ANADOLUJET UÇAĞINDA 'YABANCI PİLOT' KRİZİ

    Çok beğenilenler

  • iPhone Uygulaması 30 Mayıs 2014, Cuma 21:14:00 Tk,Turk tescilli bir hava aracinda pilotlardan biri Turk olmak zorunda,aslinda bu durumdan anadolujet sorumludur,yani sunex 5
    • ... 31 Mayıs 2014, Cumartesi 12:06:10 Banana Republic de bu durumdan hiç bir şirket sorumlu değildir.Geçen ay Banana Republic Sivil Havacılığı yayınladığı genelge ile tüm içhat uçuşlarında en az bir Banana vatandaşı olma zorunluluğunu ortadan kaldırdı.Derdin varsa git sor.Tüm yabancıların da validasyonlarına banana sivil havacılığının da verdiğini hatırlatırım.Hem ne o öyle hem uçakla uçacaksın hem de bananaca anons bekleyeceksin.Uçakla yolcu olarak uçanlardan da önce TOEFL istenmeli , İngilizce anlama ve konuşma yeterliliği olmayanlar yolcu olarak bile uçmamalıdır (!). 2
  • tebrikler sunex 30 Mayıs 2014, Cuma 21:08:10 o gereksiz toefl puanıyla devam edin türkleri şirkete almamak için. thy 75 ister dünyanın her yerine ucurur sun 87 ister thy nin iç hat uçuşlarını yaparsın. Komedi dükkanı. 3
    • ilber ortaylı 30 Mayıs 2014, Cuma 22:13:33 türk pilot gereksiz pilot..sırf hava civa 16
    • who you are 31 Mayıs 2014, Cumartesi 11:19:03 Hava cıva sensin gereksiz de sensin.İlber hocanın da adını kullanma.Bir Türk bin haine bedeldir. 1
  • Tüm yorumlar

  • AIR FRANCE 09 Haziran 2014, Pazartesi 19:21:01 Yanlis Air France havayollarinda pilot olmak için Avrupa vatandasi olmak yeterli. Ayrica Fransiz hava kuvvetlerinde Türkiyede dogmus bir Tûrk Fransiz vatandasi olursa savas uçagi bile kullanabilir. Türkiyede bu hak ülkemizde dogmus ve sülalesi 100 lerce sene o topraklarda yasamis ve Türk vatandasi olan azinliklar için geçerli degil. 0
  • ^+% 02 Haziran 2014, Pazartesi 12:27:28 Frankfurtta check-in esnasında Lufthansa eşimin yeterli İngilizce bilmediği gerekçesiyle bize acil çıkışı vermedi,kurala göre İngilizce ve/veya uçağı işleten ülkenin dilinin bilinmesi gerekiyor.Yani bir kaza durumunda bizim acil çıkıştakilerle bu pilotlar İngilizce anlaşacaklar.Pilotlarının Türkçe bilmediği uçuşlarda THY'de acil çıkışlara sadece İngilizce bilenlere checkin yapsın o zaman. 0
  • iPhone Uygulaması 02 Haziran 2014, Pazartesi 00:58:35 NOKIA'ya ciddimizin? 0
    • NOKIA 02 Haziran 2014, Pazartesi 10:39:33 Ben ciddiyim , sen niye heryere sacma sapan defalarca yorum yaziyorsun? 0
    • NOKIA'ya 02 Haziran 2014, Pazartesi 15:55:21 Birden fazla kisinin mesaji iPhone Uygulamasi olarak geliyor. iPhone'dan mesaj gonderirsen o adi otomatik olarak koyuyor. Mesala ben ustteki mesaji iPad'dan gonderdim ornek olarak. iPhone App'i yazanlara kizabilirsin. Iyi gunler... 0
    • NOKIA 02 Haziran 2014, Pazartesi 22:52:34 Desene rezil olduk ya :)) Yeni caktim kofteyi.Ozur dilerim,sagol :) 0
  • iPhone Uygulaması 02 Haziran 2014, Pazartesi 00:12:20 31 Mayis'ta yazan Ayhan'a..... O zaman kardesim ayni kafayla musluman da olma. O da biz de yoktu 1400 kusur sene evvel. Kafa yapini duzelt. Bir de ucucu ekipten degilsen anlamazsin boyle islerden kafani yorma. 320 capt 1
  • iPhone Uygulaması 01 Haziran 2014, Pazar 19:57:04 Yakisir Yurdum insanina 0
  • iPhone Uygulaması 01 Haziran 2014, Pazar 18:14:30 THY de çalışıyorum. Pilotum ama ucamiyorum. 2000 saat uçuşum var.1996 dan beri pilotum. İmzam; saygı sabır çalışmak. 0
  • iPhone Uygulaması 01 Haziran 2014, Pazar 17:53:49 Beter olsunlar. Türke gelince her türlü sınav, yabancıya her türlü tolerans. Daha durun daha neler yaşayacaksınız. 1
  • pilot 01 Haziran 2014, Pazar 17:00:30 Değerli Türk İnsanı Artık kendini aşağılamaktan vazgeç!!!... Yıllarca hem hava kuvvetlerinde hem de svil de öğretmen pilot olarak görev yapan biri olarak söylüyorum; Türk insanı zekidir Türk insanı yeteneklidir. Gelelim ingilizce öğretmeni sevdalılarına; eğer dil sıkıntısı çeken yerli pilotumuz varsa onlarıda veririsin iç hatlara 3-4 bacak uçurursun nasılsa kimse uçmakta istemiyor iç hatlarda böylece iç hatlarda kullanırsın ingilizce öğretmeni olamayan pilot ları hem açık kapanır hem yerli istihdam ı kullanmış olursun.. 0
  • ... 01 Haziran 2014, Pazar 15:22:15 ATATÜRK ZİHNİYETİ:"İstikbal göklerdedir" AKP ZİHNİYETİ:900 Tl ye çalıştıracak amele fıtratlı Banana Cumhuriyeti vatandaşı ; sadece madenler yetmez taşeron denen modern köleliği havacılık,sağlık, adliye vs yaymak için önce insanları ithal iş gücü ile işsiz bırakmalı ki modern köleliği kabul etsinler. 2
  • Android Uygulaması 01 Haziran 2014, Pazar 14:50:43 NOKIA rumuzlu arkadasi okumak icin girin yorumlara lutfen.. Gülmekten karnına ağrılar girdi.. 1
    • NOKIA 02 Haziran 2014, Pazartesi 04:25:47 Senin karnina mi benimkine mi :)) Yazdiklarim pek komik degil,gercekler, tabi arada ufak esprilerde var ;)) Agzi olan konusuyor. Insan yazarken biraz dusunur.Yabanci pilotlari begenmeyen adam,es kaza Lufthansa'da falan pilot yapsalar,artistliginden gecilmez.saga sola artistlik yapar.Lufthansa isten atsa yine kasilir bu tipler.Ya iste biz boyle milletiz.Elin ogluda onlemini almis Avrupa Birligi kurmus,kapilari bu tip olasiliklarina kapatmis :) 0
