Astsubaylardan pilotluk başvurusu

    Çok beğenilenler

  • Hava plt Albay 19 Haziran 2017, Pazartesi 10:51:00 Bu arkadslarin gerekli lisansi ppl atpl varsa,c235 ,t41 ve sf260 da degerlendirilmeliler,gerekli asamalardan gecerlerse f16 ucabilirler 19
    • A. 19 Haziran 2017, Pazartesi 13:32:02 Bırak albayım nasıl uçacak lütfen yazmak için yazma...F-16 herkes uçar önemli olan görev yapabilmektir... sivilde verilen eğitimleri de biliyoruz 18
    • A. 19 Haziran 2017, Pazartesi 13:32:02 Bırak albayım nasıl uçacak lütfen yazmak için yazma...F-16 herkes uçar önemli olan görev yapabilmektir... sivilde verilen eğitimleri de biliyoruz 18
  • Diplomasız 19 Haziran 2017, Pazartesi 10:31:58 Diplomasız , eğitimsiz , yetersiz kişilerin ülkeyi ne hale getirdiğini gördük. Bu karmaşaya bir de siz dahil olun. Nasılsa kaybedilecek birşey kalmadı. 23
    • Doplomo 19 Haziran 2017, Pazartesi 11:35:36 Pilotluk icin diploma sarti sivil havacilikta bile yok artik. Kaldi ki bu olaganustu bir durum. Tabi egolarindan taviz verip kucuk beyinli gibi davranilmazsa bu durumu avantaja cevirebilir tsk. Diplomali askeri pilotlari goruyoruz sivil havacilikta, sivil havacilarla kiyaslanmayacak siglikta insanlar cogu. Cok da kendinizi birsey sanmayin :) 5
    • Aeromonitor 19 Haziran 2017, Pazartesi 11:44:53 Merhaba kıymetli arkadaşlarım Öncelikle Kenan beye bu haberi için teşekkür ederim. Şuan mevcut durumda birçok Devlet Kurumu ve TSK'da Pilot açığı sıkıntısı olmasına rağmen. ATPL gibi yüksek maliyetli lisansları kendi nam ve hesabından, kişisel yatırım olarak yapan Pilot Astsubay ve Subay arkadaşlarımın Devlete ve Millete hizmet etme çabası ve gayretleri adına onlarada sonsuz teşekkür ediyorum. Yorumları incelediğim de konunun sadece Subay yada Astsubay olarak değil Devlete mali ve yetişmiş personellerini sivil havayollarına kaptırmaması adına bu Pilot lisansına sahip yada sahip olma gayreti gösteren ve sıradan personellerin ötesinde kendisine değer katan TSK personellerinin başvuru yapmasına gerek olmadan kurumların bu personelleri kaybetmemek adına gerekli mevzuat değişiklikleri yada hazırlıkları yaparak Devlete kazandırılmasını sağlamak sureti İle muhassır medeniyetler seviyesine ulaşılabileceği kanaatindeyim. Birilerinin adamı yada bir gruba mensup olmadan, sadece istedikleri ve hayalini kurdukları havayolları Pilotu ve yüksek ücretler ile çalışabilme ihtimalleri olmasına rağmen Devlete hizmet etme istek ve arzularıda unutulmamalıdır. 6
    • Ego kasıcı 19 Haziran 2017, Pazartesi 11:56:28 Kompleksinde boğulmuşun yazık.. 6
    • Tabi tabi 19 Haziran 2017, Pazartesi 12:14:35 Diplomali egitimlileri de izledik 15 temmuzda...sen kafani yorma geregi yapiloyor. 9
    • 15 19 Haziran 2017, Pazartesi 12:38:14 15 Temm'da ölenlere acıyorum. Tv'larda bas bas bağıranlar yarattılar o fetöcü katilleri. Beyinsiz insanlar da inanıyor tv deki reklamlara. 5
  • Tüm yorumlar

  • TUM DUNYA APTAL BIR SIZ AKILLISINIZ 21 Haziran 2017, Çarşamba 19:40:03 TUM DUNYADA ASTSUBAYLARIN MUHARIP JET UCURDUGU(GUNUMUZDE) BIR HAVA GUCU SOYLEBILIRMISINIZ?TABIIKI SOYLEYEMESSINIZ CUNKU YOK ,E BUTUN DUNYA APTAL 10 TANE ASTSUBAYMI AKILLI??? 9
    • Kim akıllı 25 Haziran 2017, Pazar 09:40:47 Tam araştırmadım belki pilot astsubay vardır belki yoktur kimin umurunda ama şunu iyi biliyorum tüm dünyada böyle büyük bir ihanet yapan kendi meclisini polisini bombalayan bir hava kuvveti yok. Bu olaylar sonrasında uçaklar yerde yatarkken ve etrafımız ateş çemberi olmuşken siz herşey normal devam ediyormuş gibi davranıyorsanız sebebini sorgulamak lazım. Anormal durumlarda anormal kararlar alınır şu an çok normal bir durumdamıyız? Siz pilot bulmuşsunuz rütbesinimi sorguluyorsunuz subayın aldığı sivil lisansı kabul et astsubayınkini etme bu nasıl bir mantıktır. Uçakların hepsi yerde yatsın ama bunlara bunları kimse uçurmasın er dahil kimin lisansı varsa değerlendirilmeli Teşekkürler 1
  • Astsubay kafası iyi oku! 21 Haziran 2017, Çarşamba 17:16:23 Madem F-16 Pilotu olmak için harp okuluna gerek yok subay olmaya gerek yani demenize göre harp okulu bu kadar basit ve kolaydı ne diye subay olmadınız. Astlığı kabul ettinizKapasiteniz yetmediği için Astaubay okuluna zar zor kapağı atmışsınız bir de herşeyi parayla satın alabileceğinizi sanıyorsunuz. Bu paracı menfaatçi kolaycı ve fırsatçı kafa zaten sizin neden astsubay olduğunızu açıklıyor. Subaylık asalettir. Parayla satılmaz. F-16 pilotluğu, kol komutanlığı, filo komutanlığı gibi makamları desturla alın ağzınıza. Alın teri ve liyakat herşeyin başıdır. İşi ehline veriniz. İşin ehli de geleceğin komutanları aslanlar gibi harp okulu mezunu subaylardır. NOKTA! 14
    • Wake up 24 Haziran 2017, Cumartesi 17:55:02 Sen hangi ülkede yaşıyorsun ?? 15 Temmuzdan hiçmi birşey öğrenmedin? yada sen 15 Temmuzdan sonra deşifre olmayanlardanmısın yazdıklarına bak gerçi bazıları doğru mesela herşey para ile olmaz diyorsun sizdeki adı himmeti herhalde alın teri liyakat dediğin şeyde herhalde (F) tipi abilerinize olan itaaatti yetenekli birçok genç subayı karalayıp ihraç ettiren yada uçuştan kestirip arabayı bile kullanamayacak kadar niteliksiz beceriksiz mallara F-16 teslim eden sizin asaletli subaylarınız değil astsubaylardı herhalde. Doğru zar zor insanlar astsubay okuluna kapak atarken abilerinizin verdiği sorularla harp okuluna ve kurmaylığa girenler ve ağzıma alayacağım makamlara sahip olanlarda acaba kimdendi?? Bir zümreyi karalayacaksan önce düşün karalamaya çalıştığın zümreden değilmiydi Ömer HALİSDEMİR ve senin ASİL dediğin zümreden değilmiydi Onun vurduğu Leş ?? Şu durumda zaten sana kimse sormuyor astsubaydan pilot olurmu diye adamlar zaten pilot senin gibiler çatlasada patlasada PİLOT 0
    • wake up yazan ezik beyinliye cevap 24 Haziran 2017, Cumartesi 20:21:25 Atacağın iftiraların bir ölçüsü olsun ki ciddiye alınacak kadar seviyeye sahip ol. Ben astsubaylar pilot olamaz demedim Askeri Pilot Olamazlar! ve asla olamayacaklarda bunu göreceksin! Çünkü aynen bu platformda olduğu gibi senin gibi aşağılık kompleksine sahip birçok astsubay. Yani asaletten yoksun. Sınav sorularını çalan şerefsizler zaten ordudan atıldı atılmaya da devam ediyor. Her başın sıkıştığında muhataplarına çamur atmandan belli ki aşağılık kompleksini aşamamış ezik beyinli bir astsubaysın. Pilotluk lisansı olan astsubaylar umarım senin zihniyetinde değildir. Yazık ordunun belkemiği hastalıklı adamlardan oluşmuyordur umarım. 6
