ATATÜRK HAVALİMANI'NDA UÇAK PİSTTEN ÇIKTI

    Çok beğenilenler

  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 12:56:50 Bu uçak inmeden 2-3 uçak önce indim, frenleme çok kötüydü, ground'a geçince rapor ettim ama adamlar ''biz ölçtük iyi'' cevabını verdiler !!! 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 12:17:18 hani THY pistten cıkmıstı? Hurriyet hala THY pistten cıktı diyor. nedir bu THY dusmanlıgı 0
  • Tüm yorumlar

  • Misafir 05 Ekim 2009, Pazartesi 14:25:31 Size 06/24 pistine son üç inişimi örnek verebilirim. İlki A321 idi. Kesinlikle pistten çıkacağımızı düşünmüştüm. Pist sonundaki taxi yolunu gördüğümde uçağımız hala son sürat bir şekilde gidiyordu. Hepsimiz frenden dolayı ön koltuklarla bütünleşmiştik... Hiç durmadan taxi yoluna hızlı bir şekilde dönüş yapmıştık. İkincisi A320 idi ve uçak çok rahat durup ilk taxi yolundan pisti terk etmişti. 3.sü ise felaketti. Uçak yine A321 idi. Aşırı fren sayesinde başımızın üzerindeki bagajlar aşağıya iniyordu. Hayatımda öyle şiddetli sarsıntı ve titreme görmedim. Zaten TC-TUC'un da o gün son uçuş günü olmuştu... 0
  • Misafir 05 Ekim 2009, Pazartesi 10:36:00 Kılıç kaptan herkesin pilot olamayacağını belirtir, iyi uçuşlar diler... 0
  • Misafir 05 Ekim 2009, Pazartesi 10:17:53 06 pisti hem kısa hemde kaygan hemde su biriken pist olduğu için çogu uçaklar ve pilotlar zorlanıyor bazılarıda pas geciyorama DHMİ bu konuda bir şey yapamıyor her zaman kaza olan pisten çıkanlar suçlanıyor burda DHMİnin hiçmi suçu yok hep pilotlar sarhoş deniliyor uykusuz deniliyor geç tekerlek koydu deniliyor asıl büyük suçlu DHMİ ve şirketler yazık bu kadar para alıyor DHMİ hiç katkısı yok havalimanına bunun yanında ise şirketler ben bu piste inmek istemiyorum diyeçek bu şekilde yapılırsa kimse suçlu ilan edilmiyeçek uçaklarda kal olmuyaçak şirketlerde zarar gömüyeçek DHMİ de işini yapaçak sorunda tamamen ortadan kalmış oluçak çamur at izi kalsın misalii kimse suçlu değil tek suçlu DHMİ istanbul atatürk havalimanı artık kaldırmıyor . 0
  • Misafir 05 Ekim 2009, Pazartesi 09:55:14 Arkadaşkar tamam pist kısa katılıyorum sıze ama kaptan kesinlikle piste geç teker koymadığını söylüyor neden çıktığını sormadım ama sorabıldıgım tek soru geçmi koydunuz tekeri piste hayır dedi eğer kaptan yalan söylemiyorsa tabi sadece paylaşmaktı amacım uçağı geliş seferi ju 420 gidiş seferi ju 421 olaydan sonra yeni uçak yollanmıştır ve saat gece 2 cıvarında uçak belgrat a dogru yola cıkmıstır bu uçakla gelen ekipte yeni yollanan uçak ile geri dömüştür "yolcu olarak" sadece paylaşmak istedim iyi günler herkez 0
  • Misafir 05 Ekim 2009, Pazartesi 09:50:31 Aynen katılıyorum. yabancı pilot işte, söylesen ağzın mı aşınır. 0
  • Misafir 05 Ekim 2009, Pazartesi 03:27:55 bilmiyorsan bırak uçak getirsin elleme yapar bunu o uçak 0