  • iPhone Uygulaması 01 Haziran 2014, Pazar 10:23:06 Bu işin fıtratında var. Diyerek kapatırlar yarın da iki tane çinli kabin memuru koyarlar çince öğrenmek zorunda kalırız. Şu on yılda THY nın geldiği duruma bakın... Bu ka dar mı geri gittik ya? 0
  • frdn 01 Haziran 2014, Pazar 09:20:42 11/04/2014 cuma gecesi saat 00:40 ucagi ile istanbuldan bangkoka uctum.ucakta pilot surekli ingilizce anons yapti ve biz her seferinde hostese sormak zorunda kaldik ne diyor diye.bayrak tasiyicimiz olmakla ovunen milli sirketimiz oldugunu iddia eden TÜRK hava yollarini kendi vatandasini ucakta anonsa fransiz biraktigi icin kiniyorum..... şeklinde başbakanlık iletişim merkezi BİMERE,e mail attım......Bana gelen cevap ta bu şekilde.....Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik (Shy-Yolcu) ile yolcuların sahip olduğu haklar ve bu hakların geçerli olduğu durumlar ile bu durumlardaki asgari hakları belirlenmekte ve düzenlenmektir. Şikâyetiniz incelendiğinde; şikâyete esas teşkil eden durumun Yönetmeliğimiz kapsamında olmadığı anlaşılmaktadır. Bagaj, Vergi ve Ücret İadeleri, Online Check-in Zorlukları ile ilgili şikâyetlerinizde yasal haklarınız saklı olmak koşulu ile doğrudan ilgili havayolu şirketleri ile irtibata geçmeniz gerekmektedir. hava ulaşım daire başkanlığı 0
    • bos ! 01 Haziran 2014, Pazar 11:59:12 ben de bimer'e vize ve benzeri konular ile ilgili yazi yazdim ama hep bu konu bizim konumuz degil suraya basvurun su konu bizimle ilgili degil surayla gorusun vs tarzi bastan savma cevaplar aldim..burasi turkiye maalesef !!! 0
  • Yurdum İnsanı2 01 Haziran 2014, Pazar 05:23:50 Brezilya senin kurucunun öğütlerini dinleyip dünyanın en gelişmiş uçaklarından imal edebiliyor iken, MS 2014 yılında 77 milyon nüfusunla öğündüğün ülkende, daha Airworthiness sertifikası vermeye cesaret edemeyeceğin belli olan ve bitip bitmemesi yılan hikayesine dönen tek motorlu, o da pervaneli uçağın tartışmasını yapıyor, bununla da avunuyorsun. Tabi ki çok acıdır. Sorsanız kabotaj ile sabotajı birbirine karıştırırlar. Ama ha Yunan tescilli Olimpik havayolları veya herhangi bir yabancı havayolu gelip senin ülkende senin vatandaşını, senin meydanların arasında taşıyıp para kazanmış, kendi ülkesine götürmüş, milli gelir yapmış, ha Yunan Sivil havacılığınca lisanslandırılmış pilot, senin ülkende, senin uçağında, senin meydanların arasında, senin vatandaşını taşıyıp, senden para yapıp, o paraları da kendi ülkesine götürmüş. Sonunda senin paranı alıp gidiyor. Aradaki fark ne? Fark, kendi vatandaşına güvenmemen. 12 milyonluk ülke bile yetiştirip pilot ihraç ediyor, ya 77 milyon? 0
  • Yurdum insanı1 01 Haziran 2014, Pazar 05:11:20 SHGM' nin yurt dışında çalışan pilotlarımız konusunda bir kayıt tuttuğunu hiç sanmıyoruz. Ancak, ülkemizde çalışan yabancı pilotlar konusunda tüm detayları bildiğinden eminiz. Bir yıldan fazla bir süredir ülkemizde çalışmalarına rağmen, ister tipte öğretmen, ister kontrol pilotu olsun, hala onların yerini alabilecek pilotları eğittirmediler ise o havayollarının yöneticilerine yazıklar olsun. Yunanistanda, Sırbistanda, hatta Güney Kıbrıs' ta bir tane Türk vatandaşının pilotluk yapmasına izin verildiğini söyleseler, asrın fıkrası olur. Ama bizde, hele hele Milli Havayolumuzda onlarcası çalıştırılıyor. 3 ay ihtiyacın olur, hadi 6 ay, çok sıkıntıya düştün, 1 yıl çalıştır, pilotlarını eğittir, sonra yol ver gitsin. Bizim pilotlarımız bu kadar mı kötü. İşe alırken kendi vatandaşlarına sanki uzay mekiğine astronot seçermiş gibi olmadık kriterler getiriyorsun. Vecihi Hürkuş ta bu ülkede uçak yaptığında da kendi adamına güvenip Airworthiness vermedin, adam gidip Çekoslovakyadan aldı. 0
  • emin 01 Haziran 2014, Pazar 02:16:35 pilotların Türkçe değil uçağı ustaca kullanması önemlidir, olur olmaz yerde kuru milliyetçiliğin lüzumu yok , kabin ekibi Türkçe anans yapmış. meseleyi muhtemelen uçaktaki siyasiler çıkarmıştır.... 8
    • B-52 01 Haziran 2014, Pazar 11:40:28 Sen hangi kafanın adamısın? Ne demek " Türkçe bilmesi önemli değil " Bu tam anlamı ile skandal bir rezalettir. Senin gibiler yazsam da anlamazlar....onun için kısa keseceğim..bu arada sana bir şey öğreteyim " anans " değil doğrusu " anons " tur. Önce öğren sonra saçmala.... 0
    • emin yani eminem 01 Haziran 2014, Pazar 13:38:24 Sen bu işlere bulaşma hatta hiç konuşma 0
    • ... 01 Haziran 2014, Pazar 15:02:34 Tavsiyem her yerde lastik kaçağı olduğunu belli etme. 0
  • ..... 01 Haziran 2014, Pazar 00:51:27 Acaaba domuz yiyenlerin kafasi dahami iyi calisio? 0
  • Turk yolcu ve anons 31 Mayıs 2014, Cumartesi 23:47:34 Vallahi de yolcularin anonslari bu kadar dinledigini bilmiyordum..Madem anonslari bu kadar onemsiyorsun neden her seferinde uygulamakta zorlaniyorsun???????? 0
  • atc 31 Mayıs 2014, Cumartesi 21:13:26 Bindigin araba yabanci,gittigin kafe yabanci,kullandigin her sey yabanci. Bindigin ucagin pilotu yabanci olsa ne olur. 3
