B747-400 BÖYLE DÜŞTÜ! (VİDEO)

    Çok beğenilenler

  • Mehmet 30 Nisan 2013, Salı 19:53:36 Loadmaster uçaktaki paletleri düzgün straplememişse ve kalkış anında paletler kaydıysa uçağın yük dağılım merkezi değiştiğinden stall olmuş gibi duruyor. Pilotlar son ana kadar stall düzeltmeye çalışıyor, çok acı. Bu kadar motor gücünün anlamsız kaldığı bir an. 3
    • haklisiniz 30 Nisan 2013, Salı 22:51:53 ise alirken ozellikle dingilleri ,okuzleri seciyoruz. gemi batirir gibi tayyareyi batirsinlar, yanlis yukleme yapsinlar diye. size gore GIBI DURUYOR. baskasina gore "gibi durmuyor". once ac oku bakalim manueli.senin bahsettigin palet kaymasinda 38 ton kica kayar yine kurtarirsin. bak bakalim doldururken yakit neresine gidiyor ucagin?. 19
    • Haklisiniz rumuzuna 01 Mayıs 2013, Çarşamba 00:40:59 manuali ilk siz okuyun. kritik aoa aşılmış ve stall'a girilmiş.Ağırlık merkezinin ani değişimi gibi durmakta. Zaten 5 adet zırhlı araçtan bahsediliyor,1 zırhlı aracın kilidini koparması diğerlerinide baskı sonucu koparmış olabilir.38 ton kıça kayarsa uçağın bu yüksekliğinde stall'i kurtamazsınız beyfendi. Cessna uçurmuyorsunuz. 1
    • Haklisiniz yazana 01 Mayıs 2013, Çarşamba 03:30:07 Mehmet gayet düzgün bir yorum yazmış. 1-hangi uçak 38 tok kıça kayınca kurtulur? 2-Yakıt doldururken yakıt 747 de uçağın kanat ve gövde taklarına gider, bazı airbus,lar gibi kıçında tank yok. 1
  • Yuh 30 Nisan 2013, Salı 19:48:06 Adamın burnunun dibine 747 düşüyor adamdaki sakinliğe bak. Pcden izlerken bile kanım dondu. Çok acı :( 1
  • Tüm yorumlar

  • full aft cg 01 Mayıs 2013, Çarşamba 22:47:41 aft cg, low stability, high manoeuvrability, çok üzücü bi kaza ve daha mühimi bazılarının on güzel düşmüş diyerek bu videoyu izlemesi. 2
  • halktan 01 Mayıs 2013, Çarşamba 22:23:33 Sevgili Ustadlar. Yorumları incelediğimde aramızda uzman kişilerinden olduğunun farkına vardım.Loadmaster terimi kullanıyorsunuz.Sanıyorum yükleme uzmanı.Benim bir sorum olacak daha doğrusu bir endişemi dile getirmek istiyorum.Yolcu uçağında yükleme yanlışlığı olabilir mi? Yani aşırı yükleme veya yükleme yanlışlığından dolayı uçak büyük sorun yaşar mı? Hep uçak kalkarken bunu düşünürüm. Lütfen sorumu yanıtsız bırakmayınız. Saygılar 0
    • mehmet 02 Mayıs 2013, Perşembe 09:52:41 Her uçağın ağırlık merkezi vardır. Uçağa alınan kargolar yer hizmetleri tarafından uçağa belirli limitler içinde yüklenmelidir ve kaptanın bunu kontrol edip onaylaması gerekmektedir. Yanlış yüklemelerde uçağın ağırlık merkezi değiştiğinden iniş ve kalkışlarda kuyruk vurma veya bu videoda olduğu gibi stall olabilir.Sevgili dostum internette "Center of gravity of an aircraft" şeklinde aratırsan daha çok bilgiye ulaşabilirsin. 0
    • Halktan 02 Mayıs 2013, Perşembe 12:14:00 Mehmet Bey tesekkur ederim vermis oldugunuz bilgiden dolayi.Saniyorum bu islem 2 insan arasinda olan bir islem: Yani pilot ve loadmasterin bir yanlis karari ucagin stall olmasina neden olabiliyor.Keske ucaklarin icinde agirlik merkezinin kotrolunu yapan bir sistemde olsaydi. 0
    • dispatch-pilot 02 Mayıs 2013, Perşembe 16:05:16 halktan kardeşim uçağa yüklenen her türlü şey tartılır ve tam bir kesinlilkle bilinmek zorundadır ve bilinir.her uçağın yüklenme prosedürü vardır hangi bölüm ne kadar ağırlık taşıyabilir zaten konulan kargo kargo uçağına konulan kadar ağır olmadığından bu kadar trim out dediğimiz olay çokfazla görülmez ancak bu işi yapan tüm ekip (yer ve uçucu)ciddi eğitimlerden geçen profesyoneller olduğundan için rahat olsun.Dedim ya asansörün düşme olasılığı bile daha fazla herkese güvenli uçuşlar... 0