  • Misafir 05 Ekim 2009, Pazartesi 01:31:18 BU PİSTE ZEKI KILIC BENCE DAHA IYI INER... 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 23:55:28 ynlısım varsa lutfen benı duzeltın arkadaslar . o6-24 pıstının asıl problemı bence o pistın kısa olması degıl. sorun pistın genıs olması. bılındıgı gıbı genıs pistlere yaklasma yapıldıgınıda en cok karsılasılan problem long flare yapmaktır. malum long flare nın nelere sebebıyet verdıgını herkez bılır herhalde. ozellıkle ıngıltere ucas yapan sırketlerın pilotları 06-24 den daha kısa meydanlara operasyon yapmaktadır. meydanların pozısyonlarını durumlarını bılırler . saygılarımla 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 23:45:13 Baıyorumda yine 06-24 için 13 sayfa yorum var. Adam geç teker koydu diye yine pisti suçluyorsunuz. 737 'nin o pistte duramaması için ancak pisti yağlamanız gerekir. Su birikintisi v.s. kimse kendisini kandırmasın, pist bu tip uçak için yeterince uzun. 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 22:51:46 ona buna sallamayalım arkadaşlar. belkide adamcaazın yanında üç kuruşluk tecrübeden daha fazlası olan kendini tanrı zanneden bi sayko kaptan vardır. belkide kumanda yanda olduğu halde habire sürati bırkalayan, ikide bir speedbrake i kurcalayıp yanındakinin planlamasını bozan biri vardır. yani tecrübeli (yani kaptanlığı arada bir askıya alınmış ama hala şirkette aslanlar gibi uçup milleti kasan) kaptandır belkide yanındaki... 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 22:13:06 arkadasım manuel inis yok autobrake reverse zor indik pist bitti diyorsun demekki sen ucagını 1000 feet e oturtamıyorsun ve de her zaman bu meydana ucuyorsun yapan nasıl yapıyor biz nasıl yapıyoruz bu arada jat teknık grevden yeni cıktı acaba lastiklerin durumu ne bilen varmı bilip bilmeden 3 kurusluk tecrubenizle yazı yazmayın 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 22:06:40 Havayolu pilotu isen (?) 0624 pisti atc frenleme iyi diyorsa senin icin problem olmaz ama tekrar ediyorum HAVAYOLU PİOLTU isen yeterli tecrubeye bilgiye ve yetenege sahipsen bizler yurt dısında cok daha kotu pistlere iniyoruz ve bunların cogu AB ulkelerinde bulunuyor 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 22:03:20 06-24 pistinin kısa olduğu ve pistin ortasının hafifçe çöktüğü bilinmesine rağmen hala kötü havada niye inişler bu piste verilir anlamış değilim. Paralel olduğu halde 36r 36 l pistleri niye paralel olarak kullanılamaz? yaklaşık 1 ay önce Trabzondan dönerken 10-15 knot hızı bulan rüzgarda bizi yine 06ya verdiler ve aynı şekil bizde duramıyoduk. auto-brake 3, full reverse, full spoiler zar zor durduk. piste erken lastik koy diyorsunuzda olmuyor kardeşim. manuelde piste oturayım derken pist bitiyor zaten 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 21:05:58 Arkadaslar niye hep kendi ulkemizi sucluyoruz pilotta suclu olabilir gec teker koymustur veya dururum diye az autobrake yapmistir neden hemen 06/24 06/24 diye tutturdunuz Avrupada olsaydi Jat Airwaysin taaa kurulusundan kotulemeye baslarlardi.. Unutmayin bu piste gec teker koyan yanar.. Dunyada ne pistler var kimse sesini cikartmiyor! 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 20:58:24 I've landed on that runway 40 min before the inc. the vis was 1800m wind var 3kt and +SHRA. after stopping we discussed that an unfamiliar pilot may have an incident in that conditions and that happend so. the wind was 20-10 kt tail wind through the ILS app. The runway has a increasing negative slope where rate is increasing mostly aroud 1000-2000 ft (touchdown zone) there is a rubber layer through the runway especiially at he tochdown zone and the end of the runway. There are HIALS PAPI both side, REIL and CL. 