    • Beklediğim Cevap 25 Haziran 2017, Pazar 09:13:16 Tam kendine uygun hakaret dolu cevaplar yazmışssın. Tebrik ederim söylediklerimin hangisinde çamur yada iftira vardı merak ettim yada hangisi yalandı? Ben size hakaret etmedim ama söylediklerimin hepsi doğru olduğu ve buna yazacak birşey bulamadığın için hakaret ediyorsun. Tabi kapasite belli Kontrol sahası dışına çıktın :)) 15 Temmuzu, 1980 i ve diğer darbeleri bu ülkeye yaşatıp ülkemizi senelerce geriye atan sanki sizin asil, geleceğin komutanları dediğiniz kişiler değildi? Hala asil diyorsun sıkılmadan. kurmayların %95 i F tipi olduğunu söyledi başbakanımız atıla atıla daha ancak yarısı atıldı senin gibi kalanlarda temizlenir umarım. Senin gibi zihniyetliler bu orduda söz sahibi olursa bu hava kuvvetleri pilotsuz kalır ama astsubaydan pilot yapmazlar. Sen sonunda dönüp dolaşıp sivil hava yoluna benim sağ sandalyeme geleceksin :)) işte o zaman bu kafayla çok sopa yersin 0
    • daha çok cevap beklersin 27 Haziran 2017, Salı 09:05:39 Şunu bir kere aklınıza sokun: askeri pilotluk sadece bir sınıf, ihtisas ya da yapılacak sıradan bir iş değildir aynı zamanda bir makamdır. Makamlar da askeriyede rütbelere göre dağıtılır. Yani güzel kardeşim sen diyelim ki astsubaysın ve dışarıdan lisans aldın ve pilotsun. Aldık seni F-16 pilotu yaptık. Kabiliyet olarak yetenek olaraF-16 kullanabilir misin evet yaparsın ancak kolunda Astsubay rütbesiyle bu işi yapamazsın çünkü askeri pilotluk yüksek bir makamdır aynı zamanda ve seni astsubay olarak yüksek makamlara kimse atayamaz. Dolayısıyla şahıs olarak birey olarak senin menşeinin ne olduğu değil o makamda o makamda hangi rütbeyle bulunacağın önemli. Sen şunu demeye çalışıyorsun kıt aklınla ne olacak ki genelkurmay başkanı da astsubay olsun bak astsubaylar generalde plıyor. Hayır gerizekalı astsubaylar general olmuyor. Astsubay dediğin komutanımız seneler önce hak etmiş subay olmuş sonra YAŞ kararıyla terfi edip general olmuş. Yani kolunda astsubay rütbesiyle yüksek makama gelmemiş bir dönüşüm yaşamış. Sen de çok meraklıysan F-16 kullanmaya astsıbay olarak bunu yapamazsın. Subay olman lazım. Bu 10 astsubay arkadaşımız gitsinler kanunen nasıl subay statüsüne geçebiliriz kısmını çözsünler. Çözsünler ki önlerinde engel kalmasın. Ancak eminim bu wake up kafası sen yine meseleyi anlamadın. O yüzden bi 2-3 tur oku yazılanları. Kafa biraz geç basıyor senin. Senin değil sağ sandalyene kullandığın bisikletin yanından bile geçmem :) 4
  • Veeeeee.. 21 Haziran 2017, Çarşamba 12:55:10 Ve bırçok yorumdan anlaşılıyorkı, pılot sadece subaydan olur hasta zıhnıyetı devam edıyor. MSB bu işe el atsa ve desekı asb.lerde pılot olabılır , subaylar bır yolunu bulup asb lerın uçuşta elenmesi için her türlü oyunu yapacaktır.Zıhnıyetı bozuk bır topluluktan baska bırsey beklenmez. Pılot sb ler kendı aralarındada zaten bırbırını yıyorlar...1980 yıllardan ıtıbaren kara havacılık okulunda astsubay pılot adaylarına egıtmenlerın yaptıgı zulum zaten unutulmaz..78 asb pılot adayından 2 pılot çıkardılar. Oda gösterış olsun dıye ne kadar ilginçki, 100 e yakın tegmen hep pılot çıkartıldı. Bu ordu ve bu kafayla savaşa gıdılmez... 2
    • Evet 21 Haziran 2017, Çarşamba 15:21:02 Bu işi beceremeyenlerin de bahanesi hazır... 2
    • Ters yüz 21 Haziran 2017, Çarşamba 17:25:22 Hastalık sende de var demek ki er den f16 pilotu olur diyemiyorsun.Nice erler var astsubayı cebinden çıkartır.Bu kafayla senden cerrah,mühendis,herşeyi bilen adam olur da itibar eden bulunmaz. Bir de yorum yapıyor,bu orduyla savaşa gidilmez diye.lafın özünü söyle.Bedelli askerlik yaptım maçam yemedi ya da eğitim süreci zor geliyor beceremedim de.Cafe de otururken dikkat et,garson boşları toplarken seni de götürmesin bulaşıklığa. 1
  • General olamaz demedik,F-16 pilotu olamaz diyene: 21 Haziran 2017, Çarşamba 06:20:54 senden hiçbirşey olmamış.yazık sana harcanan paraya ve emeklere. 0
    • Ha ha ha 21 Haziran 2017, Çarşamba 09:33:24 Valla ben hakkını vere vere mecburi hizmetimi tamamladım (verdiğimi biliyorum, geri beslemelerden bu anlaşılıyor) artık kendim ve ailem için çalışıyorum. Şükür güzel bir hayatım var. Sen kimsin ki bana harcanan emeğe, paraya yazık diyorsun. Sana mı kaldı bunu sorgulamak. 5
    • ha ha ha ciya; 21 Haziran 2017, Çarşamba 15:04:29 sen bu sivil hayatta çok ama çok çekersin.uçmayı öğrenmiş sin amma,sana harcanan zamana ve paraya çok yazık olmuş.karakteri düzgün birine harcansaydi....... 0
    • Hemde çok yazik 21 Haziran 2017, Çarşamba 16:35:47 Vergi ödeyen bir vatandaş. Ha cebinden okuduysan o başka 0
    • Vergici 21 Haziran 2017, Çarşamba 19:22:57 Bana yapılan harcamanın karşılığını hayatımdan 15 sene vererek layığıyla ödedim zaten. 2
  • Nasıl Bir Kafa 21 Haziran 2017, Çarşamba 01:53:45 Arkadaşlar bizim F-16 larımız yerde yatıyor uçuracak pilotlar T-41 SF-260 KT Uçaklarında hocalık yapıyor sen bu uçaklarda uçmaya gönüllü adam bulmuşsun hemde rütbeli sen şimdi onun rütbesinimi beğenmiyorsun?? nasıl bir anlayıştır? Şu an F-16 pilotlarının hepsi uçak başına dönmeli diğer uçaklarda Subay Astsubay uzman Era Sivil ATPL ve FI lisansı olan kim varsa hocalık yapmalı. Artık ezber bozuldu ondan olmaz bundan olmaz devri bitmiştir bunu hava kuvvetleri kendi yapmalı yoksa sayın bakanımız bu konuya müdahil olursa o kararı bakanımız verirse bence hiç hoş olmaz. Atamızın dediği gibi söz konusu vatansa gerisi teferruattır. 1
    • Mevzu farklı 21 Haziran 2017, Çarşamba 09:15:12 Belki sf ama diğerleri ile sivil eğitimin hiç alakası yok. Ayrıca askeri hiyerarşiye uygun değil. 1
    • Kompleks haline getirdiniz 21 Haziran 2017, Çarşamba 09:24:26 Bu mevzuyu kompleks haline getirdiniz. Bilenler söylüyor işte F-16'yı uçuramazsınız. Sizin konu hakkında ne fikriniz var ki uçurabilir diyorsunuz? Herkes herşeyin farkında olarak subay/astsubay oluyor. Bu durumu kompleks haline getirmenin bir anlamı yok. Herkes işini yapsın. Bu arada bunu küçümsemek için söylemiyorum, lütfen yanlış anlaşılmasın. Astsubaylar ordunun bel kemiğidir doğru. Asker iken de astsubay arkadaşlarla çok uyumlu bir şekilde çalıştığıma inanıyorum. Güzel anılarla ayrıldık. Ama herkesin yerini de bilmesi lazım. Zaten ordunun çivisi çıktı, fırsat bu fırsat bundan faydalanalım demenin de bir anlamı yok. 2