    • halktan 02 Mayıs 2013, Perşembe 17:24:32 Dispatch-Pilot Vermis oldugunuz degerli bilgilerden dolayi cok tesekkur ederim.Bu bilgiler benim icin altın degerinde. Saygilarimla 0
    • misafir 03 Mayıs 2013, Cuma 11:39:30 öncelikle kazada ölenler için üzgünüm.. -Vay vay vay ,burada herkes ord prof olmuş helal size. çok bilmiş dispatch-pilot ve mehmet bey kardeşim siz hiç S.Arabistanda uçmadınız sanırım veya görev yapmadınız,orada uzmanlığınızı gösterin,BURADAN SALLAMAK KOLAY ...? 0
  • dispatch /pilot 01 Mayıs 2013, Çarşamba 17:41:43 Ilginc bor dusus ekip pozitif alamamis landing gear bile acik trim out or hydrolic kaybi ki blue green yellow var bakmak laazim neler olmus dgr dan da dusmus olabilir 4
    • bilir 01 Mayıs 2013, Çarşamba 22:55:50 bilirim...pilotum,öyle bir yazarım ki,anlayan ancak pilot olmalı diyorsun yani.bizlerin önemi yok.hayatta başarılar.shgm ye uğra da madalyanı versinler. 0
    • mehmet 02 Mayıs 2013, Perşembe 09:45:02 dispatch demek istiyor ki ekip tirmanmayi tam tamamlayamamis oyle ki inis takimlarini bile toplamaya zaman bulamamis. O esnada hidrolik kaybi veya arka limitlerine doğru aşırı yükleme sonucunda burun aşağı hareketinde çok zorlanmis olabilir veya Dangerous Goods Regulations ya da DGR ya da Tehlikeli madde yuzunden dusmus olabilir demekteler 0
    • dispatch-pilot 02 Mayıs 2013, Perşembe 15:52:19 -bilir- kardeşim estağfurullah öyle bir amacım yok kusurabakma Mehmet hocam da zaten güzel acıklamıs teşekkürler.allah rahmet etsin kolay yetişmiyorlar havacılık kayıpları.... 1
  • Havacı 01 Mayıs 2013, Çarşamba 15:38:42 Amerika ve Afganistan, söylediklerinize katılmakla beraber, hayatın gerçekleri bunlar. THY uçakları, arap baharında ne yaptı ? Hatırladınız mı? 1
  • isim 01 Mayıs 2013, Çarşamba 14:49:53 Bana kızabilirsiniz ama üzüldüğümü söyleyemeyeceğim. Amerikanın ne işi var Afganistan'da? Kimse bunu sorgulamıyor. Binlerce masum insan katledildi bu tamamen çıkar amaçlı işgalde. Bu uçakta askeri malzeme taşıyordu. Su testisi su yolunda kırılır. Kusura bakmasınlar. 5
  • k/m 01 Mayıs 2013, Çarşamba 14:24:45 Çok maaş alıyonuz hiç bir iş yapmıyorsunuz diyenler bir kez daha düşünün ne kabin için ne kokpit için artık böyle bencil şeyler düşünmezsiniz umarım... 6
  • Havacı 01 Mayıs 2013, Çarşamba 13:25:10 İniş takımlarının aşağıda olduğuna dikkat çekerim. Bu kadar tırmanma durumunda ekibin iniş takınlarını çoktan alması gerekirdi. Demek ki sorun rotasyon ve sonrasında olmuş ki, iniş takımını dahi alamamışlar. Uçak yerden kesilmeyle beraber, anormal duruma girmiş ve devamında stall olmuş. Havacılık ne kadar ciddi bir iş, bu işi küçümsüyenlere bir mesaj oldu bu video. 0
  • Angel 01 Mayıs 2013, Çarşamba 13:19:08 çok acı :( ''some of the load of five heavy military vehicles in the cargo hold had shifted and the aircraft stalled '' 0
  • öğrenci pilot 01 Mayıs 2013, Çarşamba 12:52:16 boğazım düğümlendi :((( çok fena stall olmuş kokpitte kendimi hayal dahi edemiyorum Allah korusun kimsenin başına gelmesin umarım o cockpit voice recorder yayınlamazlar.psikolojisi bozulur insanın.bu tür olaylar umarım yeni yetişen pilotlara ve uçucu olan pilotlara ben iyiyim demeyi bırakıp uçuşlarına tam konsantre olmalarını sağlar.saygılarımla 2