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 20:16:43 kardeşim ne alakası var. kuru havada tabiki 06 24 ü kullandıracaksın. ıslak havada ise biraz sağduyulu olup illede 06 yı kullandıracaksan yabancı pilotu ikaz edeceksin kaygandır diye. cihazın frenlemeyi istediği kadar 3 x iyi göstersin. biliyosun işte 06 sakat pist. ölürmüsün söylesen. sen söylersen adamda ona göre gardını alır yüksek flapla, düşük süratle, autobrake 3 de, kısa oturur pistten filanda çıkmaz. 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 17:47:28 arkadaslar kimse kimseyi kandirmasin,, bu pistin yillardir sorun olusunun tek sebebi silahli kuvvetlerin kendi arazilerinden tahsis etmeyi yillardir reddetmesidir,, 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 16:55:50 dün airport haberi takip edenler 06 /24 pisti kötü hava sartları nedeni ile kapatıldı uçaklar divert etti hava trafigi karıştı insanlar magdur oldu diye kıyametler koptugunu izlemiştir herhalde... aynı mantık bu gün 06 /24 pisti sabıkalı niye kullanılıyor diye soruyor arkadaşlar insanlar sadece menfaatleri dogrultusunda mı düşünür dün 06 /24 ü kapattılar diye feryat edenler 2-3 uçak önce indim kötüydü deyip simdi sabıkalı pisti herseye ragmen kullandılar diye kuleyi suçluyorlar siz gercektenpilotmusunuz yoksapi pilotmusunuz yoksa taklitmi yapıyorsunuz inanamıyorum siz gerçektenpilotmusunuz musunu 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 16:14:20 yazık be yazık ısınız gucunuz yok hemen eve gıdıp ınternet basına gecıp kule hatalı onu bunu yaptı demek kolay dımı mantıklı olun bıraz mantıklı... 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 16:11:28 3 ucak once inen ve grounda cıkan arkadasım yazında demıssınkı groundaki adamlara soledım frenleme ıyı dedıler dıe..bunlar bu frenlemeyi solerken kafadanmı soluolar yoksa ellerınde bı belgeleri varmı olculdugune dair bılıomusun eger belge vars seninkide havad kalıo..ayrıca senın verdıgın bılgıyıde eger pılotsan pılot raporu dıe dıger ucaklara verıolarmı yoksa bunlar senın olaya tek yanlı bakısınmı..06-24 kapalı oldugunda havada yakıtım bıttı canım kardesım dıe aglayan sız degılmisiniz.. 1
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 16:08:57 çelebi abi her kosulda her $artta tam destek:D 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 15:41:59 yapacak bişey yok 06/24 yerıne sıvılhavacılığı ıdare edenler şapkalarını önlerine koysunlar artık bugun yıne ucuz atlatılmıs bı felaket olmadan tedbır alın artık 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 15:41:17 artık suna bi care bulun yazıktır.. centerline etrafı oturus noktaları P ve S cıkısları adeta simsiyah pist desen canak gibi oturacagını sandıgın yeri tam tesbit edemiyorsun hafif yan arka rüzgar pist yüzeyi bitmis tarla gibi olmus ... yabancı pilotlar bunları bilmiyor adamlar aynen avlanıyor bu pistte bu son olsun artık... 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 15:40:49 ARKADAŞLAR KONU İLE ALAKALI DEĞİL AMA CEVABINIZI RİCA EDİYORUM. SON 2 HAFTADIR GÜNEYDOĞU YÖNÜNDEN GELİP İSTANBUL ÜZERİNDEN ÇOK FAZLA UÇAĞIN AYNI ANDA AVRUPA YÖNÜNDE UÇTUĞUNU GÖRÜYORUM. DAHA ÖNCEDEN HİÇ GÖRMEMİŞTİM. NE OLDU ACABA HAVA SAHASI FİLAN MI AÇILDI.? KULECİ ARKADAŞALAR FİLAN BİLEN VARSA DUACINIZ OLURUM. TEŞEKKÜRLER ŞİMDİDEN DEĞERLİ CEVABINIZ İÇİN 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 15:35:05 06/24 olaylı pist :):) çalışmalar bir an önce başlasa artık bu pistte. 