetici amk 0
  • kalanları uçurursun müdür 26 Nisan 2018, Perşembe 14:54:12 sınırlı pilot sayısı diyor hala beyefendi. bugünleri ben mi öngörecektim, ben mi plan yapacaktım. onu da ben yapayım istersen 15.000 maaş alıyorum ya sana fazla geliyor. lise mezunlarını uçur anam ben fly dubai’de uçuyorum 40.000 maaşla ekstrasız. bu kafayla sende lifus’a başlarsın yakında. öptüm körfezden selamlar. 4
    • CPT 26 Nisan 2018, Perşembe 15:01:52 Efem'i bul o sana anlatır.. 0
    • Cpt.Ozkul 26 Nisan 2018, Perşembe 15:47:37 Kardesim benim selamlar.Fly dubaide bende ucuyorum ama first officer arkadaslarin bukadar maas aldiklarini gormedim benimki bile hemen hemen bu rakamin biraz ustu ve bu sirkette ucus limiti denen birsey yok.Sen hangi fly dubai de calisiyorsun da bukadar kazaniyorsun hemde ekstrasiz selamlar.Soyismimden bul beni tabi burdaysan. 8
    • ozkul denen yalancı 26 Nisan 2018, Perşembe 16:24:58 fly dubai pilot jobs bir girin bakalım f/o ya kaç para veriyor görün. ahlaksızlık diz boyu 2
    • Şiiişt 26 Nisan 2018, Perşembe 17:55:16 İsim yazmayın. 1
    • kaptanolmadanuçmuş 27 Nisan 2018, Cuma 10:36:50 Kendimi kaptanım diye tanıtanlara itibar etmeyiniz. Ben de flydubai'de uçuyorum aldığım ücret 42 Bin TL'nin üzerinde. Kaptan maaşı ise 60 Bin TL üzerinde. Aylık 5 gün blok off alabiliyorsunuz. Kaptanım diye yazan 3 bin liraya masa başında çalışan maaşlı trollere inanmayın. 0
  • Kpt 26 Nisan 2018, Perşembe 14:53:49 Bizden bu kadar beyefendi senşn türk işi ftl ile uçacak adam bulursun herkes basvurdu bıle yurt dısına. Kimse çekmez sizin kahrınızı 1
  • Reddeiyorum 26 Nisan 2018, Perşembe 14:50:29 Sen hayal dunyasindamisin kurallar var tabi ama ekip planlama denen embesiller surusu bunu uygulamior sizlerde buna canak tutuyorsunuz ben parama bakarim takim falan degilim 0
  • Ey thy 26 Nisan 2018, Perşembe 14:50:17 Ey thy işten cıkarttıklarınızı geri alsanız bile işiniz zor sayın bilal bey. Birazda vicdanlı olun be 2
  • :)) 26 Nisan 2018, Perşembe 14:49:47 Kurtarayım derken iyice batırmış. 1
  • Zamcık 26 Nisan 2018, Perşembe 14:47:56 Zam konusu ne oldu? Havasen saolsun onuda yedi. 14
  • EASA FTL 26 Nisan 2018, Perşembe 14:38:01 Bilal Bey bir araştırmış mı acaba? Avrupa içersinde Avrupa için düşünülüp Avrupa için hazırlanan FTL’de Türkiye’deki gibi 7x24 çalışan kaç hava meydanı dikkate alınmış? Daha önemlisi Avrupa’da yolcu taşımacılığı için kullanılıp da 7x24 açık olan kaç hava meydanı ve EASA FTL’i kopyala yapıştır yapan kaç ülke vardır? Kıssadan hisse: EASA FTL Türk havacılığı için düşünülmemiştir ve dolayısı ile Türk Havacılığında uçuş emniyetini sağlayamaz. 0
  • geç kaldınız. 26 Nisan 2018, Perşembe 14:36:52 Bilal bey. Çok geç kaldınız. Üstün performans belgesini imzaladığınız kişinin performans yetersizliğinden işten çıkartılma belgesini imzalamadan veya çıkartılmasını onaylamadan iletişim kurmayı deneyebilirdiniz. Size, YK başkanının tüm yaptıklarına sessiz kalan birine nasıl inanmamızı beklersiniz. 16 kişiyi işten attınız.Sizi kutluyorum. Olmaz olmaz demeyin 27 haziranda olur ya, iktidar değişirse, ayın son üç gününde HavaSen'in gerekli sayıyı yakalaması hayal değil. Siz ve üstünüz bu insanlara ne diyeceksiniz. Nasıl bakacaksınız yüzlerine. Bu nedenle ağzınızı ve elinizi yormayın. Size artık hiç ama hiç inanmıyoruz.En azından sizleri iyi niyetli insanlar olarak görmüyoruz. Önerilerimizi önemli buluyorsanız, gereğini yapın.Hava Sen' sen elinizi çekin. Bozduğunuz iş barışını toparlamaya çalışın. Veya çekin kendiliğinizden gidin. 0
  • —— 26 Nisan 2018, Perşembe 14:27:32 Sen benim arkadaşım değilsin. Meslektaşlarımızı işten çıkardığınızı çok iyi biliyoruz. Makam gücünüzü iyilik, refah, mutlu çalışma ortamı için değil kontrolsüz para hırsı için kullanıyorsunuz. Ve bu uğurda da hem bizleri heba ediyor, hem de uçuş emniyetini hiçe sayıyorsunuz. Açık mesailer, gece uçuşları, 5 günlük iç yatılar aldı başını gitti. Emniyet kelimesinden bence hiç bahsetmeyin bile. Ara yönetici kaptanlarımıza da büyük bir alkış gelsin buradan. Buyrun sahalara inin, ara sıra 2-3 sektörlü afrika uçuşu yapın, gece açık mesailere gidin. 3