  • ayhan 31 Mayıs 2014, Cumartesi 20:55:36 Yabanci ulkede 2 turk pilot calissa gurur duyarsiniz , ama ulkemizde yabanci olunca kiyamet kopuyor , kullandigimiz ucaklar sanki turk mali mi ? Ulkemizde yabanci calsmasi gurur verici bence , bu CHP lanet bir zihniyet! 12
    • ... 01 Haziran 2014, Pazar 14:29:48 İlk uçak fabrikasını kuran CHP kapatan Demokrat Parti.Dersine iyi çalış çocuk. 2
  • YONETICILER 31 Mayıs 2014, Cumartesi 19:24:01 HEPSI VATAN HAINI!! 0
  • ucankus 31 Mayıs 2014, Cumartesi 19:17:41 Anonslari o kadar onemser ki turk milleti; hala inis kalkis telefonunu uvak modunda kullanabilecegini zanneder. Anonslari o kadar dinlerler ki koltugunu inis kalkista kaldirmaz. Orasi acil cikis bagaj olmamasi gerek dersin. Bagaji icin sizle didisir. O kadar onemlidir ki emergency durumlar o kaxar onemlidir ki sagliklari durmamis ucakta kemer cozup ayaga kalkarlar. Hani bilmesek yicez ama biliuoz iste 0
    • B-52 02 Haziran 2014, Pazartesi 12:19:24 Saçmalamadan önce Türkçe imla öğrensen derim..... 1
  • ucankus 31 Mayıs 2014, Cumartesi 19:14:31 Ya cidden anlamadim dediklerinizi. 5 yildir havaciyim. 2 kaptan yaban i emergency falan demissiniz. Ne alaka yasanacak herhangi bi durumda gefekli olan bilgileri amir yada herhangi bi kabin memuru bile kaptandan dinleyerek cok rahat anlatir anonsunu yapar size. Kaptandan bilgi alindiginfa kabin ekibinin yapcagi seylerin hepsi prosedurlerde falan yaziuor zaten. Kaptan ayri bisey yapilmasini talep etmez zaten. En fazla soylucegi yer degisikligidir. Kabin amiride turkce anons yapabilir ki geneldr yaparlar. Ama esb saw ucusu 30-35 dakikadir inis kalkis dahil. Hani bide 2-3 dakika anons ile ugrasirsa o ac gibi saldirdiniz kekinizi sandivicinizi evinizde asla bulunmayan inatla 2-3 bardagini istediginiz cayinizi alamaz. Bu seferdr ucaga bindim ac kaldim yada cay istedim vermediler diye aglarsiniz. Ama sizde haklisiniz otobus biletinden ucuza ucak bileti alip ucagin kanadini aldigini zannden tiplerle dolu bi yolcu profilinden ne bekliyosak. Bidr kabin ekibine laf etmisler onlar koydu zaten 0
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 15:49:03 Yabanci merakin olursa boyle olur! Yasansin boyle seyler, belki akillari baslarina(sanmam ama umut iste) gelir... Aslanlar gibi turk pilotlatimiz varken nedir bu yabanci meraki?! 8
    • SPQ 31 Mayıs 2014, Cumartesi 16:59:56 Hani nerde ozaman bu kadar aslan pilotlar? Bindigin araba yabanci, kullandigin telefon yabanci, nolmus pilot yabanci olsa.... 6
  • NOKIA 31 Mayıs 2014, Cumartesi 15:40:04 Kokpitte iki yabanci pilot olayi arada sirada oluyor.Bazen nedense haber oluyor.Ilk defa olan birsey degilki.Zaten ayni ekip bu ucustan once 3 bacak ucus yapmis kimse olay cikarmamis. daha once ONur Air haber olmustu. Linki burada: http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/kokpitte-iki-yabanci-pilot.html Kokpitte kimin Turk ,kim yabanci olacak diye bir yonetmelik,karar,kanun vs yoktur.ULuslararasi bir kuralda yoktur,ama ustteki linkte yazdigi gibi Sivil Havacilik ic hatlarda Turk pilot bulundurmalari icin sirketleri sozlu olarak uyarmistir.kabin amiri pilotun soylediklerini ister emergency ister havadurumu,magazin konulari vs :) Turkceye cevirip anons yapabilir,yapabilmesi gerekir.Bunda buyutecek birsey yoktur.Yolcular ucak gecikince bahane buluyor galiba :) IKi yabanci pilot olayi sikca da oluyor.Sirketler 2 yabanci pilot bulundurmamaya gayret ediyor ama arada sirada zorunluluktan denk geliyor.Hos birsey degil ama buyutulecek birsey degil. Dagilabilirsiniz:) 6
    • rezalet 31 Mayıs 2014, Cumartesi 21:03:57 Sen kardeşim Avrupa da herhangi bir ülkede o dili konuşamayan iki pilotun uçmasını hayal edebiliyor musun? Bu imkansızdır evet imkansız ki bilmiyorsanız öğrenin MNG nin kargo uçağını Türk tescilli olmasına rağmen yabancı bir ülke uçaklar o ülke base olduğu için Türk pilotlarını çalıştırmamaktadır. Bu sivil havacılığın kepazeliğidir Türkiyede. Siz veya ben Amerikada bir havayolunda uçmayı hayal bile edemeyiz, işsiz Amerikan pilotları varken çalıştırmazlar çünkü. 1
    • NOKIA 02 Haziran 2014, Pazartesi 04:13:24 Rezalet isimli arkadas, Birsey yazarken biraz mantikli oluver. Lufthansa'da Fransiz ,Ispanyol,vs vs bir suru pilot var.Air France,KLM'de ayni keza.Isimlerini'de yazayim mi?Ruyanda mi goruyorsun.BUnlar hayal degil gercek. ABD'ye gelince greencard'in veya vatandas olursan ucarsin.Avrupa'da ayni.ABD'de calisma izini olmadan kacak calisirsin,markette falan:)) Ama havacilik zor :)) 0
  • Android Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 15:37:11 Üzerinde düşünülmesi gereken önemli konu, Yöneticilerimizin Türk Sivil Havacılığını kime emanet etmek istedikleridir. 0
  • CAPTAIN 31 Mayıs 2014, Cumartesi 15:31:20 Değerli yolcular iki kaptanında İngilizce konuşmasından korkmayın emergency edebiyatı falan yapmayın siz esas yetersiz ingilizceleriyle yurtdışına uçup kuleyle sorun yaşayanlardan korkun...bakmayın burda yaptıkları zavallı edebiyatına deneyimli ve çok iyi ingilizcesi olanlar mutlaka uçuyorlar 10