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 15:09:09 tutturamadınız.yani cevap e.hiçbiri. nedenini anlamak için az sabredin SHGM gelir olayı inceler.herşey kayıt altındadır merak etmeyin. tek diyeceğim olayın sorumlusunu arıyorsanız raporun açıklanmasını bekleyin.gerçi öyle pek şaşılacak bir sonuç çıkmaz ama şimdiye kadar yaptığınız tahminler doğru değil. gerçi herkes tahmin edip tuttursaydı jokey kulübü nede iddaa kalır kapıyı kapatırlardı.:)) 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 14:22:31 06/24'mü? kökten yok etmek gerekiyor bu pisti 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 14:03:09 Gerçekleri gör. Biz bu işi yapamıyoruz, deyip topluca istifa edin. Siz kim 2023 kim? Bana göre daha havacılığın ha sında bile değilsiniz. Havacılığa başka gözlükle bakacak yöneticiler gerek. Havacılık Hi-Tech bir olay. Sizlere göre değil işte. 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 13:53:39 A3071/09 - RWY 06/24 CLOSED TO TRAFIC. 04 OCT 10:25 2009 UNTIL 04 OCT 15:25 2009 ESTIMATED. CREATED: 04 OCT 10:27 2009 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 13:47:26 Çelebi'nin merdiveni gelinceye kadar bu ekip ne yapmış yahu? Bütün kapılar kapalı! Açılan slide yok? Allah Allah. 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 13:43:59 dinleyen sallayan yok....ne denir bu duruma? 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 13:40:19 stabilized approach dediğimiz stabil yaklaşma iyi yapılmadığı için olmuştur eminim ama pisttin de kısa olduğu ve yağmurlu havalarda neden kullanıldırıldığı ise büyük bir soru işaretinden başka bir şey değildir.frenleme de ayrıca bu 06/24 pistinde gerçekten kötüdür.sonuçta hızlı ve kötü yaklaşma pist kısalığı ve yağmur bu kazayı meydana getirmiştir.Artık bu pist sorununa dhmi de bir çözüm bulusn lütfen bu kaçıcı kaza yazık değilmidir ya 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 13:39:00 Dün benzer haber vardı , efendim hava kötüolduğu için AHL ve DHMİ yetkilileri sadece 18L/36R pistini kullanıyorlar ve diğer 06/24 pistini kullanmıyorlar. Ancak Sabiha gökçen e divert etme olayları ve havada 30 dk gibi beklemeler artınca baskı geldi ve sabıkalı pist tekrar inişe açıldı, ATC sanırım bunları yetkililere söyledi ama aman bekleme olmasın divert olmasın gibi baskılarla devam ettiler sonuç malum bilmeyenler dışarda, bu piste inişe gelirken uçağı pistte değil havada minimum sürate düşürmek ve ıslak zeminde pozitif landing diye tabir edilen sert iniş tekniği ile inmek gerekir zira karayoluna kadar çıkarsınız, diğer 18R/36L ise kriterler olmadığında paralel yaklaşmada maalesef etkin kullanılamıyor.. 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 13:34:51 saygideger havacilar ; bu ucagin bakım ve onarımdan sonra tekrar ucma sansi varmi? 