  • kıymetli astsubaylar, 20 Haziran 2017, Salı 17:21:02 bir sivil olarak düşündüm de! bu subay pilotların hepsi doktora yapmış gibiler. 4 yıl harp okulu+2 yıl pilotaj+2 yıl harbe hazırlık. yazık bu milletin parasına ve zamana.yabancı ülkelerde bu nasıl işliyor, arastirsinlar.elin yabancısı nasıl uçuruyor bu hava araçlarını? 3
    • ABD'ye bak o zaman 21 Haziran 2017, Çarşamba 09:28:46 El derken ABD'ye bak mesela. Oradaki eğitim sistemi bire bir aynı, hatta eğitim uçakları bile aynı. Tek fark pilotları ordudan ayrıldıktan sonra bile efektif olarak kullanmaya devam edebilecekleri sistemleri var. Biz de bu sistemi oturtsak hiç sorun kalmaz zaten. 0
  • Harbiyelilere 20 Haziran 2017, Salı 15:38:12 Bırakın artık Harbiyeli ayaklarını.Assubaylardan general bile var.Neden pilot olmasın. F16 pilotlarını gözünüzde bu kadar da büyütmeyin.Bu gözler Üç dersten Atpl sınavına girip ikisinden kalan F16 pilotu gördü. 3
    • Yorumcu 21 Haziran 2017, Çarşamba 00:37:46 Evet F16 pilotları ne yazık ki ezberci zihniyetle,doldur boşalt taktiklerle ve full otomasyonla yetiştirilmiyorlar.Bunların anlaşılamaması çok normal.Kapasite meselesi.Boş teneke çok ses çıkartır. 1
    • General olamaz demedik, F-16 pilotu olamaz dedik 21 Haziran 2017, Çarşamba 01:17:25 Generallik bilgi beceri gerektiren bir şey değil ki :) 3
    • Harbiyeli diyene 21 Haziran 2017, Çarşamba 11:38:03 o generalde feto dan tutuklanmıştı..şimdi anladın mı nasıl o makama kadar gelebildiğini 0
    • Harbiyelilere cevap 21 Haziran 2017, Çarşamba 14:46:51 E ONA BAKARSAN ANADOLU UNIVERSITESI PILOTAJI BITIRIP(HESAPTA 4 SENE PILOTAJ OKUYUP) ATPL SINAVLARINI GECEMEYIP 12 SENE F/O UCAN VAR !NABER? 0
  • Türk hava kurumu 20 Haziran 2017, Salı 14:44:55 Şu anda Türk Hava kurumunu yeyip bıtıren borç batagına sokan pılot generaller degılmı? Demekkı rütbe birsey ıfade etmıyor.. Öyleyse pılot olmak için subay olmayada gerek yok...Ama çalmak çırpmak için harp okulu okumak gerekıyor... Bunun ıcınde subay olmak yeterli 2
    • Terbiyeci 21 Haziran 2017, Çarşamba 00:45:27 Karışma TSK nın işine, bozma rahlesini bak ne güzel insanlar yetişir peygamber ocağında.Sokarsan burnunu bilmediğin işlere ,bozarsın düzeni dibine kadar, bir de yapıştırırsın dinsiz ordu yaftasını.Sonra da şikayet edersin ortaya çıkan maldan.Kendin ettin kendin buldun.Ağlama. 0
    • Edep... 21 Haziran 2017, Çarşamba 01:14:11 Hıncından terbiyesizlik yaptığının farkındasındır umarım. İki kişi için koskoca bir camiaya hırsız diyorsun. Hadsiz... 2
  • Sebep neydi? 20 Haziran 2017, Salı 10:43:00 1. 300000 tl harcayan herkes pilot olabiliyor. 2. Bu parayı F-16 pilotu olmak için harcamadılar herhalde. 3. Cessna ile sportif ve ticari havacılığa uyacak şekilde 200 saat uçan kişi ile askeri uçuşa uygun şekilde SF-260, KT-1 ve T-38 ile eğitim alan kişi Allah aşkına bir olabilir mi? 4. Muhtemelen istifa ettiler ve dışarıda iş bulamadılar. 5. Mevzu subay/astsubay mevzusundan öte eğitim seviyesi mevzusu. Üniversiteyle lise arasında fark yoksa, lise ile de ortaokul arasında fark yoksa bu üniversiteyle ortaokul arasında fark yok demektir. Bunu nereye kadar indirebiliriz? Hiç kimse zorla subay/astsubay olmuyor. Harp okuluna girebilecek seviyedeki şahıs subay oluyor, Astsubay MYO'una girebilecek seviyedeki şahıs astsubay oluyor. Bunda utanacak, gocunacak bir durum yok. 6. Hal böyle iken, olmayacağını bile bile bu başvuruyu yapmış olmalarının sebebi sadece ortalığı bulandırmak, eskiden ast olmayı sindirememezlik bence. O zaman ATPL alan uzman çavuş da gelsin ben F-16 pilotu olmak istiyorum desin. Camiada saygı sevgi duyduğum bir çok astsubay arkadaşım var, böyle yaparak onları da komik duruma düşürüyorsunuz. Yapmayın... 2
    • Funny 20 Haziran 2017, Salı 11:49:45 Asıl kendini komik duruma düşüren sensin 0
    • sebeb tekrar edeyim. 20 Haziran 2017, Salı 13:46:06 subay kendi işini ve astsubay da kendi işini ve mevkisini gayet iyi biliyor.burda konu,eğitim alındığında (ayırım yapilmadan) saglikli her kişi eğitimini aldığı hava aracında uçar.herhalde izah edebildim.ne astsubayim,nede subay. 0
    • İnstructor 20 Haziran 2017, Salı 17:51:19 Bütün askeri okullarda ders vermiş bir öğretmen olarak harp okullarında hademe bile olamayacak öğrenci gördüğüm gibi astsubay okullarında general olabilecek öğrenciler gördüm.Yurdumun en büyük iki sorunu EĞİTİM VE SİSTEM.Önce anaları eğitelim ama iyi eğitelim.Hbir sorun kalmaz 0
    • Teknisyen 20 Haziran 2017, Salı 22:36:37 Yaptığınız yoruma göre Türkiye'de yaşamadığınızı veya çoğu subayın olduğu gibi sizin de çevresini görmeyen herkese tepeden bakan bir SUBAY olduğunuzu düşünüyorum. Eğitilen insan eğitildiği dalda iş yapar. Eğer aynı kişiye başka iş yaptırmayı düşünüyorsanız eğitimle mümkündür. Subay çok okudu herşeyi bilir, astsubay az okudu bilmez mantığını yutmaya çalışın. Halen bu mantıksız kanununuz ne yazık ki yürüyor. Ben Teknisyen / Emekli ASTSUBAY ve Üniversite mezunuyum. Sizin mantığınızla yönetilen bir yerden ASTSUBAY'ım diye çıkarıldığım mevkiye E.Subayla beraber aynı işi yapacak 3 kişi daha alındı. Senin anlayacağın benim tek başıma yaptığım işi bir SUBAY ve 3 kişi yapıyor. Ne kadar örneklesem yine de anlayamazsınız. Kısaca Eğitim şart. 0
    • Farklı bir şey demiyorum ki zaten 21 Haziran 2017, Çarşamba 01:24:50 Astsubayı da sf, kt ve t-38 ile uçurursan F-16 pilotu olabilir. Ama ATPL almış olan kişi F-16 uçurabilir derseniz onu biraz geçeceksiniz. İlla ki astsubay olup bu işi becerebilecek kimseler vardır ama oran çok çok düşüktür. Askeri hijerarşi içerisinde de problem yaratır. Ayrıca gerek de yok zaten. Çok isteyen Harp Okuluna girsin o zaman. Neden işleyen sistemin değişmesine çalışılıyor ki? 0
  • Turkoglu 20 Haziran 2017, Salı 08:24:36 Masallah. Allah hepsini korusun. 3
  • xxx 20 Haziran 2017, Salı 08:20:31 ille bu iş sadece sizin tekelinizde mi olsun istiyorsunuz? 3
