3. HAVALİMANI GEREKLİ MİYDİ?

    Çok beğenilenler

  • medya grubu 15 Haziran 2014, Pazar 09:58:21 Star gibi bir gazetede gereksiz demek yemez zaten. O yuzden okumaya da gerek yok. Kaldi ko kamulastirma ile 380in inip kalkabilecegi bir pist ahl ye yapilabilirdi bu kendine gazeteci diyen ŞEY de havacilik ile alakasinin pek de olmadigini bir de siz ne bilirsiniz edasiyla yazisini bitirmesinden belli oldu. Sizin de doneminiz bitecek ve tarihe leke olarak gececeksiniz. 12
  • papagan 15 Haziran 2014, Pazar 11:55:42 Bilincli !!! yazarimiz havaciliktan incir cekirdegi kadar anlayan biri olsaydi 3. meydan icin yapilan elestirilenlerin hemen hepsinin cevre ve isletmecilik odakli oldugunu gorurdu. Ama kendisi hukumetin papagani olmakla yazarligi birbirine karistirdigi icin bunu gormememsi gayet dogal... 380 konusuna gelince gene sagdan soldan duydugunu yazmis, 380 isleten havayollarinin hepsinde 380 ozgu hangarlar vardir, hatta yazar bilmez 340lar alindiginda thy nin 340 sigan hangari yoktu. Birkac taks yolu genisletilmesi ile AHL 380 uygun hale getirilebilir. Son olarak AHL nin genisletilmesi de 3. havalimani insaatinin baslamasi gec kalinmis islerdir. Bu gec kalmaya ragmen yanlis yer secilmis ve rant kaygisi isletme mantiginin onune gecmistir 8
  • Tüm yorumlar

  • A380 17 Haziran 2014, Salı 07:22:04 a380 boştu diyenler bu uçağın speclerine bir baksınlar. Ahl pistlerinin boyu yada pcn i ile ilgili bir sorun olmadığını görecekler. 60 metre pist genişliği isteniliyor sadece bu karşılamayabilir ama uçak da 45 metrelik piste iniş kalkış yaptı. Burada sıkıntı txy ve park yeri ile yükleme boşaltma kolaylıkları. Atıp tutanlara duyurulur 0
    • ok 18 Haziran 2014, Çarşamba 13:41:00 sen ve senin gibi düşünenlerle bir 380'i doldur ve inmeye çalış biz izliyoruz seni zeki çocuk. 0
  • Android Uygulaması 17 Haziran 2014, Salı 01:02:17 Yeni hava limanı gelirse a380 pist icin yapılırsa. Ben a380 satın alırım yatırımı yaparım 0
  • Me ka 16 Haziran 2014, Pazartesi 13:06:50 Eleştiri herkes yapabilir, doğru ya da yanlış olabilir. Yanlış olduğunda kıymeti olmaz, ciddiye alınmaz. Ruhat Mengi park yerini eleştirdi diye AHL park uygulaması ya da THY değeri değişmez. A380 gerekirse alınır. Teknik servis, hangar, pist hepsi çözülür. Bunun ekonomik bir hesabı vardır. THY karlı görse hemen operasyona başlar. Emirates (48) ve Singapore (19) dışındaki A380 operatörleri az sayıda (Max 12) uçakla pekala operasyon yapabiliyor, THY'de yapar. Tek fizibıl olsun. Atatürk havalimanı, özellikle iç hatlar sefil durumda. Ancak 3. liman yerine birkaç yıllık yenileme çalışması ve S. Gökçen'in daha etkili kullanımıyla sorun çözülebilir. 3. liman bir rant projesidir ve ne Frakfurt ne de Dubai olabilecek bir yerdedir. Takip mesafesini AHL kafaya göre belirlemiyor. Bir güvenli takip aralığı var ve Dünya'da geçerlidir. Ne Haetrow'da ne de AHL'de dışına çıkılamaz. Çıkarsanız uçaklar inmez-inemez. Soru, bilgisi olmadan gazete köşesi sahibi olmanın en kolay olduğu yer neresidir? 0