  • A320 kpt 26 Nisan 2018, Perşembe 14:22:52 Birisi ftl ile tis'in farklarini ve son iki senedir ftl ile ilgili kayiplari gonderebilir mi beyfendiye.. Takim fln degiliz kardes.. 6
    • Cpt.Plt 26 Nisan 2018, Perşembe 13:49:03 Değerli yöneticimize kesinlikle katılıyorum. Peki Tgs’ye alım var mı ? 10
    • A320 kpt 26 Nisan 2018, Perşembe 14:58:20 Birde sevgili arkadaşımıza Ftl'in neden tamamen değilde 3 döneme parçalanarak en kısıtlıyıcı kısmının son seneye bırakıldıldığını birisi sorabilir mi? 900 saat limiti ve 4 bacakta 11:30 fdt limitine takılmamak için olabilir mi? Sonra Avrupa uyguluyormus,yok efendim bilimsel çalışmalar sonucu oluşturulmuşmuş.. O zaman neden ryan ve easy 5-4-4-3 şeklinde uyguluyor uçuş pairinglerini? Flag carrier'ları söylemiyorum bile.. 2
    • Cpt.plt yazan troll 26 Nisan 2018, Perşembe 16:32:45 Doco da şef olduğunu biliyorum. 2
  • Cpt 26 Nisan 2018, Perşembe 14:20:18 Kardes biz ucmuyoruz,suan yurtdisi assestmentlarda kac kisi oldugunu bilsen aklin ucar.. Rize'den pilot bulun derim.. 3
    • CPT 26 Nisan 2018, Perşembe 14:53:32 Boşuna easa lisansı almadık.. Arkadaşların örnek aldıkları ülkeler olan İran ve Rusya'da verification mektubunu vermeyi reddetmişti geçtiğimiz senelerde,pilotlar gidemesin diye..Aklı olan easa yada faa lisansı alır.. 0
    • Cok basit 26 Nisan 2018, Perşembe 14:56:50 Shgm ye bir talimat lisans onayi verilmez. Oteki firmalara da yalakalikla gentilmenlik anlasmasi yap sonra da boyle utanmadan sizi dinliyoruz diye mesaj yayinla. Biraz utanma sayin baskan biraz edep... 1
  • Yani diyorki 26 Nisan 2018, Perşembe 14:09:35 bu şekilde uçuşlara devam. Havasene geçişleri durdurmak için tedbir alacağız deyip sonrasında yine aynı düzene devam. Bunların tepeden tırnağa en iyi bildikleri şey bu, işlerine gelmeyen güçlü bir oluşum mu var hemen ağızlara iki parmak bal çalıp sonrasında sular durulunca yola tam gaz devam hatta daha da beteri..Yalan dolan! İnanmayın. İnceleyin bakalım Avrupadaki uçuş ekiplerini bu şekilde uçurabilir misin? Ftl’yi sadece rekabet ve kar amaçlı uygulayıp uçuş emniyetini tehlikeye atan bu adamlara güven olmaz. İnsanlar bunları duydukça THY ile uçmaya korkar oldu, rakip şirketlerle uçmayı düşünüyorlar. Peki ne oldu rekabet? Para mı önemli insanların canı mı? Kaza kırım olmadan havasende birleşip özellikle uçuş emniyetini direkt etkileyen dinlenme sürelerinin düzeltilmesi acilen gerekli. 1
  • troller yazmis 26 Nisan 2018, Perşembe 14:07:28 masallah troller dokturmus sanirim her zaman bu tarz karalamalari ayni sahislar yaziyor; gaz veya hazimsizlik var herhalde 7
  • Pilotlar gunu itirafı 26 Nisan 2018, Perşembe 14:02:15 Yemin ederim meslekten soguttunuz.. 1
  • Şakacı Bilo 26 Nisan 2018, Perşembe 14:00:08 Yine espri yapmış bizlere.. 1
  • Sn Bilal bey 26 Nisan 2018, Perşembe 13:59:48 Maliye bakanımız Dövizle borçlanmayın diyor Bizler hükümet yetkililerimizin takimatlarına her zaman uyduk uymaya devam ediyoruz Fakat Sizler bizleri Dövizle borçlandırıyorsunuz Euro artışı böyle giderse ömür boyu bırcumuz öde öde bitmez Lütfen ya kuru sabitleyn yada borcumuzu sabitleyin Kafamız dinç olsun Pilotlar günümüz kutlu ve kırımsız olması dileğiyle İyi çalışmalar 4
  • F/O 26 Nisan 2018, Perşembe 13:40:23 Hiç kimse kurallara aykırı iş yapıyorsunuz demedi ki sayın genel müdür. Ortada yazılı bir kural var ve bu kurallara uymamak, programın pilotu yorgun uçmaya zorlamadığı anlamına gelmiyor. Amacımız kağıda uygun hareket etmekse sonuna kadar haklısınız. Ama uçuş emniyeti maalesef yazılı dökümana sadık kalmakla bitmiyor. Pilotlar şirketi elbette düşünüyor. Hiçkimse az uçalım demiyor. Ama yorgun uçmaya sebep olan schedule’lar sıkça karşılaşılmaya başlandı, bundan bahsediyoruz. Hep beraber emniyetli uçuşlarımız olsun inşallah. 0