  • EY 01 Mayıs 2013, Çarşamba 11:12:46 Bilenler bilir, gerek Irak gerek Afganistan`da military meydanlardan kalkislarda spiral seklinde tirmanis gereksinimleri vardir. Pilot mumkun olan kisa surede yuksek irtifaya cikmak durumundadir. Bu da benzer bir hareketi andiriyor. Yine bilenler bilir askeri zirhli araclar kargo ucaklarinda daha agir yuklerin musade edildigi ana kargo kompartmaninin orta bolumune yuklenir ve ilgili Weight and Balance kitaplarinda ilave strap gereksinimleri de yer almaktadir. Bu konu cok onemli atlanmis olabilmekte bu ornekte.. Keskin tirmanista bir sekilde bu agir araclar ya straplerle bagli bulundugu paletten kurtulup ya da, paletle beraber buna hala inanmak istemiyorum, hemen arkasindaki agir diger araci da alip kuyruk bolumune kaymakta.. 747 ucaklarinin kuyruk bolumunde yer alan pressure bulkhead e carpmis olabilecegini ve burada yer alan rudder ve elevator kablolarina ve hatta stab actuator e zarar vermis olabilecegini dusunuyorum. Eger bu actuator zarar gormusse gecmis olsun jammed! sonra is zor 0
  • yazık... 01 Mayıs 2013, Çarşamba 02:24:32 O uçagın icindekiler,öleceklerini ilk anda anlamışlardır o kadar motor gucunun anlamsız kalıp ölümü beklemek ne acı..Yapabilecegin hicbirsey yok aynı c172 lerdeki gibi kanat düşmüş artık karakutudakı ses kayıtlarını yayınlamazlar insallah,o an icerideki sesleri duymak daha cok ürkütür insanı..Ailelerine yazık sevdiklerini nasıl kaybettiklerini görmeleri çok acı..Allah kimsenin başına vermesin böyle bir durum.. 0
  • yorumsuz 01 Mayıs 2013, Çarşamba 01:52:31 Bir ucagin dahil olabilecegi en üzücü görüntü bu olsa gerek. Seyrederken bile insanin bogazinda bir seyler dügümleniyor... 0
  • umit 01 Mayıs 2013, Çarşamba 00:25:17 Arkadaşlar videoyu catdriverdan çekilmiş, Kokpit ekibi son bildiriminde kargoda ani bir yük değişimi olduğunu bildirmişler.Kargoda 5 adet askeri araç bulunmaktaymış.Sanırım bunlar yerlerinde çıktı ve uçağın ağırlık merkezi değişti ve uçak stalla girdi tutunamadı.2.senaryo ise bizim görmediğimiz bir açıdan uçak vuruldu.Çok acu bir olay Rabbim benzerlerinden korusun. 0
  • track 01 Mayıs 2013, Çarşamba 00:19:38 % pilot hatası..ya artistlik yapmaya kalkmıştır yada astronot moduna geçmiştir.. 35
    • İnsanmısın ?? 01 Mayıs 2013, Çarşamba 09:16:05 ..................................................................................... 2
    • korkut 01 Mayıs 2013, Çarşamba 10:44:32 Cahil cuheyla agzi olan konusuyor 2
    • TUH 01 Mayıs 2013, Çarşamba 14:36:17 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
    • cıbız 01 Mayıs 2013, Çarşamba 19:58:38 sen de imalat hatalı biri gibi konuşuyorsun,sağlam olanlar kanalizasyona dökülmüş geriye maalesef sen kalmışsın. 2
    • mert 02 Mayıs 2013, Perşembe 03:55:32 yazık ya seni doğuran anneye yazık..git bi rehabilitasyon merkezine yardım al.olurmu? 0
    • kola 03 Mayıs 2013, Cuma 11:56:54 veya git pargalıya adam hem pilot hem pisikolog 0
  • Havacı 01 Mayıs 2013, Çarşamba 00:03:58 İnanılır gibi değil. Videoyu çeken kişi insanı refleks olarak tepki vermemiş olması. 0
  • İsim / Rumuz 30 Nisan 2013, Salı 23:44:09 Deepstall. Olenlere Allah rahmet eylesin. Uzucu. 1
  • Hadi ordan 30 Nisan 2013, Salı 23:14:42 Yorumlara bak, havacilikla ilgili biraz nosyonu olan yorum yapmayi kirim degerlendirme uzmanlarina birakir 2
  • içinde olmak 30 Nisan 2013, Salı 23:04:18 içinde olanlara çok ama çok üzüldüm.. içinde olmak istemezdim :( 0