  • yorumcu 20 Haziran 2017, Salı 01:01:50 Kısa yoldan paye edinmek, kısa yoldan para kazanmak,hak etmeden yükselmek. Bir şirkete eleman alınırken bile akademik geçmişiniz sorgulanır.Neden size trilyonluk masraf edilsin?Sizi diğerlerinden ayıran özellik nedir?Halkın parası bu kadar değersiz mi ki kendinizi ispat etmeden kapılar size açılsın?Siz geçmişinizde kendinizi ispatlamak için hiç çaba göstermeyin, sonra hak iddiasında bulunun.Hani ilim,bilim,yetenek.Ayırıcı özellik nedir? Herkesin pilot olabildiği uçuş okulu diploması mı?Ama durun.Günümüzün klasik anlayışı.Benim senden ne farkım var ki?Doğru.Ölçme ve değerlendirmenin olmadığı, emeğin,çalışmanın değer bulmadığı bir yerde, herkes aynıdır.Yükselmenin şartı nedir? Fırsatları değerlendir,boşlukları doldur,sürekli ağla,yağdanlık ol.Özelde havanı,devlette tavanı bulursun. 1
    • Pilot 20 Haziran 2017, Salı 10:39:24 Brovesi alan hicbir astsubayın "Ben hele astsubay olarak gireyim, sonradan lisans alip kisa yoldan yukselirim" diye dusundugunu sanmiyorum. Ayrica, subayların da yetiştiği yerler belli. Hangi akademik gecmisten bahsediyorsun sen. Harp okullarinda akademik hangi faaliyet yapiliyor. Ha oraya giden ogrencilere ego ile sisirip birliklere salmayi akademik faaliyet okarak değerlendiriyorsan i başka. 2
    • Yorumcu 21 Haziran 2017, Çarşamba 00:30:57 Eğitimin tanımı:İnsan davranışlarında değişiklik yaratma sanatıdır.Bu sanatı zihnen kavrayamamış milletlerden Afrika da bol miktarda var.Tarih bunu kavrayamamış milletlerin harabeleriyle doludur.Asıl gerici zihniyet"bilenle bilmeyeni"aynı kefeye koyandır.Bu sözleri anlamak için bile okumak,öğrenmek,idrak etmek gerekir.Cehalet topluma bela. 0
    • Yoruncuya 21 Haziran 2017, Çarşamba 12:03:30 Turkiyede senin gibilerden cok miktarda var. Bu yazdiklarinida muthis akademik biriiiminle tazdin heralde. Bilimden, ilimden bahsetmek ne kadar ayaga dystu bu ulkede. Once bir anlam ifade edecek iki cumle yazmayi ogren sonra gel hava at buralarda ezik seni. 0
    • Yorumcu 21 Haziran 2017, Çarşamba 20:07:37 Konu hakkında en ufak bir bilgin olmadığı yazdığın yorumdan belli.Önce fikir sonra zikir sahibi ol.Ya da sus birşey biliyor zannetsinler.Hoş konuşman daha iyi, en azından cehaletin boyutu gözler önüne seriliyor. 0
  • Hürkuş 20 Haziran 2017, Salı 00:51:44 Olumsuz yorum yapan komleks abideleri arkadaslar Turkiyenin gelmiş geçmiş en büyük havacisi olan Vecihi Hürkuşun da bir astsb olduğunu bilmiyorlar sanırım 1
  • ucte biri..!!! 20 Haziran 2017, Salı 00:36:17 Subay/astsubay tartismasi yapiyorsunuzda... Ilkokul mezunu vaiz eskisinin peşinden giden TSK genaral kadrosunun ucte biri vardi.F16 ,tanker pilotlarini ve gemi kaprantanlarini saymiyorum !!!! 1
    • Yorumcu 21 Haziran 2017, Çarşamba 00:34:59 O yüzden bu hallerdeyiz.Biraz ders al. 0
  • Cpt. 19 Haziran 2017, Pazartesi 23:31:20 Teknolojik bir aletin operatörü olmaktan ibaret olan bir işi yapmak için neden rütbeye ihtiyaç var.subay olsa ne olur assubay olsa hatta üst rütbelileri böyle sadece bir aracın operatörü olarak kullanmak memleket kaynaklarını israftır.astsubayda olur hatta rütbeye ne ihtiyaç var. Uzmanda olur. Amerikan ordusunda rütbesi olmayan sadece kendi içlerinde kıdem sırası olan askeri havaaracı kullanan sözleşmeli sivil rütbesiz pilotlar var. Hemde azımsanmayacak miktarda, bırakın geri kafalılığı çağa ayak uydurun. 2
    • Usaf pilotu 20 Haziran 2017, Salı 11:17:35 Amma üfürmüşsün. Nerdeymiş o rütbesiz pilotlar. Sivil ATPL almak askeri jet pilotaj eğitimi uzaktan yakından alakası olmayan iki eğitim. Sizinki ben jet pilotuyum ozaman NASAda uçayım demek gibi bişey. 2
  • 300bin 19 Haziran 2017, Pazartesi 23:29:36 en az 300 bin harcayıp almışlar, sanki devlet onlara gidin alın demişte onlarda kırmayıp almışlar...eminim hepsi macaristanda sineğing yağını çıkartıp 100 bin tl nin altına yapmaya çalışmışlardır ve şimdide sanki çok büyük bişey yapmışlar gibi fiyatı şişiriyorlardır. 9
  • POLİS 19 Haziran 2017, Pazartesi 23:11:54 Aynı sıkıntı emniyette de var. Rütbe, ne yetenek katar ne de adamlık... Rütbe ile yeteneği doğru orantılı görenler bence ayarlarını bir gözden geçirmelidir. 1
  • Deepsea 19 Haziran 2017, Pazartesi 22:23:19 ATPL lisansı alan subayları sözleşmeli pilot olarak alacaklarmış, istenirse isim de verebilirim; astsubay olunca mı işler değişiyor, bırakın artık bu kafatasçılığı. 1
  • Farkı görmüyorsunuz 19 Haziran 2017, Pazartesi 22:05:55 Subaylar sadece pilot olmuyor emir komuta zinciri var kol komutanı oluyorlar filo komutanı oluyorlar üs komutanı oluyorlar askerlik var işin içinde subaylık kriterlerini sağlıyorlarsa arkadaşlar önce subay yapılsın sonra pilot olarak atansın sıkıntı yok. Bi düzen vardur orduda eskiden hemşireleredw subaylık rütbesi veriliyordu kalktı düşünün neden kalktı herşeyin bir sebebi var. Doktor üsteğmen hemşire binbaşı hangi statü kullanılıcak tıp mı askerlik mi. Pilotlukmu subaylık astsubaylık mı uzman çavuşluk mu. Zengin uzman çavuşu arkadaşlar var kendini geliştirmiş eminin onlardan da lisans alan vardır onlarda isteyebilir napacağız ozaman arkadaşlar lütfen askerlik farklı. Hukuk okuyan astsubay, uzman çavuş arkadaşlar var hakim yapın beni diyor mu astsubay olarak demiyor lütfen. 24
    • Emir 20 Haziran 2017, Salı 09:10:47 Emir manyağı olmuşsunuz hepiniz 0
    • Cpt. 20 Haziran 2017, Salı 09:22:05 Bak ne akıllıca söylemişsin.Hemşireleri artık subay yapmıyorlar.neden pilotlar subay o halde. bence birkaç yönetici hariç.subay pilota gerek yok.tüm askeri pilotlar astsubay yada sivil sözleşmeli olmalı.hemde şu anda ordumuzda subay sıkıntısı varken.olan az sayıda subayı sadece pilot olarak kullanmak kaynak israfı. 2
    • Air 20 Haziran 2017, Salı 09:27:13 Kendi dediğinle çelişmişsin.kol komutanı olmak için neden subay olmak gereksinki kol dediğin 3-5 uçak. 300 koyunu günden çoban var.o uçakla uçabilecek zekaya sahip herkes rütbesi ne olursa olsun 3-5 uçaklık bir kolu hatta daha büyüğü filoyà gayet başarılı şekilde komuta eder 1
    • Astsb pilot 20 Haziran 2017, Salı 09:29:41 Demişsinki askerlik var geçiceksin o işi astsubaylar tsk nin belkemiğidir ve emin ol bi ton subayıda cebinden çıkartır 2
    • Airporter 20 Haziran 2017, Salı 09:29:52 Çok iyi bir yere parmak basmışsınız. Yöneticiler hariç Filo komutanı falan gibi, askeri pilotların subay olmasına gerek yok. Doktor hemşire örneğindeki gibi 0