  • avrupanın sonu 16 Haziran 2014, Pazartesi 12:36:37 esenler otogarı sscb yi batırdı.3.hava limanı da almanları batıracak inşallah. 1
  • iPhone Uygulaması 16 Haziran 2014, Pazartesi 12:24:28 Ben bu aşamada üçüncü havalimanına gereksiz diyenlerdenim. Teİm de şu: Çok ileride ihtiyaç olabilir, o nedenle Silivri'de yer tesbiti yapılıp istimlaki gerçekleştirilebilir ama şu anda yapılması kaynak israfıdır. Ülkenin kaynaklarını en verimli şekilde kullanmak esastır. Halen Çorlu'da çalışmayan alt yapısı bir miktar yatırımla yeterli hale getirilecebilecek bir havalimanı boş durmaktadır. Bu havalimanını Atatürk ve SAW ile birleştirecek bir hızlı tren ağı, bölge ulaşımına da katkı sağlayacağından daha doğru bir yatırımdır. Çevreye zararı çok daha az, yatırım miktarı çok daha düşük, kente ve ülkeye katkısı daha yüksektir. Saatte 250 km hızla giden bir tren, 90 Km uzaklıktaki Çorlu'ya İstanbul'dan 20-25 dakikada gider. Tokyo Narita da bu uzaklıktadır. Ayrıca Tekirdağ ve Edirne, hatta Filibe'ye de hizmet verir. Eğer tren Edirne'ya uzatılırsa Trakya hızlı trene kavuşmuş olur. Yazarın Londara'ya değinmesi nedeniyle o konuda da. Bir hatırlatma yapmak istiyorum. Londra'da yeni bir havalimanı yapılmayacak. Ya Heathrow ya da Gatwick'e pist eklenecek. Bu İngilizlerin aptal, bizim akıllı olduğumuzdan değil, onlar hesap kitap yapmasını iyi biliyorlar, akıllarında yandaş müteahhitte para aktarma, onların vakfa hibe yapması, bu paralarla yöneticilerin zengin olması ve vakıf parasının aynı zamanda Hitler Almanyasında olduğu gibi ağır bir propogandada kullanılması gibi bir düşünceleri yok. Halklarının refahını düşünüyorlar, kaynaklarını akılcı kullanıyorlar. Daha az harcama ile daha etkin bir altyapı oluşturuyorlar. Çılgın projeler ( buna Ingilizcede "Beyaz Fil", -yani işe yaramaz ama masraflı, sadece tapınıldığı için, deniyor) az gelişmiş, toplumu cahil, yöneticileri narsist (kendini beğenmiş), diktatöryel güdüleri olan, hırsızlığa doymayan ülkelerde oluyor maalesef. 0
  • hobi 16 Haziran 2014, Pazartesi 01:16:09 A380 Veya BOEING 747 8 ŞİMDİDEN SİPARİŞ VERİLMESİ GEREKMİYORMU YENİ HAVAALA NINI BUNLARDAN BİRİYLE TAÇLANDIRSA FENAMI OLUR HAVAALANI BİTSİN SONRA ALIRIZ DİYORLARSA GEÇ KALMIŞ OLMAZLARMI 0
  • flyer 16 Haziran 2014, Pazartesi 00:34:27 Görüşüm şudur ki; alanın yanında hava harp okulu ve sosyal tesis olması alanın genişletilme projesine bir engeldir.Hadi harp okulu arazisini aldın sosyal tesis ile olan aradaki sahil yolunu ne yapmayı düşünüyorsun?Pisti yolun ortasındanmı geçireceksin?Yada yolu deniz kenarından yenidenmi inşaa edeceksin?Gelelim a380 konusuna; a380 siparişi verildimiki aralıkta filoya katılacak?Siparişin aylar yıllar önce verilmesi gerekiyor.Yeni havalimanı bölgesine gelince bölge tamamen yanlış,silivriye yapılabilirdi görüşü dahada yanlış.Avrupa yakasında yaşayan bir insan Saw ı bile ters yol,uzak mesafe diye tercih etmezken silivrinin şehir merkezi ile arası 50 km den fazla..Bu proje için en güzel bölge içinde hiçbir doğal yaşam olmayan ,geniş alanlı üstelik yeşilköyün dibi olduğundan yeşilköyü aratmayacak bir iniş açısı olabilen küçükçekmece gölüdür.Kurutularak hem merkezi hem yeterince yeterli bir terminal için en uygun bölgeydi. 2