    • ... 01 Haziran 2014, Pazar 14:47:32 Madem kaptansın Banana AIP sininde 2.dil Bananaca değil mi? Sen kötü hava koşullarında LTBA'de fazla hold atmadığın için APP, TWR ile tüm konuşmaların bananacaya döndüğünden de bihabersin anlaşılan. 0
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 15:04:49 Bu olmadı işte 0
  • dogru degile 31 Mayıs 2014, Cumartesi 14:55:14 Amir kaptanın yerine anos yaptı diyorsun ,Türkiyede başkasının derler.Bari amir kaptanın yerine emerci usulleride uygulasın sekerim.. 0
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 14:39:46 Türk pilotlardan nasıl Level 4 istiyorlarsa , toefl istiyorlarsa , yabancı pilotlarada Türkçe'den aynı şekilde geçmeleri istenmeli. Ortada büyük bir haksızlık var. Biz yurtdışına gitsek işe almazlar yerel dillerini bilmediğimiz için. Şu anda pilot açığı var diyorlar ama bir sürü Türk işsiz pilot var. Kıla kuyruğa elenen pilotlar var biliyoruz bunları. Onların yerine yabancı pilot alıyorlar. Pilot adayları hep borç batağının içinde. Madem bir gelecek vaadediliyor bu meslekte , bu sorunun önüne geçilmeli. Sayın pilot adayları bu konuya kafa patlatmazlarsa daha çok üzüleceklerinden eminim önümüzdeki birkaç sene içinde... 0
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 14:26:09 Yazıklar olsun bizim türk pilotlarının neyi eksik yahu ne bu yabancı hayranlığı yazıklar olsun 1
  • Android Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 13:56:48 Kendinizi gelistirin diyen bazi arkadaslara: 4 seneden fazladir ticari havayollarinda ucuyorum, donanim ve ingilizce yeterlilik olarak ulkemizde calisan yabanci pilotlardan bir eksigim oldugunu dusunmuyorum (british airways ya da lufthansa da ucan pilotlar degil ulkemize nasil yabanci pilotlarin geldigini o kokpitte ucanlar bilirler) hatta ana dili ingilizce olanlar haricinde hic bir pilottan da eksigim oldugunu dusunmuyorum. THY nin yaptigi tum sinavlardan gecip cok olumlu bir mulakat sonucunda yine olumsuz mail alip surecte basarisiz oldum. Havada turkish cagri adiyla konusan "puj back" cileri herkes duyuyordur ve emsalleriyle ucuyordur. Kimse bana kendini gelistir demesin, herkes o yabancilarin neden ise alindigini biliyordur... 0
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 13:43:49 Fransa'da Fransiz vatandasi olmayan Air France'ta , Almanya'da Almanca konusmayan Lufthansa'da ucamaz. Hele ic hatlar gibi % 90'i Turk yolcularin oldugu seferlere Turkce bilmeyen adam koyamazsiniz. TURK hava yollari idi eskiden... 330 capt 0
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 13:11:21 Yanlış anlamayın TÜRK HAVA YOLLARI... 2
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 13:05:18 tc kuyruk tescilli uçaklar uçaklarımız da yabancı pilot olabilir ancan o pilotlar türkçe anons bilgi vermek zorundadırlar.bu uluslararası kuraldır .yabancı pilot olmasa daha iyi olurdu.baska yabancı uçak şirketlerinde çok ama çok nadir belkide hiç türk pikotu yok.thy yönetimi sınıfda kalmış çaresiz bir yönetimdir.thy ilkel arabesk sistemle yönetiliyor.thy köln müdürüde indanları yolcu olmak bilet almak istiyenleri de köln ofisine sokmuyor,. 0
    • NOKIA 31 Mayıs 2014, Cumartesi 15:21:27 Iphone uygulamasi,isin gucun yok paso her yere yorum yaziyorsun.Bir dediginle,obur dedigin tutmuyor.sana cevap vermemek gerekir ama yalan yanlis bilgiler veriyorsun.Pilotlarin Turkce anons bilgi vermesi diye bir zorunluluk,kanun,kural vs. yoktur.Boyle bir uluslararasi kuralda yoktur.Bol keseden sallama.Yabanci ucak sirketlerinde Turk pilot olmamasinin sebebide eger Avrupa ulkelerinden bahsediyorsan Avrupa birligi vatandasi olmama nedenidir.Avrupa Birligi vatandasi degilsen Avrupa'da calisma izni olmaz.Ortadogu ulkelerinde,calisma izni kolay olan ulkelerde Turk pilot epeyce vardir.Emin ol AB uyesi olsak Turk pilotlar Avrupa'da her yerde is bulur.Sacma sapan milliyetci falan filan yorumlar komik oluyor.Avrupada kimin ne oldugu umurlarinda bile degil.Kriterlerine uyuyorsan ise girersin.Diyeceksinki bizdeki Fransiz,Yunan,ispanyol vs pilotlarin burada ne isi var.Ucus saatleri yetersiz,cogu vukuat tipler.Bu adamlar kendi ulkelerinde bazi bizim pilotlar gibi is bulamazlar o yuzden burdalar. 0
    • ... 01 Haziran 2014, Pazar 15:00:44 Umarım bir kış günü yoğun trafik nedeni ile IST'a inemeyip 1 saate yakın IST üzerinde tur atarken yolcu olarak seyehat ettiğin uçağın iki yabancı pilotunun hava trafiğinin bananacaya dönen konuşmaları acaba anlayabiliyorlar mı diye kendine soru sorarken bulmazsın. 0
    • NOKIA 02 Haziran 2014, Pazartesi 04:03:21 .... ' E cevaben: O ne beddua gibi,hayal gucun ne kadar genis senin ya arkadas:))Niye Kis gunu diyosun, hadi ama Yaz mevsimi olsun:)) Niye IST, BJV daha iyi :)) Yabancilar bananaci zaten,daha iyi anlarlar :))Ben kendime pek soru sormam banana kardes :)) 0
  • Dogru degil 31 Mayıs 2014, Cumartesi 12:51:18 Turkce anons yapilmadigi digru degil, kabin amiri kaptanin anonsunu takiben Turkce anons yapmistir, neyin derdi bu? 2