    • Astsb pilot a 20 Haziran 2017, Salı 11:20:07 Baba subay olmanın yolu belli. Kimse seni zorla astsb yapmadı. Hava kuvvetlerinde kurallar var. Pilot olacaksan Harp Okulu bitireceksin. Gerisi hikaye 1
  • Tarafsız 19 Haziran 2017, Pazartesi 21:24:05 bana göre astsubaydan sivil pilotta olmaz hayatı boyunca o ezikliği yaşamış arkadaşlar sivil havayollarında kendini ispat çabasına girip kırılmıyacak hayvanı kırarlar 9
    • Senin 20 Haziran 2017, Salı 01:45:27 ezik dediğin adamlar bu ordunun bel kemiği. Senin neyin var hastalıklı egon haricinde. Harp okulunda verdikleri "Hadi oğlum sen büyük adamsın " gazıyla caka satıp mı eziklikten kurtuluyosun. O beğenmediğin astsubaylar arasında çatır çatır yabancı dil bilen, iki tane fakülte bitirmiş bir sürü adam var. Kırılmaycaak hayvanı kıranlar konusuna girmeden Türk havacılık tarihi boyunca hastalıklı egoların kırdığı hayvanlara bi bak derim. Tabi anlayacak zekan varsa. 3
    • Sierra 20 Haziran 2017, Salı 12:41:08 Ezik sensin 0
    • Tarafsiza 20 Haziran 2017, Salı 12:47:00 Biyerlerine batti sanirim,cekememezlik,yapamamazlik koydumu sana 0
    • Tarafsız'a 20 Haziran 2017, Salı 12:49:39 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
    • ghjasdgjhasdhjg :D 21 Haziran 2017, Çarşamba 00:04:12 mobil siteden yorumları okuyordum. Sırf bu yorumu beğenmek için bilgisayarı açtım. O kadar güzel söylemişsin ki. Bir çok astsubayın psikolojisi bozuk. Yaş ilerleyince daha da çok belli ediyor bu sorun. İllaki istisnalar vardır. Ama yapacak birşey yok kurunun yanında yaş da yanıyor. Astsubaylar böyle malesef. Haaa askeriyenin belkemiğidir, ağır işler yaparlar, onlara olan saygım sonsuz ama eziklik hissiyatı hayat görüşlerini değiştirmiş çoğunun 2
    • Buradaki 21 Haziran 2017, Çarşamba 12:28:10 yorumları okuyunca Astsubaylara olan saygım daha da arttı. Hem bin bir zorlukla ülken için görev yapacaksın hemde bunu, kendisi rütbe sahibi diye bütün astsubayları ezik sanan zihniyete rağmen yapacaksın. Adam astsubayların ezik olduğunu biran önce yazabilmek için bilgisayarını açmış. Böylelikle astsubayların psikolojisinin kötü olduğunu da öğrenmiş olduk. Subayların psikolojisi çok iyi heralde. Allah bu milleti korusun diyorum başka birşey diyemiyorum 1
  • asb 19 Haziran 2017, Pazartesi 20:08:36 Güneydoğuda terör sorunları başlayınca maalesef helikopter pilotlarını yıllar sonra tekrar astsubay yapmak akıllarına gelmişti ne acı değil mi ? 0
  • asb 19 Haziran 2017, Pazartesi 19:35:25 ayrıca o kültürsüz arkadaşlara şunu söylemek isterim; cumhuriyet tarihini biraz olsun bilselerdi Türk ordusunun ve hatta Türkiye'nin ilk pilotları Astsubaylardır lütfen araştırın sonra konuşun.. 0
  • asb 19 Haziran 2017, Pazartesi 19:33:35 hele ki eşitlik, fırsat eşitliği falan gibi sıradan tartışmalarının yanından geçmesinler... 2
  • asb 19 Haziran 2017, Pazartesi 19:31:11 Bu olumsuz yorumları yapan arkadaşlar sakın ha ırkçılık tartışmasına falan girmesinler gözlerinden belli olur nasıl bir ırkçı oldukları anlayana... 0
  • Nasıl Bir Kanun 19 Haziran 2017, Pazartesi 18:55:59 Güyaa kanun gereği Lisansını dışarıdan alan astsubayın almış olduğu lisans kabul edilmiyor ama ne hikmetse Sivil lisansı alan subaya gel kardeşim bu Casa uçağında direk uçuşa başla deniyor?? Kıymetli arkadaşlar Şu an ülkemizin içinde bulunduğu durum gereği 1 tek fazla pilota ihtiyaç varken sivil adamı bile şu an direk KT ye başlatan Kuvvetleri neden hala Astsubaya bahane buluyor anlamak mümkün değil. Kanun gereği ise subayında PPL yada ATPL inini kabul edemez. Subayın ve sivilin PPL ATPL ini kabul ederken Konunları hiçe sayıyorda mevzu astsubaya gelince neden kabul görmüyor?? Gelecekte olan şu olacak Milli savunma bakanı emir verecek gereği yapılacak. Eğer Söz Konusu Vatansa gerisi teferruattır sözünü söyleyen ulu önderimiz bu sözü sanırım bugünler için söylemiştir. Ülkemizin bulunduğu durumda vatana hizmet edecek Subay Astsubay Uzman çavuş Er dahil pilot lisansı olan herkesin tüm lisansı olanların lisansının uygun pozisyonlarda değerlendirilmesi acil ihtiyaçtır. Saygılar 0
  • mit.. 19 Haziran 2017, Pazartesi 18:41:26 Daha once korgenarallerin yuruttugu mit mustesarligini simdi e.asb.yurutuyor.bilgi 5
    • Rizeli 19 Haziran 2017, Pazartesi 21:48:46 Görüyoz nasıl yürüttüğünü 4
    • 53... 20 Haziran 2017, Salı 00:59:13 Gen.Kur.Bsk.TSK yi nasil yonetiyorsa mit mus.oyle yonetiyor! 0
  • kafka 19 Haziran 2017, Pazartesi 18:08:47 Diplomasiz vatandasin yonetici oldugu yerde her sey olur ... 0
  • Airporter 19 Haziran 2017, Pazartesi 18:04:46 Yuh sizin dinazor beyinlerinize. Yıl olmuş 2017 sadece teknolojik bir aletin operatörlüğünden ibaret olan bir iş için statü kavgası yapıyorsunuz. Rütbe ile yapılan işin ne alakası var. Bir insan o iş için gerekli beceriye sahip olduğu sürece kim olduğunun ne önemi var.alt tarafı kendi uçağını sevk ve idare edecek. Hatta subayın pilotu yapmak bence israf, yıllarca harp okullarında akademik ve yönetimsel eğitim ver. Sonra al bir hava aracına operatör yap. 1
  • sevişen sahinciler.. 19 Haziran 2017, Pazartesi 17:53:59 Subay/astsubay ayrimini bilmemde ilkokul mezunu bir vaiz eskisinin pesinden giden f16 pilotlari,helikopter pilotlari,tanker ucak pilotlari,gemi kaptanlari...ve de genareller gordu bu ulke..demekki beceri, vatan sevgisi baska birseymiş 1
  • TC 19 Haziran 2017, Pazartesi 17:50:25 Her subay pilot olabilir diye bir garantimi var,ne kadar sacmalik var su ulkede,belki o subay yolda yurumesini bile bilmiyor. Sonra bu astsubaylar sivil ucus egitim parasini nerden bulmus? her yer karanlik. 0
  • aboww 19 Haziran 2017, Pazartesi 17:28:27 bir khk ile assubayların hepsini en büyük rütbe yapın,uzmanları assubay,subaylarda uzman çavuş yapılsın.ordu düzelir işte o vakit 4
  • YAZIKLAR OLSUN... 19 Haziran 2017, Pazartesi 16:24:10 Ülkemiz o kadar garip ki 15 temmuz da ortalığı cehenneme çeviren askeri pilotlar baş rolde oynamadılar mı? daha sonra ne oldu pilot tazminatları artırıldı, aynı hava aracında uçan ,bakımını yapan vede uçucu vasfı olan astsubaylara ne yapıldı kocaman bir balon, hava aracı düşünce sadece pilotu ölüyor ya, 15 temmuz da kahramanlıkta astsubaylar öne çıkıyor ya, canını veriyor ya gerisi boş. Yazıklar olsun alayınıza, diğer tarafta görüşürüz,merak etmeyin. 0