  • Güzel Yazı... 15 Haziran 2014, Pazar 22:42:20 Normalde bu konuda yazılanlar hep yanlı yazılar olurdu. Ama bu seferki bence çok doğru ve düzgün bir yazı olmuş. 2
  • ios uygulaması 15 Haziran 2014, Pazar 21:37:14 Emirates örneği ne güzel de verilmiş. Adamlar minareye göre kılıf hazırlıyorlar. Bizdeki sistem tam tersi. Önce kılıf dikiliyor, sonra kılıfa minare uyduruluyor. 0
  • Ahl 15 Haziran 2014, Pazar 19:42:16 Ahlye A380 inip kalktı zaten, hem de 05-23 pisti kısayken. Terminal ve yükleme için yatırım şart tabi ama A 380 gelsin diye yeni havalimanı yapılıyor demek komik. 0
    • gülmeye devam et 16 Haziran 2014, Pazartesi 07:35:26 iki kez geldi, ikisi de boştu. adam boşuna dememiş bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olanların ülkesi diye. 0
    • Ahl'ye 16 Haziran 2014, Pazartesi 09:13:28 05-23 inop bile olsa bir farkı olmazdı, nitekim hem LH hem de EK 380 getirdiklerinde 35 pistine indiler ve iki uçak da ferry geldi. İnsanlara yalan yanlış yönlendirmelerde bulunmayın. 0
    • RUNWAY 16 Haziran 2014, Pazartesi 10:36:35 Yarım depo,boş uçak heryere inip kalkar.MTOW A-380, 11.000 feet'e muhtaç. 0
  • iPhone Uygulaması 15 Haziran 2014, Pazar 19:41:06 380 ler aralıkta geliyor! 5
  • Android Uygulaması 15 Haziran 2014, Pazar 17:02:19 Ahlnin arkasinda kocaman sosyal tesisler ve harp okulu arazisi varken kimse 3. Havalimanindan bahsetmesin 2
  • Bekir Kurt 15 Haziran 2014, Pazar 16:17:12 Teferruata pek girmeden, gazeteci arkadaşın fikirlerine katılıyorum. THYnin anormal hızlı büyümesi ve havacılıkta değişen bazı dengeler daha büyük ve temelden planlı bir IST havalimanını kaçınılmaz hale getirmiştir. Yer seçimi belki doğru olmayabilir, buda tartışılabilir, fakat bu havalimanının gereksizliğini tartışmak yersiz olduğu gibi, bilgisizlik yada olaya ideolojik bir pencereden yaklaşımın göstergesidir. Netice okarak bu havaalanı bir yere yapılacak. Yeşilköy de kalsa oradakine rant getirecek, yeni yerine yapılsa oradan başkaları rant sağlayacak. Kimsenin rant elde etmeyeceği bir çözüm maalesef yok. Iktidar partisi taraftarı değilim, ama böyle bir projeye genelde karşı çıkmak, ancak bu ülke çıkarını ve gelecegimizi hiçe sayan kişilerin yapabileceği iştir. 3
  • iPhone Uygulaması 15 Haziran 2014, Pazar 15:53:11 Sizi istemezükçüler siziii. Hiç de partizan bir yazı değil, adamın söylediği hiç bir şey yanlış değil. Ah da o havaalanını AKP değil de o CHP yapsaydı, nasıl öve öve bitirmeyecektiniz. Gurur duyacağınıza yine istemezük. İlk siz kullanacaksınız eminim, gördüğünüzde de harbiden güzel olmuş diyeceksiniz. O yüzden boşuna kuru gürültü yapmayın. Yeter. 6
  • Android Uygulaması 15 Haziran 2014, Pazar 14:05:48 O degil de gol normalde ne demek ki zaten? :) cukurlara su dolmus yazmis,o zaman deniz de deniz degil zamaninda o cukurlara tuzlu sular dolmus yani deniz degil o tuzlu su birikmis :D 5