  • yabancı 31 Mayıs 2014, Cumartesi 12:39:05 hayatında bir kere bile yurtdışına çıkmamış,pasaport sırasında Türk vanatdaşı olduğu için kötü muameleye maruz kalmamış,Yurtdışında gezerken durduk yere yabancı polis tarafından zorla aranmamış,haklı olasada haksız yere düşmemiş bazı şahsiyetler burada 'ne olacak canım pilot yabancı olsun' derken çok sempatik olduğunu düşünebilir.Ama bir yurtdışına çıkıp gerçek dünyayı gördüğü zaman buradaki yabancı hayranlığından dolayı kendini vurmasın yeter,bizim derdimiz o... 1
    • :))) 31 Mayıs 2014, Cumartesi 13:28:57 ne alaka şimdi yurtdısına cıkan Turkler yaa.. :)))) 2
  • khn 31 Mayıs 2014, Cumartesi 12:32:34 Bir şirkette çalışan Alman pilota sordum, "Ben de Almanya'da çalışmak istesem ne yapmalıyım" diye. Daha oturma izni, çalışma izni konusuna gelmeden "Önce Almanca bilmen gerekir" dedi. Bu, ülkenin politikasıyla ve bu politikanın ciddiyetle uygulanması ile ilgili, şirketlerle değil. 0
  • anadolu pilotaj 31 Mayıs 2014, Cumartesi 12:27:52 merhaba, bu tarz durumların önüne geçilmesi için bizlere yapılan sınavların aynılarından yabancı meslektaşlarımıza da yapılması gerekiyor.bizler kendi ülkemizin şirketinde çalışıyor iken bile ingilizce adı altında işkenceye maruz bırakılıyoruz, saçma sapan sınavlardan, native bir ingilizin-amerikalının alabileceği puanlara zorlanıyoruz ama onlara böyle bir kısıtlama malesef ki yok. 0
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 12:18:04 Önemli olan mevzuatta yazıyor diye bunu legalleştiren zihniyete sesleniyorum. Yazmış olan bu mevzuatı niye diğer Avrupa ülkeleri bizimkilerini (iki türk pilotunu aynı uçakta Lufthansa vb.)imtina ediyorlar kafası basan arkadaşlarım???.... 0
  • thyli 31 Mayıs 2014, Cumartesi 11:51:23 sıkıysa lufthansada almanca dışında bir anons yapın !! 0
  • olamaz-olmamalı 31 Mayıs 2014, Cumartesi 11:28:40 TÜRKLER MADENLERDE KÖLE OLARAK ÇALIŞIP ÖLSÜNLER.EMPERYAL UŞAKLARI TÜRK TESCİLLİ UÇAKLARDA NE OLDUĞU BELLİ OLMAYAN(TAHSİLİ,SABIKASI,KİŞİLİĞİ vs.) adamları çalıştırsın.ALLAHTAN REVAMIDIR BU.TAŞERONLUK HER YERDE. 0
  • Nasıl olur ya? 31 Mayıs 2014, Cumartesi 11:28:26 Herhangi bir Emergency durumda zerre kadar Türkçe bilmeyen ekip nasıl yolculara anons geçecek. Onu dışında illaki belli bir safhada, türkçe iletişim kurmaları gerekecektir hava sahamızda belli bir öncelili konuda daha net bilgi geçebilmek amacıyla. Bu kabul edilebilir birşeymi Allahaşkına? Türk hava sahasında en azından anadili Türkçe olan bir kişinin kokpitte bulunması gerekmezmi? Avrupa ülkelerinde bu mümkünatı yok kabul edilmez. 0
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 11:11:46 Biz ANADOLUda misafirlerimizi ingilizce karşılar, onlarla ingilizce ilgilenir hatta çay saatinde sütlü çay ikram ederiz, neden şaşırdınız anlamadım. 1
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 11:05:55 Herhangi bir ülkenin sivil havacılığına kayıtlı uçaklarda yolcuya ilk olarak o ülkenin ana dilinde daha sonra havacılığın ana dili olan İngilizce olarak normal ve özellikle emergency olaylarda anons yapılması uluslararası havacılık kurallarına göre zorunludur. Sadece uçakta çoğunlukla bulunan yabancı yolculara kendi dillerinde anons yapmak şirket tasarrufunda olup Zorunlu değildir... 1
    • Captaın 31 Mayıs 2014, Cumartesi 21:26:10 Çok doğru bır yorum ve gercek...... 0
  • Türk pilot 31 Mayıs 2014, Cumartesi 10:38:54 46 yaşında 23 yıllık pilotum ve işsizim. İki yabancı pilot aynı kokpitte uçarsa olacağı bu. Tebrikler SHGM. 0
    • ... 31 Mayıs 2014, Cumartesi 12:10:28 En büyük kabahati işlemişsin:Banana republic de pilot olmuşsun. 0
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 10:21:47 Sonra turk insani faşisttir deyince.. aaa yok ne alaka filan derler. Milletçe faşist olmamizdan daha kötü birşey varsa o da milletçe faşist olduğumuzu kabul etmememizdir. 20
    • anadolum 31 Mayıs 2014, Cumartesi 11:15:50 Faşist sensin.Sen kimsinde benim milletime Faşist diyorsun.Aklını başına al. 3
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 10:13:30 Arkadaşlar sakin olun önce bir kaza olsun sonra kokpitin ingilizce anonsunu anlayamadığı için bir felaket yaşayalım (Allah korusun) o zaman düşünülür o zaman bu konu gündeme gelir. Hele başımıza bir şey gelsin ondan sonra önlemini alırız. Şimdiden neden önlem alalım ki. 0
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 09:46:37 ANADOLUjet ama Türkçe anons yok. Teşekkürler kapitalizm... 0
  • ??? 31 Mayıs 2014, Cumartesi 09:36:48 Anadolujete son zamanlarda bir haller oldu....Neden acaba? 0
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 09:09:39 Ucakta turkce snons zorunlu, dusunsenıze acıl durum var acil iniş yapılacak ve anons yok neden;kokpit turkce bilmiyor.anonsların ana dilde yapılma sartı var diye biliyorum 0
    • ... 31 Mayıs 2014, Cumartesi 12:19:35 Artık zorunlu değil.Banana sivil havacılıği yolcu olma kriterleri arasına TOOOFIIIL alma zorunluluğu koydu için önüne gelen artık yolcu olarak uçamayacak .Bananaca anonsa o yüzden gerek yok. 0