  • Adam olmak 19 Haziran 2017, Pazartesi 16:15:11 Bu Astsubaylar' ın Subaylara özenme, eziklik duygularına tedavi bulunması lazım. Hani babasının oğluna söylediği şu meşhur söz var ya, tam yerine oturuyor. "Ben sana padişah olamazsın demedim, adam olamazsın dedim" Önce Astsubaylığın bil-hakkını vermişlermide, gözlerini leyleğe dikmişler? 20
    • Çok yanlış 19 Haziran 2017, Pazartesi 20:08:25 Bu sözleriniz hiç hoş değil.Üslup çok önemlidir.Kimsenin kimseye özendiği gibi birşey söz konusu değil.Anladığım kadarıyla insanlar burada hakkını istiyor.Kendisini geliştirmiş,yatırım yapmış insanlar bu haklarını tabii olarak talep edebilirler.Bu çirkin sözlerinizle aslında Tsk içerisinde personeli birbirine​ düşüren insanları kategorize eden aşağılayıcı tutumunuzdan vazgeçiniz .kişisel egolarınızın üzerinde bu vatana hizmet etmek isteyen insanların önünü kapatmaya kimsenin hakkı yoktur.Sizlerin subay dediği bu uçakları kullanan sozde eğitimli Tsk da pilotaj eğitimi almış insan müsfetterinin bu milletin üzerine nasıl bombalar yağdırdığı adınıza gördük .Son sözüm haddinizi biliniz. 0
    • Yazık 19 Haziran 2017, Pazartesi 20:55:21 Yazık. Adam olamamıssın.... 0
    • !!! 19 Haziran 2017, Pazartesi 21:58:23 Sen nasıl kalitesiz bir adamsın çocuklar ATPL lisansım var bende açığın kapatılmasına yardımcı olayım demiş senin söylediğine bak. 1
    • xxxx 19 Haziran 2017, Pazartesi 23:28:23 bu astsubaylar kendilerini gayet iyi biliyorlar.onların istekleri sadece pilot olmak.ucabilirler.örnek mi istiyorsun: öğretmen astsubay pilot ARAP ZEKI.birçok subay pilot yetiştirmiştir.bunu kafana yerlestir. 0
    • Unutma 20 Haziran 2017, Salı 09:32:58 15 temmuzda vatani vuranlar subaydı... :) kurtaranlarda ASTSUBAY... otur ağla şimdi haline 0
  • zinedine 19 Haziran 2017, Pazartesi 15:48:05 Ne astsubaylar gördüm, birçok subaydan daha kalifiye ve yetenek sahibi. Aynı şans kendilerine de verilmeli ama hiç sanmıyorum sonuçta onları da onaylayacak olanlar subaylar. Bu arada kimse F-16 yı gözünde büyütmesin, amerikalılar bu uçakları aptala göre yapmış. F-16 da yıllarca uçup simulatörde tek motor uçağı tutamayan kaptanlar var. 4
  • Haddini bil 19 Haziran 2017, Pazartesi 15:29:38 Ast sin ast kalacaksin 13
    • Hayrola.. 19 Haziran 2017, Pazartesi 15:50:59 Hayrola.. Rakının dıbıne geldın herhalde... 5
    • Kuru kafa 19 Haziran 2017, Pazartesi 15:55:05 Anca tabur kom yada yedek myd kom olur emrkli olursun kapasiten bukadar,senin gibi olmayip ileri goruslu,ayrimcilik yapmayanlarda var,senin bu kafayla turkiye yerinde debelenip durur iste boyle 0
    • Haddini bil efendi. 19 Haziran 2017, Pazartesi 16:36:31 sen terbiyesizsin ve hep öyle kalacaksın. 7
    • haklı 19 Haziran 2017, Pazartesi 17:52:13 adam haklı herkes yerini bilecek:) 2
    • Kamçı 20 Haziran 2017, Salı 10:29:31 Subaylar bulundukları yere kolay gelmedi biliyoruz.Ancak asıl sıkıntı başarılı olmuş bir Assubayı hazmedemeyecek kadar egoist olmalarıdır.Sonuçta sen pilotsan o adam da pilot.Eğitimini alır o uçağı da paşalar gibi uçurur adam. 1
    • Haklı'ya 20 Haziran 2017, Salı 12:54:17 Hakkın bende aslanım gel vereyim 0
  • sergio 19 Haziran 2017, Pazartesi 15:16:24 arkadaş dışarıdan bilmem kaç bin lira verip aldığın sivil havacılık lisansı ile muharip pilot lisansının ne alakası var anlamak mümkün değil, bu haberler ya cehalet nedeniyle gerçekleşiyor ya da kasıt var ama yine anlamak imkansız, pilot olmak istiyorsan Harp Okullarına gideceksin sonrasındaki sıralamayla eğitimini alıp becerebilirsen savaş pilotu olacaksın, astsubay olmak istiyorsan da astsubay hazırlama okullarının sınavlarını kazanıp astsubay olacaksın o kadar basit, astsubay olup pilot olmak istemek ne yahu, sadece astsubay değil her lisans alan geçsin hava kuvvetlerine uçsun o zaman kardeşin astsubayların ne fazlalılığı var, atpl alan herkes geçsin uçsun 1
  • Bu kafayla 19 Haziran 2017, Pazartesi 14:49:05 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • haha 19 Haziran 2017, Pazartesi 14:46:15 astsubay olcağına subay olsaydın o zaman 10
    • haha'ya 19 Haziran 2017, Pazartesi 15:05:58 astsubay ,subay değilim.her ne isen kafana şok ve bir daha çıkarma.astsubaydan pilot olur. 6
  • Sans 19 Haziran 2017, Pazartesi 14:45:56 Bir sans verirsin bazi kisiler kabiliyetlidir. 4
    • bahçe 19 Haziran 2017, Pazartesi 17:52:54 sizin yeteneğiniz bahçe ve kantin:) 0
  • emeklli asteğmen:) 19 Haziran 2017, Pazartesi 14:39:56 THY lise mezunu pilot alıyor. TSK'da da bal gibi astsubaydan pilot olur.. Destekliyorum astsubaylarımızı.. 10
    • emekliye cvp 19 Haziran 2017, Pazartesi 22:23:43 emekli olman yerinde bir karar olmuş...thy nin ilanlarını bir oku bakalım nerden lise mezunu alıyormuşşş..sen hanği gezegende yaşıyorsun 0
    • Cevap verene 20 Haziran 2017, Salı 10:59:28 Kardeş galiba sen uzaydan gelmişsin. Aç ilanlara bak aha tk nin sitesinde duruyor hala. Tecrübeli lisansı olanlardan minimum lise mezunu arıyor. Yukardaki arkadaş espri yapmıs emekli astregmen diye. Belli ki senin askerlikle uzaktan yakından alakan yok. Hatta er olarak bile yapmamışsın. 6
    • cevap verene diyene 20 Haziran 2017, Salı 21:17:38 okuduğunu anlama sıkıntın var herhalde..thy belirtiği tiplerde tecrübeli ve uçuş saati olan lise mezunu demiş..astsuabyın kaç saat uçuş tecrübesi olduğunu zanediyorsun c-172 pırpırda uçmakla pilot olduğunu zannediyorsun hala..amerikada maymun bile c-172 kullandı haberin yok sanırım...bol keseden sallama 0
  • Eğitim şart 19 Haziran 2017, Pazartesi 14:25:48 Kapıdan olmadı bacadan mantığı ile bu işler yapılmaz. Her lisans alan uçağı gerçekten uçurabilir mi? Nasıl ki her eline çekiç alana usta denmez ise bu işte öyle birşeydir. En basitinden anlatmaya çalışıyoruz, anlayamayan yine anlamıyor. Harp Okullarında verilen eğitim öyle sıradan bir eğitim değil. Kaldı ki Harp Okulunun her mezunu da pilotluğu başaramayabiliyor. Önce bu işi yapabilecek yetenek, bilgi birikimi ve algı yeteneği lazım. Astsubaylar pilot olamaz demiyoruz, bu iş için eğitimleri yeterli gelir mi? Bunu soruyoruz. Pilot olan subaylar, Üniversitelerde öyle açıköğretim vb gibi hiç biryere puanı yetemeyenlerden değil, ODTÜ, Boğaziçi, İTÜ gibi hatırı sayılır üniversitelere girebilecek subaylardan seçiliyor. İstatistik, trend gibi elle tutulur, ölçülebilir kriterlere bakın lütfen. Gidip diplomasını alsın, kendini ispatlasın sonra neden olmasın biz de destekleriz. Macaristanda parayı bastırıp lisans almakla pilot olunmuyor. C152 ile F-16 aynı şey değil. 5