  • Android Uygulaması 15 Haziran 2014, Pazar 14:01:15 Partizan bir yazı, hiçbir temeli falan yok, kuru gürültü, aynı partinin başındaki gibi, imam cemaat ilişkisi 5
  • Android Uygulaması 15 Haziran 2014, Pazar 13:54:23 Bazıları hala 3.havalimanına değil inşa edildiği yere itiraz edildiğini anlamamakta israr ediyor. 3
  • Yolcu-2 15 Haziran 2014, Pazar 13:45:47 Sorunlardan biri de şu: Siyasi otoriteye güvensizlik !. O bölgede sadece bir havalimanı kurulacak ve onun dışında orası yeşil kalacak diyenler çok yanılırlar. O bölge, bu kafa olduğu sürece kısa süre içinde alışveriş merkezleri, rezidanslar, siteler ile dolacak ve hatta bir süre sonra o insanlar gürültüden şikayet edip, "kaldırın bu havaalanını buradan" bile diyeceklerdir. Bir yorumcu "AHL şehir içinde, ulaşımı çok zor" demiş. Komedi mi, kara mizah mı, ne diyeceğimi bilemedim. Sanki 3.havalimanına uçarak gelinecek. En iyi seçenek bu havalimanının Silivri'ye yapılması olabilirdi. İnsan, "Silivri bölgesinden kanal geçecek. O güzergahtaki topraklar çoktan bazı tanıdıklar tarafından kapatıldı bile. Şimdi bu alanı oraya yaparsak onların kazancına mani oluruz" diye düşündüklerini bile aklından geçiriyor. Kimse bu vatanı kimseden daha çok seviyor değil. Kimsenin aklı kimseden üstün değil. Bu nedenle sakın "vatan haini, geri zakalı" gibi sıfatlarla gelmeyin. Bilimsel verilerle gelin. 1
  • iPhone Uygulaması 15 Haziran 2014, Pazar 12:36:05 Sizin gibi zamanı bol cahiller burda atıp tutarsınız. 3.havalimanı biter merak için hemen gider sonra da kullanırsınız. 13
  • iPhone Uygulaması 15 Haziran 2014, Pazar 12:11:21 Alıştık ama yinede sizleri şaşkınlıkla izlemeye devam ediyorum.yeni birşeyler yumurtlıyacak mısınız diye. Daha hala üçüncü Havalimanı'nı kabullenemediniz. İlerici, Aydìn görünen Gezi zekalılar... 17
    • zu-rück 15 Haziran 2014, Pazar 14:10:11 gezizekalıyız ama senin gibi ge.izekalı değiliz en azından 2
    • zübük 16 Haziran 2014, Pazartesi 10:40:00 İkisi de aynı şey. 0
  • iPhone Uygulaması 15 Haziran 2014, Pazar 12:08:16 Bence de tarafsız değil ama yazdıkları genel anlamda doğru. Havaalanına gerek yok diyenler, bu işe çok uzaktan bakanlar. Canı sıkılan 3 gün AHL de zaman geçirsin , fikri değişecektir 6
  • Android Uygulaması 15 Haziran 2014, Pazar 11:39:35 Atatürk genişletilmeli diyen arkadaşlar bir daha istanbulun arac trafiginden şikayet etmesinler hadi genisletildi hava trafiği 3000 oldu kara trafiği ne olacak 1
    • meka 16 Haziran 2014, Pazartesi 12:00:33 3. havalimanı yapılınca kara trafiği çözülecek mi? 0
  • operasyon 15 Haziran 2014, Pazar 11:31:27 petrolden bedavadan para kazanan araplar isterlerse 737 için ayrı 321 için ayrı havalimanı yapsın.üçüncü havalimanı tr için hikayedir.Kesinlikle biteceğine inanmıyorum.yandaş gazetenin yorumcusu işte ne beklersin. 4
  • iPhone Uygulaması 15 Haziran 2014, Pazar 11:26:06 Yazı mı yaZıyosun şak şakçılık mı yapıyosun belli değil. 2