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 09:07:55 Yabancı pilotlara Türkçe öğrenme zorunluluğu olmalı iyi derece de bilsin arkadaş dilimi burda çalışıyorsa...! 0
  • ca 31 Mayıs 2014, Cumartesi 08:45:04 Yolcu hakli.kabin memurlarinin her anonsunu dinleyip uygulayan yolcumuz bu konudada bilgilendirilmek istenmis.yolculardan biride sivrilip kendince ekip uzerinde baski kurmaya calismis ve diger yolculari gaza getirmis.gaza gelme konusundada ustumuze yoktur zaten.hatta iclerinden bazilari gecikmenin nedenini bile merak etmistir yagan doluyu seyretmesine ragmen :)) kabin ekibi bu baskilari kaldiracak tecrubeye ve egitime zaten sahiptir.ama en kotusu o yolcunun halen kendisini hakli sanarak ortada dolanmasi.bu isin milliyetcilikle hic alakasi yok oyle planlanmis ve uculmus altinda baska bisey aramaya gerek yok.unutmayinki sunexpress bu isi en ciddi ve layikiyla yapan kaptan ve ekiplere sahiptir. 8
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 07:03:43 Talimata göre Türkiye de ucabilmesi için türkçe den Level 4 alması gerekir,.aksi halde iki yabancı iç hat uçamaz ,mevzuata aykırı 0
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 03:55:30 Madem öyle bir darum söz konusuymus bari hic anons yapmasaymislar ama eger yapilmissa kesinlikle dogru davranilmis bir Tūrk ucaginda helede ic hatlar ucusunda Tūrkce anons yapilmamasi rezalettir!! Hic kimse isi saga sola cevirmesin Almanya da bir ic hatlar ucusunda Almanca anons olmasin bakin neler oluyor ozaman. Fransa da denesinlerde bir görelim neler oluyor Fransizca anons olmayinca. 0
  • Android Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 02:56:55 Cok yakında Turk pilot bırakmaz bu zihniyet, Avrupa malı nede olsa;) 0
  • Android Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 02:45:05 A pilot's priority is to safely aviate, NOT clown around to entertain passengers. This applies for all flight crews. An announcement is sheer COURTESY. Türkçe olmasina katılıyorum lakin suyu çıktı anons işinin. her cacik icin anons isteniyor. 8
    • ** 31 Mayıs 2014, Cumartesi 10:47:09 İmla hatalarını düzelt eleman bu kadar İngilizce aşığısın madem cümleni doğru düzgün yaz 0
  • tekno 31 Mayıs 2014, Cumartesi 02:03:43 Türkiye'de çalışan yabancı pilotlara en azından anons yapabilecek kadar Türkçe öğrenme zorunluluğu getirmiyorlar. Kongre merkezinin adını "Türkçe olmalı" diye değiştiren, Türkçe konusunda hassas zat-ı muhteremler nerede? 0
  • Soma mi 31 Mayıs 2014, Cumartesi 01:56:30 VARSA bu konuda türkçe zorunlulugu uygulanmalımı acaba.Bazılarıvar diye yazmışta.m 0
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 01:34:15 Pilotlar havada sadece uçağı uçurmaktan değil, tüm uçaktan mesuldürler. Kabinde olabilecek herhangi bir terslikte (yolcu rahatsızlanmaları, kaçırılma vb.) kendilerinin sözlü müdahale etmesi gerekebilir. Bu yüzden tarifeli Türk tescilli havayollarında pilotlardan en az birinin Türk olması gerektiğini düşünüyorum... 0
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 01:14:39 Yabancı yalakası olabilirsiniz. Ama bunu yorumlar ile burada belli etmenize gerek yok. Yarın bir yurtdışına çıkın size saksı muamelesi yapsınlar,sonra pişman olursunuz. 0
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 01:12:42 Turkiyede calisiyorlarsa en azindan askeri seviyede turkce bilmeleri lazim degilmi sayin buyuklerimiz ? Tabi siz daha iyisini bilirsiniz kusura bakmayin biraz isinize karismak gibi oldu neyse 0
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 01:10:52 Cok komik. Hala yabancı pilot hayranı olup buraya yazan arkadaslara sesleniyorum siz onların ülkesinde 2.sinif vatandaş bile olamazken hala onları savunuyorsunuz. Yunanistan da kriz oldu THY pilotları kaptı. Hadi bakalım Türkiye'de kriz olsun turk pilot Yunanistan'a gitsin nasıl muamele yapacaklarını tahmin edebilirsiniz. Biraz milliyetçi olun. Hep onlar size 3.sinif vatandaş muamelesi yaptı,ama siz hala onları savunuyorsunuz,nouna dememişler turkun turkden başka düşmanı yoktur diye. 0
  • yaz Turkiyem yaz 31 Mayıs 2014, Cumartesi 01:07:22 yaz Turkiyem yaaaazzzzz bunlari yaz... Herkes bilsin tepki gostersin Turkiyenin ucaklarinda yabanci uyruklu pilotlara maas veriyorlar. Turkiyemin parasini yabancilar ceblerine indiriyor.. 1
  • iPhone Uygulaması 31 Mayıs 2014, Cumartesi 00:12:36 Ne skandalmis. Sizin ucusunuza ne zarari var 2 yabanci olmasinin? Turk pilotlari iyi yabancilar kotu pilot mu saniyorsunuz? 14
    • uygulamasız 31 Mayıs 2014, Cumartesi 11:10:22 Öyle sanmıyoruz, gerçek bu. 1
    • skandal 31 Mayıs 2014, Cumartesi 11:56:15 elbette skandal .senin gibiler yüzünden yüzlerce türk pilot işsiz, ama Romanyalı,rusu,almanı,italyanı benim ödediğim vergilerle benim milli havayolumda uçuyorlar.HANGİ TC VATANDAŞI HANGİ AVRUPA HAVAYOLUNDA UÇABİLİYOR ? ÖNCE BU SORUNUN YANITINI VER. 1