    • odtü boğaziçi? 19 Haziran 2017, Pazartesi 21:18:21 geçen sene kara harp okulu 280 puanla birçok anadolu şehrinde işletme tutacak kadar puanla öğrenci alıyordu. hava harp içinde en fazla o şehirlerde mühendislik kazanabilecek puanlar isteniyordu. harp okulunda aldığınız eğitimlerde gerçekten iyi olsaydı birçoğunuz ordan aldığınız mühendislik diplomalarıyla istifa eder dışarıda çalışırdınız malum orduda kimse üstünden memnun değildir bunuda herkes bilir. ilk 10bine giripte harp okulunda okuyan öğrenci sayısı her sene 50 kişi bile olmaz zaten orduda zeki adamı istemezler çarkın dönmesi için orta zeka yeterli. 0
  • GL 19 Haziran 2017, Pazartesi 14:00:12 astsubay pilotların,pilot subay yetiştirip ucanlarini çok gördüm. 8
  • 19 Haziran 2017, Pazartesi 13:59:01 Pilot olmak için subay olmak gerekir diyen kafalar oldukça bu memleket daha ileri adım atamaz. Kendileride bunu gayet iyi bilmelerine rağmen egolarının önüne geçemiyorlar,umarım çıkacak karar assubayların lehine olur 1970 li yıllara bakarsanız öğretmen assubay pilotları hava kuvvetlerinde görebilirsiniz. 9
  • Thy civilian captain 19 Haziran 2017, Pazartesi 13:36:49 Bu atışmalara çekememelere ,kaprislere gerek yok.tsk nın kalifiye pilota çok ihtiyacı var.birlik olup vatan için herşey yapılmalı.Tskda astsubay olup ,TSK da askeri pilot olup thy ve özel şirketlere gelenlerden daha iyi uçanlar var bunların eğitimlerini biz veriyoruz ve görüyoruz.Havayollarında bu ayrımda yok herkes eşittir.tabiki gerekli şartlar ve eğitimler verilmelidir.... 7
  • Subaylar.. 19 Haziran 2017, Pazartesi 12:55:50 1980 lı yıllardan ıtıbaren kara havacılık okulunda astsubaylar pılot kursu yapabılıyorlardı. Hatta pılot olanlar yıllarca helılopterle uctular. Daha sonra bu kurs SUBAY ların çekememezlıgı nedenı ile allem kallem edılıp kapatıldı.. Bır subayın pılot subaydan yetışır dedıgını hıç unutmuyorum. 11
    • subaylar diyene 19 Haziran 2017, Pazartesi 13:17:21 adam doğru söylemiş..tsk da pilot subaydan yetişir..öylede kalacak 15
    • O subay 19 Haziran 2017, Pazartesi 13:18:44 Doğruyu söylemiş. 12
    • Subay hasedi 19 Haziran 2017, Pazartesi 14:41:12 Bu subayların astsubay çekememezliği hiç bitmeyecek Kıbrıs savaşında uçan pilot astsubaylar sırf devamı gelmesin diye hemen pilot yapılmadımı Dünya da askeriyede yükselmenin bu kadar engellendiği bir ülke yoktur 3
    • Bir Kısım Zümre 19 Haziran 2017, Pazartesi 15:08:00 Kimse kendini astronot sanmamalı, ilgili(TSK-Sivil) eğitim merkezlerinden Pilotaj Eğitimini alarak başarılı ve yetenekli olan herkes PİLOT olabilir. Bunu bir kısım zümreye maletmeye gerek yok. Edenler de ayıp eder. Unutulmamalıdır ki; “DEĞİŞİM KAÇINILMAZ İSE DOĞRU OLAN DEĞİŞİMDEN YARARLANMAKTIR” 1
  • Eğitim İnsan Kalitesi 19 Haziran 2017, Pazartesi 12:32:04 Ülkemizde eğitim kalitesi iyileşmedikçe bu kalitesizlik devam edecektir. Subay Astsubay Amir Memur muhabbetti bitmez. Mantık basit senin acil pilota ihtiyacın varsa elinde lisansı olan adamı çağırırsın. Astsubay diye görmezden gel ama havayolundaki emekliliği gelmiş adamı çağır. Yer subayının kazanmaya çalış ama astsubayını kaybet. Ne 10 astsubayı, çok daha fazla sayın editör. 4
  • müstafi astsb 19 Haziran 2017, Pazartesi 12:20:34 15 yıl astsubaylik yaptiktan sonra istifa edip ATPL lisansi aldim ve bir havayolu şirketinde şimdi kaptan pilotum. Pilotluk yapabilmek icin ya da iyi pilot olmak icin ille de f-16 ucurmak ya da belli bir kesimden olmak gerekmez. Çalışıp başaran herkese bu firsat verilmeli. Hepimiz bu vatanın evlatlarıyız. Sonuç olarak kimse anasından F16 pilotu dogmuyor. Kimseyi de lisansı var diye kokpiye oturtmuyorlar. Askeriyeden gelme bircok abimiz hocamiz gercekten kaliteli ve bilgili insanlar ancak daha once f-16 ucurup da ne mesleki bilgi becerisi ne de beşeri ikiskileri bu meslege uygun olmayan bir suru insan da tanidim. O yuzden insanlari genellemek yerine bireysel becerisine gore degerlendirmek daha dogru olacaktir. Saygilarimla. 8
    • müstafi ye 19 Haziran 2017, Pazartesi 14:27:08 iyi sallamışsın yaaa..çok güldüm ..sağolasın 12
    • Sierra 19 Haziran 2017, Pazartesi 23:01:02 Aç gözlerini yada at gözlüklerini çıkar bibak etrafına 4
    • Sierra 19 Haziran 2017, Pazartesi 23:09:53 Kimse merak etmesin bu arkadaşlar f-16 ile de 9g ilede başa çıkabilirler.Başa çıkılamayacak tek şey ise örümcek kafalı,at gözlüklü,kendini snob zanneden "karakter" lerdir ;))). Biz sizlerin ÖSU da uçuş okulunda abi abi diye gezdiğiniz günleri de biliriz. 3
  • GL 19 Haziran 2017, Pazartesi 12:11:58 gerekli eğitim alındıktan sonra ucabilirler. 10
  • Nedir bu astsubay cekememezligi 19 Haziran 2017, Pazartesi 11:21:48 Bu subay eskilerindeki astsubay cekememezligi nedir böyle; derin akrabalıkları var sanırım. Kardeşim aşağılar gözlerle baktığınız astlariniz kalite olarak bastı geçti, kabul etsenizde etmesenizde. Övüneceginiz tek şey ben harbiyeliyim bak oda gitti püf... Milli Savunma Üniversitesi oldu. Şimdi macan yiyosa gider sivil hocaların insiyatifindeki üniversitelerde yaparsın master ve doktora dereceni bizde alkışlarız. Huten'de gitti tabi elden, zor sizin iş.. 7
    • Aynen.. 19 Haziran 2017, Pazartesi 15:54:53 Subayların çogu astlarından daha ast durumdalar.. O eakıdendı ama buda degısecek , korkunun ecele faydası yok. Ulen subaylar 15 temmuzda ne dayak yedınız ama. Gözler kaşlar rengarenk olmuştu. Aman sız subay kalın.. 5
  • 37 F/O 19 Haziran 2017, Pazartesi 11:18:53 Bu iş de her işte olduğu gibi liyakat önemli, adamın elinde lisans diploması ve atpl lisansı varsa değerlendirilmelidir. Şu an hv. Kv. de uçan hangi pilotta Atpl lisansı var.. Gereksininleri bilgi, beceri ve fiziksel yönlerden karşılayabiliyorsa, zaten halihazırda asker olan ve belli bir disiplin içinde yetişmiş insanı değerlendirmek gerekir. 1
    • Super 19 Haziran 2017, Pazartesi 21:30:21 Doğru laflar.altına imzamı atarım.... 1
    • Bir bilen 20 Haziran 2017, Salı 03:47:48 Bir sürü pilotta ATPL lisansı var. 0