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 13:30:38 pistten çıkan uçak için kötü bir sonuç olmuş ancak yorumlarda hala başka birimleri suçlayanlar var. o pilot raporlarından sonra sadece "anlaşıldı" denmiyor ölçümler yapılıyor bu ölçümlerde kafamıza göre yapılmıyor hepsinin değerleri var. kaldı ki pilot raporundan sonra hemen pist değiştirmek imkansız bunu o yorumu yazanlar da bilmeli yoğun trafik herşeyi değiştiriyor. Malesef bilindiği üzere (frenlemeyi azaltacak bir etken olmadığında) kabul edilebilir düzeyde arka rüzgar olsa daha 06-36 konfigürasyonuna devam ediliyor. çünkü 18R 18L kullanılırsa o trafik içinden çıkılmaz bir durum alıyor. Daha bir kaç gün önce 1 saatlik trafik akışı 41 kalkış 15 inişti nerede bu flow control... 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 13:19:28 Kaçıncı uçak bu. Artık yazık. Bizler de de iş yok ki. Bütün kaptanlar toplanıp eylem yapalım bu pisti istemiyoruz diye. THY'nin de artık televizyonlara çıkmaması lazım. Bari THY bastırsın DHMI ye de ıslak havalarda 06/24 kullanılmasın. 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 13:12:01 ucak pistten cıkmıs ekibe bak sankı normalmıs gibi slide acmak yok ya yansaydı ucak amator bır sırket galiba... 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 12:59:56 ATC operatörleride zor şartlada çalışıyor ancak hiçmi pilot raporu dikkate alınmaz, bugüne kadar kaç kez duydum pilot raporlarını 06 pist sonu ile ilgili. ATC nin cevabı ise"anlaşıldı". Demekki bişeyler anlaşılmıyor... Bazı şeyler değişsin artık 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 12:40:15 bugun bu olay olmadan olmadan ucaklar pistin frenlemesinin inise uygun olmadigini defalarca rapor ettiler..herzamanki gibi yesilkoy kule ve ground "efendim biz olctuk hersey normal" cevabini verdi..sonuc ortada ! cokmu zordu 36 kullandirmak... insan hayati bu kadar ucuz bizim ulkemizde gerci neden bize garip geliyorsa !!! 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 12:37:45 hurriyet medyasi bitmenin sancisini cekiyor Allahtan havacilik haberlerinin dogru kaynaktan ogrenebiliyoruz,her sektorun havacilik gibi dogru kangai yok... 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 12:30:23 Dogru guvenilir ve hızlı haber icin tesekkurler 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 12:29:39 Aslında AHL de panik degli Petrol Ofisinde panik diye baslık atmaları gerekiyordu. Dikkat cekmek icin her yolu deniyor bu Hurriyet. THY Basın musavirliği acsın bir dava da gorsunler gununu 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 12:26:40 THY uçağı pistten çıktı Atatürk Havalimanı'nda THY uçağı pistten çıktı... İstanbul'daki yağışlı havadan dolayı Belgrat -İstanbul seferini yapan Jak Airways uçağı Atatürk Havalimanında pistten çıktı. Hurriyet iyice sacmalamaya basladı. 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 12:23:06 alan yazı yazıyor bunarda haberci.ahl yi thy nin zannediyorlar.sanki sade ce oradan thy uçakları uçuyor. 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 12:21:20 Haklısınız Hürriyet'te THY olarak vermekte. Ancak THY düşmanlığıyla bunun ne alakası var. Belli ki haberciliğin temel yaklaşımlarını ıskalamışlar sadece. 0
  • Misafir 04 Ekim 2009, Pazar 12:21:14 AAAAAAAHHHHHHH bu 06/24 pisti ne zaman tamir edilecek.?????? Ne uçaklar çikti o pistten, neyse ki THY ve özel Türk havayollari o hatali pisti iyi bildiklerinden hiç kuleyi ariyarak "We're out of Runway" mesaji vermiyorlar. 0