    • Serbest Rekabet 02 Haziran 2014, Pazartesi 13:52:28 çok iyi yabancı kaptanlar var, Türk kaptanlar kötü pilottur demek ne kadar yanlışsa yabancıkaptanlar kötüdür demek de o derece yanlıştır. Daha SKPK raporu nedir bilmeyen Türk kaptanlar var, tabi oldukları yönetmelikten bihaberler, şahit olmasam inanmazdım. 0
  • saçmalık 31 Mayıs 2014, Cumartesi 00:11:26 neymiş efendim türkçe anons istiyorlarmış, sanki uçmaya değil de dinletiye gelmişler. istanbul-ankara arası 1 saat bile olmayan yolda ne dinleyeceksin ne duyacaksın pilottan? kabin amiri zaten söylüyor uçuş kaç saat sürecek, daha ne? millet hakikaten enterasan. bir de gelip yine buradan yabancı pilotlara yüklenenler de ayrı komedi. arkadaş, şirketler yabancı pilota bayılıyor mu sanıyorsunuz? adamlar hem daha iyi iş bulunca anında kaçıyorlar hem de yabancı kontenjanından yiyorlar, şirketler mecburiyetten yabancı pilota yöneliyor, siz becerip de giremiyorsanız başkasına suç atmayın, kendinize çeki düzen verin. 13
  • Importör 31 Mayıs 2014, Cumartesi 00:09:31 Ne var bunda canim ne de olsa yurdumun güzel insan yerli mal kötü ithal mal iyidir felsefesini iyice benimsemis. Milletce aklimiz basimiza gelmezse sonumuz hic iyi olmayacaktir. 2
  • Ufuk 31 Mayıs 2014, Cumartesi 00:07:16 Aglamak istiyorum... 0
  • Sanalpilot 31 Mayıs 2014, Cumartesi 00:03:03 Bu durum sadece ülkemizin ne kadar zavallı olduğunu gösterir. Sonrada pilot açığı var deniliyor :) hadi.. 0
  • iPhone Uygulaması 30 Mayıs 2014, Cuma 23:53:35 Türkçe'den ziyade sunexpress in Avrupa'dan topladığı saçma sapan kaptanları incelemek lazım.12000saat uçuşu olup fail olan,raw data ils ten falan bihaber insanlar doldurulmuş ama olsun yabancı olsun da... 0
  • belki 30 Mayıs 2014, Cuma 23:49:13 anlarlar kıymetimizi... bir turk f/o 0
  • ..... 30 Mayıs 2014, Cuma 23:46:30 Yakinda asil yabanci, siz kendi ulkenizde olacaksiniz.Simiden siz Turkce degilde almanca ,Hindce sirpca,felan filan ogrenin. 0
  • iPhone Uygulaması 30 Mayıs 2014, Cuma 23:35:44 İngilizce bilmeyenin adam yerine konulmadığı bu ülkede neden garip gelmişki bu olay ilginç!!! Güzel Türkçem böyle saçma sapan olaylarla gündeme geliyor çok acı 1
  • İsim / Rumuz 30 Mayıs 2014, Cuma 23:28:31 Salı sabahı 7:20 saw-ayt uçusundada 2 yabancı pilot vardı.yasal zorunlulukmudur bilemem ama sadece ingilizce anons biraz tuaf kaçtı.. 0
  • Hak 30 Mayıs 2014, Cuma 23:17:07 Dünyada tüm hak ve özgürlükler uğruna mücadele ederek , kimi zaman kavga kimi zaman savaşla kazanılır.. Anne, babanıza karşı bile bu böyledir, değişmez, eğer haklarınızı sorgulamaz , talep ve mücadele etmezseniz muhtemel sizleri birer süt çocuğu olarak yetiştireceklerdir.. Değerli işsiz pilot arkadaşlarım, bir kerecik olsun bir araya gelip SHGM binasına siyah çelenk bıraktınız mı? Bir kerecik olsun bünyesinde en çok yabancı barındıran ve bununla da gurur duyan THY ve Sunex'in genel müdürlük binalarının önüne pankart açtınız mı? .. Burdan yaptığınız eleştirler bile ancak airporthaber admin'lerinin onayından geçerse yayınlanıyor, onların imtiyazında iç dökebiliyorsunuz.. Sadece bir kerecik hür iradenizle siyah takım elbise giyip bir bukket siyah çiçek bırakın ve yasal yoldan hak talep edin, en azından varlığınızı airporthaber okuyucusu dışındakiler de bilsin, görsün.. Yoksa burda kendin çalar, kendin oynarsın... 0
  • CRD 30 Mayıs 2014, Cuma 23:09:21 Mevzuatlara göre uçar. Ortak bir dil konuşulması kafidir. Yanlız tek sorun kabin ve uçuş ekibinin ingilizce bildiğinin ve ortak dil konuştuklarının (ingilizce) belgelenebilmesidir. Seviyesi konusunda herhangi bir malumat yok ama minimum istenen acil durumların ve komutların anlaşılabilmesidir. 0
  • iPhone Uygulaması 30 Mayıs 2014, Cuma 22:48:36 yokcu olarak pilot beni guvenle ucursun bana ne nereli oldugundan. turk pilotlar da cok agliyor kendinizi gelistirin kimse yabanci pilota merakli degildir. eksigi kendinizde arayin 26
  • iPhone Uygulaması 30 Mayıs 2014, Cuma 22:48:11 HO!!! Nesin sen Yavrukuş? Palyançoyu falan mı? Seni ingilizceme döverim ama sende anlayacak basiret olsa keşke!!!! 8
  • iPhone Uygulaması 30 Mayıs 2014, Cuma 22:44:31 Yangın helikopterlerinde uçan Rus pilotların yanına radio-telephony için Türk pilotu şart koyan makamlar, line uçuşlarında bunu pek iplemiyor anladığım kadarıyla. Çamur atmayalım sağa-sola. En kısa sürede tüm passengerlara İngilizce öğretelim sorun çözülsün. Zira yakında Türkçe anons yapacak bırakın kokpiti, kabin ekibi bulamayacak BU MUHTEREM BAYRAK GÖSTEREN MILLI DEVŞIRME HAVAYOLLARI!!!! 1
  • iPhone Uygulaması 30 Mayıs 2014, Cuma 22:41:42 Thy ve sivil havacılık keşke bir genelge yayınlasa ''bundan sonra ticari uçaklarımızda Türk pilotların çalışması yasaktır'' diye. Böylece bu iş için eğitim almayı düşünenler boşuna uğraşmaz. Bu ne rezalet beyler içinizden maçası sıkan var ise almanca bilmeden alman şirketlerinden birine başvursun bakalım ya da herhangi bir avrupa ülkesine. 1