  • KPT 19 Haziran 2017, Pazartesi 11:17:41 Hv.K.K.lığında astsb. pilotlar vardı. Zaman içinde kaldırıldı. KKK'da pilot ihtiyacı gerekçe gösterilerek, Hv.K.K.lığının negatif görüşüne rağmen uygulandı. Askeri hiyerarşi ve CRM yönü ile sıkıntılar çıktı. Sonunda bundan da vaz geçildi. Bu arkadaşlar madem ki F-16 ile uçmak istiyorlardı, astsubay olmayacaklardı; velev ki şartlar buna zorladı, gerekli şartları sağlayıp subaylığa geçebilirler. Ben ATPL kursu için zaman ve parayı bulamadığım halde, bu arkadaşlar hem parayı hem zamanı bulabilmişler. Bu egolarını Airbus ve Boing uçaklarında tatmin edebilirler bence, hayallerinde aslında bu var. 4
    • Kpt a 19 Haziran 2017, Pazartesi 14:37:37 Kesinlikle haklisiniz kaptanim.fakat gunumuz sartlarindada tsk acil pilot ihtiyaci varken gereksiz ucustan elenden ve yer sb lari cagirilirken,gerekli duzenlemeler yapilip ve egitim verilip bu atpl sahibi arkadslardanda istifade edilebilir.... 2
    • Sebep 19 Haziran 2017, Pazartesi 14:37:53 Eskiden var olan astsubay uygulamasının kaldırılma sebebi ne idi acaba? O sebep de incelenmeli. Belki çok geçerli, makul bir gerekçe vardı. Bugün halen geçerli midir o gerekçe ona da bakılmalı? 2
  • F16 Uçurdum.... 19 Haziran 2017, Pazartesi 10:54:03 Ben F16 Uçurdum Palavrası Bitmişdir..Astsubaylar Bu Ordunun En Büyük Yükünü Çeken Kesimdir..Doğru Eğitim İle Herkes Yerde Herşeyle Uçar.F16 Cıyım Diyip KasKas Olanların Yelkenlerini İndirme Vakti Gelmişdir..9G , Lazer Güdümlü Roket Palavrasıda Yetdi Gari... 25
    • Bir memlekete... 19 Haziran 2017, Pazartesi 13:22:36 Doktor da lazım mühendis de. Hakim de lazım , çöpçü de. Müdür de lazım , işçi de. Subay da lazım , astsubay da. 3
  • Kafatascilara 19 Haziran 2017, Pazartesi 10:47:10 Birakin bu sb/asb ayrimini artik.sonucta o insanlarda ayni Ucus yer egitimini almis.suan ppl atpl Sahibi yer sb lari askeri pilot olarak kabul edilirken,bi arkadaslara ayrimcilik yapiliyor,duzenleme yapilmali ve bu insanlarda lisanslari varsa gerekli sartlari sagliyorsa tsk cok ihtiyaci var ve kabul edilmeliler. 12
  • Mantıklı 19 Haziran 2017, Pazartesi 10:32:13 Ppl lisansı almış subayları eğitime alıp pilot yapıyorlar(f-16 cn-235 vb) ama atpl bitirmiş bir Astsb sırf rütbesinden dolayı uçurulmuyor. bu haksızlığın çözülme vaktı geldi artık 11
  • czmo 19 Haziran 2017, Pazartesi 10:28:20 indir soruları ezberle sonrada ben f-16 kullanacağım :))...mamtığın bitti nokta 10
    • Kpt 19 Haziran 2017, Pazartesi 10:42:51 Ne oldu zoruna mi gitti sende ezberle 14
    • Kpt 19 Haziran 2017, Pazartesi 10:43:58 Uçak uçurmak bilek işidir rütbeye mezun olunan okula bakmaz. 12
    • Olamamışın belli 19 Haziran 2017, Pazartesi 11:57:12 Bi gidin yaaa 2
    • Haha 19 Haziran 2017, Pazartesi 12:07:53 Demek siz ezberleyipte hava yolu pilotu oluyorsunuz :) 6
  • aynen 19 Haziran 2017, Pazartesi 10:24:46 bence doğru bir karar ben mahalledeki kasap ve manavı da yolluyacam 9
    • Bu neya 19 Haziran 2017, Pazartesi 11:57:38 Sende bi git ya 5
    • Aynen 20 Haziran 2017, Salı 11:49:56 Dalgaya almaya calışmıssın ama Amerikada mahalledeki bakkal da kasapta uçuyor..hem de f16 da..inan doğru..yedek kuvvet olarak.. 0
  • Misafr 19 Haziran 2017, Pazartesi 10:21:43 Ornegin Jandarma disaridan sozlesmeli ve muvazzaf pilot aliyor. Ayni sertfikaya sahip kurum icindeki personelini degerlendirmiyor. 6
    • Sierra 19 Haziran 2017, Pazartesi 12:31:48 Çapsızlık ayarsızlık bumudur.Bakkal kasapmış. 2
  • ATPL 19 Haziran 2017, Pazartesi 10:18:02 Adı üstünde havayolu pilotluğu lisansı. Aynı şey mi bir düşünün ! 10
    • Bi öğren ya 19 Haziran 2017, Pazartesi 11:59:01 Bilmediğin belli... bu lisans askeri kargocuların lisansının üzerinde bi lisans... 3
    • Değerlendirilmeli. 19 Haziran 2017, Pazartesi 12:06:32 Bu emeği verip lisansını alan her kim ise değerlendirilmeli. Futbolculuk gibidir pilotluk, ne okula bakar, ne rütbeye. Act nin Bişkek te düşen uçağının kokpitinde general pilot vardı. Rütbenin bir hatırı olmadı malesef. Yetenek işidir. Motivasyon işidir. Kafa ve ve beden kondisyonu işidir. Gerekli donanıma sahipse F16 / F35 dahi uçurabilirler. Aynı fırsat dışardan sivillere de askeri pilotluk şeklinde tanınmalı. Yapamayan pilot adayı zaten başladığına pişman olur tez zamanda ya kaçar ya da gönderirler merak etmeyin. 2
  • Neden olmasin... 19 Haziran 2017, Pazartesi 10:14:17 İnsanli Kesif Ucaklari (İKU), kargo ucaklari vb. tiplerde neden olmasin. 6
  • Mantıklı 19 Haziran 2017, Pazartesi 10:13:49 Bir ara dışarıdan türbanlı bir bayanıda ekran karşısına çıkartıp, f16 pilotu olacak demişlerdi. En azından askeriyenin içinden gelen, askeriyeye gönül vermiş kişiler bu adamlar. Bence hakları verilmeli. Sivil uçaklardan pilotları çağırdılar onlar için herşeyi değiştirdiler şimdi hali hazırdaki 10 pilot içinmi değiştiremiyorlar. (Aslında burada vurgulanmak istenilen astsubay-subay ) yediremedikleri için astsubayları pilot yapmak istemiyorlar. Astsubaylara yüksek lisans bile yaptırmamak için elinden geleni yapan subay zihniyeti, kendileri örgün üniversitede okuyorlar. Herkes bilir kimse konuşmaz.... 1
  • Osman 19 Haziran 2017, Pazartesi 10:12:06 Zaman devlete hizmet etme zamanı ise biz varız. 7
  • Zannimca olmaz. 19 Haziran 2017, Pazartesi 09:50:08 Cunku askeriyede hierarsi kanunlarinda astsubay subay ayrimi soz konusudur. Ve dunya uzerinde ucucu astsubay yoktur..kaldiki f_16 egitim sureci iki uc yillik bir surec...1980 darbesi ile daha once ucucu olan astsubaylarin onu kenan evren tarafindan kesilmistir...tsk buna izin vermez..maalesef.... 0
  • comedyyyy 19 Haziran 2017, Pazartesi 09:47:26 ahaa bir bu eksikti..siz c-172 devammmmmm...millet canını sokakta bulmadı 11
    • Kıskanç 19 Haziran 2017, Pazartesi 09:53:22 Lığından çatlasanda patlasanda artık herşey eskisi gibi değil adam olacaksınız adammm.olmazsaniz oldururlar. 10
    • Baklava 19 Haziran 2017, Pazartesi 10:05:51 Koskoca gökyüzünde tellere heliyi takmak nedir.trafikte motosiklet kullanamayanı pilot yapmıyacaksın 14
    • Geveze 19 Haziran 2017, Pazartesi 10:09:00 Gerzeklik yapmak zorunda mısın? C-172 den sonra ne ucaklar kullanıyo o insanlar biliyo musun sen?Hayir yani silahlı kuvvetlerde eğitime baslayan insanlar da o ucaklarda eğitim alıyor yani.Yorum yazmadan önce bi düşün 9
    • Komiksin komedi... 19 Haziran 2017, Pazartesi 12:58:25 Bu zamana kadar uçak ve helileri düşüren kasıntı subayların degılmı??? Hangı gezegendesin 8