  • doğrucu 15 Haziran 2014, Pazar 11:03:17 istanbula 3. havalimanımı? güldürmeyelim kendimizi. Lütfen gazeteci olun. Gazeteci dediğinde tarafsız olmalı bence. Kimilerine yaranacağım diye yazmayalım. göz göre göller boşaltılıyor. Atatürk havalimanı genişletilse olmaz mı. Orada arsa ratı var ama bunu yazamazsınız. 7
    • bmx 15 Haziran 2014, Pazar 12:31:06 3. havalimanı tartışmasına girmeyeceğim. sen hayatında 3. havalimanı yapılacak yerlere gittin mi orda eskiden taş ocakları maden ocakları olduğunu biliyormuydun.göl nerden varmış işiniz gücünüz eleştiri.ha çevere konusunda kuzey bölgesinin yapılaşmaya açılmasını eleştirebiliriz ama yok göl vardı şu vardı gibi bilgisiz yorumlara karşıyım 7
  • 3. Havalimanı 15 Haziran 2014, Pazar 11:00:51 Kesinlikle katılıyorum. Dubai'deki havalimanı bir uçak modeli için üretilen dünyadaki tek havaalanıdır, o da A380. Dubai havalimanı, ülkenin hatta dünyanın havacılık düzeninin değişmesine müthiş bir örnektir. Kaldı ki coğrafi olarak aktarma bölgesi olmamasına rağmen birçok orta asya, uzak doğu ülkeleri burayı aktarma yeri olarak kullanmakta, e doğal olarak emirates'de hem yolcu sayısını artırmakta hem de ülkesinin reklamını yapmaktadır. Şu bir gerçek ki AHL yetersiz ve büyütmek için çevresinde birçok engel var. Bunun yerine İstanbul olarak ve bölgesel avantajlı olarak AHL'den çok büyük bir havaalanına ihtiyacımız var. 3
  • ! 15 Haziran 2014, Pazar 10:55:50 peki sen uzman misin ki ahkam kesiyorsun ey yazar ? gecmiste ve gunumuzde aldigin beles biletleri ve beles upgradeleri de aciklasana yiyorsa !!! almanlara bir sey olmaz merak etme, inanmiyorum ama belki 3.havalimani sebebiyle maddi olarak biraz kaybeder ancak turkiye ye sattigi arabalar, makinelerle vs misli misli cikartir acisini !!! 7
  • iPhone Uygulaması 15 Haziran 2014, Pazar 10:44:06 Yazar uçak gürültüsünü yazmayı unutmuş. Lodos lu havalarda iniş için uçaklar İstanbul'un tam üstünden geçerek iniyor. Komedi... 7
  • iPhone Uygulaması 15 Haziran 2014, Pazar 10:21:07 Yazan cok biliyormus gibi yazmis.3.havalimanina gerek yoktur.hava harp okulu alinip sahil yolu yerin altindan gecirilip deniZle birlesen bir havaalani yapilabilirdi.3.havalimanina harcanan paranin bir kismi hava harp okuluna verilip dunyanin en guzel bir harp okulu guzel anadolumuzun bir ilinde kurulabilirdi.mesele havalimanini yapmak degil onu sehirle birlestirmek insanlari rahatca evine gondermektir esas olay bknz sabiha.hala bir metrosu yoktur toplu tasima hala cozulememistir. 7
    • ayfon 15 Haziran 2014, Pazar 12:12:52 Sende O hv. harb okulunun yanında bi yerlerde ev tutarsın!Şahane gürültü manzaralı!Kartal metrosu Pendike kadar uzatılacak.Pendikten SAWa tali bağlantı da olacak,duymadınmı? 4
  • iPhone Uygulaması 15 Haziran 2014, Pazar 10:14:55 Sn. Yazar gazeteci olsa parti basın bülteninde değil bir gazetede çalışırdı. Parti kendisine bu ara üçüncü havalimanının propagandasını yap demiş anlaşılan. 7
    • CuHaPa 15 Haziran 2014, Pazar 12:07:42 Sana da Antipropagandasını yap demişler. 9