  • 30 dk rötar olayı 30 Mayıs 2014, Cuma 22:41:08 uçağın 30 dk rötar yaptığı doğrudur lakin olay anonstan dolayı değil akşam üstü ankaradaki meteorolojik durumdan dolayıdır...keza aynı saatte pegasusun pc107 esb-saw uçuşu da 30 dk rötarlı kalkmıştır tk'nın esb-ist seferi de...en basiti flightradar'dan esb iniş kalkışlarını sorgulasanız bulursunuz. inanılmaz bir dolu vardı uçağın içinde 30 dk bekledik inanılmaz sallandık fırtınadan yerdeyken. tk'nın ist uçağı kırıkkaleye kadar gidip ordan çankırı'ya katedip ist rotasına girdi meteorolojik nedenlerden. saat 19.30'a kadar sürdü bu durum.19.00 trabzon yolcusuydum 19.30da kalktık bizde ve kaptanımız yabancıydı bizimde ve anonsu fo yaptı 0
  • HO 30 Mayıs 2014, Cuma 22:39:52 aman ne skandalmis ya bunda ne var küresel dünya da yasiyoruz kendimizi egitelim ve en azindan ingilizce ögrenelim 9
  • Son dakika 30 Mayıs 2014, Cuma 22:34:13 Arkadaslar sirketler Turk pilotlari her zaman bir bahane ile eliyorlar, ve bizde burada birbirimizi yiyoruz degisen hic bir sey yok. Eleme usulleri yabanci dil sinavlari olsun toefl ielts, onlari gecsen, DLR yada Mollymawk, onlari gecsen similator onuda gecsen son mulakatta mutlaka eleyecek birsey buluyorlar. Sonra sivil havaciliga hic bir Turk pilot istedigimiz kriterde degil diyorlar. Ve malesefki bu sirketleri yonetenler Turk degil. Sunex i de THY yi de yonetenler Almanlar. E o kadar issiz alman pilot varken Turklere kim is verir yahu. Kafayi calistirin biraz. 1
  • SXS 30 Mayıs 2014, Cuma 22:29:39 Bunun adı milli rezalet. 2
  • TC OLMASINDA 30 Mayıs 2014, Cuma 22:16:13 TC olmasında ne olursa olsun. luftansada almanca olmazsa Pilotluk yapamazsınız.İRAN DA Ble kokpitte bir iran vatandaşı pilt olmak zorunda bizde neden böyle bir kaide yok bilemiyorum.in 0
  • iPhone Uygulaması 30 Mayıs 2014, Cuma 22:07:20 Yarım saat falan hikaye, amir hemen çevirir. Kaptan saçmalamış uçuş öncesi anonsla. İki yabancı uculması yasal hale gecen ay, çok da güzel oldu. 6
  • iPhone Uygulaması 30 Mayıs 2014, Cuma 22:01:33 Kepazelik diz boyu!!! Shgm en kısa zamanda ekip teşkilleri ile ilgili bir genelge yayınlamalı!!! Türk pilotlardan istenen yabancı dil notunun bir benzeride yabancı pilotlardan Türkçe için istenmeli..asgari seviyede Türkçe bilmeleri gerekir... 2
  • KM 30 Mayıs 2014, Cuma 21:53:22 sunex te iki kaptanında yabancı olması durumunda brifingde kaptan yapacağı anonsla ilgili temel noktaları amire bildirir. ingilizce anonsun ardından amir türkçeye çevirir. fakat bu uçuşun düz uçuşu aşırı kısa olduğundan özel durumlu bir uçuştur. kabin ekibinin anonstan önce yapması gereken birçok görevi bu süre içerisine sıkıştırmaya çalıştığından arkadaşlar burada mazur görülmelidir. 10
    • Ya geç şimdi 31 Mayıs 2014, Cumartesi 11:33:48 Sen şuna bahane üretmektense, yabancı olsun bizim olsun demiyorsunda!! Burada en azında kokpitte 1 yerli pilotun olup olmaması tartışılıyor sen gelmiş hikaye konusuyorsun. Tabi bize hak vermen için seninde pilot olman falan gerek anca. Ciğer mundar.. 0
  • yazık 30 Mayıs 2014, Cuma 21:45:56 Bir yanlışınız var , Mevzuata göre kokpite bir Türk pilot bulunması gerekiyor. Bence konu SHGMye ulaşmalı , yaptırım uygulanmalı ki diğer şirketler de buna özenmesin.Türk insanı kaybetmesin. 1
  • İsim / Rumuz 30 Mayıs 2014, Cuma 21:44:32 iki pilot yabancı olamaz.Türk sivil havacılık mevzuatı.. 1
  • iPhone Uygulaması 30 Mayıs 2014, Cuma 21:42:14 Türk sivil havacılığında skandallar devam etmekte ,maalesef pilotlar vakfı ve talpa da buna seyirci kalmaktadır. Yazıklar olsun pilotlar vakfı ve talpaya.. Gün gelecek o vakıfların da başına yabancılar geçecek.... 1
  • iPhone Uygulaması 30 Mayıs 2014, Cuma 21:38:14 Olacagi buydu... 1
  • iPhone Uygulaması 30 Mayıs 2014, Cuma 21:35:10 Sözüm ona yabancı pilot sayısı azalacaktı. Yakında bayrak taşıyıcı hava yolumuzda da anonsları kabin ekipleri yapabilir. Tebriklerimiz SHGM ne. 1
  • iPhone Uygulaması 30 Mayıs 2014, Cuma 21:26:59 Her zaman ki gibi işin arkasından gürsel tekin çıktı. Yolcuların yarım saatini çaldı, 35
    • ilber ortaylı 30 Mayıs 2014, Cuma 22:12:53 çok cahilsin , keşke ölsen 2
  • iPhone Uygulaması 30 Mayıs 2014, Cuma 21:20:37 Biz avusturyada calisiyoruz bize almancayi mecbur kiliyorlar bizde tr calisana mecbur kilalim 2
  • laz 30 Mayıs 2014, Cuma 21:07:18 Bu yabancı pilot merakı neden bir türlü anlayamıyorum. Yazık valla gerçekten çok yazık... 1
  • iPhone Uygulaması 30 Mayıs 2014, Cuma 21:06:22 Yazıcak okadar cok şey varki , yaza yaza ınsanlar sıkıldı , kendilerinden kendi kendilerine nefret ettirdiler , o kadar işsiz pilotumuz evdeyken su hale bak 1
  • Neyle uğraşıyoruz 30 Mayıs 2014, Cuma 21:03:06 İnsanların yaptıgı işlerle ilgilenelim. Sanki türkce anonsu dinliyorlar. Yabancı pilotların sayısı arttırılmalı anons sıkıntısını ise kabin amiri yapar bu kadar basit. Zaten 60-70 tl veren herkes uçagın sahibi gibi davranıyor ülkemizde. Havalimanında ve uçaklarda kitap okuyonları görünce gözlerim yaşarıyor, ülkece oku oku oku... 5
    • neyle 31 Mayıs 2014, Cumartesi 11:59:27 senin gibilere ne derler sen çok iyi biliyorsun. 1