  • Anormal 30 Nisan 2013, Salı 22:43:48 Bu çekimi yapan adam uçağın düşeceğini önceden biliyormuş, beklediği birşeymiş gibi sakin. Çok garip hakikaten:( 13
    • sf3 01 Mayıs 2013, Çarşamba 00:11:30 Anarmol olan ne? anlamadım ? aracın saga donerken kalkan ucagı arac kamerası kayda alması ve ucagın ucus dengesındekı bozukluktan dolayı yere cakılması ucak ıcın anaormal olabılır ancak adam ıcın nasıl bır anarmol durum? 747 jumbo'nun kalkısı bır haylı tefarruatlı bırde cargo ıcın kullandıgından dusmesındekı sebeıyette anaormallık aranmalı 2
  • Poland 30 Nisan 2013, Salı 22:27:40 Tum arkadasların yorumlarına katılıyorum. Ufakta olsa Pilotaj hatası veya teknik bir arıza ihtimalide var ama Allah korusun ... 10
  • İnsanlık Dışı 30 Nisan 2013, Salı 22:11:42 Bu videonun basına servis edilmesi çok acı bir şey!İnsan sevdiği birinin öldüğü hastaneye tekrar gidince bile çok kötü oluyor.Düşünün lütfen uçaktakilerin ailesinin halini videoyu gördükçe neler hissetcek. 4
    • öğrenci pilot 01 Mayıs 2013, Çarşamba 13:01:23 national geographic air crash investigation izleme o zaman sen,orası da gerçeklerden alıntı. ben izliyorum sebebi de şu, başkalarının yaptığı hata veya teknik arızalar gelecek nesillere eğitici bir örnek oluyor bakış açısı.. 1
  • Avherald 30 Nisan 2013, Salı 21:34:48 National Air Cargo confirmed their aircraft N949CA with 7 crew, 4 pilots, 2 mechanics and a load master - initial information had been 8 crew - crashed at Bagram. 4
  • ACETE 30 Nisan 2013, Salı 21:24:22 O MEYDANA DEFALARCA İNMİŞ BİR KARGOCU OLARAK, ASLINDA NE BÜYÜK RİSKLER ALINDIĞINI BU GÖRÜNTÜLERDEN SONRA ANLADIM. O MEYDANIN ÇEVRESİ U GİBİ DAĞLARLA ÇEVRİLİ VE VURULMA RİSKİNDEN DOLAYI BİRÇOK KEZ BU SEKİLDE KALKIP UZAKLAŞTIK ORALARDAN 3
  • Loadmaster 30 Nisan 2013, Salı 21:23:24 LOADMASTER ne iş yapar? Esas soru Loadmaster İŞ YAPMAZSA ne olur?? Bu uçakta fatura Loadmastere kesilecek gibi, Demek ki bu adamlar HATA yaparsa sonucu FELAKET... Kargo uçağında Loadmaster olmazsa bu tip Felaketler her zaman beklenmelidir... 5
    • cevap 01 Mayıs 2013, Çarşamba 03:34:00 Loadmaster ları küçümseyen yok, aksine onlardan işlerinin ne kadar kritik olduğunu anlatmaya çalışanlardanım, maalesef bazı meslektaşlarınız işin önemini küçümsüyor, boş ver yaaa lafını çok duydum. 0
    • dispatch 03 Mayıs 2013, Cuma 12:23:39 Eyvallah ama LM'dan LM'a fark var işini ve görevini gerçekten ciddi yapan da var yaptığını sanan'da var, hepsi değil ama o ACETE de bak bir sağına soluna veya karşı komşunuz ULS ye? 0
  • Boeing 747 30 Nisan 2013, Salı 21:01:53 Bu uçak Air France havayollarindan satin alindi F-GISE. Herhalde uzun menzilli bir uçus için alinan full kerozen uçagin hemen parlamasina yardimci oldu. 1
    • 747 01 Mayıs 2013, Çarşamba 03:35:30 uçak birlşeşik arap emirliklerine gidiyor, taş çatlasın 1-2 saatlik uçuş. 1
  • belki 30 Nisan 2013, Salı 20:28:15 hemen loadmaster yükleme v.b. demeyin canım... uçak kazalarının insanı nasıl ters köşeye yatırdığını hepiniz bilirsiniz. belki stabilizer jam yada runaway stabilizer? nerden bilebiliriz ki? Ne kadar küçük bi detay çıkacak altından kimbilir. Umarım güzelce incelenir ve raporu yayımlanır! 1
  • yazık 30 Nisan 2013, Salı 20:14:20 loadmaster nasıl biri acaba 2
  • stall 30 Nisan 2013, Salı 19:48:41 burun fazla yukarıda stalla düşmüş demek ki 5
  • Mehmet 30 Nisan 2013, Salı 19:42:49 Söylendiği gibi uçak stall olmuş. Loadmasterın yerinde olmak istemezdim 1